
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Jsem dneska potkal asi 4 gumky vydloubnutý z oil filtrů a protože táhýlko omezovače mi padlo do ruky v neděli při hledání něčeho jinýho, trochu jsem porovnal, ale ne docela - posuvka se někam zaběhla. Jistá podobnost by tam i byla
.

-> zralous: Není vůbec zač, však to dojasňuju i pro sebe..

-> Jozka: Taky jsem včera bádal ve všech dostupných variantách katalogu, které jsem měl po ruce a ani v jednom, ani zmíňka
Vím, že jsme to už spolu jednou řešili a tak jsem hledal v archivu a nalezl na straně 30
ale právě bez těch horních...
V podstatě mi stačí, že tam patří šestihran a 10-15mm Díky moc!!


V podstatě mi stačí, že tam patří šestihran a 10-15mm Díky moc!!
-> zralous: Jo, pamatuju si, že jsme se nakonec usnesli na M5 dle nabodovaných matic a v poznámkách jsem možná udělal chybu - takže patrně by to měly být kusy s 6hr hlavou M5x12.. bohužel ty origo nevím kde jsou. Ale mrknu snad zítra na ty předchystaný, ty jsem si doufejme přiložil správný dle origo.
Zajímavý, že tyhle šroubky v katalogu úplně odzívali, v sestavě dveří jsou snad zmíněný jen dvě matky M5 a jinak v tomhle rozměru nic.
Zajímavý, že tyhle šroubky v katalogu úplně odzívali, v sestavě dveří jsou snad zmíněný jen dvě matky M5 a jinak v tomhle rozměru nic.

-> Jozka: I já myslel M6, ale držák, který je ve dveřích nabodován a mají se do něj přichytit 2 horní šrouby má díry na M5, takže vyobrazené bych tipl na třetí spodní, tam už by to odpovídalo. Blejsknul bych pro představu, ale jsem bez foťáku a telefon prehistorickej tlačítkovej s foťákem mizernym, tak kdyžtak po víkendu

Z těch jsem akuálně zmatenej - v katalogu se s jistotou identifikovat nedají, myslel jsem, že M5, aktuálně mám podezření na M6 x 10 a k hotovejm linetám jsem si patrně přiložil M6 x 12..
(matička na detailu je navíc, jen drží oba šrouby pohromadě)
(matička na detailu je navíc, jen drží oba šrouby pohromadě)
-> Jozka 24.02.15 19:26:28: Náhodou nějaké foto celého bazmeku by nebylo? Nemám tušení, jaké 2 horní šrouby M5 použít
Mrkni prosím


Vypada to pekne, jen neni ted cas je dat do pucu a hlavne majitelce se nelibej:-)takze prozatim je zpet original. Chtel bych je sehnat v lepsim stavu
-> krtecek 23.04.17 15:33:44: Ano, toto tam patří
Jen si teda nemůžu vybavit, kde jsem potkal tento zámeček s hliníkovými "pysky", všechny co mám doma, mají mosazné...

Jen si teda nemůžu vybavit, kde jsem potkal tento zámeček s hliníkovými "pysky", všechny co mám doma, mají mosazné...
-> Enggik 24.04.17 22:02:26: Tak ne Belgie ani NDR - Rakouskej výrobek to je, už si vybavuju
Někam jsem dával i fotku - buď do "dnešního nákupu", nebo do nějakého tématu o zahraničních doplňkách na škodovky.

Někam jsem dával i fotku - buď do "dnešního nákupu", nebo do nějakého tématu o zahraničních doplňkách na škodovky.

