skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
-> Syny: I ve třiceti za vhodných podmínek.. jet "jako hovado" znamená jet bez ohledu na panující podmínky a okolnosti všeho druhu.. v podstatě existujou jen tři příčiny nehod - technický selhání, zdravotní kolaps, přírodní katastrofa a jediná příčina bouraček - nesprávnej způsob jízdy, vyvolanej všelikým nesvéprávným chováním řidiče..
-> King: Nedozvíme.. a nedozvíme se toho spousta.. Takže můžu jen odhadovat, že to nijak moc velký procento nebude - a i tak je to pořád ve většině situací zhovadilost toho, co se cpal dopředu..
-> King: Nedozvíme.. a nedozvíme se toho spousta.. Takže můžu jen odhadovat, že to nijak moc velký procento nebude - a i tak je to pořád ve většině situací zhovadilost toho, co se cpal dopředu..
-> Jozka: Buzersystem pisu proto, ze pod linkovanym citatem (byt to asi byla statistika) byl dodatek ve smyslu: "...uvadi sef dopr. policistu Lerch".
U tech smrtaku pri predjizdeni se kuprikladu nikdy nedovime, ze se predjizdenej aktivne branil predjeti, bo mrtvej nemuze podat vysvetleni a "hovadem" zustane neboztik. Stejne tak moji oblibeni patecni dodrzovaci magicke 130tky z D11, kteri se sveho oblibeneho limitu drzeli i na zledovatelym asfaltu az do uplnyho vitezstvi, se asi sami nepovazovali za hovada. atd. atd...
U tech smrtaku pri predjizdeni se kuprikladu nikdy nedovime, ze se predjizdenej aktivne branil predjeti, bo mrtvej nemuze podat vysvetleni a "hovadem" zustane neboztik. Stejne tak moji oblibeni patecni dodrzovaci magicke 130tky z D11, kteri se sveho oblibeneho limitu drzeli i na zledovatelym asfaltu az do uplnyho vitezstvi, se asi sami nepovazovali za hovada. atd. atd...
-> Jozka 04.02.15 08:01:24: Smyk dostanes i v 50ti, kdyz na to prijde...
-> King: Hezký jak i u pouhý statistiky nezapomeneš zmínit "buzersystém"..
Jinak třídění podle nějakejch kritérií je vždycky ošidný, určování příčiny taky.. Jsem ve zprávě, co mi 1. padla pod ruku, hledal jen ty přejezdy.. ale jinak - ona "jízda po nesprávné straně vozovky nebo vjetí do protisměru může občas mít prapůvod třeba v díře na silnici, může v tom být i mikrospánek.. ale každýmu, kdo někdy vlezl do auta musí být jasný, že vesměs to znamená, že někdo někde zas jel jako hovado..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak třídění podle nějakejch kritérií je vždycky ošidný, určování příčiny taky.. Jsem ve zprávě, co mi 1. padla pod ruku, hledal jen ty přejezdy.. ale jinak - ona "jízda po nesprávné straně vozovky nebo vjetí do protisměru může občas mít prapůvod třeba v díře na silnici, může v tom být i mikrospánek.. ale každýmu, kdo někdy vlezl do auta musí být jasný, že vesměs to znamená, že někdo někde zas jel jako hovado..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: Ok, to jsem se asi seknul a blbě si něco zapamatoval, nicméně jedna z nedávných "výročních zpráv" buzersystému to shrnuje malinko jinak:
"... Nejčastějšími příčinami smrtelných dopravních nehod letos bylo nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky a jízda po nesprávné straně vozovky či vjetí do protisměru...."
Oceňuju tu poznámku "ať už je to cokoliv" :-)
"... Nejčastějšími příčinami smrtelných dopravních nehod letos bylo nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky a jízda po nesprávné straně vozovky či vjetí do protisměru...."
Oceňuju tu poznámku "ať už je to cokoliv" :-)
-> King: Původně jsem chtěl jen zasténat: "To si snad děláš pr*el?", ale pak jsem tomu věnoval tři minuty a díky tomu tě můžu ujistit, že tvoje soukromý silniční dojmy se fakt úplně míjí s realitou - za rok 2013 usmrceno celkem 583 osob, z toho železniční přejezdy 12 osob (a nepřiměřená rychlost, ať už je to cokoliv, tak 209 osob)..
A nelezte nikdo do trolejbusů, v nich prý je nejvyšší úmrtnost - snad 27 mrtvoňů na 1000 nehod..
![165](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/165.gif)
A nelezte nikdo do trolejbusů, v nich prý je nejvyšší úmrtnost - snad 27 mrtvoňů na 1000 nehod..
-> Jozka: Kolik lidi rocne zarve v aute na prejezdech? Odhaduju, ze je to mozna tretina vsech mrtvejch na silnici? Ze by samej pirat? Asi spis ne, ze?
-> King: Jasně že ne..
Sice jsem byl svědkem tuším 3. podobných zhovadilých kousků během let, pokud si vybavuju a přestože ani v jedný nefiguroval žádnej zmatenej stařík, pořád si myslím, že příčíny nehod na přejezdech jsou celkem jasný, s dodržováním nebo nedodržováním dalších dopravních předpisů nesouvisející a tím pádem je i tebou naznačovaná zákonitost úplně zcestná..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Sice jsem byl svědkem tuším 3. podobných zhovadilých kousků během let, pokud si vybavuju a přestože ani v jedný nefiguroval žádnej zmatenej stařík, pořád si myslím, že příčíny nehod na přejezdech jsou celkem jasný, s dodržováním nebo nedodržováním dalších dopravních předpisů nesouvisející a tím pádem je i tebou naznačovaná zákonitost úplně zcestná..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: Coz ty samozrejme nikdy nedelas, ze?
Zrovna relativne nedavno jsem jednoho takovyho opatrnyho "pomalujespravne&quo
t; seniora vyprostoval z koleji, kde zustal viset mezi spadlejma srankama a z treti hodiny se na nej ritil rozvasnenej rychlik Bezdez :-)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: Tak v tom bude asi něco jinýho - spousta mejch známých je nejen mladších než já, ale některý i nežli ty..
No, já asi tuším, co v tom je - ona je to totiž úplná blbost: ti dodržovači, co tě tak serou, se zpravidla rozhlížej na přejezdu 2x dýl, nežli běžnej řidič.. Akorát jsi to ze zvyku propojil a teď to budeš obhajovat jakýmkoliv způsobem...![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
No, já asi tuším, co v tom je - ona je to totiž úplná blbost: ti dodržovači, co tě tak serou, se zpravidla rozhlížej na přejezdu 2x dýl, nežli běžnej řidič.. Akorát jsi to ze zvyku propojil a teď to budeš obhajovat jakýmkoliv způsobem...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: Nemyslim si, ze to bude generacni rozpor, protoze spousta mych znamych/kolegu/zakazniku je stejne starych nebo starsich nez ty![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: To bude generační rozpor = většina mých známých si myslí, že je to naprostá pí*ovina..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: To je dobrej postreh s tou statistickou prukaznosti - za poslednich 10 let jsem byl ucastnikem 5 nehod (v roli "obeti") a z toho 4 pripady byly ridicky, takze...
Moje zkusenost s vyzyvateli vlaku je nulova, protoze nikoho takovyho neznam a vetsina mne znamych ridicu o "Kartagu" smysli podobne, toz tak![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Moje zkusenost s vyzyvateli vlaku je nulova, protoze nikoho takovyho neznam a vetsina mne znamych ridicu o "Kartagu" smysli podobne, toz tak
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny 02.02.15 22:17:19: hele taky na ně moc neplivu, ale když sem se po novém roce vracel do Brna tak mě docela namíchlo že hlavní tah, tedy rychlostka R46 byla bez jediného pluhu v obou směrech a po dřívějším odhrnutí ani památky....což bych řek že pro silničáře by měla být priorita protáhnout hlavní tahy a pak nějaké kotěhůlky.
-> King 02.02.15 21:14:34: Á jé.. zase "Kartágo".. dodržování rychlosti a obcování s plnou čárou skutečně, ale skutečně fakt vůbec nesouvisí s ochotou vjíždět pod rozjetý vlaky.. Sice vím, že to není statisticky nijak průkazný, ale ani jeden z šesti lidi, který znám (nebo jsem znal) a co se zkoušeli popasovat s kolejovými vozidly ČD, si z nějakejch rychlostních limitů, plnejch čar nebo např. z telefonování za volantem žádnou hlavu nedělal..
V zájmu objektivity dodávám, že jeden z nich dostal před přejezdem infarkt..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
V zájmu objektivity dodávám, že jeden z nich dostal před přejezdem infarkt..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> King 02.02.15 21:14:34: Á jé.. zase "Kartágo".. dodržování rychlosti a obcování s plnou čárou skutečně, ale skutečně fakt vůbec nesouvisí s ochotou vjíždět pod rozjetý vlaky.. Sice vím, že to není statisticky nijak průkazný, ale ani jeden z šesti lidi, který znám (nebo jsem znal) a co se zkoušeli popasovat s kolejovými vozidly ČD, si z nějakejch rychlostních limitů, plnejch čar nebo např. z telefonování za volantem žádnou hlavu nedělal..
V zájmu objektivity dodávám, že jeden z nich dostal před přejezdem infarkt..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
V zájmu objektivity dodávám, že jeden z nich dostal před přejezdem infarkt..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny: Tohle me uz snad ani nevzrusuje :-) Stejne jako priblbly vtipky o kalamitach v Praze kvůli 3cm sněhu. Tady v nizine když napadne 10 cisel a daří se udrzet v cajku D, první třídu a hlavni ulice, tak cepicari stejně drzkujou, ze X hodin po vypuknutí chumelenice se v zapadlych ulickach našeho sidliste nezjevil zazracny sypac a oni musejí, ó hruzo, řídit na tom bilem klouzavem! :-)
-> Syny: Hlavne si borci mysli, ze jako kdyz to pluh projede, tak to uz nemuze znova zasnezit. Takze to dle uvazovani prumernyho ceskyho balika znamena, ze proste na to silnicari dlabou. A co ze nez dojede na konec useku, tak to co prejl pred pul hodinou uz je zase zasnezeny. Mistri sveta ve vsem v tom maji jasno.
-> King: Ja uz jsem jen na tydle kecy o silnicarich asi trochu alergickej. Nevim jestli to je narodni sport, ale cist nebo poslouchat vsude kolem sebe podobny hovna o tom, jak zase zaspali me uz nejak nebavi. Nevim kde tedy bydli zbytek sveta, ale pokazdy kdyz zacalo snezit, tak do par hodin jsou vsecky hlavni tahy prosoleny az beda a vsecky prdele vetsinou do druhyho dne, coz me prijde jako slusny skore, vzhledem k tomu kolik kilometru cest asi v CR bude a kolik je na to sypacu. A taky to, ze asi ne kazdej silnicar ma smenu 24hodin denne. Ano, parkrat jsem jel hned po tom, co zacalo pekny chumeleni a jel jsem po snehu, ale svete div se, ono jde i to... Ale ocekavat, ze hodinu po chumelenici bude vsude protazeno, posypano a idealne mozna jeste vysuseno, to je fakt uvazovani hodne blba... Ale co, alespon si cechacek muze zanadavat...
-> King: to je na zamyslenie ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> castrol: On takovej blb nepotřebuje ani par centaku sněhu, aby prehlidnul přejezd. Silnici z Kolína na Uh. Janovice protinal desítky let v poli u Chotouchova nechranenej přejezd a no problém. 4x za den tam snecim tempem projede motoracek, kterej je na jednu stranu vidět na kilometr, na druhou asi pul kilaku. Presto se v posledni dobe naslo par "ridicu", co dokázali, ze to dokážou - hlavní je přeci dodržovat rychlost a nepredjizdet "na plny care"...
-> Syny: a mnakoho to mal hodit naseba ze isiel ako prasa ?lepsie to je hodit na niekoho
-> Syny: Zvykejme si, podobných blbu uz bude jenom pribejvat.
-> Syny: Jakej smysl ma testovat feldu v bahne? Chapu to u offroadu, ale ne u osobaku :)
tie katalyzatory to je zlo .... ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> castrol 02.02.15 17:44:46: Ten ak to prežije tak môže ďakovať že búral v tom v čom búral ...
