-> Stepan FUN: no niva je SUV :) nemá rám, teda takovej pomocnej navarenej na podlaze zespodu a o tom se neda mluvit jako o rámu...
niva je stala 4 kolka, má redukci a uzáverku mezinapravoveho diferencialu
a niva volnobězky nemá, asi právě proto, o cem pises...
s nivou jde jet na 2 kola jek kdyz schodíš jeden kardan a uzavřeš mezinápravový diferenciál, který je v redukční převodovce
vzadu je tuhá náprava, vepředu ne... vzadu vinuté pružiny a dle mě nešťastná panhardzká tyč - raději bych listová pera
takhle to píšou:
Lada má v nabídce letitou Nivu, která se stala kultem. Kvůli své samonosné karoserii je sice dnes považována za SUV, ale to je samozřejmě hluboký omyl, neboť její terénní schopnosti jsou prostě nezpochybnitelné.
Tak teď nevím jestli to je nebo není SUV
Můžeš mi věřit, za 1/2 roku a 10tis. km jsem měl na tom autě venku vše mimo motoru a předního difu. Nejvíc mě štve, že rusáci to strašně mění, aby to nebylo záměnné - přední poloosy jiné drážkováni, několik zadních náprav - jednotlivé díly z nich nejsou záměnné, několik diferáků, díky blbosti mám teď přední 4.1 (přestože by 1.7 měla mít 3.9) a zadní jsem dal 3.9. Nevím, kde se vzal ten 4.1 vepředu, protože 1.6 by měla mít 4.33 a 1.7 3.9. (jo žiguláci měli 4.1, ale to je zadní a ten je jinej) ŘJ mi hlásí chybu snímače rychlosti a já ho nemám kam namontovat, protože mám redukčku z 1.6 - ta pro mě taky není zrovna vhodná, protože němcům na dálnici odcházela, tak ji potom vylepšovali pro dlouhodobější chod atd. Přemýšlím teď dát zadní žiguláckej dif, ale nevím jestli pujde do té nove zadní nivácké nápravy :/. Zadni kardan mám z 1.6 a taky dělá docela bordel, už mám sehnanej z 1.7 2011, jen doufám, že tam problém nebude...
tady dobrej clanek:
www.auto.cz/lada-niva-4x4
-37-let-dobre-prace-74346
jen je tam nepřesnost, že převodovka s redukcni a mezinapravovým difem je v jedné skříni, to je blbost, jde tam dát převodovka ze zigula a liší se pouze náhonem tachometru, mysleli asi, že vše je v jednom tunelu