Viděl jsem pěknejch pár stovek a stodvacítek na plyn, benzín to nevidělo krom startování. Žádnej přímaz, tehdejší netvrzený sedla a najelo to totéž co na benzín a shnilo dřív, než by došlo na generálku hlavy. O provozu na hadičku s bombou od sporáku nemluvě
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Podle skoda.panda.cz jsou totiž motory provozovaný na Special s tetraethylolovem natolik odolný tím, že olovo je "natlučený" na povrchy sedel, takže vlastně přímaz nepotřebuje. Nevím, kdo kde vzal info, že moderní motory nevydrží LPG bez přímazu, vždyť od Škody Favorit měly hlavy tvrzený sedla pro provoz na bleifrei, Felicie, Fabie, Octavie totéž! Jo, jestli dneska existujou značky jako Ford, kterým se holt sedla zničí, to je jiná věc a auto nějaký takový značky považuju za prašivý, neboť toto by to mělo zvládnout. A nebo škodovku projet semtam na Natural (s náhradou olova - jeli třeba, ovšem nevim, co ta náhražka vlastně je). Případ TSI je jinej, tam jde především o ochlazení přistříknutím benzínu, ale vsadím se,že TSi by jelo i na "čistej LPG" bez přímazu, vstřiku a najezdí kotel km, dokud rětěz neřekne dost. Ovšem druhá věc jsou úsady z toho zkapalněnýho plynu. Plyn nezaaditivuješ...na tohle je milion temat, dokonce v ČR byla (prodejcem) umožněná montáž LPG bez ztráty záruky, nějakej Japonec, pak to zatrhli, protože asi lidi jezdili moc levně
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)