-> castrol: Tak hlavne, ze si postezoval na silnicare. To je nejlepsi. Zacne chumelit a razem maj bejt okamzite vsecky cesty v republice protazeny (i takovy prdele, kde neni ani elektronicky zabezpecovaci zarizeni na prejezdech). Jen aby drzitel karticky, diky kterej muze oficialne kroutit volantem, nemusel jet po snehu. Urcite prece kvuli tem par centimetrum nevidel dvoumetrovou znacku prejezdu...
-> Syny: jj
Mimochodem to je uz druha Felina, ktera posledni dobou chytla tim, ze se ji nekdo snazl z bahna/skarpy dostat ven tim, ze dal plyn na podlahu a cekal, az to vyjede ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Syny: to je už len kurva napad![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Syny: Žes to nedal do "Kdo z vás to byl?"
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol: jojo je to asi to samé sorry
-> Cempyk: to bude asi totok -> stika87 - Maschinenführer 31.01.15 20:38:44:
-> Jawák: asi ho nepotrebuje keď ho tam nechal![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Medzi KK- Huncovcami. Už je tam druhý deň
-> Bukaj: I malá houpnutí skříplou míchu v pohodě dorazí.. Pokud nehoří, tak mám dojem límeček před každou manipulací s osobami či vozidly - ale jak píšeš, skutečný priority je složitý určit.
-> Luky 28.01.15 16:28:23: Myslím si, že se z toho dělá zbytečné pozdvižení a málokdy to asi uškodí. Pokud auto udělalo pár přemetů v rychlosti, tak je malá pravděpodobnost, že by pomalé přehupnutí na kola osobám uvnitř uškodilo víc, než je tam nechat třeba 10 minut do příjezdu hasičů.
Ale pokud bych viděl, že řidiči čouhá z hrudníku volantová tyč, tak bych si převracení rozmyslel.
Otázka je, jestli je horší vykrvácet, udusit se, nebo si hnout s obratlem. Jenže to asi těžko někdo určí na silnici a asi ani ti záchranáři nebudou vždy mít jednotný názor...
Ale pokud bych viděl, že řidiči čouhá z hrudníku volantová tyč, tak bych si převracení rozmyslel.
Otázka je, jestli je horší vykrvácet, udusit se, nebo si hnout s obratlem. Jenže to asi těžko někdo určí na silnici a asi ani ti záchranáři nebudou vždy mít jednotný názor...
-> Luky: Proč? Dokud nepotřebuje šlapat na pedály tak je to jedno a když se opře o pedál - no tak je opřená o pedál. Ty na pedály taky šlapeš špičkou nohy ne? Takže je to +- to samý, na spojce a brzdě určitě... třeba u plynu uchycenýho tak jak to má škodovka to už asi tolik pohodlný není, ale tam kde je uchycení shora to nevadí...
Konkrétně žena říká, že je fajn že si tu nohu snadno opře![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Žádný auto jsme zatím my neměli ani 100 tisíc km... ale třeba v oktávce jsou pořád původní a má najeto 323 tisíc. Ale žena teda podpatky nenosí (hlavně poslední dobou) nijak pravidelně...
Konkrétně žena říká, že je fajn že si tu nohu snadno opře
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Žádný auto jsme zatím my neměli ani 100 tisíc km... ale třeba v oktávce jsou pořád původní a má najeto 323 tisíc. Ale žena teda podpatky nenosí (hlavně poslední dobou) nijak pravidelně...
-> dragon_cb_cz: ale musi rychle znicit koberec, ja ho treba u zlutyho rapida uz 2x menil a to od normalni boty...
-> dragon_cb_cz: možná je to trochu maskulinní názor, ale podle mě v tom řídit nejde - vždyť na tom podpatku se ji musí noha kvedlat sem a tam. Jediná stabilní poloha takové nohy je při plně sešlápnutém pedálu. Nebo ne?
-> Luky: Podpatky s tím podle mě moc souvislost nemají, třeba moje žena si je na řízení naopak docela chválí... spíš bych to viděl na popletené pedály + automat.
No já spíš když vidím, jak v těch podpatcích nemůže ani stát...
Ale paní v bílým, na to že projela pod autem, je docela v cajku![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![121](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/121.gif)
Ale paní v bílým, na to že projela pod autem, je docela v cajku
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Flasch1994: ![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu