Kolik bylo vyrobených formanů s první maskou?

prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 02.06.2020 do 02.06.2020, založil/a cendik
řadit dle data
18:59:24
02.06.2020
michael
Prvních Formanů moc není, protože více jak 80 % šlo na export a výroba byla poměrně dost logisticky náročná okovaná karoserie putovala z MB k následné komletaci celého vozu do Vrchlabí.
14:42:16
02.06.2020
cendik
-> PeeterCZ: Jo, to by sedělo. A pak nastává takovej paradox, že když už se nějakej zajímavější typ dožije ve slušným stavu dneška, tak ho radši majitel nechá sešrotovat, než aby ho někomu prodal 1
14:26:38
02.06.2020
PeeterCZ
-> cendik: Tak nějak to bude5 I když určitě hraje podstatnou roli i to, že kombíků se vyrábělo mnohem míň než hatchbacků. Výrobní kapacita Vrchlabí byla násobně nižší než v MB. Ale ono obecně u všech modelových řad se paradoxně dochovaly v pěkném stavu nejvíce základní provedení, na které horko těžko naškudlil chudák důchodce a pak s nimi jezdil jen za pěkného počasí... Vrcholové provedení si většinou koupil ten, pro koho prachy moc neznamenaly a tak to auto rychle ojezdil jako spotřební věc...
14:20:03
02.06.2020
cendik
-> PeeterCZ: Vidíš a já si myslím, že právě ta cena je důvodem toho, proč se jich tolik nezachovalo, zatímco Favoritů ze stejné doby je víc. Protože potencionální důchodci, kteří by ho vydrželi léta opečovávat, na něj zkrátka neměli. Tak si koupili Favorita a radši na něj přidělali tažný zařízení 1
13:58:46
02.06.2020
PeeterCZ
-> cendik: A původní cenu (ještě státem regulovanou) stanovili na Forman tak, že za každý cm délky navíc oproti Favoritu se platilo 1000 Kčs 1 Favorit začínal na cca 85 tisících a Forman na cca 120 tisicích, což tehdy byla odvážná cena. Všichni si ale byli vědomi toho, že se to i za tuhle cenu bude prodávat, protože po moderním kombíku byl hlad dlouhé roky 4
13:22:25
02.06.2020
cendik
-> Hřib: Nene, prodávaly se i se znakem na boku.



Takhle, ono to s tím prodejem bylo složitější. Než se na formana vůbec dostalo, byl rok 90, kdy se jich udělalo velice málo a od 1. února 1991 byla zrušená státní regulace cen, takže i favority naráz vylezly až na 150 tisíc a forman v základu stál tuším 202 tisíc. Mimochodem dost to postihlo i ruský auta - třídveřová Samara 1.3 , která stála ještě koncem roku 1990 okolo 90 tisíc, měla najednou od února stát 264 tisíc Kčs, Moskvič Aleko se sem kvůli tomu přestal vozit úplně, protože ten by šel přes 300 tisíc. Jedinej, koho to nepostihlo byl Oltcit. Forman šel nejdřív jenom na zkoušku do dvou podnikových prodejen v Boleslavi a do Zlína k Samohýlovi. Mototechna o něho tehdy zájem neměla, protože právě z podnikových a prvních soukromých prodejen šly zvěsti o tom, že to nikdo nechce. Akorát jsem někde ve starých novinách četl rozhovor s vedoucím Mototechny z Pardubic, že tři formany objednají, ale počítá s tím, že to bude jenom na to, aby měli co dát do výlohy. Cena se vylepšila až s faceliftem, akorát se mi teda nikde nepodařilo zjistit, jestli to bylo až po celozávodce 91 nebo někdy dřív.
12:32:00
02.06.2020
Tomaso435
v životě jsem viděl jen jednoho formana s maskou na boku a ještě v barvě jako muj zelenej favorit... vše ostatní v kamenné hnědé , modrozelené ,byť hodně první kusy byly s maskou uprostřed.
12:02:31
02.06.2020
StepaNoFUN
-> PeeterCZ: To je celkem mozny. Jen vim, ze tam staly "divny favority" v dobe, kdy jeste na silnicich favorit nebyl uplne bezny auto. Ale jakou ty kastle mely barvu si fakt nepamatuju.
11:58:55
02.06.2020
PeeterCZ
-> StepaNoFUN: To byly určitě ty předsériové zkušební Š785-Tourist. Byly určeny primárně pro VB, viz: www.oovbstrnadice.cz/skod a-tourist-136l
11:53:55
02.06.2020
StepaNoFUN
Kdy se prvni forman oficialne vyrobil, to nevim, ale v listopadu 1988 uz byly ve vrchlabi nalakovany formani kastle na vlacich.

Jako kluk jsem tam byl v ozdravovne a i pres zakaz jsme do ty sousedici fabriky lezli.
10:59:23
02.06.2020
PeeterCZ
Nevím teď z hlavy, kdy přesně začali dávat masku se znakem uprostřed - vím, že to bylo v r. 91, ale jestli až od 8/91 po dovolené nebo už dříve? Každopádně Forman se začal sériově vyrábět už koncem r. 90, takže ze začátku to vyráběli s asymetrickou maskou... Naživo jsem viděl asi jen 2, moc jich určitě nebylo... Jeden jsem viděl kdysi v bazaru - světle hnědý a byl to ročník 90, do provozu 91. Říkal jsem si tehdy, že je určitě jeden z prvních.
upraveno 1x, naposled 02.06.2020 11:12:21
09:44:14
02.06.2020
Hřib
první forman, kterého pamatuju u nás na okrese byl služebák táty v tyrkysové barvě a ten měl znak už uprostřed v plné masce a malé pokličky, se znakem na boku byly touristy a možná nějaká předsérie formana, ale běžně se prodávaly až se znakem uprostřed v plné masce, se znakem naboku jsem naživo nikdy neviděl, mimo fotek tourista
09:04:20
02.06.2020
cendik
Docela by mě zajímalo, kolik bylo vyrobených formanů s první maskou, teda znakem na boku. Nejvíc je jich po modernizaci 1993, s plnou maskou je jich už taky poskrovnu, ale jsou, ale asymetrickýho jsem viděl naživo jednoho a na fotce (nepočítám oficiální materiály automobilky) snad dvakrát. Vím, že do konce roku 1990 jich mělo být 250, ale pak se čísla ztrácí. A viděl tady někdo nějakýho naživo?
Extreme Tyres