skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
eMka - jak šel čas
-> Bukaj 20.03.16 09:18:58: Tak toto sa aj mne občas stávalo, ale to bolo už dávno (10 a viac rokov dozadu).
-> Bukaj: Jasný, "houkám kvůli orientaci".. vlastně jsem v Mototechnách dobově plechařinu kupoval tak nejvejš na kilo a 742 plechařinu tím pádem přehlížel jak širé rodné lány.
-> Jozka: -> Danster: Jo, katalogový čísla jsou samozřejmost, ale pro jednodušší orientaci byla hlavně plechařina (prahy, lemy, podběhy apod) často popsána (většinou křídou, nebo lihovkou) buď "S", nebo "M", popřípadě "úzká" (u dílů náprav).
Ono dost prodavačů sice přesně znalo katalogová čísla, ale nikdy neviděli ten díl v autě, takže docela často jsem se musel dohadovat, že to, co mi vnucuje, není to, co chci, i když to má na sobě "správné" katalogové číslo.
Ono dost prodavačů sice přesně znalo katalogová čísla, ale nikdy neviděli ten díl v autě, takže docela často jsem se musel dohadovat, že to, co mi vnucuje, není to, co chci, i když to má na sobě "správné" katalogové číslo.

Zajímavý to s tím "S" to jsem nikdy neslyšel. Vždycky užovka a každej věděl co to je.
-> Bukaj: V Mototechnách, do kterých jsem docházel já, se zásadně používaly katalogový čísla..
Tohohle značení jsem si nikde nevšiml, nicméně ti věřím - ale furt mi z toho vychází, že to vůbec nic neznamená.
E: Ono nakonec VW Beetle nebo Thing se taky nikdy nic oficiálně nejmenovalo.

E: Ono nakonec VW Beetle nebo Thing se taky nikdy nic oficiálně nejmenovalo.
-> Jozka: Tak "S" a "M" se už koncem osmdesátých let (možná dříve) užívalo v Mototechnách a obecně na trhu s autodíly zcela běžně.
"S" jako stará (někdy také s.t. - starý typ), "M" jako modernizovaná varianta.
Občas někdo z prodejců používal pojem "max" pro Mko, s pojmem "Maxík" jsem se nikdy nesetkal.
"S" jako stará (někdy také s.t. - starý typ), "M" jako modernizovaná varianta.
Občas někdo z prodejců používal pojem "max" pro Mko, s pojmem "Maxík" jsem se nikdy nesetkal.
-> MOLSO: To jako jo.. akorát kde se to vzalo, když oficiálně to (pokud vím) nikde v žádných prospektech, ceníkách nebo katalozích apod. snad nebylo.. Možná původně interní označení ?
Nejlepší byl stejně jeden bejvalej lampoš kdysi u firmy, kterej "emku" analogicky k označení modernizovaných tanků T-54 M říkal "modesta".
Nejlepší byl stejně jeden bejvalej lampoš kdysi u firmy, kterej "emku" analogicky k označení modernizovaných tanků T-54 M říkal "modesta".

-> Jozka: m ako modernizacia
-> Kilián: Tak "S" jako užovka, to snad vidím prvně.. docela zajímavá hlavolamka - ono "emko" totiž pokud se dobře pamatuju jako žádnej model "M" nevyjelo, prostě se začal vyrábět Typ 742, model 1984..
-> bouchy: ale nee. motáš hrušky a jablka.
myslím S jako značení pro oužu a M jako pro emko.viz:
www.obautodily.cz/skoda-1 20-drzak-svetla-amp-quot-s -amp-quot-foreza-pravy-80c z134
www.obautodily.cz/skoda-1 20-drzak-predniho-svetla-q uot-m-quot-foreza-levy-629 3cz134
myslím S jako značení pro oužu a M jako pro emko.viz:
www.obautodily.cz/skoda-1 20-drzak-svetla-amp-quot-s -amp-quot-foreza-pravy-80c z134
www.obautodily.cz/skoda-1 20-drzak-predniho-svetla-q uot-m-quot-foreza-levy-629 3cz134
-> Kilián: Myslíš S jako např. 105S? To sem vnímal jako "standard". Akorát 120S bylo něco jinýho

-> bouchy: no já to beru přesně, jak to sem psal ted Kocvin. takhle to mám od nepaměti zažitý.
Já právě myslel, jestli to M značí něco konkrétního, podobně jako S u užovky.
modifikace to je, ale to M se dle mě vztahuje k tomu max, což je zdůraznění toho, že se rozšířily nápravy
Já právě myslel, jestli to M značí něco konkrétního, podobně jako S u užovky.
modifikace to je, ale to M se dle mě vztahuje k tomu max, což je zdůraznění toho, že se rozšířily nápravy
-> minno: Já znám označení eMka jako Max z knihy Škoda od pánů Pavlůsků..
-> Kilián: Že by "modifikace"? Tak to chápu i třeba u V3Sky M1,2,6....
já myslím, že ve Světě motorů taky psali dřív o emkovém modelu jako o maxíkovi. Já myslel,že ta zkratka za označením 120 M je právě odvozená od toho MAX.
co to tedy vlastně znamená, když né MAX?
co to tedy vlastně znamená, když né MAX?
-> Danster: -> U-Geen: pochopitelně jsem měl na mysli emko...
-> minno: Jasně blbost to je, ale s pár lidma co pro ně eMko je maxík jsem se taky setkal jako -> U-Geen:
-> minno: ja vim. ale taky jsem to slysel "bezne" pouzivat (max misto emko)
-> Danster: -> U-Geen: no áno, ale FrantaM píše o eMku ako o maxíkovi, čo je nezmysel.... podľa wiki to bol prototyp z 1978.
o Maxikovi pisou tady cs.wikipedia.org/wiki/%C5
%A0koda_742
-> minno: S tímhle označením Maxík pro Mko jsem se už párkrát setkal 

-> FrantaM 06.03.16 17:27:26: Maxík? To si zas kde prišiel na také sprosté označenie?
-> john simple:
Já mám 89 jednodílnou masku a je bez slepice a dědova 88 byla se slepicí na dvoudílný masce.
Já mám 89 jednodílnou masku a je bez slepice a dědova 88 byla se slepicí na dvoudílný masce.
-> Danster: jj, to je pravda, i tahle díla jsem vídával... a ta druhá reakce měla být na MimiMB
-> David. 30.12.13 16:19:28: š120L model 88 a nápis na přední masce ještě bez znaku škoda
-> FrantaM: Tohle omlazení bylo normální jak píšeš. Sám si pamatuju že pár užovek s předkem z emka a zadním čelem se "soudkama" jsem vídával. A úplně nejhorší kombinace byla když zůstala na předku úzká náprava a k tomu M předek to vypadalo jak tramvaj
Ale zase docela chápu -> cPetan: protože kdyby si -> MimiMB: nastudoval od kdy do kdy se dělala užovka a od kdy Mko a nějaký ty fotky tak by se nemusel takhle blbě ptát

Ale zase docela chápu -> cPetan: protože kdyby si -> MimiMB: nastudoval od kdy do kdy se dělala užovka a od kdy Mko a nějaký ty fotky tak by se nemusel takhle blbě ptát

-> cPetan: -> cPetan: je to o tom, že v minulosti poměrně dost lidí přestavovali užovku na maxíka. V jednom vydání Světa motorů z roku 1985 (nevím z hlavy, které to bylo číslo-na obálce je tam kresba přední části - napůl užovka napůl maxík) je dokonce návod, jak tento model omladit (jak přestavět užovku na maxíka - včetně všech potřebných dílů). Pak se klidně mohlo stát, že leckterý z majitelů přestavěl užovku na maxíka pouze v přední části, zatímco zadní čelo nechal původní...
-> Milan 136: Ne pod autorádiem má být Climatronic.

-> MimiMB: tak když víš, že je to kravina, tak proč to sem píšeš? Kdybys šel raději honit obruč po návsi, nebo co teď mladí normálně dělají, tak uděláš líp, než pořád řešit na internetu blbosti o škodovkách.
-> cPetan:
Přijde mi jako by si plet užovku s eMkem.
Přijde mi jako by si plet užovku s eMkem.

-> Athlonek 04.03.16 22:25:20: to je priprava na dvoudinovou navigaci :-D
-> MimiMB: nechceš si raději hrát s ptáčkem, než se pořád ptát na takový kraviny? Ne, emka se nikdy s čelem z užovky nedělala a v roce 78 už vůbec ne...
Konečně vidím tento panel do eLka i v autě, ne jenom na letáku. zdroj YouTube
S těma lištama lištama na přední kapotě a tak si právě nejsem jistej, přišlo mi to ja dodělávaný.Ale rozhodně užovky co stály u nás ve městě a tak a byly stopro včetně té naší v původním stavu tak žádný chrom lišty neměly pod okny. A bylo fuk jestli to bylo L nebo LS. Si říkám proč taky když vrcholovej model měl být GLS a tam nacpali všechno co mohli.LS byl "úplně obyčejnej"model,akor
át že se silnějším motorem, takže to bylo pro ty co chtěli normální ale rychlejší auto než je běžný silniční standart osmdesátých let.
S těma lištama je to tedy zajímavý. Na všech užovkách by měli být až do konce produkce (vyjma modelu S), na M1. pouze na LS/GLS. Ovšem katalog uvádí, že se dávali pouze do 9.82. A prošel jsem si ještě svojí ,,kartotéku" aut z ulice o kterých vím, že jsou v původním stavu, a že by se to pravidlo nějak potvrdilo se říct nedá
Některý auta, který by ji měli mít, ji nemají. Je to tak 50-50.
-> lokaj: eMko lištu i na přední hraně kapoty???


