skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hmotnosti dielov (odľahčovanie vozov)
-> bouchy: No, všiml jsem si toho už v uplynulých letech, že v garáži mi destilka vůbec nezamrzla. Naposledy tak před 5 lety, když byly týden teploty kolem dvaceti pod nulou...
-> Bukaj: V destilce nebyly kondenzační jádra, možná tak šlo o "přechlazenou kapalinu"...
-> minno: Tato váha je z let sedmdesátých a měří stejně dobře, jako naše nová váha LUXA S z počátku let osmdesátých

-> Bukaj: Aj váhu si vytiahol origo z roku 89?
Dá sa jej veriť?

Jinak jsem pro zajímavost vytáhl a dolil destilkou originál z roku 89...
Co mne ale v garáži zarazilo, že letní směs do ostřikovačů byla v kanystru zamrzlá na kost, zatímco vedle stojící kanystr s destilovanou vodou vesele šplouchal - sice nějaká ledová tříšť tam byla, ale normálně jsem z kanystru odlil vodu pro doplnění baterky...

Co mne ale v garáži zarazilo, že letní směs do ostřikovačů byla v kanystru zamrzlá na kost, zatímco vedle stojící kanystr s destilovanou vodou vesele šplouchal - sice nějaká ledová tříšť tam byla, ale normálně jsem z kanystru odlil vodu pro doplnění baterky...

-> minno: Co si z dřívějška pamatuju, tak baterky ze škodovky a z Feldy vážily nějakých 11-12 Kg. Aspoň tolik ukazovala váha ve výkupu...

Nemáte niekto možnosť odvážiť akumulátor 44Ah rozmerov ako do škodovky? Hmotnosti sú písané aj v shopoch, ale akosi divne (rovnaká baterka v jednom shope 11,5kg, v druhom 20kg).
Vážil som moju Vartu Silver 54Ah čo mám v škodovke a má cca 13 kg.
Vážil som moju Vartu Silver 54Ah čo mám v škodovke a má cca 13 kg.
-> minno: 120 °
120, 130... Ale spíš na RH, LR

120, 130... Ale spíš na RH, LR

Sériový náboj s jednoduchým kotoučem očištěný, opískovaný 6,8kg vs chlazený a certal střed včetně steftu 60 mm
-> Bery 29.09.17 08:48:19: to je na 120?
A třeba moje dveře na rapidu váží 9 kg a nemám Alu potah.
Jdu uklízet a jestli narazím na náboj s chlazenými kotoučem z certalu , který jsem zničil po ráně ve zlobicich , tak taky zvazim
Jdu uklízet a jestli narazím na náboj s chlazenými kotoučem z certalu , který jsem zničil po ráně ve zlobicich , tak taky zvazim
A pricny vyfuky jsem teď vážil a celonerez 630mm délka je buď 3800g nebo 3100 g.
-> Bery 29.09.17 08:48:19: měděnej chladič na stovku má asi 7,5kg a hliníkovej tuším asi 2,5. Teď už jen sehnat někoho aby to namontoval 

Nepovážili ste niekto niečo ďalšie?

A větší výkon... 

-> ondie: v dobovým dokumentu o fáčku kde vychvalujou pierburg atd sem slyšel že komplet nastrojenej motor váží 85kg, od toho se můžete odstrčit.
Myslim že to je na konci tý konference s hrdličkou vloni
Myslim že to je na konci tý konference s hrdličkou vloni
-> minno: nevim no,ve výsledku bych komplet nastrojenej 1.3kovej motor čekal těžší,i přes tu hlavu,muselo by se zkusit.
Ja na to nemám čas,ale ak niekto príde tak môže nosiť na váhu všetky tie haraburdy čo ste vymenovali

-> vhml: Otázka však je, ktorý motor je vo výsledku ľahší / ťahší.
-> Tuner#2: mě to napadlo až letos. Snad to přejde... Ale zas tu není nuda:-)
A schválně zvážim - abych přispěl - nějaký lehký díl.
A schválně zvážim - abych přispěl - nějaký lehký díl.
-> minno 13.09.17 09:44:31: hliníková hlava lehčí je o dost. Ale patří k ní těžší svody sací i výfukové
-> MOLSO: Tak dá sa to chápať
No, tá moja vlečka s 2,5 mm výstuhami a starým typom priečky je tiež kurva váha
Pre športové využitie vozidla veru je u škodovky z čoho uberať na váhe.
-> ondie: 5-kanál s liatinkou je snáď ťahší ako celohlinikáč (136), či?
Inak tie porovnania hmotností by aj mňa zaujímali. A ešte napr. 2p vs 4p.


-> ondie: 5-kanál s liatinkou je snáď ťahší ako celohlinikáč (136), či?
Inak tie porovnania hmotností by aj mňa zaujímali. A ešte napr. 2p vs 4p.
-> darklord 13.09.17 08:37:27: tskx moznost, jen ta presnost nebude nejvyssi, ikdyz pro porovnani celkem jo, mam tsm treba mincir, ale to je spis historickej attefakt, nez meridlo :)
-> Jarda: a pritom staci normalna osobna vaha, a vreckovy abakus.
-> ondie 13.09.17 03:16:51: vidis, plechovou a plastovou 5q nadrz mam vedle sebe v garazi, ale musel bych z prace propasovat zavesnej silomer

Legrace nastane až někdo někdy změří:
eLková x GLková palubka
matice x hřeben (měřeno ve stejné šíři nápravy)
komplet vlečka x kyvka (oboje třeba širokej 5q)
sedadla kupé x sedan
nádrž 4q x 5q (+ plast)
atd...
anebo jen úzkej čumák x eMko
nebo nárazníky: eMko x prepregy x chrom
Každopádně ND z dovozu se nechá odlehčovat statečně
eLková x GLková palubka
matice x hřeben (měřeno ve stejné šíři nápravy)
komplet vlečka x kyvka (oboje třeba širokej 5q)
sedadla kupé x sedan
nádrž 4q x 5q (+ plast)
atd...

