![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> King 23.08.20 15:20:24: No ty vole. Být v pozici hlídky PČR a tohle potkat, tak si jdu opláchnout ksicht studenou vodou, jestli se mi to nezdá ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ono hlavně,buďme rádi,že se s tim vůbec někdo šije..
(i kdyby to bylo třeba trošku nutný doma upravit)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
(i kdyby to bylo třeba trošku nutný doma upravit)
-> stepan 23.08.20 20:22:00: tak to je dobře, eMko má venkovní lem podstatně širší, tak proto ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Vyříkali jsme si to mezi sebou, kapsy dělal podle eMka, který je a podběh má zřejmě řešený trochu jinak než užovka. Na eMko podle všeho všem pasují bez problému.
EDIT: Teď jsem byl na půdě a levou kapsu zkoušel na nový eMkový blatník, na ten pasuje kapsa pěkně.
EDIT: Teď jsem byl na půdě a levou kapsu zkoušel na nový eMkový blatník, na ten pasuje kapsa pěkně.
Máš ho kontaktovat, pokud to byl díl od něj.
Psal jsem si s Vaškem a je to první negativní zkušenost.
Poslite mi nejakej odkaz, nějakou opravnou plecharinu bych nakoupil
-> Tuner#2: To bude od něj podle fotky, jenom jsem to nenašel na facebooku, ale jinde.
-> stepan 23.08.20 18:55:31: opavné sady dělá na facebooku Václav Frýdl a pokud by to nepasovalo, dá se s ním určitě domluvit, aby měl zpětnou reakci...
-> isti: Jo, někdo to prodával na inzerát, že to tluče doma na koleni asi.
-> stepan: Toto sa dá kúpiť?
Úžasnej pocit, když si plech koupím, abych se s ním nemusel srát, a on tam pasuje tak, že se všechny ohyby musí opravit, jeden ohnout na druhou stranu a všechny kraje v lepším případě zaříznout, v horším dovařit.
-> Tuner#2: Zrovna jsem si řikal že kufry a kapoty budou nádherně vykrytý dřevěnym trámem, takže nebudou okamžitě zrakvený o tvrdou omítku. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> mirecek.666 23.08.20 12:50:11: Pěkný, jen bacha na antény a nebo hůře otevřené kapoty ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> mirecek.666: Když vyjedeš nahoru s litrem, tak na něj ani nedosáhneš, ne? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: kousek níž posunu koncak a keine problem
-> T: jen čas to využít neni
-> T: jen čas to využít neni
-> mirecek.666: aby to raz neskončilo s rozplacnutou strechou :))
Konečně se povedlo, ve vlastním pod vlastním. Překvapilo mě že se pod to v pohodě postavim a to auto ještě nebylo úplně nahoře
-> isti: Vďaka, tak to potom presne sedí s tými mojími, takže mám Mko. Rozdiel dĺžok L/P tých 0,5 cm bude asi len škodovácka tolerancia![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Pred pár dňami som menil pôvodné lanká na GL-ke.Lavý je trošku dlhší ako pravý,je to 120,5/147cm a 120/146,5cm.Je to merané u lanka bez koncovky čo sa zahákne u kolesa a bovden som meral k bodu kam sa dává poisný krúžok u štítu.
-> minno:
Já takhle pomáhal staršímu páru, kterej odstavil auto nedaleko baráku. Mazda 323 bezprahová. Šlo to vidět, když to zvedal svým heverem. Nakonec uznal, že můj krokodýl bude asi lepší. Rezervu měl prázdnou a tušim i nějakou poškozenou. Tu jsem dofoukal a protože to měl daleko, dal jsem mu i starej zimák v rozměru, kterej potřeboval a nasměroval jsem ho do pneuservisu, ať si to nechá přehodit.
Dostal jsem za to flašku slivovice.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já takhle pomáhal staršímu páru, kterej odstavil auto nedaleko baráku. Mazda 323 bezprahová. Šlo to vidět, když to zvedal svým heverem. Nakonec uznal, že můj krokodýl bude asi lepší. Rezervu měl prázdnou a tušim i nějakou poškozenou. Tu jsem dofoukal a protože to měl daleko, dal jsem mu i starej zimák v rozměru, kterej potřeboval a nasměroval jsem ho do pneuservisu, ať si to nechá přehodit.
Dostal jsem za to flašku slivovice.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prosím potvrdiť, ak vie niekto pomerať:
Aký je správny rozmer origo M brzdových lán?
Mám tu jedny nové, mali by to byť na eMko a nameral som:
- bowden 121,5 cm s koncovkou pri brzde, bez koncovky 119,5 cm
- lano 148 cm
Aký je správny rozmer origo M brzdových lán?
Mám tu jedny nové, mali by to byť na eMko a nameral som:
- bowden 121,5 cm s koncovkou pri brzde, bez koncovky 119,5 cm
- lano 148 cm
Ďalšia vec,keďže v autodieloch mi nedokázali objednať klb na príves hladám po nete.Mám prívesný vozík nebrzdený 2,5m dlhý.Našiel som napr
www.taznezariadenia.sk/di ely-pre-voz%C3%ADky/2779-p rivesny-klb.html?id_catego r...
www.taznezariadenia.sk/pr %C3%ADvesn%C3%A9-k%C4%BAby -pre-nebrzden%C3%A9-voz%C3 %ADky/2784-privesny-klb.ht ml?id_categor...
www.taznezariadenia.sk/di ely-pre-voz%C3%ADky/16455- privesny-klb.html?id_categ or...
alebo tieto vyzerajú ako kvalitnejšie
www.agados.sk/nahradne-di ely/klb-tazny-ww-8-g-60x60 -800kg
pre mňa je toto úúplne zbytočné?
www.agados.sk/nahradne-di ely/kloub-tazny-ww-150-vf- 1500kg-60x60
www.taznezariadenia.sk/di ely-pre-voz%C3%ADky/2779-p rivesny-klb.html?id_catego r...
www.taznezariadenia.sk/pr %C3%ADvesn%C3%A9-k%C4%BAby -pre-nebrzden%C3%A9-voz%C3 %ADky/2784-privesny-klb.ht ml?id_categor...
www.taznezariadenia.sk/di ely-pre-voz%C3%ADky/16455- privesny-klb.html?id_categ or...
alebo tieto vyzerajú ako kvalitnejšie
www.agados.sk/nahradne-di ely/klb-tazny-ww-8-g-60x60 -800kg
pre mňa je toto úúplne zbytočné?
www.agados.sk/nahradne-di ely/kloub-tazny-ww-150-vf- 1500kg-60x60
OK,odpoviem si sám,je to ovela lepšie.
-> SO545 17.08.20 06:42:55: Ano,bral som to od nuly.Plán bol taký že urobím držiak a uchytím to na štít namiesto valčeka ale je to dosť komplikované.
-> SO545 17.08.20 06:42:55: Ano,bral som to od nuly.Plán bol taký že urobím držiak a uchytím to na štít namiesto valčeka ale je to dosť komplikované.
-> Luky: no, tak to sa podarilo
Ja asi tak 15 rokov dozadu som jednému opravoval defekt na Škode 130 (na ceste - rachla guma). Chlapík nemal ani rezervu, ani hever, ani kľúč na kolesá. Vytiahol som moju rezervu, chlapík čumel že je aj nafúkaná.
Vytiahol som môj hever (trhač prahov) - pozerám, on nemá prahy
Tak som z kufru vytiahol druhý hever, to už ten chlapík nevedel rozdýchať
Ale nešlo povoliť ani matice, no nakoniec sa podarilo. Odišiel spokojný domov, po rezervu som si na druhý deň prišiel.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vytiahol som môj hever (trhač prahov) - pozerám, on nemá prahy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: táta míval prodejnu autodílů, kam jsem za mlada chodil zevlovat a listovat v motoristické literatuře. Přišel tam pán že byl na nákupu, nechal svítit světla a umřela mu baterka. Koupil novou a odešel. Za chvíli jsem šel k autu, on parkoval vedle mě a nedařilo se mu baterku vyměnit, neměl nářadí. Zajel jsem tedy 1 km domů, nářadí přivezl, baterku mu vyměnil. Jako výraz díků mě věnoval kus uzeného bůčku. Vzhledem k tomu, že jsem šel večer na nějakou grilovačku, myslím že to celé proběhlo ke spokojenosti všech zúčastněných ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Včera som robil "záchrancu". Jednému starému pánkovi pri výjazde od garáži (asi o 2 úrovne nižšie od mojej), keď som šiel práve okolo, začalo pohorievať v motorovom priestore a auto skapalo.
Kapotu už mal otvorenú, vraj mu začala horieť baterka.
Ale nešlo mi to do hlavy. Po uhasení a následnej kontrole som zistil, že sa mu postupne prešúpala izolácia plusových káblov od baterky o plech kastlíku a skratovalo to. Jednalo sa o Thaliu. Zhorela len plastová krytka "+" kontaktu a trochu obhoreli káble.
Tak šup po výbavičku, zhodiť to, počistiť trochu, izolačka....dať to do poriadku. Meriam baterku, 9,5 V
Našťastie to chytilo rozjazdom na rýchlosť, nič iné sa zdá nepoškodilo....
Dokončil som to, ujo bol veľmi rád.
Takéto akcie mám rád (pomôcť, keď sa dá), i keď nešťastie... Ale dopadlo dobre.
Kapotu už mal otvorenú, vraj mu začala horieť baterka.
Ale nešlo mi to do hlavy. Po uhasení a následnej kontrole som zistil, že sa mu postupne prešúpala izolácia plusových káblov od baterky o plech kastlíku a skratovalo to. Jednalo sa o Thaliu. Zhorela len plastová krytka "+" kontaktu a trochu obhoreli káble.
Tak šup po výbavičku, zhodiť to, počistiť trochu, izolačka....dať to do poriadku. Meriam baterku, 9,5 V
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dokončil som to, ujo bol veľmi rád.
Takéto akcie mám rád (pomôcť, keď sa dá), i keď nešťastie... Ale dopadlo dobre.
-> Syny: No, pri meraní takto vonku asi áno, vietor atď, ale pri meraní vnútri je to asi jedno, auto sa nemá prečo kývať a pri stabilnom uchytení hodiniek mimo auto je to asi ok...
-> minno: No v první řadě by měly být hodinky na autě. Jakmile je máš uchycený (byť pevně) mimo to co měříš, tak do měření vnášíš chybu - v tomhle případě možnej pohyb auta na heveru vůči hodinkám. Samozřejmě pokud by se to měřilo jen informativně v rámci milimetrů, tak dejme tomu, ale pokud se tu řeší setiny, tak bych tomu fakt moc nevěřil. A druhá věc je ta, že měřit to na zrezlém, byť očištěném, náboji taky nění úplně ideální, protože hloubková koroze tě tam bez problému udělá i desetiny mimimetru, né-li víc.
-> Pavel P@nkáč 16.08.20 22:31:14: Meranie podľa mňa v pohode, ak to upevnené pevne a nehýbe sa to.
-> isti 16.08.20 22:05:09: a od akej hodnoty si to odpocital od 0 ?
fakt je dolezite upevnit odchylkomer na pevne miesto napravy /napr stit brzd/
potom stanovit nulu a tak odcitat.
fakt je dolezite upevnit odchylkomer na pevne miesto napravy /napr stit brzd/
potom stanovit nulu a tak odcitat.
-> isti: ja tedy nejsem strojař apod, ale když vydím ty podmínky měření, na té špatné foto, tak celkem pochybuju o tak přesných hodnotách![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Na jednej strane to hádže 0,08mm na druhej 0,07mm,čo si o tom myslíte bude to ok?(hodnoty sú po očistení hrdze z unášačov)
Pár dní už mám doma aj ja kryptonit tak som pozrel na zadnú nápravu nech to prejde na prvý pokus na tk.Pol dňa som vymýšlal ako zmerať hádzavosť a dopadlo to tak že zatial som nechal pôvodné unášače a nahodil nové pakne,bubny a lanká ručky.
-> MVM: na otočku?
To je s vlekem hezký průměr
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Vlastně včera i teď. Brno -Nűrburgring- Brno. Auto s vlekem. 1750km. 90km/h průměr. Cca 20hod jizdy. Teď prospim celou neděli..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: Ty tvoje hlášky by se tu měly archivovat. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak jsem se konecne dokopal zprovoznit znamymu nejmenovnou cracklou autodiagnostiku na laptopu. Ta svine vzorne slapala v plnotucny verzi dokud bylo nefunkcni pripojeni k netu, ale jak se wifina zapnula, pri dalsim spusteni se dozadovala registrace. Tak jsem tu mrchu v hosts file Woken nasmeroval na localhosta a uz dala pokoj :-)
Hned jsem to naklusal vyskouset do bawa - super, vsechno funguje. Takze jenom tak v pantoflich, bez brejli na dalku a bez dokladu, jsem nechal otevreny dvere od garaze a vydal se na cca 50km projizdku z ucelem nucenyho vyhnani pavouku-uhlaku z dpf. U bawa to komplikuje fakt, ze krome splneni podminek jako minimalni teplota motoru, teplota dpf a aspon cvrt nadrze se regenerace nedokonci, pokud jsou v pameti zavad chyby ucpani filtru - takova Hlava XXII
Takze u KFC objednavka diagnosticky regenerace, na dalnici tempomat, notas na kline, vycitani, mazani chyb a po par km totalne nezodpovedneho rizeni jsem se dockal!
Rucicka okamzity spotreby zacala "pumpovat ", motor zneklidnel a za stalyho mazani se konecne regenerovalo. Ke konci uz zustala pamet cista i po akceleraci ze 100 na 200 s plnym knedlikem na ctyrku. Domu jsem doplachtil se spotrebou 4,6 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hned jsem to naklusal vyskouset do bawa - super, vsechno funguje. Takze jenom tak v pantoflich, bez brejli na dalku a bez dokladu, jsem nechal otevreny dvere od garaze a vydal se na cca 50km projizdku z ucelem nucenyho vyhnani pavouku-uhlaku z dpf. U bawa to komplikuje fakt, ze krome splneni podminek jako minimalni teplota motoru, teplota dpf a aspon cvrt nadrze se regenerace nedokonci, pokud jsou v pameti zavad chyby ucpani filtru - takova Hlava XXII
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: Tak to zkus verifikovat doma na bednach. Jestli mas bedny se znamou citlivosti (dB/W) tak kdyz do nich peres 1W (2,8Vef/8ohm), tak by to ve vzdalenosti 1m melo ukazat prave tu hodnotu citlivosti. Je tam sice spousta ale, ale...:-)
Tak musím říct, že to pomohlo. Sice to není vlečkový šepot květin, ale při cestovní rychlosti cca 95kmh dle gps je v autě krásnej klid. Utlumilo to hlavně střední, nižší frekvence a dunění kastle. Vyšší tóny, ač jsou tlumené, zůstaly.
Edit: zkusil sem nějakou tu appku na měření hluku a nyní je to při 100kmh tacho kolem 80db, když vyřadím rychlost a plachtím z kopce, ukazovalo to cca 75db....ale co je na tom pravdy, netuším. Škoda že nemám srovnání.
Edit: zkusil sem nějakou tu appku na měření hluku a nyní je to při 100kmh tacho kolem 80db, když vyřadím rychlost a plachtím z kopce, ukazovalo to cca 75db....ale co je na tom pravdy, netuším. Škoda že nemám srovnání.
-> Borderer 12.08.20 14:03:40: Tiez idem poladit 100ku ale pred olepenim to bajoko nejakou apkou testnem a potom testnem aj po uprave...
Snad to ten vrtulnik trosku skludni.
Snad to ten vrtulnik trosku skludni.
-> minno: Nakonec jsem zkusil samolepící AMS Tecsound 3mm s alu vrstvou. Je tam toho 2,4 m2 a ještě by se trochu hodilo.
-> peter13789: Zítra pojedu cca 250km, tak pak napíšu.
-> peter13789: Zítra pojedu cca 250km, tak pak napíšu.