skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
-> Bohyn: -> havlik: -> King: nechci šířit poplašnou zprávu ale to je dle mě Bobesh
-> rsvancara: a teď si představ, že já mám v autě místo rezervy bombu na plyn
to je terpv deformační zóna

-> Vojtisek: No ale ono to tak skutečně je :-D
-> rsvancara: funkční deformační zóna

-> ziza: Stačí nafouklá rezerva tam kde má být :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: taky na to koukám.. je možný že se vezlo něco v kufru když si vzpomenu jak sme jako parchanti poslali 105 do stromu asi ve 30km/h a strom byl u skla..
tak se tomu taky divím..

Koukam, ze rozsah poskozeni je u obou vozu srovnatelny.
tvl, ta detska sedacka vpredu. nektery lidi jsou hovada. 

-> Mil@n: vidim že řidič škodovky nebyl připoután 

-> Mil@n: jejda, škodofka si dává francouzáka s feldou..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Budiž té pakáži přičten malinký plus, že tolerujou průměrnou rychlost do 60kmph....
-> King: Je to pakaz 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ano, příkladem budiž např. pražská magistrála, kde moudré úřednictvo stanovilo úseky s 50tkou kvůli údajnému hluku a osadila úseková měření. Hluková zátěž nebohého okolí poklesla minimálně o 1dB, na pokutách to hodí nějakej tu tisícovku a jako bonus je po zavedení "bezpečnějšího" limitu prokazatelně vyšší nehodovost - a to se vyplatí! :) Co má co řidič přemejšlet za volantem?! Jedu z kopečka po dtto dálnici, tak se sakra nestarám, co se děje kolem, alébrž se koncentruju na ručičku tachometru, abych náhodou vražednou rychostí 60km/hod. nerušil klid pacientů v nemocnici Na Bulovce......dobře, mám tempomat a i bez něj dokážu udržet určitou průměrnou rychlost, ale co tak vidím kolem sebe, tak většině to zavdušní CPU na 99pct a radši jedou po dtto dálnici 40, aby neupadli v nemilost úřední vrchnosti


-> rsvancara: skoda hummeru
-> King: No ale nestane, pac cara je zed a pres to vlak nejede. A pokud jedes maximalni dovolenou rychlosti a diky neustalemu hypnotizovani rychlomeru vrazis do zdi, tak se ti nic nestane, protoze statni urednici zvolili vsude maximalni dovolenou rychlost tak, aby jizda byla vzdy bezpecna a nemohlo se nic stat.
-> Bohyn: No ta podoba! :) Ale předpokládám, že Bobeš by asi nevypustil z huby kravinu typu: "Kdyby tady lidi doržovali vyhlášku, tak se to nestane..." 

-> Bohyn: ty woe:D
tn.nova.cz/zpravy/.../sle
dujte-zive-nocni-televizni
-noviny-7.html
->bobesh: od 12:24 si nemůžu pomoct, ale je ti hrozně podobnej

->bobesh: od 12:24 si nemůžu pomoct, ale je ti hrozně podobnej

-> Michal N 283 07.06.12 14:10:49: Tak pozor, až budeš sjíždět schody, selže řízení :-D
zpravy.idnes.cz/v-centru- prahy-se-pri-nataceni-film u-srazil-autobus-a-nekolik -aut-ph5-/krimi.aspx?c=A08 0426_...
zpravy.idnes.cz/v-centru- prahy-se-pri-nataceni-film u-srazil-autobus-a-nekolik -aut-ph5-/krimi.aspx?c=A08 0426_...
-> Durnbach: Souhlas. Jenom jsem se chtěl optat, co že je to za slovní druh ten "invektiv"? :)
-> minno: ň
V tom mas pravdu vacsie auto viac miesta pre deformacne zony ... ale ako tu spominal -> Durnbach: proti tatre plnej betonu je to asi jedno... ja sa tiez vozim v drahsom aute a dost ma serie ked sa neskuseni vodici snazia liecit si svoje ego za volantom... takych su plne cintoriny...Cim vacsi vykon tym vacsia zodpovednost no bohuzial tieto auta su teraz relativne lahko dostupne... 5tkovy bavorak E60 sa da zohnat z nemecka za cca 12tis eur...
V tom mas pravdu vacsie auto viac miesta pre deformacne zony ... ale ako tu spominal -> Durnbach: proti tatre plnej betonu je to asi jedno... ja sa tiez vozim v drahsom aute a dost ma serie ked sa neskuseni vodici snazia liecit si svoje ego za volantom... takych su plne cintoriny...Cim vacsi vykon tym vacsia zodpovednost no bohuzial tieto auta su teraz relativne lahko dostupne... 5tkovy bavorak E60 sa da zohnat z nemecka za cca 12tis eur...
-> Michal N 283: však ja nič nevravím , ale tá audi nebola tak ko , videl som reálne fotky a nebolo miesto pre posádku zvlášť deformované , pri tej rýchlosti ... to že to rozstrihali hasiči je druhá vec . a tretia vec je tá že ak neprežije tretí pasažier tak ani nevedia kto šoféroval , jedného našli 50m od auta , to je hazard zo životom bez pásov , a takmer istá smrť v takomto spomalení ...
-> Michal N 283: to by bola najidealnejsia kombinacia
-> venni:
Co na to napsat. V čem jezdí ostatní je mi absolutně šumák. To je jejich volba. Spíš já osobně se potýkám s názory ostatních lidí na Octávii, kteří daný vůz vynášejí do oblak a dalších kteří mají tento vůz jako by boží nedotknutelnou modlu. Ve svých příspěvcích osobně nevidím nějaký útok proti tomuto vozidlu. Jen rovnám společností zcela pokřivený pohled skrze růžové brýle na dané vozidlo. Sme na škodováckém webu, proto by bylo divné zde psát jak 3 roky starý Mercedes S třídy rezne nebo jak se kazí motory CDI, nebo jaké mají vozidla z USA vyrobeny po roce 2001 problémy na STK.
Jen k tomu mindráku, to auto za nic nemůže spíš se jedná o jejich majitele, opět neříkám, že každý majitel octávie si musí tímto autem honit EGO. Octávia je naprosto obyčejné auto s výbornými TDI motory s rotačkou a velkým kufrem. Víc nic. Ale znám několik blbečků co si myslí, že když si na TDI s 66kw dají 17 palcové gumy o šíři 225 a dozadu namontují kotoučovou nápravu, tak mají tryskáč co se s ním dají bravurně řezat zatáčky a kromě toho vozidlo skvěle vypadá a neuvěřitelně brzdí a to vše při spotřebě 5-6 litrů.
Bohužel já co na Octu "nemám" většinu mých kilometrů jsem "trpěl" za volanty aut prémiových značek, o výkonech 200-300koní, s prostorem, výbavou, kvalitou a luxusem.
Tím jsem snad usnadnil pochopení mého střízlivého pohledu na Oct 1. Hodně záleží na člověku jestli do ní přesedne z Felície, dvojkového golfa a nebo vás do ní vecpou z auta co má 5 metrů, dvě tuny, prostor, 300koní a bylo řádově o několik milionů dražší.
Navíc si všimni, že já se celou dobu bavím o autě a můj střízlivý komentář je narozdíl od tvého prostý všech invektivů.
Vždy když člověku dojdou argumenty k tématu, tak musí tnout do živého co?
-> Skodovkar22:
Nemyslím si, že srovnávání Kubiceho v F1 a řidiče za volantem běžného vozu je zrovna šťastné.
Jsem rád, že se zde rozvedla zajímavá debata. Je to leckdy opravdu o štěstí ale tomu se musí opravdu pomoci promyšlenou bezpečností.
Minno zde napsal, že se to možná až zbytečně řeší. Má taky částečně pravdu pokud to ve 150kmh napálíte čelně pod kamion, tak vám nepomůže ani to, že sedíte v Mercedesu za 5 milionů. Na nic je vám BAS, PRE-SAFE, milion airbagů s několikastupňovým plněním, budka řidiče, deformovatelné zóny. Jen budete možná hezčí mrtvola. A to je opravdu k ničemu, pokud tedy netrpíte posmrtnou ohleduplností k hasičům, lékaři a pracovníkům pohřební služby.
Ale taková měkčená plocha v interieru je užitečný absorbent nárazu. A uplatní se hlavně při většině nárazů kdy je velká šance na přežití. A určitě je příjemnější při nehodě z auta vystoupit a odejít po svých než se nechat rovnou odvést od nehody na operaci kolene.
Co na to napsat. V čem jezdí ostatní je mi absolutně šumák. To je jejich volba. Spíš já osobně se potýkám s názory ostatních lidí na Octávii, kteří daný vůz vynášejí do oblak a dalších kteří mají tento vůz jako by boží nedotknutelnou modlu. Ve svých příspěvcích osobně nevidím nějaký útok proti tomuto vozidlu. Jen rovnám společností zcela pokřivený pohled skrze růžové brýle na dané vozidlo. Sme na škodováckém webu, proto by bylo divné zde psát jak 3 roky starý Mercedes S třídy rezne nebo jak se kazí motory CDI, nebo jaké mají vozidla z USA vyrobeny po roce 2001 problémy na STK.
Jen k tomu mindráku, to auto za nic nemůže spíš se jedná o jejich majitele, opět neříkám, že každý majitel octávie si musí tímto autem honit EGO. Octávia je naprosto obyčejné auto s výbornými TDI motory s rotačkou a velkým kufrem. Víc nic. Ale znám několik blbečků co si myslí, že když si na TDI s 66kw dají 17 palcové gumy o šíři 225 a dozadu namontují kotoučovou nápravu, tak mají tryskáč co se s ním dají bravurně řezat zatáčky a kromě toho vozidlo skvěle vypadá a neuvěřitelně brzdí a to vše při spotřebě 5-6 litrů.
Bohužel já co na Octu "nemám" většinu mých kilometrů jsem "trpěl" za volanty aut prémiových značek, o výkonech 200-300koní, s prostorem, výbavou, kvalitou a luxusem.
Tím jsem snad usnadnil pochopení mého střízlivého pohledu na Oct 1. Hodně záleží na člověku jestli do ní přesedne z Felície, dvojkového golfa a nebo vás do ní vecpou z auta co má 5 metrů, dvě tuny, prostor, 300koní a bylo řádově o několik milionů dražší.
Navíc si všimni, že já se celou dobu bavím o autě a můj střízlivý komentář je narozdíl od tvého prostý všech invektivů.

-> Skodovkar22:
Nemyslím si, že srovnávání Kubiceho v F1 a řidiče za volantem běžného vozu je zrovna šťastné.

Jsem rád, že se zde rozvedla zajímavá debata. Je to leckdy opravdu o štěstí ale tomu se musí opravdu pomoci promyšlenou bezpečností.
Minno zde napsal, že se to možná až zbytečně řeší. Má taky částečně pravdu pokud to ve 150kmh napálíte čelně pod kamion, tak vám nepomůže ani to, že sedíte v Mercedesu za 5 milionů. Na nic je vám BAS, PRE-SAFE, milion airbagů s několikastupňovým plněním, budka řidiče, deformovatelné zóny. Jen budete možná hezčí mrtvola. A to je opravdu k ničemu, pokud tedy netrpíte posmrtnou ohleduplností k hasičům, lékaři a pracovníkům pohřební služby.
Ale taková měkčená plocha v interieru je užitečný absorbent nárazu. A uplatní se hlavně při většině nárazů kdy je velká šance na přežití. A určitě je příjemnější při nehodě z auta vystoupit a odejít po svých než se nechat rovnou odvést od nehody na operaci kolene.
-> Luky.: no a práve o tom to je....nikdy nevieš.
Tenhle fůame za posledních půldne jsem nečetl, ale nevím jestli zaznělo to, že NCAP hvězdičky jsou vždycky v rámci dané třídy! Tzn. při srážce *** SUV a ***** městského autíčka bych radši seděl v SUV...
-> castrol: aj s bazukou na streche

-> Michal N 283: ano Hummer 

-> minno: si nič nerob z toho, ja to tiež dakedy počúvam z každej strany, ale nič si z toho nerobím-keď budeme veľkí , nakúpime od US-Army Hummre a nič nás nezastaví

Ja by som k tejto diskusii ešte pripomenul to, že "karty zamiešáva" dosť výrazne i fakt, že existujú a vyrábajú sa rôzne kategórie áut. Osobáky malé, veľké, do mesta, SUV, VANy, autobusy, nákladné....je ich veľa. Ako teda zaradzovať autá do kategórii v rámci bezpečnosti?
Keby existoval len jeden typ auta - je to jednoduché. Staré vs nové. Napríklad osobák. Nové pevnejšie, lepšie navrhnuté, veľa prídavných bezpečnostných prvkov. V prípade nehody vyhráva nové. Je to jasné. Povieme si, mám bezpečné auto.
No ale takto jednoducho to nie je. Druhov áut je veľa. A všetky typy sú denne na cestách.
A aj malé auto do mesta jazdí po medzimestských cestách. Aj offroad do terénu je na okreskách. Ktoré auto je bezpečné?
A nemôžeme všetci jazdiť len na tých najväčších a najťahších.
A v "súboji" vyhráva vždy len ten väčší a silnejší.
Prd je každému platné, že má "bezpečné" auto, ak sa stretne s väčším od neho.
Zbytočne sa mi vysmievate, že mám staré "nebezpečné" auto, keď sa stretnem s menším odo mňa a prehrá on, nie ja.
Tak
edit: Ako som už písal, neodsudzujem, nepodceňujem nové autá, ani nepreceňujem staré autá, jediné čo chcem, je poukázať, že nie všetko je o tej "papierovej" bezpečnosti auta. Veľa ľudí bez vlastnej súdnosti to proste takto úplne nezmyselne vníma. Bezpečné auto, nebezpečné auto.
Keby existoval len jeden typ auta - je to jednoduché. Staré vs nové. Napríklad osobák. Nové pevnejšie, lepšie navrhnuté, veľa prídavných bezpečnostných prvkov. V prípade nehody vyhráva nové. Je to jasné. Povieme si, mám bezpečné auto.
No ale takto jednoducho to nie je. Druhov áut je veľa. A všetky typy sú denne na cestách.
A aj malé auto do mesta jazdí po medzimestských cestách. Aj offroad do terénu je na okreskách. Ktoré auto je bezpečné?
A nemôžeme všetci jazdiť len na tých najväčších a najťahších.
A v "súboji" vyhráva vždy len ten väčší a silnejší.
Prd je každému platné, že má "bezpečné" auto, ak sa stretne s väčším od neho.
Zbytočne sa mi vysmievate, že mám staré "nebezpečné" auto, keď sa stretnem s menším odo mňa a prehrá on, nie ja.
Tak

