skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> isti 30.10.20 20:17:12: Určitě nakonzervovat,já to dělám konkorem.Co se týká galvanik před zinkem by to mělo projít odmaštěním a kyselinou na tu povrchovou rez.Záleží jak dlouho to tam leží než to udělají protože výpary v galvanikách jsou žíravé jak prase co tam dlouho leží tak to shnije.Brusič co mi brousil nárazníky a lišty je po vyleštění natírá naředěným olejem aby tam byla ochraná vrstvička která to chrání než to jde do lázně.V galvanice kde zinkuji to dělají do týdne takže když to tam vezu to odmastím.-> Syny 30.10.20 20:06:35: doufám že to nemyslíš vážně...
-> isti: No jak psal Luky, nesmi to byt tak, ze se z toho koroze loupe a je tam jinej brodel, pod kterym to je shnily. Ale pokdu to je ocisteny a jen na tom bude povrchovka, tak to vubec nevadi. Skoro mozna i lepsi nez to necim patlat. S povrchovkou si ta kyselina poradi hrave.
-> Luky: Tak to nastriekám a basta.
-> Syny: Neser,kvôli tomu leštím tie hovadiny od rána do večera?
S minulou várkou mám také skúsenosti že u niektorých skrutiek spod zinok vyliezol hrdza preto by som chcel mať všetko čisté.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Neser,kvôli tomu leštím tie hovadiny od rána do večera?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: A ma to cenu? Co vim, tak plno dilu nechavaji schvalne chytnout lisku, ze to je pro zinkovani pry lepsi...
-> isti: podle mě to před tím mejou v kyselině, takže to snad nevadí. Vadí jim silné nánosy čehokoliv, protože to jim to nesežere
Ludia poradte.
Mám nachystané na zinkovanie zopár kíl drobných dielov a vyzerá to tak že sa to tento rok už ostane doma.Niečo je chemicky niečo mechanicky očistené.Zaujímá ma či to môžem nastriekať WDčkom alebo to bude robiť neplechu pri zinkovaní?
Mám nachystané na zinkovanie zopár kíl drobných dielov a vyzerá to tak že sa to tento rok už ostane doma.Niečo je chemicky niečo mechanicky očistené.Zaujímá ma či to môžem nastriekať WDčkom alebo to bude robiť neplechu pri zinkovaní?
-> Bukaj: Nojó, u šáde je výměna motoru na víkend i s údržbou, očistou všeho okolo a testovací jízdou. U tohohle bude těžký sehnat motor, kterej není udriftovanej k smrti a pak ho vyměnit....když sem viděl jak je tam nacpanej, těch plastů a bižuterie okolo, bylo mne ouzko, při představě, že to budu muset dělat já.
Zlatý vyvařování Felicie.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: Nemohlo, protože na té škodovce už by to Borderer měl zgenerálkované a psal by o tom v tomto tématu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: To by se na skodovce nikdy stat nemohlo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: Už na to prdim, protože to tak jako tak dohromady nedám. Shánějí na dočasný ježdění jiný motor a tenhle chtějí zgenerálkovat. Takže to budu tiše pozorovat z povzdálí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord 28.10.20 13:03:35: Kdyby byla díra v pístu, tak je tam nula. A ne 2 bary. Ohnutej ventil taky ne. To by byla taky 0.
To bude upečený.
To bude upečený.
-> Borderer: 1.9 bar to by musela byt diera v pieste, to sa mi nechce verit. Skus s tym olejom.
-> darklord: Jela s vozejkem a dětma, takže žádný závodění se nekonalo. A obecně sestra řídí jako clovek. Spíš bych řekl, že jsou totálně zapečený kroužky karbonem, podle toho, co sem koukal do válce a do sání. Muselo to sežrat snad hektolitr oleje... I můj starý motor ve feldě, co bral litr oleje na 500km vypadal líp.
Spíš se kroužky postupně zapejkaly, až klesla komprese tak nízko, že řídící jednotka řekla dost, hodila chybu a válec odpojila.
Spíš se kroužky postupně zapejkaly, až klesla komprese tak nízko, že řídící jednotka řekla dost, hodila chybu a válec odpojila.
-> Borderer: cize "Sestra jela po dálnici a najednou auto zdechlo" bolo na jednotku v obmedzovaci? Toto by som tipol na upaleny/ohnuty ventil. Ked ste naliali oleja do valca tak to nepomohlo ani za mak, ze?
-> U-Geen: Ach so! :-)
Konec příběhu, tlak na pátém válci 1,9 baru. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> darklord: Tak celá věc bude mít asi zajímavou dohru. Vstřiky jsme měli venku a všecky dávají plus minus stejně benzínu a pěkně rozprašují. Zkusil jsem ještě z určitý zoufalosti přehodit vstřik z 5. válce na 1. Jen už nezbyla baterka má vyzkoušení.
