skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> skoda 120ls: Takhle - kdybych neměl nic jinýho a spěchal, udělal bych to taky - když si vezmu, jakej je rozdíl mezi 22 a 25,5 mm.. (dost malej), ono to nějak brzdit bude.. Ale kdybych nespěchal, podíval bych se v inzercích po 22 nebo 25,5 mm, vyskytujou se sice míň než 19-ky, ale sehnat se dají.
-> Jozka: no prave ze u nas v jihlave uz 22 nemaji jen 19 tak bych to dal na cely auto ale bojim se aby to brzdilo.znamej to tak ma a rikal ze je to stejny. tak nevim
-> skoda 120ls: Když je dáš dozadu, nic nepoznáš, vpředu jsem 19 mm nikdy nezkoušel, ale vzhledem k tomu, že ani 22 mm není žádnej brzdnej zázrak..
Mám otázku. Řeším brzdy na mbčku a zajímalo by mě, když dám brzdové válečky 19mm místo 22mm,který tam mají být, jestli se něco stane.
Děkuji za info
Děkuji za info
Jsem se vyjádřil nějak neohrabaně - čekal bych, že potah bude černej až k rámu okna, ne že tam bude plonkovej trojúhelník, kterej kdybych nepodlepil, bude tam čouhat plech..
-> Bukaj: Se schválně mrknu, jestli se u mě zachovala sada s bílejma koncovkama.. jinak černý tvrdý šroubovací u nás akorát doprodávaj.. 13 ks/ks tuším, mají jich tam 8 ks..
Svedl jsem další potyčku s potahem zadního plata a než nalepím - ono to u okna takhle blbě origínál nevychází, nebo mám k úžšímu sklu ještě i širší auto ?
Svedl jsem další potyčku s potahem zadního plata a než nalepím - ono to u okna takhle blbě origínál nevychází, nebo mám k úžšímu sklu ještě i širší auto ?
-> Radoch:
V kabelech většinou problém nebývá - sice tyto zelené uhlíkové Lucasy už jsou dávno za zenitem, ale když vidím, jak vypadá rozdělovač, začal bych jím.
Kabely proměříš ohmmetrem, nejlépe při provozní teplotě, ale začni tím, že důkladně vyčistíš rozdělovač (hlavně víčko), kabely i svíčky, prach a nečistoty vedou často ke svodům.
Další úkon je odstranit vůle v rozdělovači (komínku) a vyčištěný rozdělovač promazat. Když vezmeš za palec, tak nesmí mít velkou vůli (předpokládám, že poznáš provozní vůle od "vůlí" odstředivé regulace).
Dobrý test zapalovací soustavy na vyloučení svodů je mrknout na nastartovaný motor potmě (nejlépe absolutní tma) - je krásně vidět, když lítají jiskry tam, kam nemají
V kabelech většinou problém nebývá - sice tyto zelené uhlíkové Lucasy už jsou dávno za zenitem, ale když vidím, jak vypadá rozdělovač, začal bych jím.
Kabely proměříš ohmmetrem, nejlépe při provozní teplotě, ale začni tím, že důkladně vyčistíš rozdělovač (hlavně víčko), kabely i svíčky, prach a nečistoty vedou často ke svodům.
Další úkon je odstranit vůle v rozdělovači (komínku) a vyčištěný rozdělovač promazat. Když vezmeš za palec, tak nesmí mít velkou vůli (předpokládám, že poznáš provozní vůle od "vůlí" odstředivé regulace).
Dobrý test zapalovací soustavy na vyloučení svodů je mrknout na nastartovaný motor potmě (nejlépe absolutní tma) - je krásně vidět, když lítají jiskry tam, kam nemají

-> Bukaj: Radši se jich nechci zatím zbavovat, měl jsem před lety 100vku, tisícovku a jedectistovku a všechny měli velký rozdělovač a kabely jsem vždy koupil v "Mototechně" s bakelitem.
Napadlo, mne jak nejlépe (pod zátěží?) proměřit, zda jsou původní kabely dobré.
Napadlo, mne jak nejlépe (pod zátěží?) proměřit, zda jsou původní kabely dobré.
-> Pavel P..: 

-> Adam59: obávám se že ani ne.... tyhle starý koncovky nemaj závit ale jehlu, proto jsou secvaknutý

