Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3686 příspěvků (zobrazeno 2851 až 2900) od 28.02.2012 do 25.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
14:00:07
28.02.2014
lokaj
Konečně se mi podařilo lépe vyfotit ten "zázrak", tak si to prohlédněte já sám nevím co si o tom myslet. Ale zase ten starej škodováckej mechanik by to neříkal asi jen tak, aby mně potěšil kor když říkal, že to před x desítkami let na nějakém eMBéčku v servisu také viděl.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od lokaj vložen 28.02.2014 14:00:07
23:20:59
24.02.2014
Bukaj
Jinak doplním k diskům:

Ještě jsem našel disk vyrobený 3/1971 a ten už nemá prolis (bouli) u ventilu, ale ještě má hladký spoj středu s ráfkem (bez výstupku) 6
23:18:20
24.02.2014
Bukaj
-> Tom.MBG 24.02.14 20:02:57: Hm, celé MBGčko jsem kupoval o litr levněji 3
20:27:44
24.02.2014
stepan
-> skoda 120ls: Nejspíš mít vzor a zkusit nějakou slévárnu. Jak se pohybujou ceny za kusovou výrobu moc nevim, ale pod 12000 si myslim že jo.
20:20:18
24.02.2014
Tom.MBG
-> stepan: jak a kde se to da udelat a jdu do toho hned...nejaky napay kde by to delali
20:04:07
24.02.2014
stepan
-> skoda 120ls: Za tu cenu už by asi šlo udělat pískovou formu a novej odlitek. 1
20:02:57
24.02.2014
Tom.MBG
tak sem dneska volal na inzerat z bazose na vyfukove svody na mbg/mbx a ten chlap mi ho chtel prodat za 12000kc co myslite je to adekvatni cena3
13:23:12
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Že bych v tom měl až takovej hokej? Nu, vyloučený to není..
12:14:17
24.02.2014
stepan
-> Bukaj: Jo, 13 na užovkách a garde byli nejtovaný.
12:13:19
24.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Taky mám dojem, že některé ráfky jsou nýtované, ale jaké? Nebylo to náhodou až u 13"?
10:23:51
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Může to být, jak píšeš - aktuálně mám k dispozici jen textový poznámky, který nýty nezahrnujou - ty jsem já zatím řešil jen proto, že u nich častěji vylejzá rez mezi ráfkem a středem. Což se mi děje u dvou kol ze zimní 14" sady.. ta ale bohužel zahrnuje široké výrobní spektrum: 66, 68, 71, 74.. a já nevím, který z nich mě takhle "zlobí"10
08:58:57
24.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Tak jsem ještě prošel víceméně celou zásobu MB disků z let 65-68 (kromě těch, co jsou na autech) a nenašel mezi nimi nic, co by se vymykalo níže zmíněnému.

Nejstarší je ten disk na foto 10/64, pak mám dva 65, tři 66, asi šest 67 a jeden 68 a jeden 70 a všechny vypadají plusmínus stejně. Jen zevnitř je nemohu prozkoumat - skoro všechny jsou obuté.
08:14:41
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Safra, jsem ti vlezl do vkládání - omluva.. gumový průchodky jsem i našel, ale tak divný, že jsem obul bez nich raději.. Tvý zjištění odpovídají mým, jen mě trochu udivuje to nýtování - musel bych se pro jistotu mrknout, ale žiju v tom, že moje disky nejstarší (1966) jsou nýtované, tj. na líci jsou normálně půlkulaté hlavy nýtů, zevnitř rozlisováno cca do roviny (a překryto pryžovým převlekem) a na bodování došlo až někdy posléze (což odpovídá i dobovému posunu technologií).
08:01:16
24.02.2014
Bukaj
Ještě dodám, že u staršího provedení disků (zase minimálně do ledna 1970) jsou identifikační údaje vyražené na rubové straně středu kol, zatímco u novějších na lícové...6
07:58:44
24.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Zatím jsem nehledal (origo průchodek budu mít dost na jednu sadu kol), ale 16mm je docela běžný průměr, tak určitě něco bude. Napadá mne nějaká kabelová průchodka/vývodka, nebo tak něco, případně zajisté bude něco gumového4
07:55:52
24.02.2014
Bukaj
A novější provedení se zalisovaným středem (na foto ráfek 1978):
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:55:52
07:55:10
24.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Nehledal (a nenašel) jsi nějakou alternativní průchodku do té velké díry ?

Občas není dost hluboké nejen NHKG logo, ale zbytek, hlavně ten měsíc.. takže zjištění vročení nutno provést před pískováním a lakování (u komaxitu zejména)..4
07:53:46
24.02.2014
Bukaj
A nakonec rozdíl v technologii spojování středu s límcem - starší provedení je jenom bodované, novější je nýtované (spíše zalisované - nýt tam není) a následně bodované (pokud se nepletu, v technologiích se nevyznám).

