skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Fávo forever: je to nove olakovane od puvodniho majitele.
I olivová je k vidění.. a plech pod karbem může být nejpíš klidně i jen zinkovanej..
-> Petr98: Já jsem už právě kolikrát viděl jinou, než černou. Vrtalo mi to v hlavě.
Tvoje 64 MB má tuto barvu z výroby?

-> Fávo forever: ze zacatku vyroby byly tyto veci sede. Plech pod karbcem ale nevim. Ale dokdy taky nevim tedka z hlavy.
Originál barva "kovového příslušenství" motoru ( veškeré držáky / kryty, plech pod karbec, řemenice ) byla jen a pouze černá?
-> Jozka: Vím že tyhle čepošrouby na 68 a 69 mám na ten malej křížák ale úplně se mě vyčoudilo z hlavy jaký jsou na těch dvěřích z rodinný žlutý 66 až bude cesta do garáže tak kouknu

Moje oko spatřilo zas tyhle - originál MBX 1967, akorát dnes se vynořily.. jiný nežli sedaní - ani se do toho katalogu nebudu dívat..
-> Petr98: Po tolika letech ho zase spatřilo lidské oko ! 

-> Bukaj 27.02.15 22:17:09: Takhle nějak si myslím, že vypadaly skla parabol původní na našem 01/1968.. ovšem to 443.atd k tomu moc nesedí - s kombinováním máš pravdu, jen na těch optických vložkách je ale dost vidět, jestli jsou ledabyle "na první dobrou" zasazený z výroby, nebo pečlivě od kutila..
Šroubočepy vzdávám - nicméně ten krátkej závit jsem demontoval až z kilích okének (anebo ten dlouhej..?). Škoda, že jsem na to dlabal, ještě tak 3 roky nazpět bych byl mohl identifikovat dle zbytků barev, který tahle šrouby byly z čeho..
Měl jsem jich ve sklenici kolem 20 ks..

Šroubočepy vzdávám - nicméně ten krátkej závit jsem demontoval až z kilích okének (anebo ten dlouhej..?). Škoda, že jsem na to dlabal, ještě tak 3 roky nazpět bych byl mohl identifikovat dle zbytků barev, který tahle šrouby byly z čeho..

-> Tabi 27.02.15 22:40:52: Novější čepošrouby na křížák jsou trochu jiných rozměrů - mají asi o 5 mm delší "trn", delší závit, vyšší a užší hlavu:
(Jinak mám momentálně jednu sadu na křížák a dva kusové s drážkou. Druhou pozinkovanou sadu na kříž jsem montoval výměnným způsobem kamarádovi na MB
)
(Jinak mám momentálně jednu sadu na křížák a dva kusové s drážkou. Druhou pozinkovanou sadu na kříž jsem montoval výměnným způsobem kamarádovi na MB

-> miguelias: Taky záleží jestli má na parabole na zadní straně přibodované tři držáčky,nebo ne.
-> miguelias: Hoď foto paraboly. Nebo alespoň změř průměr skla...
-> zralous: -> Jozka:
Mám někde taky jeden možná i dva na křížák,
ale nemůžu je zaboha najít.
Našel jsem pouze ten na fotce,je sice dost podobný ale rozměrově asi malinko jiný.Nemůžu to teď porovnat,snad až je najdu.Nebo tady jsou rozměry kdyby to někdo poměřil,celková délka 32 mm s toho hlava o průměru 10 mm má 4 mm,závit 6 mm délka 7 mm a rovný hladký dřík je dlouhý 21 mm.
Mám někde taky jeden možná i dva na křížák,


Válí se mi tu nepoužitá parabola 7602.54 může to být mbčko ?
bylo u ND na něj. ale spíš bych to viděl na 613tku tatru

Srovnání 7600.56 s homologací 68-06 (sklo vlevo) s 7600.80 s homologací 66-06 (vpravo).
Až na linii v 1/3 odshora u 7600.56 a lehce odlišnému úhlu šrafování oblého výkroje jsou skla identická
Až na linii v 1/3 odshora u 7600.56 a lehce odlišnému úhlu šrafování oblého výkroje jsou skla identická

-> Jozka 22.02.15 11:50:18: Tak mám další úlovek
Parabola se sklem, jehož spodní polovina je totožná se sklem 7600.56
Zmíněná parabola má sklo 7600.80 a homologaci 66-06 - tedy pravděpodobně počátek roku 1966
Mohlo by tedy jít o druhý typ světlometu.
Zarážející však je označení paraboly, kde je "číslo optické vložky 08-8252.76", stejně, jako na nejběžnější parabole s homologací 74-04 (05) a sklem 7602.34. Stejně tak je tam i kód dílu, začínající 443 311 139 .0. (čísla, nahrazená tečkami jsou nečitelná, ale asi to bude 102) a to by odpovídalo na světlomet od 12. série. Parabola je určitě původní s tímto sklem (docela často se měnilo jen poškozené sklo, nebo naopak jen vysleplá parabola), na parabole zezadu je stejná homologace, jako na skle.