-> mirecek.666 20.04.17 21:09:13: Tohle je poklice z NDR (nebo možná Belgie, nejsem si jist) přímo pro 1000MB - před dvěma lety jsem kupoval nerozbalenou sadu i s popisem (už jezdí na jednom autě).
-> mirecek.666: Jen nějaký fotky do diskuze, sice v horší kvalitě, ale poznat že to jsou ,,tyhle" paprskový mezikruží jde.
-> Martin14: Je to dobový tuning, dalo se to dokoupit v doplňcích v Mototechně.
-> mirecek.666: Přesně tuhle kombinaci mám na MBčku, bohužel kryty jsou na autě od koupi tudíž netuším jak moc je to přímo na MB nebo nějaký dobový tuning. Ale sedí kupodivu dobře, až to vypadá že možná na MB jsou.
-> mirecek.666 20.04.17 21:09:13: Měl jsem to kdysi na hundrtce, mezikruží bylo z hliníku a bylo to na 14 palcová kola. Můj táta měl trochu jiná na hundrtce, viz obrázek.
-> krtecek 23.04.17 15:33:44: Jo, tohle vypadá jako zámek původního provedení pro MB.
-> mirecek.666: podle toho jak to vypadá si spíš myslím, že ta poklice k tomu nepatří a má tam být VW...a asi brouk.. ..nevím to, jen tipuju

-> Jozka: tak jsem dneska jak jsem byl v garáží si vzpomněl na ten zámek...tak na Rosničce mám tohle
-> mirecek.666: Mám dojem, že tyhle vyráběli soudruzi z NDR možná přímo na škodovky (na varťasy byly ve stejným designu).. Bukaj snad bude vědět přesně.
nemá náhodou někdo fotku kola s tímto mezikružím na MB? Na co je to originál?
-> krtecek: Jasný.. jsem posledně z těhle výzkumů vyklouzl snadno, lakýrník měl recepturu na šeď levandulovou normálně zadanou v počítači ke svý mísírně - a to tak, že správnou. Snad po něm syn převezme lakovnu i s tím software-m..

-> Jozka: no já tady reagoval pouze na kolegu. Pro mě je důležitější, že vím konečně číslo té mojí zelené a kde ji sehnat..to bylo ale telefonátů a hledání..."flašengrý
n škoda" 5910 

-> krtecek: Těch porovnání existuje i víc.. ono tou slonovou kostí nic nezkazíš - a ani bych se tím moc netrápil, u kol a podobných dílů odstín kolísal ještě mnohem víc, nežli u svrchních laků (snad jediný, co bylo stejný u všech aut, byla šedá na palubce a díly, lakovaný černě), takže současný hledání toho jedinýho správnýho odstínu je naprostá marnost. Snad jediný, co bych si troufl říct obecně, že čím starší auto, tím víc disky do žluta.
Nu, třeba poslední dva kusy 14", co mám doma, koupený nový v roce 1989, jsou třeba tónovaný jako bílý kafe.
Nu, třeba poslední dva kusy 14", co mám doma, koupený nový v roce 1989, jsou třeba tónovaný jako bílý kafe.
-> Jozka: no takže jsem trochu poškádlil strejdu googla a mám tu výsledek...
Dotaz: Dobrý den, prosím o radu ohledně odstínu disků kol u Škoda 1000 MB, rok výroby 1966. Jednalo se o provedení disků v odstínu béžovém, údajně snad 1007 dle vzorkovnice BaL ???? Má tato barva alternativu v RAL a je 1007 odpovídající odstín? Děkuji Petr Hamák
Odpověď: Na disky kol aut Škoda používal výrobce vypalovací barvu S2055/0200 polomat v nenormalizovaném "béžovém" odstínu. Tato barva se již řadu let nevyrábí a není ani dostupný vzor odstínu. V základní vzorkovnici odstínu RAL není žádný podobný odstín.
a nyní pokračujeme dál...BAL 1007 dle rady výše
AZNP 0612 = BAL 1007 šedobéžová světlá = RAL 7032 mírně tmavší

Dotaz: Dobrý den, prosím o radu ohledně odstínu disků kol u Škoda 1000 MB, rok výroby 1966. Jednalo se o provedení disků v odstínu béžovém, údajně snad 1007 dle vzorkovnice BaL ???? Má tato barva alternativu v RAL a je 1007 odpovídající odstín? Děkuji Petr Hamák
Odpověď: Na disky kol aut Škoda používal výrobce vypalovací barvu S2055/0200 polomat v nenormalizovaném "béžovém" odstínu. Tato barva se již řadu let nevyrábí a není ani dostupný vzor odstínu. V základní vzorkovnici odstínu RAL není žádný podobný odstín.
a nyní pokračujeme dál...BAL 1007 dle rady výše
AZNP 0612 = BAL 1007 šedobéžová světlá = RAL 7032 mírně tmavší