edit: Ako som už písal, neodsudzujem, nepodceňujem nové autá, ani nepreceňujem staré autá, jediné čo chcem, je poukázať, že nie všetko je o tej "papierovej" bezpečnosti auta. Veľa ľudí bez vlastnej súdnosti to proste takto úplne nezmyselne vníma. Bezpečné auto, nebezpečné auto.
-> suri: šak to aj tak vyzeralo no...ja netvrdím, že nie, nové autá sú proste inou technológiou robené a nedajú sa porovnávať s 15-20-30 a viac ročnými autami a veľa záleží aj na tom,aký druh auta to je, či tereňák alebo nákupná taška do mesta, pri búračke sa ani nemusí zdeformovať ale preťaženie urobí svoje a nie každý organizmus to zvládne
-> Michal N 283: a ešte jedno , ak niekto vletí do mokrej zákruty rýchlosťou 3 násobnou na akú je tá zákruta postavená tak má hold asi smolu , a pokiaľ mi sú známe okolnosti od rzs tak tam bola príčina hlavne to že neboli pripútaný a z auta doslova vyleteli , a ak nie si pripútaný tak všetky prvky pasívnej bezpečnosti ako keby neboli ...
-> Michal N 283: ale piču , ja to vôbec tak neberiem že mám drahé auto a som boh , všetko je o šťastí ... Lenže to auto napríklad zvládne kritickejšie situácie lepšie , nehodu zvládne lepšie , to sú nevyvrátiteľné fakty . A kto letí 200 a prešmykuje cestu a vrazí do stromu tak tomu asi už nepomôže nič . Inak viem kto sa tam zabil , mám s tade veľa známych . Tá audinka mala dobre nasolené , ver mi ...
-> minno: ja si nemyslím nič , ja beriem reálne postrehy a príhody , nie len možné pocity a cítenie sa neohrozenosti , proste sa v tejto dnešnej premávke dostávam do situácií kde si hovorím že je asi niečo zle , a nikto to nerieši ... samozrejme ,zabiť sa dá v hocičom ale v bezpečnejšom aute je väčšia šanca na prežitie ... pripomeniem ti napríklad Tarčákovu nehodu tuším z 2004 roku , a takých príkladov je veľa ... Neodsudzujem nikoho , nech si jazdia v čom chcú , ale mám na to svoj názor , a nemám zatiaľ dôvod ho meniť .
-> suri: neprajem ti to, ale nie je to len o tom v akom aute ideš, môžeš mať najbezpečnejšie auto na svete, ale ak sa to má stať, tak sa to stane a nič s tým neurobíš, tak to proste chodí v živote, ako Itchy napísal, je to hlavne o šťastí, bezpečnosť auta tam nie je prvoradá..a ked sme už pri tých príkladoch-tým dvom chalanom v Krupine v sobotu pomohlo, že mali novú Audinu???....pouvažuj trochu, vždy je to súhra viacerých okolností a faktorov a nie len donebavychválená"bez
pečnosť" niektorých áut, čo lezú z každej reklamy 

-> suri: zas tak čierne by som to nevidel :-) že skoro vždy sa ide po mŕtvolu. Týchto áut ako favo felda je tu proste v našich štátoch stále veľké množstvo, tak sa aj v štatistikách nehôd stále značne vyskytujú, no. Či si myslíš, že keby tu už na cestách neboli tieto staré autá, tak klesne úmrtnosť? Blbosť. V štatistikách by sa už neobjavovali fava a feldy, ale trebárs fabky a octávky, či novšie autá a že by nejako výrazne klesla úmrtnosť, to pochybujem.
-> suri: toto tu uz dlho nebolo 