Parabola se sklem, jehož spodní polovina je totožná se sklem 7600.56
Zmíněná parabola má sklo 7600.80 a homologaci 66-06 - tedy pravděpodobně počátek roku 1966
Mohlo by tedy jít o druhý typ světlometu.
Zarážející však je označení paraboly, kde je "číslo optické vložky 08-8252.76", stejně, jako na nejběžnější parabole s homologací 74-04 (05) a sklem 7602.34. Stejně tak je tam i kód dílu, začínající 443 311 139 .0. (čísla, nahrazená tečkami jsou nečitelná, ale asi to bude 102) a to by odpovídalo na světlomet od 12. série. Parabola je určitě původní s tímto sklem (docela často se měnilo jen poškozené sklo, nebo naopak jen vysleplá parabola), na parabole zezadu je stejná homologace, jako na skle.
-> zralous 27.02.15 19:01:42: Jo, přesně ten.
-> Jozka 27.02.15 19:30:24: Nojo, ač jsem se s downgradem dosud nesetkal, tak ožvýkané bývají dost...
Nicméně za vzácnost to nepovažuji, za vzácnost jsem měl ty s drážkou
Jinak ten "minikřížek" v době, kdy kvalitní křížový šroubovák byl cenná rarita, nebyl zrovna výhrou
Ještě u 742 byly v rámu dveří šroubky, upevňující vodicí lištu okna, také s tak malinkým křížkem, navíc dost často totálně přirezlé do lišty...
...když jsem skládal svou 130, tak tohle byla jedna z věcí, kterou jsem nemohl dlouho sehnat v rozumném stavu...
-> Jozka 27.02.15 19:30:24: Nojo, ač jsem se s downgradem dosud nesetkal, tak ožvýkané bývají dost...

Nicméně za vzácnost to nepovažuji, za vzácnost jsem měl ty s drážkou

Jinak ten "minikřížek" v době, kdy kvalitní křížový šroubovák byl cenná rarita, nebyl zrovna výhrou

...když jsem skládal svou 130, tak tohle byla jedna z věcí, kterou jsem nemohl dlouho sehnat v rozumném stavu...

-> Jozka: taky mám jen jeden

-> zralous: Vzácnost ! Kvůli tomu minikřížku jsou často downgradovaný na drážku.. pilkou

-> Bukaj: -> Bukaj 24.02.15 23:34:10: Ze by to byl tento?
-> Bukaj: Nejspíš jo no. Je to na všech dveřích...
-> Petr98: Pán je gurmán
Ale koukám, že je (tedy spíš bylo) to kolem ještě oblepený nějakou páskou, ze které tam zbylo lepidlo...

Ale koukám, že je (tedy spíš bylo) to kolem ještě oblepený nějakou páskou, ze které tam zbylo lepidlo...
-> Bukaj: Přesně jak píše Jozka,takové oválné.Určitě si je pamatuju s té 110 L,na eRku určitě nebyli.

-> Bukaj: Ano, i zaslepení "dna" pantů bylo s opičí zručností prováděno širokou leukoplastí..
Fotku záslepky jsem nedohledal, ale v principu je to obdobná (a funkčně naprosto stejná) záslepka, jaký jsou použitý v kufru 742 - jen menší, oválná (jak kluziště) a střed nemá prolomenej dovnitř, ale ven..
Fotku záslepky jsem nedohledal, ale v principu je to obdobná (a funkčně naprosto stejná) záslepka, jaký jsou použitý v kufru 742 - jen menší, oválná (jak kluziště) a střed nemá prolomenej dovnitř, ale ven..
-> Jozka: -> Tabi: Jaký gumoplastový záslepky tam má kilo?
-> Jozka 25.02.15 08:00:45: ...a kolem pantů přední kapoty pod palubkou...

Taky sem tam mel leukoplast rok 66 tak ja se shanim se zatkama a ons tam ma bejt?se picnu



-> Tabi:
A ani si nedali tu práci, aby leukoplast napsali do katalogu.. 




