
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
-> King: Mě se v těch zúženích osvědčilo nechvátat,praktikovat střídavou jízdu a být v klidu... kolega už na to přišel taky - pár dní zpátky jsem mu vyzvedával v autorizáku nový kryt zrcátka 

-> King 07.07.19 19:10:00: To bys tady ale neměl takhle psát, akorát tím rozvíříš další diskuzi jak držet volant. 

-> King: me to dela trosinku problem taky... typicky presne v tom zuzeni v levym pruhu... asi nejaka diagnoza :)
-> King: Ale tohle bylo právě až za tím omezením, místa tam bylo dost. Normálně mne ta Octávka předjela, pak jela chvilku asi třetinou auta přes dělicí čáru (v tu chvíli jsem si začal už držet od ní odstup, protože mi to bylo podezřelé) a pak najednou zajela do pravého pruhu tak, že pravým bokem křísla do svodidla - ulítl i nějaký plast a podle rány jsem si myslel, že prorazila gumu, ale jela pak dál a když jsem jí po dalších pár stech metrech radši předjel, tak kolo neměla prázdné...
-> Bukaj: To nemusel bejt ani mikrospánek či hledání telefonu - spousta lidí prostě nemá buňky na řízení v omezeným prostoru. Klasika ve zúženích - kolikrát s miniaturním autíčkem nejsou schopný ani předjet kamion. A netýká se to jenom začátečníků, manželka mě taky loni nemile překvapila ve zúžení na D11 před Prahou, kde dimenzování levýho pruhu nebylo nijak kritický, ale s naším bawem se prostě v levým a s betonem po levý ruce prostě bála. Ono takový to křečovitý držení volantu na "10:10" tomu moc nepomáhá. Mně se ve zúženích osvědčilo držení "řidič limuzíny " (lokty na podpěrkách).
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To já zase v pátek cestou na Pohofest koukal, kterak "typická blondýna"- taková, o kterých se vyprávějí vtipy nabrala hned za tím Tebou popisovaným omezením novou Octavií pravé svodidlo - jela v levém pruhu, poté, co mne (v pravém) předjela, jela prostředkem, pak se přede mne (bez blinkru) zařadila do pravého pruhu stylem, že nárazníkem, blatníkem a dveřmi práskla do svodidla a jela dál - slušná rána - nevím, jestli usnula, nebo něco hledala pod sedačkou, spíš to vypadalo na to druhé (nevěnování se řízení), než na mikrospánek...

Ve ctvrtek jsem jel po jizni spojce na sever, predemnou borec v ovci nebo superbu. Kus za lanovym mostem zacina omezeni, neco tam kutaj... Jeli jsme v levym pruhu a znaceni nas vedlo do protismeru. Prejizdeli jsme v mezere mezi svodidlama a borec vepredu pravejma kolama nabral roh obrubniku. K jeho smule mel nizkoprofily a obe kola zkurvil. Nastesti ho napadlo dojet do mista, kde mohl zastavit. Asi kecal s babou a nevybral tu sikanu :-/
Ceny Rapida (sedany na tom byly ještě líp) na západě a srovnání s konkurencí (listopad 1988)
-> Chali 03.07.19 19:32:55: ak to berieme ako zavaznu definiciu tak to potom sedi

-> Chali: 

-> SO545: Š120 je srovnatelná s moderními auty, stejně jako oni má deformační zónu před motorem 

-> palinator: Ale prdlajs. Ta cena byla hluboce podhodnocená kvůli tomu aby jsme vůbec nějaký valuty dostaly, ty auta na západě fakticky nebyly výdělečný. Kdyby se ovšem měly prodávat za cenu reálnou tak by byly sotva konkurenční... Pozor ne neprodejný, ale nemohly by dosahovat takovejch čísel kterejch dosahovaly.
Srovnávej s Fiestama, Pandama, Metrama atd.
Srovnávej s Fiestama, Pandama, Metrama atd.
-> Tom Troll 03.07.19 17:19:33:
Bodejť by na Západě ve svý cenový kategorii nebyla nejlepší, když právě 120 tuto nejnižší cenovou kategorii založila a byla jediným zástupcem.
Bodejť by na Západě ve svý cenový kategorii nebyla nejlepší, když právě 120 tuto nejnižší cenovou kategorii založila a byla jediným zástupcem.