-> Radoch: ty pásky jsou jen šméčko
uvnitř je "vrut" a normáně ty koncovky sešroubuj 


-> Radoch:
Pokud netrváš na originalitě (zelené kabely s bílými koncovkami), tak koncovky (nebo klidně komplet kabely) ti mohu poslat nové výměnou za staré kabely
My, originalisti, si potrpíme na detaily a ty bílé koncovky jsou docela blbě k sehnání
Pokud netrváš na originalitě (zelené kabely s bílými koncovkami), tak koncovky (nebo klidně komplet kabely) ti mohu poslat nové výměnou za staré kabely

My, originalisti, si potrpíme na detaily a ty bílé koncovky jsou docela blbě k sehnání

-> dragon_cb_cz:
Díky. Svíce taky udělám. Koupil jsem kabel v metráži, ohledně koncovek mi paní řekla, že se přestaly vyrábět
, že už nejdou sehnat.Koncovky asi nepůjde vyšroubovat, jsou stažené plechovám páskem.
Díky. Svíce taky udělám. Koupil jsem kabel v metráži, ohledně koncovek mi paní řekla, že se přestaly vyrábět

-> Radoch: Původní koncovky jsou šroubovací, takže ideální je vyšroubovat je ze starých kabelů, koupit metráž nových a vyrobit.
Jinak nové svíčky mají na vnějším závitu pro kabel našroubovaný takový bazmek, je možné, že ty tvoje nové kabely ho vyžadují - ono vyměnit svíčky by asi taky nebyl špatný nápad
Jinak nové svíčky mají na vnějším závitu pro kabel našroubovaný takový bazmek, je možné, že ty tvoje nové kabely ho vyžadují - ono vyměnit svíčky by asi taky nebyl špatný nápad

Zdravím osazenstvo. dávám do kupy MB (malý rozdělovač). Blbě startuje, chod zatím nic moc. Chtěl jsem vyměnit kabely, svíčkové jsou ještě zelené. Koupil jsem klasické "stodvácové"- tesla blatná,ale přes koncovku je tam na rozdělovač kloudně nenacpu, a ani nacvaknutí na svíčku se mi nelíbí, nemají takovou tu poružinku a návlek na svíci je hrozně dlouhý. Neřešili jste třeba nacvaknutí původních koncovek na kabely? Ď.
-> Bukaj: No a třeba je to poklad.. já teda taky jednu mám, ale je v ní navrtána jímka pro teploměr oleje, tak spíš myslím, že jí někdo po naletování bazmeku dal do černý - ale nezkoumal jsem to podrobně.
-> Jozka 03.05.14 11:20:23: Já jsem nedávno jednu novou měl (možná ještě někde mám), ale považoval jsem ji za bezcennou dovýrobu

A ještě jeden špíček: Takovýto startér - to se asi do serie nikdy nedostalo, že? O pár stránek dál (v Baťovi), kde je fotka komplet agregátu, je klasický startér, taktéž katalog uvádí jen jeden typ...
-> Bukaj: Téhle černé baňky jsem si taky všiml (v A4 příručce prvotní je vidět ještě lépe), ale žádnou jinou jsem neviděl..
Další fotka z Bati:
filtrbox se slepicí a s jinými "packami" banja - pouze prototypy nebo i serie?
filtrbox se slepicí a s jinými "packami" banja - pouze prototypy nebo i serie?
Často přemýšlím nad fotografiemi v Baťovi (Andrtovi, Cedrychovi, atd) a v "manuálech" ke škodovkám, zda některé věci na nich zobrazené jsou pouze prototypovými zvláštnostmi, nebo záležitostí prvních serií daného typu vozu.
Zde pár dotazů k MB:
barva baňky olejového filtru - v manuálu a Baťovi černá - s černou jsem se jednou setkal a považoval jsem ji za dovýrobu v osmdesátých letech (neměla na sobě etiketu, jako ty klasické stříbrokladívkové...).
Jak tedy? První modely, nebo jen prototypy a dovýroba?
Zde pár dotazů k MB:
barva baňky olejového filtru - v manuálu a Baťovi černá - s černou jsem se jednou setkal a považoval jsem ji za dovýrobu v osmdesátých letech (neměla na sobě etiketu, jako ty klasické stříbrokladívkové...).
Jak tedy? První modely, nebo jen prototypy a dovýroba?
-> Koblet: No, já posledně na neorigo autě nesprávně a schválně - ono je to mnohem úhlednější, když je to shora přes..
-> Danster: Dík, tvarování výkroje, co mám na šablonách ze kdysi tomu napovídá, ale nebyl jsem si jistej.. Další dilema přibylo..
-> Danster: Dík, tvarování výkroje, co mám na šablonách ze kdysi tomu napovídá, ale nebyl jsem si jistej.. Další dilema přibylo..

