skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
22:30:20
02.02.2014
02.02.2014
Bukaj
-> Jozka: No, to mi právě nebylo
22:29:06
02.02.2014
02.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Tak na to, že ti tehdy bylo teprve jedenáct, tak celkem dobrý..
22:24:11
02.02.2014
02.02.2014
Jozka
-> Bukaj: tak to jsem nečekal..
22:23:16
02.02.2014
02.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Nefunguje mi foťák...
Blbá výmluva, co?
Blbá výmluva, co?
22:18:33
02.02.2014
02.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Zveřejnit !
22:16:59
02.02.2014
02.02.2014
Bukaj
-> Jozka 02.02.14 16:09:24: To mi připomnělo, jak jsem kdysi chtěl zrenovovat naši užovku a jak jsem si barevné varianty karoserie kreslil do katalogu náhradních dílů...
...škodovácké omalovánky
...škodovácké omalovánky
16:36:30
02.02.2014
02.02.2014
Jozka
-> Pavel P..: No hodně dobrý.. jinej výrobce s obdobnou krabicí.. přitom jejich obsahy byl taky mírně jiný- aspoň dle toho, co jsem našel na našem MB..
16:24:22
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: No hangár není pod barákem ale 35km daleko Ale i při současnejch teplotách by to asi bylo zábavnější, než variační metody, to jo
16:22:31
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> dragon_cb_cz: to za tu dobu, co tady proflákáš bys to měl vyndaný už dávno Ale je to tak, bylo to tak a bude to tak. Škoda, že už těch převodovek u nás ubylo, vyfotil bych ti, že to má 4. kvalt, suchý i mokrý 5-kvalt uplně stejně Ale už sem tady toho prozradil zase až příliš, za chvíli bude někdo dělat chytrýho nedej bože na nás, až si to tu přečte
16:15:49
02.02.2014
02.02.2014
m8rinek
-> Pavel P..: Hehe ty popsaný (ne)výhody :D.
16:09:24
02.02.2014
02.02.2014
Jozka
Ve sklepě krabici, ve kterej jsem měl jako dítě nějaký hračky.. už cca v 6-ti jsem byl tuner, zvolil jsem dvojbarevný lakování...
15:53:47
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: Sakra, nemít v úterý zkoušku, tak snad jedu do hangáru vyhodit motor z Rápa i 136GL
15:50:50
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> dragon_cb_cz: na 100% tam bude mrkev s O-kroužkem-možná už tam nebude :-) ale zápich jo. Ono když vidíš X-aut a dalších X-převodovek (na tý teda záleží víc jak na motoru), tak to prostě berem jako fakt To že se do toho někdo sral, to je zase jiná věc. Ve fabrice to tak dělali, pokud to nejsou poslední auta z toho co zbylo, když už bylo fávo. Ale tady to stejně nikdo nebude akceptovat Uvidíš sám, pokud máš párovou převodovku k motoru, tak tam bude, pokud ne, máš u nás rundu
14:58:13
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: V dohlednej době půjde ven motor z mýho rapida 130, kterej už má zesílenej blok, tak uvidíme jaká mrkev na mě vykoukne.
Problém je, že nikdy nevíš, kdo už se v tom vrtal a co vyměnil
Problém je, že nikdy nevíš, kdo už se v tom vrtal a co vyměnil
14:42:09
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> dragon_cb_cz: No je tam takový dost podstatný vodítko, jako pokud má 135-136-ku rapida, tak jí tam mít musí, nebo to je nějaký zbytkový díl. Pokud má 5-kanál, tak už musí mít motor se šrouby místo števtů na klice a s dalšími poznávacími znaky Ale nevím, jestli 5-kanály nezkončily v roce 87, ale taky máme kasle podle vinka jedny z posledních, co musely vyjet z MB a papíry o 2-roky starší Tak proč by to nemohlo být naopak.