-> lokaj: eMko lištu i na přední hraně kapoty???


Jo v pohodě to jsem to špatně pochopil. Já se stejně nebudu s nikým přít jak to tedy bylo, protože to už úplně přesně dohromady nedáme nikdy,ale byl bych rád kdyby se nějak slepili aspoň střípky no..
-> lokaj: Psal jsem do modelu 83 - myšleno do konce modelu 82 (nikoli včetně 83) - asi jsme se blbě pochopili...
Katalog uvádí do 9/1982, takže ještě první vyrobené vozy modelu 83 mohly mít lišty pod okny...
...o tom, že by se montovaly na GL výbavy i po tomto datu se v katalogu nic nepíše...

Katalog uvádí do 9/1982, takže ještě první vyrobené vozy modelu 83 mohly mít lišty pod okny...
...o tom, že by se montovaly na GL výbavy i po tomto datu se v katalogu nic nepíše...
Dovolím si nesouhlasit. Netvrdím,ale že to není pravda. Já si tedy myslím,že chromovaný linky pod okny, měly pouze užovky na 14kách to jest do roku 1980, neboť se pak od nerezu a plechu hojhně přecházelo na moderněji vypdající a modernější celkově plasty. My jsme měli Š 120 LS užovku na 13kách,koupenou cca 28.08.1983 čili jedna z posledních užovek. V té době už se dali koupit první emka 105/120,ale eMka 120 LS a 120 GLS se ještě moc sehnat nedala.Pouze GLSky v té době již mějící široký eMkový zadek a úzký předek, (stejně jak bývávalo u 105GL) což se mému taťkovi vůbec nelíbilo stejně jako na Garde apod.. On chtěl úzký zadek, silnější motor a čtyři světla vpředu, aby to prý vypadalo jako BMW to víte mládí :-) Tak sehnal v Jihlavě poslední co tam měli i v té teplákově modré barvě co chtěl. A to už mu nabízeli eMka apod. A naše LSka měla černou lištu plechovou pod úzkými zadními světly, kovové nárazníky(puději natřené načerno)13ky kola černý pokličky,4očko s plastovou maskou a silnějšími fousy od znaku. Nenavíjecí pásy vpředu, atd.. no dnes by to byl onádherný auto. V roce 97 jsme to nechalai za 40 tis. komplet zrenovovat, aby jsme to v roce 98 za 15tis prodali a koupili si Felicii LXi.A II.najitelka ji dokázala během pěti let oddělat..Jinak ani jiné Škodovky užovky úpo roce 1980 co u nsá stávali a jezdili neměli chromy nikde krom okapniček a prahových lišt. Stejně tak první eMka vyjma modelu GLS. Ten sice nevím jestli měl pod okny, ale určitě měl na zadních blatnících s kapotou a možná i na přední hraně kapoty.
-> Kocvin 01.01.14 13:21:45: Lišty pod okny měly všechny užovky (kromě 105s) do modelu 83. U Mka jsem se s nimi zatím nesetkal (což neznamená, že si je tam někdo nemohl domontovat po koupi, případně že se tak pár aut i vyrobilo
Takže by mohlo být velmi pravděpodobné, co psal-> lokaj 31.12.13 13:30:50:
-> rsvancara: Dobrý postřeh - to jsou místa, kam většinou oko smrtelníka nepohlédne

Takže by mohlo být velmi pravděpodobné, co psal-> lokaj 31.12.13 13:30:50:
-> rsvancara: Dobrý postřeh - to jsou místa, kam většinou oko smrtelníka nepohlédne

Model 88, rozdělená lišta (na 3 části plus díra na každém konci) co je za ní zastrčený Mikralon (v motorovém prostoru).
-> Kocvin: lišty pod oknama už verze L od modelu M neměly, u užovek bývaly
-> David.: Tak jak to tedy bylo s těmi lištami pro domácí trh víš to? Jen LS a GLS do roku 85 jo?
-> Jindas: Jo to jsem nevěděl že to L-ka neměly. Myslel jsem že to bylo u všech M1 kromě S-ka..
-> Jindas: Jo to jsem nevěděl že to L-ka neměly. Myslel jsem že to bylo u všech M1 kromě S-ka..
já mám ty lišty pod okny na své 130tce, ale to je vývoz tak tam to bylo trochu jinak
-> Kocvin: Jo,ale já mám jen "L"ko....
na GLS byly lišty i na eMku, do modelu 85 ( pod okny )
-> lokaj: Tak to zas ne já mám LS a lišty tam jsou..
-> lokaj: Co to je lepší palubní deska?