
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
136l (742) - legenda, nebo realita?
zadní znak 135 L starý resinový šroubovací typ nabastlenej na jednom bazarovym favoritu... 

-> Tom Troll: To je origoš ne ? Vývozní provedení do Somálská mám pocit. 

-> isti: 105 GL 

-> kraska98: Nejak mi uniklo že bolo aj nerez 105,popritom mám doma nové.
-> isti: Jak říká Bukaj, štítky 105 a 120 padly za vlast. :D
-> kraska98 03.04.18 22:10:49: Hamby sa
,z čoho si použil 5-ku?

-> kraska98: Ty nás zkoušíš...? 

-> Bukaj: Já vím.Jen jsem vtipkoval.Bastlil jsem to osobně.

-> kraska98: Spíš doma vyrobené z nerez štítků 120 a 105 a "L" použité z vrchlabské 130 

-> Tom Troll: Ty jo,tohle už sem taky viděl,ale jen sem kdysi kolem takovýho auta projel a neměl možnost to prostudovat.. Ale skoro by ten štítek neměl existovat,tak sem to uzavřel,že to bude předělávka,ale kdo ví ?
-> Tom Troll: Už jen podle toho, jak jsou ty číslice rozhozený, bych to spíš viděl na nějakou předělávku.
-> ondie: Škoda,tak ako náhradu by si mi mohol zohnať origo skodovku 135gl

-> isti: Bohužel,za svůj život sem viděl jen jeden a ten mám doma.
-> ondie: 135L nemáš navyše?
Tak po dvou letech se povedlo a zkompletoval sem tuhle eMkovou kolekci na zadní čelo.
Tak sem konečně sehnal a rozšířil sbírku štítků tohodle typu,ještě mi chybí Škoda 136L (koupím,vyměním-klidně nabídněte
)

-> J3STER: Tak to byla rychlost. Blahopřeji
jj, taky sem měl pár takovýchto paskvilů, 105l z holandska na dokladech 110r, rapida z němec na110ls papírech atd

-> lokaj: Tahle vyjímka měla zjednodušit proces a pomoci omladit vozový park :-)
-> MATTESS:



-> lokaj 31.12.15 12:15:42: ty dovozový se přihlašovaly i na papíry z litra

-> OTA-MTX: Ale reč je o 136L, nie GL.
-> MajoLR: tohle je ještě docela normální štítek..tady je spíš řeč o tom 135/136L
Štítok mám na "letnej" maske ešte z Rapidky, nedám ho za nič...



Opravdu běžnou praxí bylo, že se v devadesátých letech dotáhly pěkné Škodovky-a většinou ty lepší z německa, rakouska apod. a u nás se to hodilo na papíry Š 120L v lepším případě eMka, jejíž kastle už dožívala, nebyla-li rovnou už v peci.
Naši sousedi měli Š 125L capuccino v luxusním provedení (žaluzie na zadním okne + takové to žebrování zvenku, jiná látka a barva stropnice,celopokryté C sloupky černým plastem, obložená ruční brzda a okolí řadící páky, fialové sedačky, střešní okno apod. Dovezená z Německa a daná na papíry Š 120L M
Známý měl Š 135 GL ve vrbové zeleni dotaženou z Německa a postavenou na papíry Š 120L 1978, kamarád Š 135 GLi šedá, dotaženou z Rakouska postavenou na papíry Š 120 L 1982.
To byla běžná praxe. Někdo mi kdysi říkal, že pouze cca jeden rok šlo legálně přihlásit auto s ciziny, které u nás nemělo homologaci (týká se to pouze GLi) Je to spekulativní, ale vycházelo by to tak.
Naši sousedi měli Š 125L capuccino v luxusním provedení (žaluzie na zadním okne + takové to žebrování zvenku, jiná látka a barva stropnice,celopokryté C sloupky černým plastem, obložená ruční brzda a okolí řadící páky, fialové sedačky, střešní okno apod. Dovezená z Německa a daná na papíry Š 120L M
Známý měl Š 135 GL ve vrbové zeleni dotaženou z Německa a postavenou na papíry Š 120L 1978, kamarád Š 135 GLi šedá, dotaženou z Rakouska postavenou na papíry Š 120 L 1982.
To byla běžná praxe. Někdo mi kdysi říkal, že pouze cca jeden rok šlo legálně přihlásit auto s ciziny, které u nás nemělo homologaci (týká se to pouze GLi) Je to spekulativní, ale vycházelo by to tak.
-> sep 30.12.15 14:01:06: To by bylo skvělé, jak mám tu šestku, zajímá mě to... Mám v kartě uvedený email tak případně pošli nějaký ten sken. Velmi předem děkuji!
-> skodoukolemsveta.cz: :to by neměl být problém,SM má někde komplet ročníky tak to prohrábnu.
-> sep 05.02.15 07:34:43: Nemáš náhodou ten SM k okopírování a pod?
-> David.: Myslel jsem to jako Peeter,že ta možnost tam jakoby pořád je a to 120L Vinko pořád nic nedokazuje..ale stejně jsme si našli vélké zalíbení ve spekulacích co ? 