14:10:15
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: Poslednímu vydání katalogu se většinou docela věřit dá, čímž neříkám že v tomhle nemůže kecat (a hlavně nevím, jaký je rozdíl mezi tou první a druhou 113- mrkví). Taky jsem až doteď měl za to, že byla až do konce výroby, ale třeba -> Stepan FUN: zase píše že jí na rapidu z 88mýho nemá... tak si vyber
14:03:07
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> dragon_cb_cz: No pokud to není už skládačka posledních kusů "co dům dal", tak to tam mít budeš a to zdůvodnění je pravda a neopustilo se od toho do konce výroby. Už jsme rozebrali dost 136-tek, jak rapidů tak sedanů, 120-tek, 125-tek atd. Všechno má mrkev s O-kroužkem. To co píšou v katalogu je hezký, ale ne vždy se tomu dá věřit Začalo to tak ročníkem 87 možná, spíš 88+. Neříkáme nic, co není osobně ověřený
12:23:49
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Šediváček: Zduvodneni bych videl podobny (lozisko je jednostrane zakryty - zvenku), ale asi to nemelo podstatnej vliv a pak se od toho zase upustilo. Motor na 136GL jsem jeste venku nemel abych zjistil jaka je tam mrkev
12:21:10
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
No něco k tý mrkvi ještě, docela mě překvapuje, jak pro nás vesničany známá běžná věc, dokáže na takovýchto stránkách udělat rozruch No a je to tak, že O-kroužek jen na posledních ročnících bez ohledu na motorizaci a pokud si dobře vzpomínám, tak ložisko je krytý z vnější strany, v oblasti kliky je vazelína a aby se nezasrala spojka, je tam ten O-kroužek. Protože kolem mrkve by to mohlo prolínat, ...než aby se dostal prach z lamely do ložiska.
09:58:43
02.02.2014
02.02.2014
Koblet
-> rsvancara: Skoda ze nemas celou sadu, to by na aukru melo cenu hotoveho auta. Ale zase by to nebyla takova vzacnost, kdyby jich bylo 16.
09:10:17
02.02.2014
02.02.2014
rsvancara
-> Bukaj 02.02.14 08:32:07: Jen pro export do západních zemí jako příspěvek znárodněného hospodířství pro boj proti imperializmu :-D
08:32:07
02.02.2014
02.02.2014
Bukaj
-> rsvancara:
Na Aukro s tím a nezapomeň na velký nápis RARYTA
Na Aukro s tím a nezapomeň na velký nápis RARYTA
00:31:43
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Tak v katalogu je nová hřídel od 10/79 do 07/87... a pak je ještě novější - což ale v reálu asi bude zase ta stará.
21:48:51
01.02.2014
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Bylo to určitě u "pozdějších" modelů a až doteď jsem měl za to, že až do konce produkce...
21:19:34
01.02.2014
01.02.2014
StepaNoFUN
Od kdy do kdy se tahle pikačovina používala v sérii? Na několika 100/110L, na 120LS (79) ani na rapidu 130 (88) jsem tohle neměl. Na 105 z 89 jsem spojku nedělal, takže nevím...
21:16:58
01.02.2014
01.02.2014
srdcar 120L
-> vhml: Nemá. Proto byl pak vypuštěnej. Podle mě tam byl proto, aby jen dotěsnil hřídel, snad aby neklepala a neházela, když by byla trochu vůle v kroužku ložiska. Jiný smysl to nemělo. Když se dalo oboustraně zakryté ložisko, tak kroužek ztratil jakýkoliv smysl.
21:15:16
01.02.2014
01.02.2014
tibor1
já mám kroužek na obou převodovkách co jsem dělal 5q sp 3,9.
jedna je rok 1987, druhou nevím
jedna je rok 1987, druhou nevím
21:05:23
01.02.2014
01.02.2014
vhml
Taky jsem kroužkovou mrkev nikdy neviděl. Má cenu do současné mrkve udělat zápich?
21:00:38
01.02.2014
01.02.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Kroužek, sry upsal jsem se... Krom vymezení jak píše Štěpán mě jinej smysl nenapadá, ale tak proč ne...
20:52:37
01.02.2014
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Gufero ne, jen obyč gumovej O-kroužek. Jeho funkce mi taky nejni jasná, jestli má víc "zakousnout" mrkev proti vnitřnímu kroužku ložiska aby nedošlo na známy symptom "nachlazeného slona", nebo utěsnit prostor ložiska (zvenku je zakrytované, zevnitř ne, tudíž okolo mrkve teoreticky mohl procházet bordel od spojky)... co já vím.
-> Stepan FUN: Tak jí dej stranou na nějakou hromádku co bude po ruce až sleze sníh a já se vypravím na chalupu
-> Stepan FUN: Tak jí dej stranou na nějakou hromádku co bude po ruce až sleze sníh a já se vypravím na chalupu
20:47:50
01.02.2014
01.02.2014
J.T.
Mám tokovou hřídel na 5Q. Prej se davaly jen do určítého roku
20:45:11
01.02.2014
01.02.2014
m8rinek
-> Stepan FUN: Taky jsme na mrkvi nikdy kroužek neměl :D
20:41:43
01.02.2014
01.02.2014
StepaNoFUN
-> m8rinek: Řekl bych že vymezení vůle v ložisku... Každpádně do teď jsem nevěděl, že tahle verze existovala...
20:32:29
01.02.2014
01.02.2014
m8rinek
Na konci hřídele má bejt O kroužek? Proč?
20:30:02
01.02.2014
01.02.2014
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Tak to je asi ta špatná... :-( Každopádně když bys jí chtěl, je tady a já ji na nic nepotřebuju. ;-)
20:21:28
01.02.2014
01.02.2014
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Ty woe já do tý dílny ještě dojdu... :-)
20:19:24
01.02.2014
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: To už je relativně nová metoda balení, takže bych taky tipoval že spíš s drážkou... škoda, potřeboval bych spíš bez
20:15:23
01.02.2014
01.02.2014
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Myslím že s... Ale musel bych ještě ověřit. Zase tak dalece jsem to nezkoumal. Je to zabalený v tom poloprůhledným igelitu vyztuženým sítí z provázků... Takže jsem chvilku pátral co že to vlastně je...
19:32:09
01.02.2014
01.02.2014
dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Nová mrkev říkáš? S drážkou na O-kroužek nebo bez?
18:54:08
01.02.2014
01.02.2014
StepaNoFUN
Dneska jsem po asi 3 tejdnech konečně přebral krabici kterou jsem dostal od kolegy z práce. Uklízel garáž, tak mu tam zbylo pár dílů na škodovky, takže mi to přinesl. mezi nezajímavejma dílama (pravděpodobně repasovanej startér na Š100, nějaký hadice chlazení, poklice na Š120) se našlo i pár zajímavejch. Jako například fungl nová mrkev převodovky ještě v origo igelitu, destičky na 2p Osinek a nový světýlko Anti 100. :-)
00:28:01
30.01.2014
30.01.2014
koště
-> Jozka: Určitě jo. Předválečný rádia jsou dneska ceněnou komoditou.
23:51:00
29.01.2014
29.01.2014
Jozka
-> koště: Myslíš? Nijak jsem nezkoumal, jen jsme tehdy prubli zapojit - určo svítilo, už nevím jistě, zda hrálo.. Pak jsem akorát mrkl, že to je CZ výroba a ze kdy.. Tak ho mám zkusit, zda by neprodal ?
23:33:20
29.01.2014
29.01.2014
koště
-> Jozka: Dříve lidovej model dnes unikát.
21:06:15
29.01.2014
29.01.2014
Jozka
-> koště: Vyřídím.. jinak ale taky zřejmě poměrně lidovej model..
20:57:34
29.01.2014
29.01.2014
cPetan
-> koště: Tesla tam nějaká taky je a pak ještě Stradivari tuším. Nj, časy, kdy se to všude válelo, jsou už pryč
20:40:46
29.01.2014
29.01.2014
koště
-> cPetan: Pěkný, já mám jen produkci Tesla. Ovšem s tim sbíránim to de v Plzni do kopru sběrný dvory nejdou už moc ukecat.