anebo jen úzkej čumák x eMko
nebo nárazníky: eMko x prepregy x chrom
Každopádně ND z dovozu se nechá odlehčovat statečně

Úžovka versus emko má tlustší/tenčí okna všecky,boční,čelní i zadní. Konkrétní rozdíly váhy by mě samotnýho zajímaly..
Pokud bych uvažoval o nejlehčí seriovce co jen jde,byl by to eMkovej sedan z pozdních let (až na tu příčku motoru) s mokrým 4q a 5kanálem a nejchudší výbavou
Pokud bych uvažoval o nejlehčí seriovce co jen jde,byl by to eMkovej sedan z pozdních let (až na tu příčku motoru) s mokrým 4q a 5kanálem a nejchudší výbavou

-> minno: áno
ešte som dokonca vyrábal odľahčené L/A výstuhy na ramená z 1.5 plechu ošúpal 14 kg bitumenu z interiéru, a robil kopu ďalších volovín aby to bolo ľahšie 


-> MOLSO: Pekne. Na zelenej si menil?
-> krtik: bočné okná sú cca o 1.5 - 2 mm tenšie, riešil som to asi pred rokom, výmenou všetkých bočných okien bola úspora tuším niečo pod 5 - 6 kg .... ale ruku do ohňa za to nedám.
A co okna? Minimálně boční by měla být na eMku lehčí a tenčí, než na užovce? Přední zadní stejná? Určitě někdo bude vědět i rok zlomu? :)
-> MOLSO 12.09.17 18:16:38: Výborne, takže tiež potencionálna úspora cca 3 kg.
-> xerox422: V tomto vlákne by som nerád rozoberal, ktoré diely ako odľahčiť, rozvŕtať, osústružiť a podobne. Účelom debaty by malo byť porovnávanie sériových zámenných dielov, ktoré sa vyrábali vo viacerých prevedeniach.
-> MOLSO 12.09.17 18:16:38: Takže už to nemusim vážit? dík 

-> minno 12.09.17 10:57:27: vlečková priečka starý typ cca 7kg podla starej váhy, nový typ > 4kg 

-> minno: odľahčiť zosustruzit zotrvacnik. Je to tiež odľahčenie dokonca zadnej ťažkej casti, motor tiež ľahšie pobeží. Dosť uvažujem tiež o odľahčenie zotrvacnika hlavne teraz keď čoskoro budem meniť z. nápravu, lepšiu možnosť nebudem mať.
-> Tomaso435 12.09.17 17:15:00:
ja chtel odvrtat puvodni vyztuhu, ale po par dirkach jsem toho mel dost
stacilo mi, kdyz jsem u BAZe v patek menil origo SB podelneho ramene, ty nyty jsem vrtal snad 3 hodiny
a malem jsem pri tom prisel o prst, to bylo jen tak tak a to byl ten kterej je bez kosti v poslednim clanku, proto kdyz pisu z mobilu, tak delam preklepy
Tu vyztuhu by bylo dobre udelat pod lisem s prolisovanim tak, aby doslo k vyztuzeni, jak to ma napr. vyztuha v prahu



Tu vyztuhu by bylo dobre udelat pod lisem s prolisovanim tak, aby doslo k vyztuzeni, jak to ma napr. vyztuha v prahu

-> minno: čínský výstuhy nárazníků. váhově cca o polovinu :-D
-> Antony - zrušená registrace 12.09.17 11:05:13: Já taky zjišťuju, že pomalu doháním to co jsem odrbal a pak ty časy v Mostě máme zlepšovat
-> Bery 12.09.17 10:49:07: Podej si ruku s Jiříkem, ten tady o tom píšu už nějakých 10 let... Že Vás to baví... Tak buď to prodám a nebo nemám blbé keci na škoda fóru.


-> Bery 12.09.17 10:49:07: Podej si ruku s Jiříkem, ten tady o tom píšu už nějakých 10 let... Že Vás to baví... Tak buď to prodám a nebo nemám blbé keci na škoda fóru.

-> Jarda: ja sa ju meniť nechystám, len by ma zaujímali hmotnosti :)
-> minno 12.09.17 13:48:42: podle nejake teorie, ktetou jsrm kdysi cetl na techwebu, tak pry slaba zpusobuje rozlezani zadni casti auta, no spis myslim, ze to mel total hnile... U 4 Rapidu mam novou a jen u BAZe starou, ale zvszuju, jestli na LUXe by precijen nebyla lepsi ta stara...
-> krtik: ja mám starú na aute, viem že bola poriadne ťažká keď som ju renovoval. Novú odľahčenú som mal novú ale už predal, a tá zas viem, že bola super ľahká :) Rozdiel pár kg tam určite bude.
-> krtik 12.09.17 13:38:42: stary ma zespodu poradnou platli zeleza, novy uz jen silnejsi plech

-> minno 12.09.17 10:52:05: mám novou příčku mimo auto, ale nevím zda starý nebo nový typ - jaký je rozdíl?
-> minno 12.09.17 10:57:27: starou pricku mam jen na bazovi, sundavat ji kvuli vazeni ted nebudu, stejne bych to mohl porovnat jen s jednou novejsi odlehcenou korozi :) ale mohu by oko spocitat rozdil, az ji omerin

Já jsem chtěl kdysy taky odlehčovat, záviděl klukum rozvrtanou kastli. Jenže od vojny jsem přibral přes 20 kg, takže škoda práce 