-> PeeterCZ: Anebo totálně shnilý..

-> David.: -> Jozka: No právě... oficiální přestavba vůbec nemusela proběhnout... třeba jen do dovezené Š135 navařili kus plechu s VINkem totálně nabořené 120ky... dělávalo se to tak i tak 

-> David.: Jo, teď už je to (nebo byla to) tuctová 120 - pokud to bylo dotažený zvenka v původním režimu, než se začlo dementně mlátit do kastlí, dovozce se neunavoval pocedurou postupný přestavby a normálně identitu zfalšoval..

-> ondie: jenže to je jedno na jakých papírech to je. Při přestavbě ti škrtli původní VINko a napsali aktuální co máš opravdu v autě. Přeci nebudeš mít v papírech VIN 120 a na autě 135 

-> xerox422: Tuctová Škoda 125 L
-> xerox422: Máš přístup k nějaký SK databázi,kde dokážeš dle SPZ dohledat takovýhle info ?
Nicméně on tam sám píše,že je to na papírech 120L .. těsně po revoluci při dovozu auta ze západu nějak nešlo dělat ČSFR čistopisy techničáků na základě těch cizích a proto měly papíry cenu zlata a vzniklo spoustu bastardů.. Takže to jakoby nedokazuje nic.

Nicméně on tam sám píše,že je to na papírech 120L .. těsně po revoluci při dovozu auta ze západu nějak nešlo dělat ČSFR čistopisy techničáků na základě těch cizích a proto měly papíry cenu zlata a vzniklo spoustu bastardů.. Takže to jakoby nedokazuje nic.
-> ondie: -> PeeterCZ: Doplnujuca informacia k tejto š135 skoda-virt.cz/cz/.../3502
-fedor-skoda-135 tak som dohladal vin: TMB12M00LK3769289 a posledna STK 2008
-> PeeterCZ: Dobře mluvíš
Přijde mi,že to má hlavu a patu a tak nějak to odráží takovou nějakou realitu té doby.

-> Enggik: Asi by to chtělo fakt zkusit kontaktovat muzeum a zjistit, jaké informace mají tam... Bádání je to každopádně zajímavé, i když s nejistým výsledkem
A s tím SP máš naprostou pravdu... Ještě před pár lety takhle spousta lidí odmítala i existenci GLi, protože to nikdy neviděli

A s tím SP máš naprostou pravdu... Ještě před pár lety takhle spousta lidí odmítala i existenci GLi, protože to nikdy neviděli

-> lokaj: A s tím Favoritem 115 bych to úplně nesrovnával. Jeho uvedení by znamenalo vyrábět další typ motoru a v případě verze 115 S taky výrobu odlišných přístrojových štítů, sedadel, výplní dveří atd. čili další investice s nejistou návratností. No ale hlavně Favorit 115 měl jít do výroby až v létě 90 a vlivem porevolučních změn se stal tak trochu zbytečným… Lidi si mohli koupit levnou ojetinu z Německa a to bylo lákavější než očesaný favorit. A to si v AZNP zavčasu uvědomili a výrobu už nerozjížděli. Kdyby to ale mělo jiné načasování, tak by se to myslím chytlo. V reálném socialismu by totiž byl pravděpodobně velký zájem i o Favorit 115 S, pokud by byl za rozumnou cenu. Třeba právě Š 125 L byla před revolucí poměrně dost žádaným zbožím. Oproti Favoritu byla o čtvrtinu levnější a člověk ji sehnal bez úplatku a několikaměsíčního čekání. No ale to jsem trochu odbočil… na rozdíl od toho Favorita 115 byl sedan Š135/136L vytvořen kombinací stávajících komponentů, tudíž jeho výroba nepředstavovala vůbec žádné náklady navíc… jak už jsem napsal, byla to prostě kombinace Škody 130 L a motoru 742.135 popř. 136. A tohle všechno měli v AZNP k dispozici, takže sériové výrobě teoreticky nic nebránilo a klidně mohli vedle těch masově vyráběných typů vypouštět v malých počtech i ty 135/136L 

-> PeeterCZ: Samozřejmě, ta teorie s tím, že v dalších letech se údaje nedohledali, je pravděpodobná. Osobně jsem se s pánem nesetkal, takže nemůžu tvrdit, že tabulky jsou 100% platné. Což se nedá říci o ničem,že
-> Bukaj: Hele, úplně mi to připomína mojí situaci u SPček. Dokud jsem žádný neměl, nikdo nic nevěděl
Jakmile jsem ho získal, a někde na něj přišla řeč, tak spousta lidí ví, zná, měli ho ve vsi, kdysi ho vlastnili atd.


-> Bukaj: Hele, úplně mi to připomína mojí situaci u SPček. Dokud jsem žádný neměl, nikdo nic nevěděl



-> ondie: Dobrý poznatek, toho jsem si před tím ani nevšiml
-> lokaj: U té krémové majitel v diskuzi na dotaz, zda je to originál 135L, odpověděl, že jo… A to, že tam píše „motor Favorit 135 originál“, ještě nemusí znamenat, že to není 742.135. Většina laiků prostě motoru s hliníkovou hlavou říká „motor z favorita“ a detaily neřeší. A kdyby to byla jen obyč. 120 nebo 125 s dodatečně nabastleným motorem 781.135 z favorita, tak by tam snad nepsal to „originál“… ale nevím, nechci se hádat, jsou to jen spekulace :)
Ta červená je sice dobastlená a zjevně i přestříkaná, ale úplně bych to taky nezavrhoval… a k té řadičce: základní Š130L s elkovou palubkou měla taky tuto obyč. řadičku ještě v r. 88. Ty tvarové byly podle mě určeny hlavně pro GL a Rapid. No ale tím nechci tvrdit, že tohle musí být originál 136L, možná jo, možná ne.
Šance, že by to byly oboje originál eLka tu určitě je, i když bez VINka se těžko dozvíme 100% pravdu a budou to furt jenom dohady ;)
Ohledně těch střešních a prahových lišt to bylo tak, že od určitého data (tuším r. 86) se začaly montovat na vozy nižších výbav černé hliníkové lišty a ty původní nerezové zůstaly už jenom na GL (a na Rapidu). A docela se to dodržovalo. Řekl bych, že k takovému tomu „lepení“ aut ve výrobě stylem „co dům dal“ docházelo až na úplně samotném konci výroby řady 742, hlavně od léta 89. Na auto nižší výbavy (tj. většinou 125L) se tak občas dostaly prvky z vozů GL a zákazníkovi to pak naúčtovali jako mimořádnou výbavu (např. volant, ipur. obložení dveří nebo třeba ty nerezové lišty). Na samém konci výroby se dokonce některé 125L dočkaly i vlečené nápravy. Ale do té doby to mělo víceméně pevný řád (až na výjimky). Samozřejmě se všelijak odlišovaly vozy na export do různých zemí, ale myslím, že zase až tak velký chaos, jak se občas tvrdí, v AZNP nebyl. Přece jenom v letech 87 a 88 byla řada 742 pořád suverénně hlavním výrobním programem a výroba Favoritu se rozbíhala jen pomalu.

-> lokaj: U té krémové majitel v diskuzi na dotaz, zda je to originál 135L, odpověděl, že jo… A to, že tam píše „motor Favorit 135 originál“, ještě nemusí znamenat, že to není 742.135. Většina laiků prostě motoru s hliníkovou hlavou říká „motor z favorita“ a detaily neřeší. A kdyby to byla jen obyč. 120 nebo 125 s dodatečně nabastleným motorem 781.135 z favorita, tak by tam snad nepsal to „originál“… ale nevím, nechci se hádat, jsou to jen spekulace :)
Ta červená je sice dobastlená a zjevně i přestříkaná, ale úplně bych to taky nezavrhoval… a k té řadičce: základní Š130L s elkovou palubkou měla taky tuto obyč. řadičku ještě v r. 88. Ty tvarové byly podle mě určeny hlavně pro GL a Rapid. No ale tím nechci tvrdit, že tohle musí být originál 136L, možná jo, možná ne.
Šance, že by to byly oboje originál eLka tu určitě je, i když bez VINka se těžko dozvíme 100% pravdu a budou to furt jenom dohady ;)
Ohledně těch střešních a prahových lišt to bylo tak, že od určitého data (tuším r. 86) se začaly montovat na vozy nižších výbav černé hliníkové lišty a ty původní nerezové zůstaly už jenom na GL (a na Rapidu). A docela se to dodržovalo. Řekl bych, že k takovému tomu „lepení“ aut ve výrobě stylem „co dům dal“ docházelo až na úplně samotném konci výroby řady 742, hlavně od léta 89. Na auto nižší výbavy (tj. většinou 125L) se tak občas dostaly prvky z vozů GL a zákazníkovi to pak naúčtovali jako mimořádnou výbavu (např. volant, ipur. obložení dveří nebo třeba ty nerezové lišty). Na samém konci výroby se dokonce některé 125L dočkaly i vlečené nápravy. Ale do té doby to mělo víceméně pevný řád (až na výjimky). Samozřejmě se všelijak odlišovaly vozy na export do různých zemí, ale myslím, že zase až tak velký chaos, jak se občas tvrdí, v AZNP nebyl. Přece jenom v letech 87 a 88 byla řada 742 pořád suverénně hlavním výrobním programem a výroba Favoritu se rozbíhala jen pomalu.
-> lokaj: Víme prd a největší argument by prostě byl 135L techničák,ale ta krémová "Fedor" by mohla bejt reálná,že má ty sdružený budíky s červenou čárkou na teploměru,který se dávaly jen na osmikanály.