-> SO545: Tak neříkám, že ta rezerva by to zachránila, ale čekal bych, že nějaký vliv by asi měla mít, když byla brána jako součást pasivní bezpečnosti.
-> Tom Troll: Důležitá připomínka, ohledně toho přesahu, kterou je potřeba vzít do úvahy.
-> Tom Troll: Důležitá připomínka, ohledně toho přesahu, kterou je potřeba vzít do úvahy.
-> SO545: Malý přesah a nedeformovatelná překážka.. Bylo to popsané ve Světě Motorů 51/2005.. V čísle 52 byl pak na ně nějaký hate, od čtenáře..
-> SO545: Tohle je test s velmi malym přesahem kterej do roku ~2010 vypadá přesně takhle u 90% aut, protože se do tý doby konvenčně nedělal, a i dneska je tenhle výsledek k zahlídnutí... Zrovna tady je naprosto bezpředmětnej a má vypovídací hodnotu naprosto nulovou To jestli auto má nemá rezervu je neni schnilý by mu tady bůbec nepomohlo.
Škodovka měla na svojí váhovou a cenovou kategorii v té době bezpečnost z nejlepších. Nedá se to srovnaávat s autama většíma nebo modernějšíma v jakymkoli kontextu. Naproti evropskejm subkompaktů i z osmdesátejch let to bylo naprosto akceptovatelný.
E: Tu zkušenost mám z druhý ruky, ve škodovce jsme šli přez boudu, vypadlo okno, vrazilo se zpátky z tim že tam byla škvíra a foukalo to, tak se to dalo na srovnání a bylo. Ale sloupky to udržely a u dost jinejch dobovejch aut střechy nedopadaly tak dobře jako na škodovkách.
Škodovka měla na svojí váhovou a cenovou kategorii v té době bezpečnost z nejlepších. Nedá se to srovnaávat s autama většíma nebo modernějšíma v jakymkoli kontextu. Naproti evropskejm subkompaktů i z osmdesátejch let to bylo naprosto akceptovatelný.
E: Tu zkušenost mám z druhý ruky, ve škodovce jsme šli přez boudu, vypadlo okno, vrazilo se zpátky z tim že tam byla škvíra a foukalo to, tak se to dalo na srovnání a bylo. Ale sloupky to udržely a u dost jinejch dobovejch aut střechy nedopadaly tak dobře jako na škodovkách.
-> k.jarek 03.07.19 16:44:45: hrdzave mozno je... a ci ma rezervu je ... .
Brat pred x rokmi jemne tukol nasu paradnu skodu 120 v zime do zadneho narazniku AVIE.
Avia : poskodene svetla a trosku hnuty naraznik /bol to valnik/
Skodovka predok KO , Vyskocilo celne sklo a auto sa pohlo v Astlpiku dost dramaticky...
Vyheveroval som to 5ton rozpinakom ako maslo...
Dvere boli vyvesene asi 15cm...
Sused tvrdil ze to pojde do srotu a nechapal ked sa to zrovnalo do 1h tak ze dvere sli zavriet na pohodu a sklo zase pasovalo do karoserie.... bol to len tukes na snehu...
Brat trosku posahana noha...
Po par rokoch som to zachranil a jazdil...ale nikdy NIKDY som si nemyslel , nemyslim a nebudem mysliet ze skodovka je adekvatne bezpecne auto ci uz REZERVU ma alebo nie.
Je to vyrobok svojej doby... krasne casy ked som auto vyklepal cele 100g kladivkom...
Brat pred x rokmi jemne tukol nasu paradnu skodu 120 v zime do zadneho narazniku AVIE.
Avia : poskodene svetla a trosku hnuty naraznik /bol to valnik/
Skodovka predok KO , Vyskocilo celne sklo a auto sa pohlo v Astlpiku dost dramaticky...
Vyheveroval som to 5ton rozpinakom ako maslo...
Dvere boli vyvesene asi 15cm...
Sused tvrdil ze to pojde do srotu a nechapal ked sa to zrovnalo do 1h tak ze dvere sli zavriet na pohodu a sklo zase pasovalo do karoserie.... bol to len tukes na snehu...
Brat trosku posahana noha...
Po par rokoch som to zachranil a jazdil...ale nikdy NIKDY som si nemyslel , nemyslim a nebudem mysliet ze skodovka je adekvatne bezpecne auto ci uz REZERVU ma alebo nie.
Je to vyrobok svojej doby... krasne casy ked som auto vyklepal cele 100g kladivkom...

-> SO545: Není to ta zkouška, která proběhla se shnilým vrakem a navíc bez rezervy?
-> Luky 02.07.19 13:58:22: Čelní náraz do nepříliš (ale přesto) deformovatelné překážky v 742 a 60 km/hod vypadá trochu jinak (fotku nemám, ale máti kdysi takto při mikrospánku poslala škodovku do sloupu). Tohle muselo být při vyšší rychlosti (odhaduji, že by to mohlo odpovídat 90 km/hod)...
-> Tom Troll 02.07.19 13:44:28: akurat ta skodna je oslabena hrdzou
-> U-Geen: jestli V8 nebo rezerva, to už nehraje roli...
-> Tom Troll: tendenční fotka, buď to auto bylo shnilý nebo to bylo minimálně v 60 km/h

-> Tom Troll: tendenční fotka, buď to auto bylo shnilý nebo to bylo minimálně v 60 km/h


-> U-Geen: Jen tě pohladí OHV za ušima. 

-> Luky: jo... a u ni si navic nepohladis V8ku co ti pristane mezi sedackama :)
-> U-Geen: zhruba jako o 20 let novější škodovka při 1/3 rychlosti



-> Tom Troll: nj skutekne... mozna jsem se jenom splet ja :)kazdopadne pekne zkraceny
-> Tom Troll: Asi jo, i když krom předního nárazníku tam moc rozdílů není...
-> U-Geen: Tohle je provařená fotka, a neni to v 69 ale ve 100 mph - takže 160 přímo do silný zdi.
69 si asi vzal z kontextu 69 superbee, to ale označuje že je to Dodge Superbee z roku 1969.
E: Po pravdě, kdo dopisoval ten popisek byl osel, protože tohle je 69 Charger a ne superbee.

69 si asi vzal z kontextu 69 superbee, to ale označuje že je to Dodge Superbee z roku 1969.
E: Po pravdě, kdo dopisoval ten popisek byl osel, protože tohle je 69 Charger a ne superbee.

nic moc... i kdyz, 100mph (edit) je docela fofr scontent-prg1-1.xx.fbcdn.
net/v/.../65564372_1021956
7573206858_995592424443084
800_n.jpg?_nc_cat=10...
-> Borderer 02.07.19 06:53:43: Asi to myslel tak, že u mladších vozů to není jen o ABS, ale že je ABS spřaženo s xy dalších systémů, které umí lépe vyhodnotit situaci a nedělají jen tupě drrrr drrrr.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Co je špatně na feldím ABS? Nějak sem na sněhu nerozeznal rozdíl v porovnání s jinými, o dekádu mladšími, vozy.
-> David29 01.07.19 20:34:28: To dělá i 1.2 Tsi. U toho motoru se mi líbí, že mi nebolí noha a nemusím ani pouštět tempomat. Buď jí mám opřenou o podlahu a nebo o podlahu s pedálem. Prostě ON/OFF. 

mam teraz na dielni jedno sluzobne auto manika co uz nieco aut potozbijal... tiez tvrdil ze za to moze ABS a vraj len malinky tukes do tazneho auta pred nim a bagy von.... ani netusim preco som ho nebral vazne.
dnes rozborka a trafil vystuhou tazne na otvor pre tazny hak svojho auta...a nieviem ako ten -tukes- dokazal v tom mieste zohnut vystuhu a fest.... asi to bolo trochu inac...
Ked do niekoho tuknem -buchnem -jebnem... vzdy som na chybe ja nie : ABS -asfalt - semofor a ine veci
dnes rozborka a trafil vystuhou tazne na otvor pre tazny hak svojho auta...a nieviem ako ten -tukes- dokazal v tom mieste zohnut vystuhu a fest.... asi to bolo trochu inac...
Ked do niekoho tuknem -buchnem -jebnem... vzdy som na chybe ja nie : ABS -asfalt - semofor a ine veci

To mě třeba u Dachny pískaj gumy furt - jak při rozjezdu tak brždění. Člověk prostě pak nemusí myslet na citlivost a může jet na doraz, a furt relativně bezpečně
-> palinator:




-> Tomaso435:
Neni to tak trochu tim, že Fávo se bez ASR obejde, protože nejede a bez ABS se obejde zrovna tak, protože prostě nebrzdí?
Neni to tak trochu tim, že Fávo se bez ASR obejde, protože nejede a bez ABS se obejde zrovna tak, protože prostě nebrzdí?

-> Jarda - zrušená registrace 01.07.19 18:01:03: Další vlna fantaskních komentářů. 

-> Tomaso435: tak veru ,zlate auta kde tieto vychytavky vobec niesu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.07.19 17:04:44: Ale prosimte, i u octy funguje uplne stejne, jak u feldy, kde fungovalo nejak divne bylo treba berlingo
a ze muze prodlouzit brzdnou drahu je jasne

-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.07.19 17:04:44: neboli, normální auto by bez abs nedokázalo vubec existovat. když si občas vypnu asr tak defakto ty auta nonstop hrabou. stejně tak to vidim s abs, který mi kope i na suchu často. to s fávem neznám a šmejrem nebrzdím.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Mně to ABS dvakrát vypeklo ve firemním Ducatu - tehdy to bylo 5 let nový auto. Ono to v 99,9% případů pomůže, ale to jedno promile pak o to víc překvapí. 

-> Bukaj 01.07.19 16:37:20: Ja na abs taky vzdy nadaval, dokud jsem to znal jen u plecky jako je felda a podobne. U normalnich aut to funguje dobre ;-)
-> David29: O ABS mi nemluv - kvůli této ptákovině jsem málem dvakrát boural (v jednom z těch případů jsem popostrčil chodce na přechodu).
Spíš by měli začít vyrábět auta, která si hlídají svou obsluhu a v případě nevěnování se řízení dávají třeba preventivní elektrošoky...
Spíš by měli začít vyrábět auta, která si hlídají svou obsluhu a v případě nevěnování se řízení dávají třeba preventivní elektrošoky...

-> Bukaj: Tak ono to omlazení se netýká jen v kontextu s technickejma závadama, ale třeba i s prvky typu ABS...
-> venni: Tak podle nějakých policejních statistik o příčině DN, které jsem kdysi zkoumal, byla "závada na vozidle" možnou (nikoli potvrzenou) příčinou tuším 0,8 (nebo dokonce 0,08?) % nehod. A to bylo v době, kdy zadomotorové škodovky ještě držely prvenství v počtu registrovaných vozidel v ČR - dávno před zavedením ekodaně, kdy v diskusi příznivci uváděli jako přínos zavedení ekodaně snížení počtu nehod v důsledku omlazení vozového parku - ten paradox doby mám v živé paměti...

-> David29 29.06.19 21:09:16: ani jednou nebyla závada na vozidle, v případě co jsem psal.Naposled borec o nás z města.Dostal papíry a při "driftování" na kruháči se starým polem trefil lampu.No a týden na to nedobrzdil za odbočujícím autem na státovce a trefil můstek (spolujezdyně letětěla vrtulí). Řekl,že auto nebrzdilo a po 14ti dnech jsem to vezl od fízlů jako hotovou věc,mlaďas kecal a cáluje snad do teď.
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu