![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Specifikace typů 742, prototypy
-> michael: ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> michael 26.02.20 12:50:10: pecka.. sup sem s tim
-> michael: DEJ TO SEM
-> Tom Troll: Mám snímky sice špatné kvality, ale mám jak toho stříbrného, tak i toho v Apollu na montážní lince.
-> michael: -> PeeterCZ: Bývalý majitel stříbrnýho mi řikal že k němu byl certifikát že je to "Poslední zadomotorové kupé" obecně, o červenym ví ale nikdo nebyl schopnej dokázat že by tomu bylo jinak.
Registrovanej byl v Srpnu 90. (Jinak v británii vydrželi Rapidi neprodaný až do '94)
Jinak mám pár fotek štítků i '90, ale jenom ze štítku se špatně vyčte kde to bylo vyrobeno, a nechce se mi bombardovat archiv dotazama na třicet různejch aut.![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Registrovanej byl v Srpnu 90. (Jinak v británii vydrželi Rapidi neprodaný až do '94)
Jinak mám pár fotek štítků i '90, ale jenom ze štítku se špatně vyčte kde to bylo vyrobeno, a nechce se mi bombardovat archiv dotazama na třicet různejch aut.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tom Troll: Poslední anglán je stříbrný vůz a poslední vyrobený Rapid je v apollu.
Jinak co se týče doprodeje rapidů, tak znám jednoho hodně starého chlapíka, který koupil nový R136 v listopadu 90 (v Mototechně).
-> Tom Troll: Stříbrný anglán byl poslední pravák a červený levák byl poslední celkově, tak to chápu já :-) Novináři udělali senzaci z toho posledního praváka, protože byl na prodej... a ten anglický lord, který ho vlastnil, požadoval, aby mu prodali poslední vyrobený kus... Ale vzhledem k tomu, že to bylo v GB, tak to byl pochopitelně jen poslední pravák a ne celkově poslední Rapid :-)
-> michael 24.02.20 18:49:14: Jak to bylo se 742/743 přesně nevím, ale pro zajímavost: nová 110R (ukončení výroby 12/80) se dala koupit v Mototechně bez problémů ještě v roce 82 a posledních pár kousků doprodávali až začátkem roku 83 :-) Za socíku bylo zcela běžné, že se méně žádané typy válely ve skladech rok nebo dva, někdy i dýl... Jeden známý koupil někdy kolem r. 80 ve velké slevě nového Moskviče, který stál tak dlouho na skladovací ploše, že měl údajně zarezlé ventily a musela se sundat hlava, aby to rozchodili...
A AZNP své výběhové typy, které by se u nás už těžko doprodávaly, posílali vesměs na východní nenáročné trhy. Když končily v r. 77 Š100, tak byly sklady ještě plné zásob 100/110 z r. 76, protože lidi čekali houfně na nové 105/120: Poslední vyrobené stovky z r. 77 tak šly vesměs na export - nejspíše někam na východ - tipuju Bulharsko, Rumunsko, kde se po nich jistě zaprášilo :-) Je možné, že to bylo v r. 90 se Š742 obdobně.
Co se týče ukončení výroby 125L, tak jsme to řešili tady:
-> PeeterCZ 05.02.19 11:50:26:
28.12.89 začali rozebírat v MB linku na 742 (to je doložitelný fakt), aby mohli spustit následně druhou linku na 781. Můj osobní tip je, že první rozebírali výrobu karoserií, aby ji mohli přesunout do Kvasin... Ale dle mého názoru mohli z hotových karoserií kompletovat auta ještě začátkem ledna (je otázkou, jestli i v MB nebo už jen v Kvasinách). Všechny dostupné zdroje uvádí, že bylo posledních pár desítek kusů 125L vyrobeno v lednu 1990, dokonce i pár kusů 120L. Takže buď je vyrobili ještě v MB a nebo v Kvasinách... I když nikdy jsem se osobně nesetkal se 125L vyrobenou jinde než v MB, ale to nic neznamená, byl to malý počet aut... V Kvasinách výroba sedanů běžela spolu s kupé prokazatelně ještě v lednu.
