skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení ve Skoda 105 alias 136
prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 27.08.2002 do 01.12.2020, založil/a
10:51:48
01.12.2020
01.12.2020
john simple
-> Bukaj: původní tam už není. loni jsem měnil před zimou a nejsem si jistý, zda jsem tam dal CZ nebo ČÍNA. Samozřejmě opět před zimou se topení zase rozteklo. A to se občas používalo i v létě a ventil stejně propouštěl...
08:51:42
01.12.2020
01.12.2020
Bukaj
-> john simple: Doporučuju "repásnout" ventil původní - nic na tom není, jen rozebrat, vyčistit a vyměnit O-kroužek a konické těsnění na nátrubku výměníku. A hlavně potom správně složit (páčka má excentrický otvor, když ji dáš opačně, bude v obou krajních polohách ventil přiotevřený)
Jinak otázka je, zda mazat či nemazat - když namažeš, tak se do tuku nachytá bordel z chladicího systému a ventil časem zatuhne, když nenamažeš, tak hrozí poškození o-kroužku při montáži a také není zaručené, že půjde lehce...
...nejvíc se mi osvědčilo namazat vodostálým tukem jenom drážku vnitřní otočné části (menší třecí plocha O-kroužku) a zvenčí jen lehce potřít třeba Indulonou jen pro účel montáže (aby kroužek nešel nasucho)...
Jinak originály byly z výroby namazané, ale také není jistota, že budou dlouhodobě fungovat.
A na těch ventilech se nemá )kromě o-kroužku) co pokazit - maximálně když někdo neví, jak to rozebrat, hrozí ulomení mosazného můstku jistícího páčku v tělese ventilu...
Jinak otázka je, zda mazat či nemazat - když namažeš, tak se do tuku nachytá bordel z chladicího systému a ventil časem zatuhne, když nenamažeš, tak hrozí poškození o-kroužku při montáži a také není zaručené, že půjde lehce...
...nejvíc se mi osvědčilo namazat vodostálým tukem jenom drážku vnitřní otočné části (menší třecí plocha O-kroužku) a zvenčí jen lehce potřít třeba Indulonou jen pro účel montáže (aby kroužek nešel nasucho)...
Jinak originály byly z výroby namazané, ale také není jistota, že budou dlouhodobě fungovat.
A na těch ventilech se nemá )kromě o-kroužku) co pokazit - maximálně když někdo neví, jak to rozebrat, hrozí ulomení mosazného můstku jistícího páčku v tělese ventilu...
07:56:55
01.12.2020
01.12.2020
john simple
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: právě že u nás nemají.
07:00:45
01.12.2020
01.12.2020
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> john simple: Zajdi raději osobně do autodílů. I česká výroba dlouho uleželá nemusí pracovat správně. Můžes koupit nový který je zatuhlý.
06:32:02
01.12.2020
01.12.2020
john simple
chci se zeptat, jak na fotkách na webu poznat ventil topení výroba ČR nebo druhovýroba čína ?
06:24:34
01.12.2020
01.12.2020
john simple
-> Ivan: mám dojem, že u 135 a 136 ten propoj u trubek topení není.
10:29:30
28.08.2002
28.08.2002
Termostat je 102ckový.Kámoš má 105tku a zahřívá se mu taky tak.Ale musim říct,když sem měl 102ckový motor tak to bylo klasika//město90°C,mimo 85°C//.
08:40:06
28.08.2002
28.08.2002
Dneska jsem se od kamosa dozvedel drobnost. A aj sem to testnul. Pokud mate natlakovanej okruh a je topeni otevreny tak nic netece ani nekape ale jak se zavre tak mam pod nohama u s¨polujezdce mokro. Prej by melo pomoct tam dat prepadovy trubky ze 136. Je to propojka mezi privodem a odvodem vody z a do topeni. U 105 a 120 je prej uzsi nez u 136. Jo a jinak k tej teplote jak pise Wekky tak se mi to moc nezda. Asi tam ma studenej termostat a i tak to je moc malo.
07:06:08
28.08.2002
28.08.2002
wekky
A to tam máš termostat pro 136 nebo jsi tam nechal ten 120kový?
22:14:04
27.08.2002
27.08.2002
Sem tím myslel po městě,ale nééé v zacpě.Mimo město tak těch 75-80°C.
22:11:10
27.08.2002
27.08.2002
Taky sme dávali do mé 102cy-136stku a cekali co první potece a zatím to byla pouze odvzdušnovací hadice.Jezdim s tímto motorem asi 2 měsíce.A eště poznatek:zahřívá se(zatím)nejvíce na 80°C.
19:45:17
27.08.2002
27.08.2002
Ctirad Neuwirt
Jo právě se s tím taky potýkám. Přisuzuju to většímu tlaku ve vodním okruhu.
17:45:52
27.08.2002
27.08.2002
Zdravim vsechny. Mam takovy maly problemek. Prebastlil jsem moji skodovenku ze 105 na 136 (pravada trochu jsem pritnul motoru at to jede). No a nastal problem tece mi kohout topeni (vymenil jsem opravil jsem ... :-((( no a po 3000 opet stejnej problem. Nesetkal se s tim nekdo?? dikes za odoved