-> Danster: Tak to se musím podívat jestli jsem to nalepil správně.

-> Jozka: Nahoře schovaný stropnicí dole potah sloupku přes potah předního plata

-> dragon_cb_cz: A úplně nejzásadněji rozhoduje prodávající.. od "za odvoz" až po "zlatej diadém s drahokamy"..
Zpět k tématu: embéčka nedeluxový mají polep A sloupků na obou koncích schovenej ? Tj. nejen nahoře stropnicí, ale i dole tapecem plata předního okna ? Nebo dole má sloupková koženka "navrch" - nějak jsem znejistěl...


Zpět k tématu: embéčka nedeluxový mají polep A sloupků na obou koncích schovenej ? Tj. nejen nahoře stropnicí, ale i dole tapecem plata předního okna ? Nebo dole má sloupková koženka "navrch" - nějak jsem znejistěl...

-> Nostalgik: Pokud to není alespoň trochu "speciální" kus (což v případě řady 100/110 je jen eRko a částečně LSa) tak o ceně rozhoduje původnost a stav kastle/laku - na hovno to jede všechno stejně 

-> Nostalgik: I při tom množství vyrobených kusů by všechny měli být bez tý mřížky. U MB a stovek mám vysledováno, že se stupně výbav dodržovaly, bordel typu ,,co bylo zrovna na skladě" začíná až u užovek
A s těma cenama, nelze než souhlasit (vyjímečně
) s tím co psal -> j_j:


A s těma cenama, nelze než souhlasit (vyjímečně

-> Nostalgik: je to podle r.v....tzn. šípovka model 1970 má větší hodnotu než 110L r.v. 1976, 110LS bylo vyrobeno míň než 110R, takže tam je ta hodnota jak se kdo vyspí :) takže 100 - 100L - 110 L při stejném modelu a stavu = cca rovnaká cena...
-> Enggik: áno, myslel som tú hliníkovú lištu. Len sa mi nezdalo, že takmer 600 tisíc vyrobených S100 (mínus tie prvé dva ročníky ktoré píšeš) bolo bez tej ozdobnej mriežky, to by som musel vidieť viac takých. Ešte jedna otázka: majú S100 standard citeľne nižšiu hodnotu než 100L alebo 110l? Napr. ak porovnáme rovnako zachovalé kusy. Dakujem za radu
panove dneska nahozena karburace na mbg fotky sou v karte.ted jeste nejak proplachnout motor od toho bordelu co v tom byl 20let

-> Nostalgik: Předpokládám že myslíš tu ozdobnou hliníkovou. Š100 ji měla pouze první dva roky výroby (tzv. šípovky). Od modelu 72" , se změnou zadního čela, o ní přišla a byla vyhrazena pouze výbavám L a LS 

Nerád by som zakladal nové téma, preto by som sa spýtal jednoduchú vec:
Vyrábali sa všetky Škody 100 bez zadnej mriežky?
Myslím teda základnú verziu S100 Standard.
Vyrábali sa všetky Škody 100 bez zadnej mriežky?
Myslím teda základnú verziu S100 Standard.
-> Bukaj: Ty madla snad spíš byly v troubě, ne ? A teď jsou v háji.. zadarmo drahý..
-> doking: Asi auto stálo dlouho na slunku - ten plast, ze kterého jsou madla, je jednak velmi křehký a druhak tvarově nestabilní a vyšší teploty nesnášející. Ale tři takto stejně deformovaná madla - to je podivné...
aukro.cz/b329-3-x-madla-d
veri-skoda-1000mb-i4160958
256.html nejsou ty madla nějaká divně lomená?
-> Bukaj: první neměly červa....kdy se to lámalo? k barvě poziček - mám světle červnou (ekl) a ty hezky tmavě rudý si nechávám...klasika barevná odlišnost - jak jim to přišlo pod ruku..
-> Bukaj: Asi jsem neměl štěstí 66-69 jsem narazil jen na tenhle.. ty zapojení byly tak nějak, to už se mi vykouřilo, nicméně tenhle kus je asi z MBM, kde byl instalovanej úplně holej v rámci přípravy na mlhovky.
No, teda ty okapy, to mě překvapuje, toho jsem si nikdy nevšiml.. holt jsem moc mladej..
No, teda ty okapy, to mě překvapuje, toho jsem si nikdy nevšiml.. holt jsem moc mladej..

