skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130LR/B na Dakaru
prohledat
716 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 03.08.2020 do 29.01.2022, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
Zkrátka je to už trochu moc. Loni to ještě šlo.
-> havlik 24.11.21 11:12:38: Hlavně je už divnej ten odklon zadních kol, nebo je to příklon?
-> Borderer: On tam bude "jen" Twincab, ale i přesto to bude super. Turbotwin tam nemůže, zase by porazil i osobáky 

Na druhou stranu co se týče Dakaru, tak spíš než na škodovku, jsem zvědavej, jak si povede T815 a na záběry Turbo Twinu od DAFu. Jen škoda, že to asi nikde nepovalej na plnej plyn. 

Pořadateli je ve výsledku vcelku jedno kdo s čím pojede a jak to bude vypadat ( byť jak bylo zmíněno, tahle varianta škodovky prošla nějakým předschválením u pořadatele ) už kvůli tomu, že se jedná o pravidelnost a tudíž není třeba řešit nějaké výkonostně vyrovnané kategorie a jednotné předpisy. Dakar je už dneska především obchodní značka a továrna na peníze. Z každýho klasik auta mají milion na startovným. Loni jich jelo 25 , letos 140. Jednoduchý počty...
-> kpt.Budha: Pořadatel to umožní a chce to udělat atraktivní. Protože se treba opravdu přihlásí nějaká legenda i ten závodník. Myslim že snad každý plati startovné.
Takže jedna věc je, jak tu kategorii pořadatelé názvou, další věcí je jaky stanoví pravidla, a třetí věcí je, jak ohraničený je stáří auta, a vsecky ty technicky specifikace, a co všecko umožní upravit navíc. Aby to babička z muzea svižným tempem přežila, včetně posádky.
Protože když ( A to proti ty ženský nic nemam) to "může" jet v podstatě Roučková s aute z vrakáče, nebo Lounová s Gčkem. Tak to uz si z lidi delaji skoro prdel..
Takže jedna věc je, jak tu kategorii pořadatelé názvou, další věcí je jaky stanoví pravidla, a třetí věcí je, jak ohraničený je stáří auta, a vsecky ty technicky specifikace, a co všecko umožní upravit navíc. Aby to babička z muzea svižným tempem přežila, včetně posádky.
Protože když ( A to proti ty ženský nic nemam) to "může" jet v podstatě Roučková s aute z vrakáče, nebo Lounová s Gčkem. Tak to uz si z lidi delaji skoro prdel..
-> havlik: hele mě se ta škocna líbí :-) ale jak všichní víme, jsem divnej.
-> U-Geen: No jasně, ale proto by tam člověk čekal ta auta, co to v osmdesátkách a devadesátkách dala. Že ta škodovka ani v tehdejší úpravě na rallye tu soutěž nedá...no jo, tak ať tam neleze. V osmdesátkách by asi tohle nestavěli...
Navíc teda tady mají rychlostní limity, takže ta auta teoreticky dostávají méně zabrat než tenkrát.
Ale jasně, nejsem blbej, když to vyhovuje organizátorům, tak samozřejmě chápu celý mančaft, že jdou cestou nejmenšího odporu a největších šancí. Ten povzdech je tedy spíše nad organizátory.
Navíc teda tady mají rychlostní limity, takže ta auta teoreticky dostávají méně zabrat než tenkrát.
Ale jasně, nejsem blbej, když to vyhovuje organizátorům, tak samozřejmě chápu celý mančaft, že jdou cestou nejmenšího odporu a největších šancí. Ten povzdech je tedy spíše nad organizátory.
-> U-Geen: akorát je zvláštní že to porsche je vlastně o něco menší ale nevypadá tak směsně jako ta 120tka na těch kolech:)
-> kpt.Budha: hele v tomhle souhlasim s Milanem :-) ono kdyz to vemes, tak treba LR/H je od seri taky hodne vzdalena (tam ani ta silueta nesedi :-) Samozrejme tohle je extrem, ale zas nema zrovna smysl jet na Dakar s autem, co nedojede prvni zkousku. Pak by to bylo spis o tom se na to cely vykaslat.
Edit: me to v podstate lehce pripomina www.auto.cz/porsche-953-9 11-s-pohonem-vsech-kol-vyh rala-dakar-pred-30-lety-78 851
Edit: me to v podstate lehce pripomina www.auto.cz/porsche-953-9 11-s-pohonem-vsech-kol-vyh rala-dakar-pred-30-lety-78 851
-> Milan 136 24.11.21 09:23:48: ale jo jenže to už není škoda 130LR/B na Dakaru ale už jen škoda na Dakaru
i když on už ani Dakar není Dakar



i když on už ani Dakar není Dakar


-> kpt.Budha: Nejsou jen Tvy.. Ja mam na kategorii classic svuj názor. A ona LR - B uz byla dost upravená od seriovky. Takže tohle je uplny extrem.
-> kpt.Budha: amen.
-> U-Geen: Ale tak jednou se to jmenuje Klasik, tak panovala taková představa, že tam člověk uvidí veterány, ne libovolné přestavby se starou siluetou...ale co, to jsou jen mé nářky 

-> Milan 136: jj, tady asi panuje predstava, ze by na dakar byla idealni 105S nebo co :-)
Vy děláte, jak kdyby to byla trubková konstrukce s kompozitovou karoserií, vzhledem připomínající 130 s V8 uprostřed. Nic takového to ale není. Pořád je to Škodovka na velkých kolech.
-> StepaNoFUN 23.11.21 21:57:03: to je možný, ale k čemu ti to bude když ti páteř vystřelí vrškem hlavy




-> Peca: Nějak se nemužu zbavit dojmu, že kdyby takhle upravili Trabanta, tak to projedou i s nim. Nějak se mi ten původní duch, že i "LRa projede dakar" vytratil a najednou je to, aspoň pro mne, strašně nezajímavý. 

-> vhml: To určitě. Turbení, motory, diferáky a tlumiče se posouvají dopředu rychle.
-> Eidy 23.11.21 21:56:30: to netřeba chodit tak daleko, i dvoulitrová WRC jsou s podvozkama strašně pozadu, byť to z těch videí není tak děsivě evidentní.
-> SO545: mě fascinuje jakýkoli s Baja Trophy Truckama... neskutečný.
-> Jarda/felda 23.11.21 21:49:55: oblikni si Nomex. Ten vydrzi vic, nez lidska kuze. Bonus (pro zachranare) je, ze kdyztak zavazou manzety a nalozej te v kuse. :-D
-> SO545 23.11.21 21:07:06: Vypadá to brutálně, ale proti tý čočce, co to dostane při závodu je to prd.
-> MVM: Když porovnám doskoky u starejch Béček a u dnešních WRC, tak ten rozdíl je obrovskej. Na okruhu je prd poznat, ale na rally je evidentní, kam se to posunulo.
-> MVM: Když porovnám doskoky u starejch Béček a u dnešních WRC, tak ten rozdíl je obrovskej. Na okruhu je prd poznat, ale na rally je evidentní, kam se to posunulo.
-> MVM 23.11.21 21:15:15: tak tak, dříve byl limit technika, ted je limitem to co snese lidský tělo 

-> SO545 23.11.21 21:07:06: To je brutální test
Ale tak dneska když vidim co umi treba Ohlins.. už je ta hranice nemožnyho hodně posunutá..

Ale tak dneska když vidim co umi treba Ohlins.. už je ta hranice nemožnyho hodně posunutá..
-> kraska98:
Tak tuhou nápravu tam asi nikdo dávat nebude.
Tak tuhou nápravu tam asi nikdo dávat nebude.

