skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nehody škodovek...
-> Žiabrovak 27.11.20 12:12:09: pokud to není to samá (podle deformace střechy asi ne tak je to druhá rozsekaná žábrovka za poslední dobu...
-> Tomaso435 27.11.20 12:26:53: může být,pokud člověk v takových starých autech nesedí často může to být nebezpečné.
-> Tomaso435 27.11.20 12:26:53: může být,pokud člověk v takových starých autech nesedí často může to být nebezpečné.
Mam kamarata kamionaka a tvrdi ze to brzdi masakralne...
Ale chce to splnit 2 podmienky...uchytenie tovaru v navese a priputanie vodica/posadky nutne/
a chcelo by to adaptivne tlmice kabiny...
aby ta to nevyhodilo von oknom...highsider v kamione.
Tusim od noveho roka to ma byt v kazdom novom osobnom aute...nariadenie EU.
Ale chce to splnit 2 podmienky...uchytenie tovaru v navese a priputanie vodica/posadky nutne/
a chcelo by to adaptivne tlmice kabiny...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tusim od noveho roka to ma byt v kazdom novom osobnom aute...nariadenie EU.
-> SO545: Tam asi nebude nalozenejch 30t...ale vypada to impozantne.
-> SO545 19.12.20 18:00:51: Ještě, že tam nejel ten cinskej náklaďák s zeleznejma platama.
Mystery off :-( www.pribram.cz/clanek/...
/18214?fbclid=IwA...
-> Tomaso435 27.11.20 12:26:53: jo, taky jezdim se samyma esp, pak sednu do neceho, co to nema a malem se stane maler o svodidla, ale u zadohrabu a feldy se mi to nastesti nejak automaticky v hlave prepina...
-> Bukaj 14.11.20 11:59:00:
Kdes přišel na to že by auto s delší převodovkou mělo víc žrát? Pokud to není extrémně přepálený, tak v praxi bude delší převodovka mimo město vždy úspornější. Na mý 120 bych si klidně u nás v nížinách dovedl představit 5q SP 3,9, při těch 90 km/h točí zbytečně moc. Na druhou stranu i se SP 4,22 nedosahuju maximální rychlosti na 5., nýbrž na 4. rychlostní stupeň. Odpovídá to pak tak nějak otáčkám maximálního výkonu kolem 5000 nebo lehce přes. Nakonec to je ale dnes trendem, že auta jezděj nejrychlejc o kvalt, někdy i o dva níže.
Problémy se špatně odstupňovanou převodovkou jsou spíš u turbodieselů, který mají křivku točivého momentu silně pokřivenou. Tam je občas těžký najít efektivní rychlost. Buď je to podtočený nebo to zase točí zbytečně moc. Řešením je úprava rychlosti mimo rychlostní limit.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdes přišel na to že by auto s delší převodovkou mělo víc žrát? Pokud to není extrémně přepálený, tak v praxi bude delší převodovka mimo město vždy úspornější. Na mý 120 bych si klidně u nás v nížinách dovedl představit 5q SP 3,9, při těch 90 km/h točí zbytečně moc. Na druhou stranu i se SP 4,22 nedosahuju maximální rychlosti na 5., nýbrž na 4. rychlostní stupeň. Odpovídá to pak tak nějak otáčkám maximálního výkonu kolem 5000 nebo lehce přes. Nakonec to je ale dnes trendem, že auta jezděj nejrychlejc o kvalt, někdy i o dva níže.
Problémy se špatně odstupňovanou převodovkou jsou spíš u turbodieselů, který mají křivku točivého momentu silně pokřivenou. Tam je občas těžký najít efektivní rychlost. Buď je to podtočený nebo to zase točí zbytečně moc. Řešením je úprava rychlosti mimo rychlostní limit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Žiabrovak: Blbý.. ale střecha se sežene..
-> Tomaso435: Nesouhlas.. do zatáček úplně v pohodě, rovně nic moc..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Nesouhlas.. do zatáček úplně v pohodě, rovně nic moc..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Na toto isté som myslel
Ale tak neviem či je dobré robiť takéto teórie, keď to mohlo byť inak, napr. nejaké vytlačenie z cesty, alebo auto v protismere a zabránenie čelnému stretu. Ešte by ma zaujímalo, koľko bude pýtať za ten vrak. Pretože ceny pri ostatných inzerátoch sú veľmi lahodné...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Žiabrovak: to je tak když někdo sedne z auta typu octavia 3 , do samochodu tohoto typu,kde to auto má problém jezdit i rovně, natož do zatáčky.. škoda jí tam toho asi bude použitelnýho minimum...
-> Syny: No on Bukaj jezdi jako prase ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 14.11.20 09:03:06: v mtx 135B mam kratsi prevodovku
-> Luky 14.11.20 12:30:57: me prijde, ze muj fun ma nejak moc velkej odpich, jak bude sucho, tak to trosku projedu... zatim jsem s nim risknul na gb papirech jen jizdu na emise - asi 2km, ted uz mam ceske papiry
-> Luky 14.11.20 12:30:57: me prijde, ze muj fun ma nejak moc velkej odpich, jak bude sucho, tak to trosku projedu... zatim jsem s nim risknul na gb papirech jen jizdu na emise - asi 2km, ted uz mam ceske papiry
-> Bukaj 14.11.20 11:59:00: Ze si mel problem se s Feldou rozjet bez hrabani?
Tos tam mel nejaky 100lety gumy pomazany olejem, ne? ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Cumper 14.11.20 11:41:56: 1.3 40kw mpi max gps 164 :D a favoe 1.4 44kw max gps 171. Vic nemůže prostě...
-> Bukaj: Nedávno jsem na naší 50kw BMM měnil převodovku, a na vrakáči zrovna měli dobrou z 40kw, tak jsem jí tam dal, a řekl bych že dynamicky tomu motoru sedí mnohem víc jak ta krátká, ale taky jí provozuju hlavně na štreky >100km, takže se pozná dálniční provoz.
Hlavně to teda neni tak jednoduchý jako "Delší" a "Kratší", SP je delší a kratší, ale naproti tomu jsou posunutý i převody kvaltů, takže nakonec vyjde delší jenom o trochu. Dokázal bych si představit že to bylo z nějakýho důvodu lepšího využití kroutivýho momentu kterej je takřka stejnej, při nižšim jmenovitym výkonu těch motorů.
Hlavně to teda neni tak jednoduchý jako "Delší" a "Kratší", SP je delší a kratší, ale naproti tomu jsou posunutý i převody kvaltů, takže nakonec vyjde delší jenom o trochu. Dokázal bych si představit že to bylo z nějakýho důvodu lepšího využití kroutivýho momentu kterej je takřka stejnej, při nižšim jmenovitym výkonu těch motorů.
-> Bukaj 14.11.20 11:59:00: to záleží no. Daves si třeba záměrně kupoval to citigo slabsi, protože jezdi po dalnici kde se mu spis hodi ta dlouha prevodovka.
Ono v praxi jsou ty motory beztak strasne podobny a lisi se jen v maximu otacek. Proto mit oboje stejnou převodovku tak nepoznas vubec rozdil v tech běžnejch 3000ot.
Ono v praxi jsou ty motory beztak strasne podobny a lisi se jen v maximu otacek. Proto mit oboje stejnou převodovku tak nepoznas vubec rozdil v tech běžnejch 3000ot.
-> Jarda - zrušená registrace 14.11.20 07:33:19: ono je to asi různý. Mně točí Fun 1,6 asi o 800 otáček víc než kamarádovi.
Jestli si to dobře pamatuju tak mi to při 130 točí asi 3800
Jestli si to dobře pamatuju tak mi to při 130 točí asi 3800
-> saskyn2: To je ujetý - na slabší motor dáme delší převodovku, aby to v provozu žralo a nejelo a na silnější motor kratší převodovku, aby to víc řvalo a aby se s tím hůř rozjíždělo bez hrabání (to byl můj problém - zvyklý ze škodovek se ve Feldě rozjet bez hrabání) ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj: viz co píše vhml.
-> Bukaj: Vyšší rychlost určitě ne :D Jel jsem se 40 kw teda jen dvakrát, z toho jednou jsem měl možnost to držet na rovince a víc jak 145 to neudělalo
Je teda fakt že ten motor už nebyl nic extra, ale jakákoliv 50 kw mi vždycky jela 160, někdy i 170, takže 40 kw víc rozhodně nepojede
A v papírech ta se kterou jsem jel 145 měla něcelejch 150, nevím přesně kolik. Ale všechny 50kw mpi tam mají 162 KM/h
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A v papírech ta se kterou jsem jel 145 měla něcelejch 150, nevím přesně kolik. Ale všechny 50kw mpi tam mají 162 KM/h
-> vhml:
Takže 40 kW měla vyšší maximální rychlost?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže 40 kW měla vyšší maximální rychlost?
-> Bukaj 14.11.20 11:03:32: aby byl ten zasadne vyssi vykon byl aspoň trochu poznat. Citigo to ma taky tak
-> saskyn2: A z jakého důvodu to bylo takto nelogicky? To je jako bych do 130L dal převodovku z MBčka nebo spíš naopak![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: pochopil si to správně, 40kw měla delší převodovku než 50kw.
-> King: Tak to není překvapivé. Stejně, jako není moc překvapivý výsledek toho testu (nedávno to na Virtu proletělo), kterej někdo udělal s feldou 1,3 MPi, kdy na sériovém voze po 22? letech provozu naměřili na brzdě tuším něco kolem 55 kW...
-> saskyn2: A jak to tedy je s těmi převodovkami? Čekal bych, že výkonnější verze bude mít "delší" převodovku, jako tomu bylo u zadomotorových škodovek.
Z toho, co jsem pochopil (možná blbě) ze zde napsaného vyplývá, že u Fel MPi to bylo opačně?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2: A jak to tedy je s těmi převodovkami? Čekal bych, že výkonnější verze bude mít "delší" převodovku, jako tomu bylo u zadomotorových škodovek.
Z toho, co jsem pochopil (možná blbě) ze zde napsaného vyplývá, že u Fel MPi to bylo opačně?
-> Jarda - zrušená registrace 13.11.20 21:52:59: obráceně, 40kw měla delší převodovku než 50kw ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 14.11.20 07:33:19: Tady se ale nikdo nebaví o 1.6 ale o převodovce 40kw vs 50kw.
-> Bukaj: Jeste v dobach zlatejch casu Techwebu tam Cech razil teorie o tom, ze jeste v casech vyroby feldamotoru, kdyz se nahodou podarilo pri vyrobe 50kW dobre slicovat sani a vejfuk s hlavou, melo to na svedomi az 7procent (?) vykonovej bonus oproti "serii ".
-> moucan: To je jako s tím, že mnoho stopětek jezdilo o dost lépe, než stodvacítky - prostě dobře zajeto, no (tehdy to na "čip" svést nešlo) ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2 14.11.20 00:16:09: asi ne... 1.6 ma urcite delsi oproti 1.3,
co je vlastne v pickupovi 1.6? ta funka je hodne ziva...
co je vlastne v pickupovi 1.6? ta funka je hodne ziva...
-> palinator: jo felda to tak má taky
-> Jarda:
Seš si jistej? Já mám pocit že některé silnější verze mají převodovku naopak zkrácenou aby líp vynikla ta lepší dynamika. Například Citigo to tak má.
Seš si jistej? Já mám pocit že některé silnější verze mají převodovku naopak zkrácenou aby líp vynikla ta lepší dynamika. Například Citigo to tak má.
-> moucan - zrušená registrace 13.11.20 21:49:45: tam je kratsi prevodovka
-> růža: -> Milan 136: Něco na těch 40kw bude protože jsem měl taky 40kw MPi a lítalo to sakra dobře na feldu.
-> Milan 136: Tak pravdou je, že to bylo spíš přání, než skutečnost. Ale tešil mě fakt, že z toho bylo pár lidí dost překvapených. No a teď ve mně Matthes vyvolal to přání znova
Ale co pamatuji, tak kamárád měl taky 40 kW feldu a docela jsem čuměl, jak to jede. Myslel jsem si, že těch chybějících 13k bude v tý slabší znát daleko víc.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale co pamatuji, tak kamárád měl taky 40 kW feldu a docela jsem čuměl, jak to jede. Myslel jsem si, že těch chybějících 13k bude v tý slabší znát daleko víc.
-> růža 13.11.20 20:45:29: Vlastnil jsem chvíli krátkou Feldu MPi 40 kW a jezdila lépe, než všechny 50kW, se kterými jsem kdy jel. A byla od firmy služebák. Takže úprava určitě ne. Prostě dobře zajetá.
-> Jarda/felda: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Já jen, že mám feldu po pražským celním úřadu. A každej, kdo s tím jel, tak mi tvrdil, že takhle živou feldu ještě neřídil.
A tak jsem párkrát špekuloval, jestli taky není upravená, ale spíš to vidím, na to dobře zajetá. Kór, když mám v TP škrtnutou vyjímku k použití modrého majáku. To se muselo zajíždět samo.
A tak jsem párkrát špekuloval, jestli taky není upravená, ale spíš to vidím, na to dobře zajetá. Kór, když mám v TP škrtnutou vyjímku k použití modrého majáku. To se muselo zajíždět samo.
-> moucan: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.20 19:27:55: jednou jsem si spletl rakouskou dalnici s nemeckou, zlutym rapidem jsem mel pres rakousko prumer 114km/h a nekolikrat me to tam vyfotilo, pak jsem mel roky strach tam rapidem jet, ale naposledy se za me policie povesila a nakonec to otocili, tak uz to asi vymazali, ale bal jsem se fest, kolega tam dostal 50 euro jen za prejeti plne cary, kdyz pozde menil pruh
Ted jsem octou schvalne vynuloval prumer na rakousko a udelal jsem 101km/h a to jsem se parkrat dotknul pri predjizdeni 200km/h, ale jinak jsem jel max. tech 130.
Ted jsem octou schvalne vynuloval prumer na rakousko a udelal jsem 101km/h a to jsem se parkrat dotknul pri predjizdeni 200km/h, ale jinak jsem jel max. tech 130.
-> Jarda: Jasný :-) A kdyby něco, tak sis teď dělal srandu no :-D
lokaj a moucan, mozna nekdo dalsi (rapido, ...), radeji nectete... :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.20 17:28:56: ja jim ujel celkem 2x, jednou zelenym MTX u Blavy (pak jsem mel strach na hranicich, aby nedostali echo a SK celnik se chtel vykecavat o aute a jednou na D1 zlutym rapidem, ta blikajici felda se tak pomalu vzdalovala, az to vypli)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.20 17:28:56: ja jim ujel celkem 2x, jednou zelenym MTX u Blavy (pak jsem mel strach na hranicich, aby nedostali echo a SK celnik se chtel vykecavat o aute a jednou na D1 zlutym rapidem, ta blikajici felda se tak pomalu vzdalovala, az to vypli)
-> růža: Mozna... Slysel jsem to stylem jedna pani povidala... Ale ono je to jedno, kde nic neni ani smrt nebere :-D
jj dneska procházeji výcvikem takže si troufnu umí víc než 99% smrtelníků, pak kamery, vrtulník a podobný kdysi dost nepředstavitelný věci.
Zamítnuté přispívání mají:
- Ceskejparan10 - zrušená registrace (udělil U-Geen), důvod: prispevky beze smyslu