-> Bukaj: Díky 

-> Petr98 14.04.14 22:04:48: Jinak pokud si dobře pamatuju, je to patrné z nějaké fotky přímo v manuálu k MBčku 

-> Petr98: První modely měly okapničkové lišty trojdílné - asi z technologických důvodů, že neuměli udělat zakončení, nebo nevím proč, ale samotná lišta byl jen profil a na koncích byly nasunuté ty zakulacené koncovky. Vše hliník. Taky jsem se docela divil, když jsem to viděl poprvé...
-> Jozka 14.04.14 22:27:28: Tenhle spínač, co vím, měly snad všechny MB od modelu 66 dál, měnilo se zapojení elektroinstalace poziček, na prvních modelech snad svítila vždy jen jedna strana (myslím, že podle páčky blinkrů, jako to měly stovky a moderní VW, ale teď si tím nejsem jist), novější MB měly tu páčku, která se ráda zabodává do kolene

-> Jozka 14.04.14 22:27:28: Tenhle spínač, co vím, měly snad všechny MB od modelu 66 dál, měnilo se zapojení elektroinstalace poziček, na prvních modelech snad svítila vždy jen jedna strana (myslím, že podle páčky blinkrů, jako to měly stovky a moderní VW, ale teď si tím nejsem jist), novější MB měly tu páčku, která se ráda zabodává do kolene

-> Jozka: No Gereg to ve změnách uvádí, i jinde jsem to nejspíš četl/slyšel, ale nikdy jsem to neviděl...
-> Jozka: to je "von" ! mám ho na pozičky (model 1967)
-> Petr98: To znám akorát ze 105/120 - plastovej bazmek dovnitř do CR lišt.. něco takového by mělo být i na MB ?
Jinak ten origo přepínač doplňkovej MB (a asi nejen MB) "pod levý koleno" mi přišel pod ruku..
Jinak ten origo přepínač doplňkovej MB (a asi nejen MB) "pod levý koleno" mi přišel pod ruku..
Ví někdo, popř. mohl by mi někdo ukázat, co se myslí koncovkou ozdobných lišt okapových žlábků...?? Nikdy jsem to neviděl.... Dík
-> Martin14: Asi až od 10. série se myslím měnila houkačka a řekl bych, že co do velikosti jsou stejný..
Tuší někdo z vás jaký je rozdí mezi elektrickou houkačkou 1-7 serie a dále? V katalogu je to rozdělené ale to je vše co jsem našel. Navíc jedina houkačka co tu mám se mi pod nárazník nevejde. Byla ať už houkačka na 1000MB od 8 serie nebo 100 větší než pro první MB?
-> Bukaj: To máš kliku, mě po seriózním zinkování zrovna z těhle šroubů do plechu skoro nikdy nic nezbyde.. resp. jsou o dvě velikosti menší..

Potrebuju radu. Ted se snazim rozchodit brzdova svetla na 1000MB rok 64. Problem jsem nasel v tlakovem spinaci po zadni sedackou(spínal tvrde na kostru a nekdo ho radeji odpojil z pojistkove skrinky nez to opravit). Problém je v tom ze jakykoliv spinac co jsem nasel tak je to jiny typ. To co jsem z toho vyndal bylo oznaceni OTK 852049. Ten mam i nahradni ale ani s nim to nechodi. Cili nez to rozeberu znovu, je tenhle spinac pouzitelny nebo ne?
A musi se po vymene spinace odvzdusnovat cely system? Prijde mi to zbytecke, ale rad si poslechnu nazory jinych.
A musi se po vymene spinace odvzdusnovat cely system? Prijde mi to zbytecke, ale rad si poslechnu nazory jinych.
-> skoda 120ls: Hm, taky jedu ze zásob starejch, nově zinkovanejch....