-> Jozka: tak biege slyším po 1.
no já je taky budu tryskat a nechat komaxitovat...a žil jsem až do teď v přesvědčení, že je to slonová kost..herdek zas další patálie :)

-> krtecek: Na autech slonová kost odstínem dosti kolísající, jak se zrovna podařilo, disky jako ND někdy skoro už spíš "beige" - čili béžová, jak říkají dámy.
dotaz - mohla mať Š120 L r.v. 1988 z výroby združené budíky a la Š 105 a 5kvalt? Mne to veru dokopy nijak nejde.
-> Tomaso435: není to slonová kost?..to je taková "zašlá bílá"
-> Petr98: myslim že disky byly normálně bílou... né nijak svítivý maličko jakoby do žluta poud si to dobře pamatuju.. někde sem viděl v krámu ještě původní disk neprodanej.... resp paletu a jeden navrchu ...
Jak je to s barvou disků u deluxů? Jeden známý mě přesvědčuje, že má ze tří nezávislých zdrojů, že deluxy měly nějakou dobu normálně "bílé" kola. Tak jsem chvíli pátral, Gereg neuvádí, uvádí pouze nějaké (mi) nic neříkající údaje u provedení a kombinací interiéru. A překladys - zmiňuje v klíči stříbrné kola od 15. série. Bukaj i já si myslíme, že už při nástupu mezikruží na deluxech byly kola z pohledové strany stříbrné a vnitřek kola byl klasicky bílý.... Rozklíčuje to někdo?
-> krtecek: Nu, díky občasnýmu "totálnímu nasazení" např. při výměnách spojkovýho ložiska nebo přípravě a pak dokončení GO karosérie (v roce 1979 tuším), jsem utrpěl informací o rodinným MB (ve kterým se vozím už 49 let) sice trochu víc, ale někdy to člověka naopak mate. 

-> Jozka: no jako to auto je v rodině asi 40let..bych se musel podívat do TP...a paradox je, že jako děcko jsem do motoru nelezl...to jsem byl rád, že můžu točit volantem a použít klakson
takže jediný co vím jak vypadalo je barva auta, omotávka na volantu, nerezová přihrádka u řadičky, korálky na sedačkách a poklice sprinty
zbytek bude těžkej oříšek páč děda s babi už nežijou a mati té když se zeptám tak nic neví


-> krtecek: Je třeba být připravenej - improvizace našich předků jako majitelů vozidel i výrobců v národních podnicích prakticky nemá žádný hranice a i po těch letech pořád potkávám věci, který jsem nikdy předtím neviděl.
-> Bukaj: 1202 úplně nevím, ale 1203 má dost jiný držáky.. A tedy i zřejmě Octavie kombík, která se dělala souběžně s MB i kilama. Tipoval bych kutilství, ale kdo ví..

-> Bukaj: 1202 úplně nevím, ale 1203 má dost jiný držáky.. A tedy i zřejmě Octavie kombík, která se dělala souběžně s MB i kilama. Tipoval bych kutilství, ale kdo ví..
-> Bukaj: no jak vidím, evidentně jsem tu pár lidem promazal kolečka v hlavě..
už teď se děsím co tam najdu dalšího co by tam nemělo být podle originálu


-> krtecek: Zajímavé. Buď je to nějak upravené (ten nátrubek na kilí karbec, řerné spony a dirka na vratnou pružinku tomu nasvědčují), nebo je to z úplně jiného vozu. Nemůže to být z nějaké evoluce 1202/1203? Ale tam by zase neměla opodstatnění ta ploška na složení držáku kapoty...

-> Jozka: super...no něco s tím podělám..
buď si seženu ještě nějakej a tohle budu mít jako kuriozitu nebo tu barvu oškrábu a nechám nalakovat jak to má být, abych mohl mohl onanovat nad tím jak to mám super echt dobový do posledního detailu


-> krtecek: Bych se tím netrápil..
Ale filtr máš zvláštní - a hodně podobnej tomu, kterej jsme kdysi probírali - akorát ten byl na 1100 dlouhou vložku a BS-ko, tou trubičkou navíc si už nejsem po těch letech jistej (spíš ale nebyla). Barvu měl skoro stejnou (ale odstín hodně kolísal i v sérii (od bledý šedozelený až po tmavej tyrkys skoro do modra) a padla i hypotéza, že je z nějaký chladící jednotky, ale kdosi to zas vyvracel snad držákama..
Nu, zbývá jedině zkusit, co je pod tou barvou, jak tu už padlo, přeletování nátrubků se poznat nedá, pokud by úpravce použil mosaz jako fabrika.


Ale filtr máš zvláštní - a hodně podobnej tomu, kterej jsme kdysi probírali - akorát ten byl na 1100 dlouhou vložku a BS-ko, tou trubičkou navíc si už nejsem po těch letech jistej (spíš ale nebyla). Barvu měl skoro stejnou (ale odstín hodně kolísal i v sérii (od bledý šedozelený až po tmavej tyrkys skoro do modra) a padla i hypotéza, že je z nějaký chladící jednotky, ale kdosi to zas vyvracel snad držákama..
Nu, zbývá jedině zkusit, co je pod tou barvou, jak tu už padlo, přeletování nátrubků se poznat nedá, pokud by úpravce použil mosaz jako fabrika.
-> Jozka: noo tuhle fotku jsem nemohl najít..vím, že tu někde byla..v tom případě já mám zas něco co nikdy nikdo neviděl...barvu nikdo nezná a když se odrazím o těch informací co jste mi teď dali tak trubička extra svislá dolů je na 100, ale zakončení hlavní trubky je zaobleno takže to zas je na 1000 a teď si vyber

-> krtecek: Nu, napadlo mě, že dlouhej filtr by mohla být nějaká pozdní 1100 i s tím přídavným odvzdušněním, jako měly kila.. Ale taky mohl někdo odpájet kvůli montáži novějšího karbu původní nátrubek a nahradit ho kusem ze stovkovýho filtru. Kdoví..
Klasika filtr na 1000 má kladívkovou povrchovku zelenou (nebo by se dala ta barva pojmenovat jako tmavě tyrkysová), horní půlku zplacatělou a nátrubek se zaobleným koncem. Spony samozřejmě pozink, díra kulatá a délka na krátkej filtr.
Na foto, spodní dva, horní je kilo (100L).
Klasika filtr na 1000 má kladívkovou povrchovku zelenou (nebo by se dala ta barva pojmenovat jako tmavě tyrkysová), horní půlku zplacatělou a nátrubek se zaobleným koncem. Spony samozřejmě pozink, díra kulatá a délka na krátkej filtr.
Na foto, spodní dva, horní je kilo (100L).
-> Jozka: pff ty jo...otvor je kulatej to vím 100% to jsem si všiml..ale filtr...hm..no rozdělaný jsem to měl...myslím, že malej..
-> hans1: aha super...tak mé nedostatky jsou asi ještě větší než jsem doufal..já si naivně myslel, že je to k tomu ..a jak teda má vypadat ten co tam patří? :-/ píšeš malá trubička...ta svislá??
-> Duri 10.04.17 15:33:43: Chemopren na tomhle plastu bohužel nic moc.. 
-> hans1: A podle rovný plochy k prevenci kontaktu se vzpěrou kapoty to na kilo zas není..
-> krtecek: Vleze se do toho dlouhej nebo krátkej filtr ? A otvor na karb je pro BS-ko kulatej, nebo EDSR velkej oválnej ?

-> hans1: A podle rovný plochy k prevenci kontaktu se vzpěrou kapoty to na kilo zas není..
-> krtecek: Vleze se do toho dlouhej nebo krátkej filtr ? A otvor na karb je pro BS-ko kulatej, nebo EDSR velkej oválnej ?
-> krtecek: No tak hlavně to není filtr na 1000,ale na stovku podle malé trubičky.Takovou barvu jsem ještě neviděl ale neříkám že to není originál a pera uchycení by měly být zinkované.Zkus se podívat na meně přístupná místa zeškrábnout barvu někde v lemu atd.Většinou co jsem viděl tento filtr byl tmavě modrý.
k mému odpolednímu dotazu ohledně barvy filtrboxu MB 67" přidávám nějaké foto...co je to za barvu?
možná to zkresluje, ale je to spíš šedá...zelenou v tom moc nevidim