No to si děláte prdel ne,já si říkal kterej blbec ty díry přelepil leukoplastí.
Na jednich dveří jsem to strhnul a to staré zaschlé lepidlo zůstalo na laku,tak jsem si říkal,že mi ten blbec akorát přidělal práci.Takže ty gumoplastové zátky si pamatuju až z mojí stodesítky,jsem myslel,že to dávali i na tisícovky.V tom případě teda chtěli ve fabrice asi hodně ušetřit.




-> Petr98: Až potkám originalistu, kterej tohle zprzní dle originálu, dostane ode mne velkýho pašáka !
-> Jozka: priklanim se k tovarnimu bastlu. Na dvou autech jsem to uz videl.
-> Bukaj:
Jo - zvlášť když je stejná leukoplast často nalapená přes technologický otvory v rámech P i Z skla..

-> Jozka: No, na leukoplast jsem nadával u jednoho auta, kdo to tak zbastlil, ale když jsem to potom viděl na druhém a na třetím, tak nepředpokládám, že to bude dobový "tunyňk", ale spíše se kloním k teorii, že jde o tovární bastl...

-> Bukaj: Já ty křížáky viděl prvně až kdoví kdy na švagrovým embéčku sice taky 1965, jenomže to bylo přestavěný na jakousi pseudo 100 LS - takže nemám tušení, jak se na něj dostaly.. Ono z toho katalogu jde vyčíst tak akorát to, že nějaká změna nastala, ale ne už jaká. Na zmínku o takovýmhle detailu jsem nikdy nikde nenarazil, takže můžu tak akorát porovnat mnou rozebraný auta s vytěženými čepy, což teda nic moc neřekne..
Mezi námi, osobně mě to moc netrápí, stejně do otvorů v rámech peru stovkový plastový zátky - takže to budu řešit jen u MBX, kam se zátky asi nevlezou..
Mimochodem - origo byly fakt ty otvory přelepený zalakovanou nebo nezalakovanou "leukoplastí", nebo jen díry bez ničeho ?
Mezi námi, osobně mě to moc netrápí, stejně do otvorů v rámech peru stovkový plastový zátky - takže to budu řešit jen u MBX, kam se zátky asi nevlezou..

Mimochodem - origo byly fakt ty otvory přelepený zalakovanou nebo nezalakovanou "leukoplastí", nebo jen díry bez ničeho ?
-> Jozka 24.02.15 23:49:44: To jsou věci...
Ale v tomto celkem věřím katalogu, neboť jediné čepošrouby s drážkou jsem natěžil z ex MB 65 - všude jinde na křížák...

Ale v tomto celkem věřím katalogu, neboť jediné čepošrouby s drážkou jsem natěžil z ex MB 65 - všude jinde na křížák...

-> Bukaj: Už mi svitlo na majáku ! A jo, tyhle čepošrouby opravdu mohly a nejspíš i měly hlavu na křížový šroubovák už na MB.. Ovšem opět úplně dementní, kříž malý a mělký, takže většina z nich prodělala během provozu drážkovací operaci. Ale od kdy nevím, u naší 01/1968 opět prostá drážku i zde, 22. série křiž..
Zajímavej poznatek ohledně týhle položky jsem udělal na obou MBX z roku 67, který mě padly do rukou - všech vytěžených 8 kusů čepů mělo sice hlavu s drážkou, ale tvaru lehce jiného, nežli sedaní (jinej poměr průměru a výšky).
Zajímavej poznatek ohledně týhle položky jsem udělal na obou MBX z roku 67, který mě padly do rukou - všech vytěžených 8 kusů čepů mělo sice hlavu s drážkou, ale tvaru lehce jiného, nežli sedaní (jinej poměr průměru a výšky).
-> zralous 24.02.15 21:39:13: To jsem nemyslel - viz níže
Chromované šroubky do plechu s čočkovou hlavou, připevňující plastové zarážky na MB dveřích byly, pokud vím, vždy s drážkou...

Chromované šroubky do plechu s čočkovou hlavou, připevňující plastové zarážky na MB dveřích byly, pokud vím, vždy s drážkou...
-> Jozka 24.02.15 19:24:17: 3rouby zajištění ventilaček jsem myslel ty hodně atypické čepošrouby, které procházejí shora skrz rám dveřního okna a skrz trojúhelníkovou gumu do horního hliníkového držáčku větračky. V katalogu nese název "šroub závěsu větracího okénka" a u přeních dveří má pozici 40.
Jinak hliníkové! šrouby M6 s čočkovou hlavou jsem z jednoho auta demontoval ze zámků dveří (ty šrouby, co drží vnější vodítko zámku k mechanismu západky/kliky...
Jinak hliníkové! šrouby M6 s čočkovou hlavou jsem z jednoho auta demontoval ze zámků dveří (ty šrouby, co drží vnější vodítko zámku k mechanismu západky/kliky...