-> Michal N 283: deje , a mám čakať kedy ma niekto zabije ? to potom nemá význam sa čokoľvek snažiť ... -> minno: však bežná diskusia , neviem no , myslím si o tom svoje , opýtaj sa nejakého záchranára alebo hasiča aké sú výjazdy k favoritom , feliciám , escortom a podobným autám , že prakticky skoro vždy sa ide po mŕtvolu ...
-> minno: toto je pravda, niekedy boli autá slabšie, bolo ich na cestách menej a bolo aj menej búračiek, ale ako ide doba dopredu, tak má všetko stúpajúcu tendenciu-myslím počet áut na cestách, rýchlosť a teda aj počet nehôd, ktoré sú v drvivej väčšine dôsledkami arogancie a neohľaduplnosti na cestách, lebo každý musí ísť,koľko to dá -> suri: úsek Ružomberok-Korytnica poznám, často tade jazdím-je to blázninec doslova, čo sa tam deje na niektorých úsekoch
-> Skodovkar22: -> suri: v podstate súhlasím, vývoj nezastavíš, mať lepšie auto je samozrejme plus, ale ale ale....stále je veľa otáznikov okolo okolností nehôd.....To, že niekto v určitom aute pri extrémnych okolnostiach nehody (vysoká rýchlosť atď.) prežije alebo sa z toho dostane bez vážnych následkov ešte nič neznamená a nehovorí to nič o "bezpečnosti" toho daného auta.....Pretože pri ďalších x prípadoch pri podobných nehodách v rovnakom aute môže prísť kopec ľudí o život.....Okolností, ktoré o tom rozhodujú, je nespočítateľne veľa.... Spomeniem detail a to napríklad to, ako má šofer uchopený volant pri zrážke.....aj to rozhoduje o zraneniach. Nejdem to tu ďalej rozoberať.
Záver - auto lepšej, prepracovanejšej konštrukcie výhoda, no je to len časť "úspechu". Navyše, keď sa tak nad tým zamyslím, tak mám pochybnosti o tom, či ten trend vývoja nesmeruje dopredu spôsobom: "Máme viac liekov, ale aj viac chorôb je už na svete". "Máme bezpečnejšie autá, ale aj viac nehôd vzniká, lebo je tých áut viac a šoféri sú menej opatrnejší". V konečnom dôsledku sme na tom stále rovnako. Zamyslite sa sami.
Záver - auto lepšej, prepracovanejšej konštrukcie výhoda, no je to len časť "úspechu". Navyše, keď sa tak nad tým zamyslím, tak mám pochybnosti o tom, či ten trend vývoja nesmeruje dopredu spôsobom: "Máme viac liekov, ale aj viac chorôb je už na svete". "Máme bezpečnejšie autá, ale aj viac nehôd vzniká, lebo je tých áut viac a šoféri sú menej opatrnejší". V konečnom dôsledku sme na tom stále rovnako. Zamyslite sa sami.
-> itchy:
samozrejme ze je to hlavne aj o stasti ...
samozrejme ze je to hlavne aj o stasti ...
50% nehody je vzdy o stasti, nech si hovori, kto chce, co chce
-> minno:
Jasne ze je to aj otazka penazi ale myslim ze do bezpecnosti sa oplati investovat rovnako ako aj do zdravia lebo zdravie si treba chranit :) Ten megane mi zachranil zivot potom sme kupili rovnaky megane lebo sa ukazal ako bezpecne auto...Teraz jazdim na BMW a tiez mozem povedat ,ze to bezpecne auto no taku havariu uz nikdy nechcem zazit...
Ja mam velmi dobry vztah ku strasim autam hlavne ku skodovkam ale bohuzial na dnesne cesty sa uz nehodia je to privelke riziko... neurobis chybu ty ale nejaky idiot v silnom aute a jemu sa nic nestane ...
Jasne ze je to aj otazka penazi ale myslim ze do bezpecnosti sa oplati investovat rovnako ako aj do zdravia lebo zdravie si treba chranit :) Ten megane mi zachranil zivot potom sme kupili rovnaky megane lebo sa ukazal ako bezpecne auto...Teraz jazdim na BMW a tiez mozem povedat ,ze to bezpecne auto no taku havariu uz nikdy nechcem zazit...
Ja mam velmi dobry vztah ku strasim autam hlavne ku skodovkam ale bohuzial na dnesne cesty sa uz nehodia je to privelke riziko... neurobis chybu ty ale nejaky idiot v silnom aute a jemu sa nic nestane ...
a k bezpečnosti octavie , tank to nie je , ale poskytuje to relatívne slušnú ochranu na tie roky . Tým nemyslím ncap testy ale reálne zážitky ...
toto je octavia , presadená čelná zrážka z Fiatom multipla , nepripútaný nikto , predbiehanie na jednej ceste za Zvolenom v zákrutách cca 140 . Zbrzdené údajne na cca 80 - podľa brzdnej dráhy a policajného protokolu . Žena v multiple pripútaná v kritickom stave . Posádka octavie - dvaja prakticky bez zranení , teda drobnosti , a jeden vzadu čo sa tam pohádzal o sedačku mal tuším zlomenú klúčnu kosť , prsty a podobné drobnosti . Nič kritické ... Octa mala zlomenú strechu .
toto je octavia , presadená čelná zrážka z Fiatom multipla , nepripútaný nikto , predbiehanie na jednej ceste za Zvolenom v zákrutách cca 140 . Zbrzdené údajne na cca 80 - podľa brzdnej dráhy a policajného protokolu . Žena v multiple pripútaná v kritickom stave . Posádka octavie - dvaja prakticky bez zranení , teda drobnosti , a jeden vzadu čo sa tam pohádzal o sedačku mal tuším zlomenú klúčnu kosť , prsty a podobné drobnosti . Nič kritické ... Octa mala zlomenú strechu .
-> Skodovkar22 07.06.12 10:45:23: to áno....výhoda to je...ale....vždy je to aj tak len o peniazioch. Kto má prachy, kúpi si to najlepšie, najväčšie... Kto prachy nemá, kúpi si to, na čo má. A jeden rok je "bezpečné" auto to, o dva roky je zas rebríček "bezpečnosti" posunutý vyššie.... a nedá sa na to takto stále reflektovať a "aktualizovať" si "svoju ochranu bezpečnosti. Takže pre bežných ľudí je to o šťastí.
-> minno: takže je to potom pičovina a mohli sme zostať pri papieráku škodovke alebo ako to myslíš ? Neviem ako ty , kde jazdíš ale ja tu denno denne vidím rôzne situácie a tesnotky kde by som nechcel byť , tak ako som mal v zime zážitok . Vracal som sa z Ružomberka a pred Korytnicou ak poznáš išlo kopa áut za mnou predo mnou cca 100km/hod . Klasika obiehačky na rovine a tesné zaraďovania . A pred korytnicou v snehom lemovanej úzkej ceste , zákruta dosť ostrá ,za mnou doletela octavia z NR značkou , dobrzdil z nejakej 110tky na moju 90tku a videl som ako striehne kedy ma obehne , vchádzame do zákruty v protismere rada áut idúcich nad limit a zrazu oproti čelne dodávka . Neviem či to pomôže potom rozumné jazdenie a predvídanie , lebo toto by si nečakal , čakáš to na rovine , alebo ak niekto zmetkuje , ale nie v zákrute kde idú oproti autá . Ak sme sa lizli 50cm od seba tak preženiem , som rád že som sedel v čom som sedel , som rád za nástup brzd aj za gumy , som rád aj za to že som sledoval cestu a neladil len "blbé" rádio , lebo by to dopadlo omnoho , omnoho horšie , aspoň pre mňa . A ten za mnou totéž , dobrzdil veľmi tesne , tiež jedna nepozornosť a som tam ako hamburger ... A ak si si všimol , tak poslednú dobu je kopec nehôd favoritov , felicii , nedávno v čr jeden favorit do ktorého narazila čelne letiaca audina , v audine nič , a vo favorite mrtvy otec rodiny . Za nič nemohol , možno jazdil rozumne ale nečakal to a nemohol sa tomu vyhnúť ... bezpečnostné systémy , esp , abs , konštrukcie karosérii , airbagy vpredu vzadu , predpínače pásov , to nie sú len také výmysli na srandu a na zárobok automobilky , ale v dnešnej dobe takmer nutnosť ...
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu