skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Abrex a podobné modely (nejen) Škodovek
prohledat
13854 příspěvků (zobrazeno 3151 až 3200) od 23.10.2006 do 04.03.2025, založil/a Martin2705
-> roberto950 16.07.15 13:33:36: u přestavby na 100 L model 1970 jsem plexi dal pryč. Zároveň jsem však zahájil také přestavbu polské kultovky 105 S na model 105 GL. Předlohou mi byl konkrétní vůz od uživatele Vena. Díky tomu, že je tam barva stejná jako u kultovky a odlišná je pouze střecha v černé barvě, preventivně jsem skla potřel takovým přípravkem, který funguje jako protektor před potřísnění barvou. Je na bázi gelu takové fialové barvy. Fotky dodám. Někdo možná může mít kecy o tom, že jsem začal upravovat u nás poměrně vzácný model, ale mám ještě přes jednoho známého poláka objednány další dva kousky 105 S.
-> roberto950: Přece to nebude sundávat. :)
Třeba u dvojkový Octávky to šlo ven skoro samo, ale u Volhy z Levné knihy to drželo fest a ani odvrtávat to nešlo, takže jsem ho trošku poškodil. Ale až se nalepí zpátky, tak to bude dobrý...
Třeba u dvojkový Octávky to šlo ven skoro samo, ale u Volhy z Levné knihy to drželo fest a ani odvrtávat to nešlo, takže jsem ho trošku poškodil. Ale až se nalepí zpátky, tak to bude dobrý...
Franta: ja by som tiež v každom prípade dal všetky plexi preč. Stále to tak tobím. Vrtakom upevnenie skiel odvrtať,opatrne tenkým nástrojom vypáčiť. Nikdy som nič nepoškodil. A nazad kvapka sekundového lepidla a v pohode.
Tiež teraz pôjdem upravovať stovku od abrexu na model 70.
Akurát som dokončil úpravu Škody 1000 MB od abrexu na model 68. Dodám fotky.
Tiež teraz pôjdem upravovať stovku od abrexu na model 70.
Akurát som dokončil úpravu Škody 1000 MB od abrexu na model 68. Dodám fotky.
-> FrantaM 15.07.15 16:45:22: to akože si dal barvožrout a nechal si tam plexi? a budeš to striekať aj s plexi? toť celkom tŕnistá a odvážna cesta :)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : nechaj ho, ja som zvedavý na výsledok, držím palce ;)
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : nechaj ho, ja som zvedavý na výsledok, držím palce ;)
-> FrantaM: Za pocet prispevku tady nic nevyhrajes.
Dnes zahájeny práce na modelu 100 L 1970. Karoserie je již kompletně zbavena laku díky barvožroutu. Povedlo se mi dokonce sehnat přípravek, který tvoří jakousi protekci plexiskla před zásahem barvy. Funguje na bázi gumy. V následujících dnech bude provedeno odmaštění, zakytování nežádoucích štěrbin (viz. předchozí příspěvek) a dání modelu do laku. Pro představu dávám foto z virtu, jak bude budoucí model vypadat.
-> FrantaM 13.07.15 17:29:30: nikoliv lak v případě předního blatníku,ale tmel. Jednalo se o drobnou chybičku
-> conwoy69 10.07.15 20:47:38: to souhlasí, ale budu dávat kompletně nový lak. Mimochodem, zahájil jsem přípravné práce na Š 100 L mdel 1970. Jen pro kontrolu některé okem postřehnutelné odlišnosti od modelu 1973:
1. na přední čele je tzv. "rakvička" bílé barvy
2. oba přední blatníky mají ozdobné lišty se znakem Škoda
3. kliky dveří nejsou zapuštěné
4. zadní sloupek karoserie není odvětrávaný
Zapomněl jsem na nějaké jiné okem postřehnutelné změny na karosérii? Na přestavbu používám model Š 110 L od Abrex.
"Kliky ven" vytvořím tak, že na odmaštěnou a původní barvy zbavenou karoserii nanesu do míst klik bomoro tenkou vrstvu tmelu, kterou pak zabrousím do roviny. pak po zaschnutí kitu nanesu lak, a s pomocí stříbřenky na zaschlý lak opatrně nanesu tenkou vrstvu původních klik (za pomocí stříbřenky).
Na pravý přední blatník ještě před novým lakováním nanesu lak do míst, kde je vyznačen tvar otvoru palivové nádrže (resp. po jeho obvodu), který pak zarovnám do roviny.
Pokud máte někdo nějaké připomínky, rád je uvítám
1. na přední čele je tzv. "rakvička" bílé barvy
2. oba přední blatníky mají ozdobné lišty se znakem Škoda
3. kliky dveří nejsou zapuštěné
4. zadní sloupek karoserie není odvětrávaný
Zapomněl jsem na nějaké jiné okem postřehnutelné změny na karosérii? Na přestavbu používám model Š 110 L od Abrex.
"Kliky ven" vytvořím tak, že na odmaštěnou a původní barvy zbavenou karoserii nanesu do míst klik bomoro tenkou vrstvu tmelu, kterou pak zabrousím do roviny. pak po zaschnutí kitu nanesu lak, a s pomocí stříbřenky na zaschlý lak opatrně nanesu tenkou vrstvu původních klik (za pomocí stříbřenky).
Na pravý přední blatník ještě před novým lakováním nanesu lak do míst, kde je vyznačen tvar otvoru palivové nádrže (resp. po jeho obvodu), který pak zarovnám do roviny.
Pokud máte někdo nějaké připomínky, rád je uvítám
Tak hlavní důvod pro ředidlo je, že zejména při použití klasického autolaku ve spreji je už vrtsva barvy na modelu tak silná, že zanikají detaily. Proto je lepší původní lak dát dolů a nanést jen ten "cílový".
Několik drobných úprav modelů z tohoto týdne. -> FrantaM: Nedělej si z toho moc hlavu. Prostě model odstroj, i za použití násilí. Když něco praskne, vždy se to dá udělat nové a prosklení je možná potom i lepší. Barvožrout nebo ředidlo používám jenom v případech kdy se mi něco nepovede, jinak je původní barva dobrý základ a nevidím jediný důvod se jí zbavovat. Věřte, že na toto téma mohu dlouze hovořit. Několikrát bylo autíčko v barvožroutu i třikrát. Barvožrout nebo ředidlo totiž trochu poznamená i povrch kovu z nějž jsou modely odlévané. Nová barva tak nepřilne jak by měla. Ale už jenom opakuji, co už jsem tady asi psal.
-> FrantaM 10.07.15 18:20:24: Každý se chybama učí...zkus a uvidíš, barvožrout sežere i toto co nechceš,pochybuji,že zalepení pomůže,minimálně okraj narušíš...a když dáš omylem barvožrout na plast,tak ho to taky zničí,pokud neexistuje,takovej,co to nedělá a skla jsou velice citlivá na cokoliv,to se na to rovnou vyser,a nebo nějaké pruhy pořeš lihovkou jak kluk ve školce,ty pujdou snad později odsranit,až se ti to nebude líbit...
-> FrantaM: tak to se snad lakuje jako celek, ne?
-> miroussm 10.07.15 15:30:18: jj, a myslím si, že ani nebude nutné karosérii příliš odstrojovat. Stačí štětcem natřít barvoužrout na místa, která chci přelakovat, a jen v těch místech odstrojit karoserii
Barvožrout funguje celkem dobře. Jednou jsem to dělal, chce to nechat v tom chvíli působit a pak štětečkem smýt zbytky.
-> mischicka 07.07.15 22:22:58: možná tě chytám za slovo, ale dá se použít i trošku jiná technika, není nutné použít ředidlo. Stačí to natřít látkou jak je barvoužrout, nebo něco na ten způsob, nechat působit, a pak by měla jít dolů. Mám jeden zkušební model, už ne ve výstavním stavu, na kterém si tu techniku ověřuji. Dále pak souhlas - použít barvu a bezbarvý lak
-> FrantaM: Poláci určitě nic nevymýšleli. Poláci s tím nemají absolutně nic společného. Formy, resp. celé modely vyrábí IXO pro italskou obchodní společnost DeAgostiny. O to více mě to mrzí, protože IXO umí dělat pěkné modely a je jasné, že pokud jednou tento model vydá v rámci kolekce IXO IST (tedy s lepty a lépe zpracovaný), forma bude stejně špatná.
-> john simple: Ale byli, mám tu obě, tušim že 4 řady a 5 řad.
-> stepan 08.07.15 18:22:42: souhlas, ale třetí řadu (tu nejspodnější) překrýval horní okraj předního nárazníku. To poláci trošku nedomyslili
-> stepan:
na užovku nebyly
na užovku nebyly
-> FrantaM 08.07.15 16:34:55: Jsi aspoň trochu zručnej tak to odvrtej a pak nazpět navždy vlepit,nejlépe asi herkulesem,udrží o to a nepoškodí to a dá se odstranit,kdyby vytek
-> miroussm: V čele je o řadu děr navíc? Kolik řad? I ve skutečnosti byli podle roku dva druhy předních čel.
-> mischicka 07.07.15 22:22:58: njn, a to mám vybrousit šroub upevňující plexisklo? Jak ho mám sundat bez poškození?
-> miroussm 08.07.15 13:08:31: jj, poláci se u tohoto modelu dopustili několika chyb, už jsem je rozebíral. Podle přední masky to vypadá na 105 L, ne 105 S
-> mischicka 07.07.15 22:22:58: a jak sundat bez poškození plexisklo?
Ještě se vrátím k té Š105 z kultovek, dneska mi přišla a když jí tak porovnávám se skutečným autem, strašně se mi nelíbí přední čelo, podle mě je tam moc vysoká plechová část od nárazníku k plastové masce a opticky to vypadá, jako by plastová maska byla stejně vysoká jak část plechová, což samozřejmě být nemá. Také je tam o řadu větrační mřížky navíc.
-> FrantaM: Úplně špatně - odstrojit, ponořit do ředidla (kovové modely), primer, lak, bezbarvý lak.
pánové, z jiného soudku: jak na přelakování modelu? Vodním šmirglem na kov, vyčistit v technickém benzínu, nechat oschnout, pak opatrně přestříkat sprejem, a drobné detaily doladit lakovou tužkou stejného odstínu? Nebo má někdo jiný nápad? Díky za připomínky
-> mischicka 07.07.15 16:09:36: ok, tak jsem to zkusil. Mohla by vzniknout nová série - kultovní škodovky...
-> Honzaloun: Franta ano, jeho oči budou asi takovéhle:

Do zahraničí fakt neposílají, takže neuvidí nikdo 

-> FrantaM: To uvidíš možná Ty, jinak to tu všichni ví.
-> mischicka 06.07.15 08:08:42: uvidíme, jak to dopadne. Jinak poláci už taky pomalu finišují, 100 L je v čísle 182, a mají v plánu 192 čísel...
-> FrantaM 06.07.15 07:43:52: Hm, tak to budeš asi první na světě, prt. do zahraničí neposílají.
-> mischicka 05.07.15 23:29:44: zadal jsem svoji českou adresu, a šlo to...
-> FrantaM: Kdyby ses díval pořádně, tak uvidíš, že hned vedle trabantu je naspáno, že série končí.
Máš adresu v Polsku, že sis objednal sérii?
Máš adresu v Polsku, že sis objednal sérii?
Fotka mě tu dlouho leží a ještě jednou díky zdejšímu členovi za zprostředkování...
Tak jsem si u poláků objednal kolekci kultovních aut, resp. jejich předplatné-:)
-> stepan 05.07.15 10:47:43: máš pravdu, tam za tím Trabi psali konec kolekce... Škoda, mohli v tom dále pokračovat, snad aspoň poláci budou dále pokračovat v této kolekci...
-> eMBébé 04.07.15 22:44:33: a ještě jedna věc: teď jsem se díval na jejich stránky kultovniauta.cz, kde byl plán výroba. Mj. další Škoda, tentokráte Octavia (od 31. 8. 2015), a jako poslední model uvádí Trabant 1.1 (od 14. 9. 2015), čísla 144 a 145. Tak nevím, kde je pravda...
-> FrantaM: Ze stránek kultovniauta.cz
-> eMBébé 04.07.15 22:44:33: a z čeho jsi čerpal tuto informaci? Pro mne, jakož i většinu je to asi novinka...
Na vědomost se dává, že české kultovky končí pánové, a vy se tu s....e z nějakými eSPéZetkami.
Erka, Dvanáctsetjedničky, Felicie, Stopětky či Stovky (co může být kultovnějšího v sérii českých kultovek než právě Škodovky) se my čestí sběratelé v kultovkách už nedočkáme, jak absurdní...
Erka, Dvanáctsetjedničky, Felicie, Stopětky či Stovky (co může být kultovnějšího v sérii českých kultovek než právě Škodovky) se my čestí sběratelé v kultovkách už nedočkáme, jak absurdní...
Twl, dva dny sem člověk nejde a nestačí se divit
Font na značky se jmenuje SPZ CZ a dá se volně stáhnout z netu, nainstalovat a pak vytvořit prakticky jakoukoliv SPZ v grafickém editoru (což není ani word ani malování ani excel). Pokusy s fotoshopem a fotkami jsou fakt mimo.

Font na značky se jmenuje SPZ CZ a dá se volně stáhnout z netu, nainstalovat a pak vytvořit prakticky jakoukoliv SPZ v grafickém editoru (což není ani word ani malování ani excel). Pokusy s fotoshopem a fotkami jsou fakt mimo.
-> conwoy69 04.07.15 00:40:13: jj, to je pravda. Holt letošní teploty jsou trošku hodně vysoké
Venku to pomalu připomíná vysoké pece

Teda fakt, kluci, už začínáte tady řešit věci, které jsou velmi staré. Těm novým bych doporučil projít tento web celý, a vše se už vlastně řešilo. Asi začíná okurková sezona.

-> sramot 03.07.15 09:19:56: Škoda Favorit Pick UP lze získat i v ČR cena je do 1200,-Kč, výroba AK Brno, burza Dejvice nyní až v září,levněji se asi nesežene nebo pokusit se vydražit na Aukru ten s přezdízvkou Arison 7 ho tam občas má to je výroba Car model Slovakia ,ale s korbou určitě ne to jen AK BRNO je to resin karoserie s díly Abrex myslím, že kvalita je dobrá, model od Slováků je 1500 + poštovné ze Slovenska model dost tak prodraží...
-> miroussm 03.07.15 09:44:27: Dobrý nápad, zkusím to tak udělat. V podstatě si ve Wordu zadám tabulku, určím si rozměry a začnu na tom dělat, jestli jsem to dobře pochopil. No a k těm kolům, připomínají elektrony, ale vím, že jsou to poklice

-> Luky: To Ti teď neřeknu, mám to uložené doma v PC a tam budu až za týden. Mám ale pocit, že je to True Type nebo tak nějak a myslím, že ve wordu původně nebyl a stahoval jsem si ho tam.
-> FrantaM: tak byl bych asi schopnej spojit dva obrázky různých SPZ vyfocených ideálně zepředu. Pokud to bude nějak šikmo nebo bude nějaké písmenko chybět, tak to v tom malování moc nepůjde... Ale dohledávat fotky na netu nebudu. Takže když mi pošleš obrázky mailem, asi ti je spojím
Zamítnuté přispívání mají:
- aDAm (udělil dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) ), důvod: stále mimo téma