Starší provedení ráfků (dokdy?, ale ještě ten z ledna 1970) to má takto hladké:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:53:46
07:43:56
24.02.2014
Bukaj
Na některých datumkách není moc vidět "logo" NHKG:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:43:56
07:40:23
24.02.2014
Bukaj
Novější duše s užším ventilem a vymezovacím plastovým kroužkem (na disku z roku 1966):

EDIT: ten plastový vymezovací kroužek je z černého plastu, tady na foto je přetřen stříbřenkou...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:40:23
upraveno 1x, naposled 24.02.2014 07:41:38
07:37:58
24.02.2014
Bukaj
Nejstarší provedení ventilu duše (disk z roku 67):
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:37:58
07:35:24
24.02.2014
Bukaj
"datumka" leden 1970:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:35:24
07:33:18
24.02.2014
Bukaj
Mezityp (leden 1970) - malá díra na ventil, ale ještě s prolisem:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:33:18
07:30:03
24.02.2014
Bukaj
"datumka" - říjen 19644
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:30:03
07:27:52
24.02.2014
Bukaj
zevnitř:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:27:52
07:26:05
24.02.2014
Bukaj
Tak na přání sem vkládám foto odlišností 14" disků...

...první provedení disku - velká díra na ventil duše (16 mm) a prolis:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 24.02.2014 07:26:05
00:08:00
24.02.2014
Jozka
-> sliwowitz: Jseš génius ! Na tohle jsem úplně zapomněl - starší "panty" jsou tlustý, skoro bych řekl dvojdílný, novější maj jednoduchý misky vylisovaný rovnou i s vroubkováním a rozdíl by to udělat mělo 6. V katalogu se ty " vratový šrouby" lámou mezi 15. a 16. sérií, takže ty delší budou z mejch aut 66/67 současnejch i bejvalejch..
23:27:40
23.02.2014
sliwowitz
Podla mna to mosadzne viecko je z bezpretlakovych chladicov, napr. zetor super.

Sedackove sroby - rozdiel v sedackach bol niekedy v priebehu vyroby MB.

Starsi typ mal "panty" cez ktore ten srob prechadza z hrubeho materialu, novsi typ su plechove misky s nabodovanou vystuhou. Podla mna hrubka a tvar toho pantu mohli mat vplyv na dlzku srobu. Neviem kedy sa to lamalo, na 17s. som mal uz novsi typ, zohnal som druhe sedacky tusim z 14.s. (rovnaky tvar aj potah) a tie panty boli ine...
20:46:55
23.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Díky, mrknu do katalogu, jestli je to shodnej díl pro všechny MB a když nebude, holt počkám, vyzkouším a pak dodělám naostro.. dneska přestaly tyhle drobnosti býti prioritní..



-> zralous: Od počátku výroby do roku 1967 byly čísílka na nabodovaných štítcích.. nedávno tu byla související diskuse, ze který vyplynulo, že tyhle auta vesměs mají AL štítek s jediným číslem, přitom na kastli je jiné a pak je buď rozpor v TP nebo zapsaná pseudovýměnu karosérie..
19:11:45
23.02.2014
Bukaj
-> Jozka 22.02.14 19:37:46: Šrouby De Luxe sedaček 1967 mají včetně hlavy 52,5 cm, bez hlavy 51,7 cm.

Jiné sedačky tu nemám po ruce, respektive mám, ale odšroubené4
19:02:07
23.02.2014
zralous
Taky se zeptám.. Nevíte někdo, z jakého důvodu bylo na některé 1000MB výrobní číslo vyraženo na malý štítek a ten teprv přibodován ke kastli. Na jedné z mých MB to tak mám..
18:54:21
23.02.2014
zralous
-> Koblet: ty plastový s al rámečkem byly použity pro modelový rok 69 (široký sloupek)
00:11:17
23.02.2014
Jozka
-> stepan: Nýtem došlechtíš a šperk bude dokonalej.. 3

-> m8rinek: Zajímavý by bylo vědět, odkud se vzaly..
23:48:59
22.02.2014
m8rinek
Taky mam jedno mosazný, vloni jsem jich na burze potkal několik...
23:47:56
22.02.2014
stepan
Důkaz místo slipů:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od stepan vložen 22.02.2014 23:47:56
23:45:26
22.02.2014
stepan
-> Jozka: Já mosazný víčko právě mám doma, akorát je spojený šroubkem místo nejtku což asi už není originál.
upraveno 1x, naposled 22.02.2014 23:48:11
22:37:38
22.02.2014
Duri
-> skoda 120ls: Vdaka, to bola este asi 9. alebo 10. seria, tie mali slonovu kost a asi aj ventil viko a vicko boli ine. Mna len prekvapilo to necervene "klasicke" vicko a uz spominana dierka :D
21:38:31
22.02.2014
Tom.MBG
-> Duri: mam doma z mb 66 ventildekl i s vickem v barve slonove kosti,jen uz zbytky co na tom vydrzelo za tech x let.