A AZNP své výběhové typy, které by se u nás už těžko doprodávaly, posílali vesměs na východní nenáročné trhy. Když končily v r. 77 Š100, tak byly sklady ještě plné zásob 100/110 z r. 76, protože lidi čekali houfně na nové 105/120: Poslední vyrobené stovky z r. 77 tak šly vesměs na export - nejspíše někam na východ - tipuju Bulharsko, Rumunsko, kde se po nich jistě zaprášilo :-) Je možné, že to bylo v r. 90 se Š742 obdobně.
Co se týče ukončení výroby 125L, tak jsme to řešili tady:
-> PeeterCZ 05.02.19 11:50:26:
28.12.89 začali rozebírat v MB linku na 742 (to je doložitelný fakt), aby mohli spustit následně druhou linku na 781. Můj osobní tip je, že první rozebírali výrobu karoserií, aby ji mohli přesunout do Kvasin... Ale dle mého názoru mohli z hotových karoserií kompletovat auta ještě začátkem ledna (je otázkou, jestli i v MB nebo už jen v Kvasinách). Všechny dostupné zdroje uvádí, že bylo posledních pár desítek kusů 125L vyrobeno v lednu 1990, dokonce i pár kusů 120L. Takže buď je vyrobili ještě v MB a nebo v Kvasinách... I když nikdy jsem se osobně nesetkal se 125L vyrobenou jinde než v MB, ale to nic neznamená, byl to malý počet aut... V Kvasinách výroba sedanů běžela spolu s kupé prokazatelně ještě v lednu.
-> john simple: Tou jistotou bych si nebyl tak jistej, protože sd lidi nejsou schopný rozhodnout jestli to byl ten stríbrnej anglán nebo červenej levák, a fotky "posledního auta" jsou pro oboje. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> michael: co se týče Rapidu, na netu jsou fotky s datem . jak poslední rapid, tak poslední kastle.
-> Tom Troll: To možná také půjde dohledat, kdy se udělala poslední kastle, nebo kdy se vyrobil poslední Rapid.
-> michael: Tak to je dobrý.
Jinak teď jsem se doinformoval a ve Kvasinách naběhla výroba náhradních karoserií 105/120 v lednu 1990.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak teď jsem se doinformoval a ve Kvasinách naběhla výroba náhradních karoserií 105/120 v lednu 1990.
-> Tom Troll: Není je to informace ze škodováckých novin.
-> michael: A mám se ptát dál nebo je to diskrétní? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: Archiv ne, protože v archivu v určitých případech nic nevědí.
-> michael: Archiv? Mě v archivu řekli že o posledních vozech nemaj žádný data.
-> Tom Troll: Jistota je 100% posledních 22 vozů sjelo z linky ve čtvrtek 28.12.89
-> michael: Jak moc jistē? Více ménē všechny psaný zdroje co znám se shodnou na lednu, jenom ne datu.
-> Tom Troll: Ano dva lidé nezávazně na sobě mi tvrďí, že výroba běžela ještě v lednu 90 ale nyní již jistě vím, že konec výroby byl v prosinci 89 hold je to již více jak 30 let a už se zapomíná.
-> Tom Troll: Tiež mám VIN začínajúci L a dátum prvej registrácie 9/89 , zelený štítok ... samozrejme 125L
-> michael: Už se to tu nēkolikrát rozvádēlo a povídal jsi že mazáci z M1 se pamatujiu že 125 jezdily ještē v púlce roku 90, tak co?
125 ještē určitē jely minimálnē v lednu.
-> vhml: Náhradní kasny jako komplety jely ve Kvasinách ještē 91, ale M vinko jsem ještē nevidēl. Každopádnē tohle značení je modelovej rok, ne kalendární.
Moje je taky L t.j. rok 90 ale výroba podzim 89.
Dej číslo kastle a pujde to aproximovat z ostatních známejch a etalonú.
E: Dle tý mojí tabulky je 54 125L s první registrací 90. S tim, že v lednu se jich vyrobilo ~75 a dodnes prežila v prúmēru každá ~stá škodovka, tak tēch aut z podzimu muselo bejt registrpovanejch docela dost.
125 ještē určitē jely minimálnē v lednu.
-> vhml: Náhradní kasny jako komplety jely ve Kvasinách ještē 91, ale M vinko jsem ještē nevidēl. Každopádnē tohle značení je modelovej rok, ne kalendární.
Moje je taky L t.j. rok 90 ale výroba podzim 89.
Dej číslo kastle a pujde to aproximovat z ostatních známejch a etalonú.
E: Dle tý mojí tabulky je 54 125L s první registrací 90. S tim, že v lednu se jich vyrobilo ~75 a dodnes prežila v prúmēru každá ~stá škodovka, tak tēch aut z podzimu muselo bejt registrpovanejch docela dost.
-> Bukaj: Pokud si pamatuješ, na TW byl slovák, byl i na srazu. Na nick, nebo jméno si teď fakt nevzpomenu. Měl rapida, v zelený metalíze na černoleštěných meteorech. První majitel auto kupoval a poprvé registroval v roce 94.
Já mám náhradní kastli s kódem roku L , což by měl být rok 90. Nemá vyražený celý VIN. Jen L a sériové číslo
-> Bukaj: Výroba byla ukončena v prosinci 89 ( Rapid jel dál )v létě 90 věřim, že se mohlo ještě někde něco válet, ale rok 91 mi už přijde moc i když možné je možná všechno.
Domnívám se, že v tom roce 1990 byla úplně jiná situace - krátce po revoluci, otevíraly se hranice, pár let už běžela výroba Favorita a po zadomotorové škodovce neštěkl ani pes, nehledě na to, že fůra lidí si koupi nového auta rozmyslela, nebo odložila v očekávání, co bude.
Takže bych se nedivil, kdyby jim na skladě něco leželo až do 1991 - pokud nebyl zaveden nějaký výprodejní "vyklízecí" ceník...
...ale jsou to jen mé dohady, nic podloženého.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takže bych se nedivil, kdyby jim na skladě něco leželo až do 1991 - pokud nebyl zaveden nějaký výprodejní "vyklízecí" ceník...
...ale jsou to jen mé dohady, nic podloženého.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer: To by mohlo klidně i odpovídat emko se začalo dělat v září 83 tak užovka registrovaná v listopadu 83 proč ne.
-> michael: Pokud by to bylo obdobný jako při přechodu z užovek na Mka, tak klidně duben - květen. Mám užovku, jejíž první registrace proběhla v listopadu 1983.
-> michael: Je to možný, ale toho fotky nemám. Moje stála na place 2,5 mēsíce a to bylo ještē za režimu.
-> Tom Troll: Když výroba končila v prosinci, tak já si právě myslím nějaký březen, nebo ještě duben.
-> michael: Jsou videa kde jsou sklady mototechen ještě plný škodovek začátkem února 90.
Výroba vozů typové řady 742 ( sedan ) byla ukončena v roce 89 nevíte někdo do kdy se ještě dala v Mototechně v roce 1990 koupit tato vozidla ?
-> Jarda: zrejme
-> castrol 23.01.20 12:09:27: asi uz nebyly uzky blataky :/
-> MATTESS: tan facelift moc nevisiel
-> MATTESS: díky, to mi nějak uniklo,zajimavé
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 22.01.20 22:52:17: uz jsem to daval vedle, ale Ty jsi to dal do lepsiho tematu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: Já bych se přikláněl spíš k těm repasovaným dílům - je vidět i na vodních pumpách, že na nich dlouhodobě byla hadice a taky tam je docela šílená směska motorů od 1000 přes 100 až po (možná) Mka (motory v druhé řadě vlevo s tmavšími hlavami mají - pokud dobře vidím - už novější typ komínku rozdělovače). A žádný z motorů ani převodovek (všechno čtyřstupňové kyvkové) není zaprášený od skladování. Navíc původní motory a převodovky, expedované k prodeji coby náhradní díl, byly opatřeny konzervačním nátěrem ochranného oleje (vosku? - spíš něco mezi) a rozhodně se neleskly jak psí kule (tady na těch fotkách)...
...ale třeba nás už -> michael: nebude dlouho napínat a prozradí, kde, co a jak![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
...ale třeba nás už -> michael: nebude dlouho napínat a prozradí, kde, co a jak
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: to bude skôr sklad v MB nejaké ranné 90tky
-> michael 27.12.19 17:47:42: Pokud je to fotka z AZNP nebo jiná dobová, pak by to mohlo potvrzovat moji teorii, že originál těsnění pod hlavu byl mimojiné Elring (viz ten karton na motoru v popředí) - ale vzhledem k tomu, že je to takovej mix motorů (od 1000MB až po 100/120, tak to spíš budou nějaké repasy...