-> bouchy 23.11.21 16:48:00: Tak jelikož a protože už z toho udělali speciálku,tak pohlidat si max a min vyvěšení kol, dorazy zdvihy - to je dost podstatný a zásadní, stejně tak axialni limity poloos. Věc bez ktery se neobejde okruhový auto ,natož auto na rallycross, nebo tohle.. Má li to mit hlavu a patu, tak to stavi,nebo ten projekt konfiguruje někdo, kdo u toho přemýšlí. A u dakarovýho auta se musi myslet hodně dopředu. A i tak to fungovat nemusi..
-> bouchy: tak ono se posunovat vuci karoserii nemusej jenom kola...
-> Peca: Zrovna jsem to viděl... nepanuje nějakej limit, o kolik se dá vozidlo zvednout? Myslím kvůli poloosám atd.? V nějakým stupidním seriálu o "zvedacích" autech to tak říkali (jasně, zadohrab, motor vpředu...)
-> Jarda/felda 23.11.21 11:28:09: No ja to tvrdim uz s druhym rokem. Že Dakar v žádný specifikaci byť by bylo kdysi homologovany LR B, takovy auto Dakar nepřejede. Dokud z toho nepostaviš special, kterej ovšem bude mit ( tak jak to ma dneska 99% jen siluetu auta a znak slepice vepředu)..
Seriovy auto to možná přejede Mercedes G, LandRover, Niva, atd. Kdysi to jeli průkopníci vysloveně seriovky. A to byl ten pravej Dakar. Tak jak to jedou ti skalní motorkáři, jen to co uvezeš, a co si sám opraviš. Starujem ve Francii a uvidime se v Dakaru u Růzovyho jezera...
A tak nechci byt zlý prorok, ale už teď bych se i vsadil, že to někde půjde přes střechu.. Mám takovy neblahý pocit,když vidim tu světlou výšku a čekámto nasazení to vyhrát
Seriovy auto to možná přejede Mercedes G, LandRover, Niva, atd. Kdysi to jeli průkopníci vysloveně seriovky. A to byl ten pravej Dakar. Tak jak to jedou ti skalní motorkáři, jen to co uvezeš, a co si sám opraviš. Starujem ve Francii a uvidime se v Dakaru u Růzovyho jezera...

A tak nechci byt zlý prorok, ale už teď bych se i vsadil, že to někde půjde přes střechu.. Mám takovy neblahý pocit,když vidim tu světlou výšku a čekámto nasazení to vyhrát

-> Jarda/felda: vidím to stejně
-> Peca 23.11.21 10:56:48: taky už mi to nepřijde moc jako škodovka
www.ceskenoviny.cz/zpravy
/.../2121576?utm_campai...
Nevím, co to z toho udělali, ale více mi to připomíná kulisu z MadMaxe, než 130 LR
Nevím, co to z toho udělali, ale více mi to připomíná kulisu z MadMaxe, než 130 LR
Tak to vypadá, že Ondřejova Škodovka tak úplně ,,první na Dakaru" nebyla
Nalezeno na FB


Nalezeno na FB
-> kpt.Budha 28.07.21 11:41:54: dalších 1000Eur máš letenky. Ve výsledky to nebudou 2 tejdny práce, ale s posledníma přípravama a úklidem nejmíň 4 tejdny a říct si 4000Eur hrubýho za měsíc práce defakto nonstop není zase něco extra přehnanýho.
-> vhml: No jo, 9000, jsem ňouma 

-> kpt.Budha 28.07.21 10:01:50: pokud si pamatuju správně a nechce se mi to teď hledat, tak jen "startovné" za každého mechanika je asi 8000Eur.
Sakryš, asi se to opravování Škodovek vážně vyplatí, dnes Ondra vypustil, že jeden mechanik ho stojí 14000 Euro, nechcete to jít někdo dělat?
Dvoutýdenní placená dovolená v poušti
Ne, pardon za neuctivý příspěvek, jen mě to pobavilo


Ne, pardon za neuctivý příspěvek, jen mě to pobavilo

-> Milan 136: www.youtube.com/watch?v=Z
6SXq1qGnVg
-> havlik 10.06.21 15:48:11: Chceš naučit googlit? 

-> vhml: kdo jede murenou lounová? Ja sem asi debilní ale nenašel sem o tom nic:D Jen o nějaké buchtě co staví jimnyho z vrakáče to hádam bude ta Roučková
-> Venca.: Nene .. to uz se na to nebudu ani divat..

-> MVM 10.06.21 10:48:46: A v blízké době si budeš užívat smrad z dieselagregátů, až se to bude v depu všecko nabíjet

-> Eidy: -> vhml: Neni nad to kdyz jedeš nafasovat na závodech sudy s předepsanym palivem po stovkach litrů to sypeš do nádrže a "užíváš" si ten smrad benzinu.. 

-> vhml: Na to už můžu říct jen "whatever".
-> Eidy 10.06.21 10:07:23: 2022 budou všechny WRC hybridní a tuším že 2025 budou i Rally2
-> vhml: To jo no.
-> MVM: Před chvílí jsem viděl, jak Toyota testuje hybrid na WRC 2022.
-> MVM: Před chvílí jsem viděl, jak Toyota testuje hybrid na WRC 2022.