-> zralous: Jo, M5, taky jsem se dneska trochu divil, ale odpovídá tomu i ta starší fotka z jiných dveří. Jinak OK, ale zkoumám dál..
Ty šrouby zarážek jsem myslel původně, pak jsem si nebyl jistej. Ne že by tam nebyly křížáky hezký, cpal jsem tam M4 v nerezu s matičkama, ale origo měly taky dle mě prostou drážku, resp. naše auto 1968/01 zcela jistě a ani na jiným jsem je zatím neviděl. Jinak kila měly ty křížáky (2+2) hooodně divný, kříž byl vzhledem k velikosti hlavičky obrovskej..
Ty šrouby zarážek jsem myslel původně, pak jsem si nebyl jistej. Ne že by tam nebyly křížáky hezký, cpal jsem tam M4 v nerezu s matičkama, ale origo měly taky dle mě prostou drážku, resp. naše auto 1968/01 zcela jistě a ani na jiným jsem je zatím neviděl. Jinak kila měly ty křížáky (2+2) hooodně divný, kříž byl vzhledem k velikosti hlavičky obrovskej..
-> Jozka: podle mě myšleno zajištění té plastové zarážky proti vymáčknutí větracího okénka.. šroub do plechu s kříž. hlavou.
Děkuji za fota, fakt jsou to pětky? Díry by odpovídaly spíše M6..?
Jinak mám pro tebe nafocenej ten zajišřovací plíšek gumy "B" sloupku.. hodím ti to i popisem k tobě do fóra, ať to tu zbytečně neplníme:)
Děkuji za fota, fakt jsou to pětky? Díry by odpovídaly spíše M6..?
Jinak mám pro tebe nafocenej ten zajišřovací plíšek gumy "B" sloupku.. hodím ti to i popisem k tobě do fóra, ať to tu zbytečně neplníme:)
Čep i zarážka v linetě jsou na tvrdo, na těhle dveřích to vypadá, že oba spoje mají velkou přesnou podložku i pružnou podložku a nehejbaj se, ale zůstaly kde jsou, už mi mrzla pr*el..

-> zralous: Mě šlo o tohle - viz. -> Bukaj 23.02.15 22:58:00: co je míněný tím "šroubem zajištění ventilaček" - patrně ten 4th šroub strojku okýnka ??
Jinak ty šrouby protikusů zámků (M6x25 se zápustnou čočkovou hlavou) jsem sice našel nejmíň asi na 2. autech dokonce z nějaký zinkohliníkový slitiny, ale vždy s rovnou drážkou (křížový až na kilech), přitom katalog uvádí stejnou a jen jedinou normu..
Jukl jsem dneska na přední MBX stahovačku nedemontovanou a byla bohužel v minulosti už sundaná - dva šroubky M5x12 (ŽD 5S) vypadají origo, třetí (ten jsem nevyndaval) je no name - dělá to dojem, že mekánik jeden ztratil a jestli byl delší, nebo stejnej, fakt těžko říct. Podložky klasika přesný velký, vnější průměr 15 mm.
Jinak ty šrouby protikusů zámků (M6x25 se zápustnou čočkovou hlavou) jsem sice našel nejmíň asi na 2. autech dokonce z nějaký zinkohliníkový slitiny, ale vždy s rovnou drážkou (křížový až na kilech), přitom katalog uvádí stejnou a jen jedinou normu..
Jukl jsem dneska na přední MBX stahovačku nedemontovanou a byla bohužel v minulosti už sundaná - dva šroubky M5x12 (ŽD 5S) vypadají origo, třetí (ten jsem nevyndaval) je no name - dělá to dojem, že mekánik jeden ztratil a jestli byl delší, nebo stejnej, fakt těžko říct. Podložky klasika přesný velký, vnější průměr 15 mm.
-> Jozka: Já myslel šrouby, které procházejí u MB pozicí 24 tvého obrázku dveří škody 110R o pět příspěvků výše(jsem línej to skenovat
)
-> Petr98: Na ten rozdíl jsem taky koukal cca půl roku zpátky, když jsem dělal nápravu na 1100MBX, měl jsem za to, že mám 2 páry nových tyček a ono jeden a jeden

-> Petr98: Na ten rozdíl jsem taky koukal cca půl roku zpátky, když jsem dělal nápravu na 1100MBX, měl jsem za to, že mám 2 páry nových tyček a ono jeden a jeden

-> Jozka: já taky ne no 

-> Petr98:
A jako novej ND jsem tyhle s M10 nikdy neviděl..