dale na tom motoru bylo nastrikano slonovou kosti i remenice vodni pumpy a vana oleje.vypadalo to original z fabriky,ale kdo vi:)
19:37:46
22.02.2014
Jozka
Zapomněl jsem na další ze svých nejapných dotazů - nemá někdo po ruce MB šroub sedadlovej, teda ten, co spojuje sedák s opěradlem.. chtěl jsem poladit, výtáhnu zásoby - a dýlky od 51 cm do 52,5 cm (vč. hlavy).. některý asi budou stovkový, ale nerozeznám to, protože bohužel nejsou 110LS..
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 22.02.2014 19:37:46
19:34:21
22.02.2014
Jozka
-> stepan: Mosazný jsem viděl jedinkrát - na odstavený 706 MTS.. ale netuším, kde se na ní vzalo a ani nevím, jestli je kompatibilní s MB..
19:06:27
22.02.2014
Petr98
Pro úplnost. Víčko z počátků výroby...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 22.02.2014 19:06:27
17:40:05
22.02.2014
Duri
Skusim nariedit chemopren, a aspon raz ich pretriet.Uvidim, ci to pomoze. Ak nie, tak ich nalepim nazad na gumy. Prekvapilo ma ale, ze gumy 12.serie su o poznanie makksie a ohybnejsie ako gumy od 18.serie. Zmenili recepturu? 3



Matice na 13-ku kluc na MB asi naozaj neboli a nemaju tam co robit :)



Co sa tyka mosadzneho vicka, nikdy som nevidel...

Aspon male foto vicok. V lavo asi origo cervene, v strede asi bastlene svetlo-cervene a v pravo spominane bezove (ci co je to za farba)
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Duri vložen 22.02.2014 17:40:05
16:29:17
22.02.2014
stepan
A mosazný víčko na olej se dávalo na co?
13:46:33
22.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Béžová víčka (i když taková barva ani neexistuje..3) se prodávala jako ND..

M8/12 na MB jo - třeba matice u karbů.. uvědomil jsem si až později, že v MB nářadí vůbec nebyla 13-ka klíč (12 jo), a ani v Tona sadách dílenských nebyla. Když se (už teda nevím přesně kdy) začly objevovat hlavy OK13, nakovali 13-ky jednostranný očkový klíče, aby se stávající sady mohly doplnit..
07:51:42
22.02.2014
Bukaj
Vrátím se k těm šroubům - ano, matice byly určitě na 14mm klíč, jen jsem si nebyl jist tím šroubem - nějak mi 12mm nesedělo k MB, ale 14mm hlava by asi byla montážně nedostupná.

Tak díky za potvrzení 4

-> Duri: Ke kovralům - nanést na ně zespodu vrstvu Chemoprenu není tak blbej nápad, jen asi bude obtížnější vytvořit jednolitou souvislou vrstvu - asi by bylo nutno hodně jej naředit a dávat bacha, aby neprotekl skrz vlákna. A dle mého názoru je lepší přilepit je ke gumám - když nebudou přilepené, budou po gumě klouzat...

A k víčkům oleje přidám ještě svůj dotaz - mosazné víčko asi není původní z žádného MB, že? Buď je ze starších škodovek, nebo z vozů východní provenience...

...jinak béžové víčko jsem ještě neviděl, jen černé, různé odstíny červené a na konci výroby škodovek (nebo jako postprodukční ND?) víčko s povrchovou úpravou podobnou foréze...
01:49:59
22.02.2014
Jozka
-> Duri: Někteří měli za tu dírku posichrovaný víčko kvůli jeho ztrátě např. rybářským vlascem.. ale v katalozích ND není zmíněno 4
21:48:09
21.02.2014
Duri
Mam dalsiu, mozno blbu otazku ohladom vicok oleja. Vsimol som si, ze niektore maju malu dierku, na co to bolo? (vysacka s oznacenim oleja?) Mali to vsetky MB? (lebo mam aj vicka bez dierky, ale mozno zo S100)

Dalsia otazka je ohladom farby. Z 12. serie som dal dolu bezove, potreboval by som vediet, ci 16. seria mala uz cervene. Vdaka
14:43:52
21.02.2014
Duri
hmm.... alebo daka priesvitna plasticka tekuta guma, co pri vysychani tvrdne, ale zostane pruzna... Asi mam velke naroky, neviem, ci daco take existuje
14:29:32
21.02.2014
Jozka
-> Duri: Zajímavá myšlenka.. něco nenasákavého by to chtělo.. ale napadá mě akorát tak plech anebo linoleum..10
14:24:58
21.02.2014
Duri
Vratim sa trosku k teme kobercov - Kovral. Odlepil som ich od gum, vypral, vycistil, odchlpil a teraz by som ich rad trosku spevnil, lebo su dost makke a nechcem ich uz lepit na gumy.

Mate nejake skusenosti, cim ich zospodu natriet, aby boli pevnejsie,lepsie drzali tvar a nekrcili sa? Rozmyslal som nad chemoprenom, ale neviem, ci by som dosiahol vyssiu pevnost...
Extreme Tyres