Takže nabijime a zítra se uvidí.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 27.10.20 08:32:16: A co je to "miss fire " ? Nejhezci holka od hasicu?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: nepredpokladam, kedze sviecka bude samy benzin
-> palinator: zmerať tlaky je základ , a ani to vždy nie je jednoznačné
posledná HTP síce na štartér celkom pekné tlaky natočila ale až po chvíli ... prvý valec nonstop výpadky , nakoniec GO motora , okrem iného aj zodratá vačka a chodí ako zamlada
posledná HTP síce na štartér celkom pekné tlaky natočila ale až po chvíli ... prvý valec nonstop výpadky , nakoniec GO motora , okrem iného aj zodratá vačka a chodí ako zamlada
-> darklord:
Při závadě na kroužkách nebo ventilech by se ten válec ve vysokých otáčkách nechyt?
Při závadě na kroužkách nebo ventilech by se ten válec ve vysokých otáčkách nechyt?
-> Borderer: M52TU alebo M54. Nie som si isty ci pojde pohodlne vybrat listu a potom na nu nasadit elektriku, ale ak ano, odporucam zohnat plastove poldecaky a skusit startovat, v klude aj dlhsiu dobu (najlepsie s vybratymi svieckami ked budes rovno aj merat tlaky). Ak budu vsetky rovnako naplnene, tak uz potom fakt ostava len mechanicka zavada ci uz na kruhoch, alebo ventiloch...
-> darklord: Celá pohádka je taková. Sestra jela po dálnici a najednou auto zdechlo, doskákala na nejbližší bezpečný místo a diagnostika ukázala "miss fire" na 5 a 1 válci. Odtud se konal odtah. Vzhledem k tomu, že ten motor bere olej, vyměnili jsme svíčky za nové, což pomohlo na válci č. 1. Válec č. 5 pořád mrtvej. Přehodili jsme cívky mezi 4 a 5 válcem, závada se nestěhovala. Když jsem pak vyndal cívku ze svíčky a zkusil jiskru venku (na svíci, která v tom válci původně byla), konala se krásná bílo modrá šlupka, která byla slyšet dva metry daleko i přes motor běžící na 5 válců.
Kterej je to motor ti asi neřeknu, vím o tom prd, ale na tomhle videu vypadá úplně stejně Jak celkovej vzhled zaplastovanej, tak provedení vstřikovací lišty i lišty s elektrikou a bižu okolo.
Kterej je to motor ti asi neřeknu, vím o tom prd, ale na tomhle videu vypadá úplně stejně Jak celkovej vzhled zaplastovanej, tak provedení vstřikovací lišty i lišty s elektrikou a bižu okolo.
-> Borderer: Tak je to Brambor, takže to je v pořádku
Spíš sem přemýšlel nad oxidací koncovky zapalovacího káblu, že by byl problém s kontaktem se špicí svíčky.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Borderer: 525i 141kW boli minimalne 4 rozne motory, ktory mas na mysli? Kazdopadne ako prve po vymene sviecok (po kolko km to bolo?) by som skusil diagnostikovat na ktorom valci je chyba - odpajat cievky a podla zmeny behu motora vidis kde sa nic nemeni. Potom prehodit cievku na iny valec a potvrdit, ze problem je vo valci, a nie v cievke. Ja totiz predpokladam ze sa jazdilo na svieckach "kym to slo", a tym celkom trpia prave zapalovacie moduly. Co sa tyka vstrekovacej listy, tam naozaj zalezi na tom co je to za motor, ale globalne problem vo vybrati celej listy nevidim, len odporucam potom vymenit vsetky gumicky na vstrekoch ako na strane sania, tak na strane listy.
-> k.jarek: Svíčka od oleje, je to olejožrout.
Svíce jsou nový, zkoušeli jsme přehazovat cívky a stále "miss fire" na pátém válci.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Zajímavé. V jakém stavu byly svíce? Nemůže to být oxidací kontaktů? Ačkoli to by asi neodešlo víc válců najednou. Doufejme, že k měření tlaků nebude muset dojít![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> k.jarek: Tak něco divnýho. Dva válce se po výměně svící vzpamatovaly. Poslední vále stále stávkuje. Dneska vyndáme vstřiky, pak už zbejvá jen změřit kompresi.
edit: Netuší někdo, jestli u pětkovýho BMW s motorem 525i (asi 142 kW ? tak nějak?) lze vyzkoušet vstřiky tak, že je prostě vytáhnu ze sání a někdo zastartuje? Ty sponky, co je drží v liště na mne působí dost subtilně a nerad bych lovil vstřiky z motorovýho prostoru.
edit: Netuší někdo, jestli u pětkovýho BMW s motorem 525i (asi 142 kW ? tak nějak?) lze vyzkoušet vstřiky tak, že je prostě vytáhnu ze sání a někdo zastartuje? Ty sponky, co je drží v liště na mne působí dost subtilně a nerad bych lovil vstřiky z motorovýho prostoru.
-> k.jarek: Pozdrav vyřídím. Jinak nevíme co to je. Postupně se z toho během pár kilometrů na dálnici stalo HTP.
-> Borderer: Na čem to kleklo? Jinak že pozdravuju;-)
-> castrol:![107](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
-> castrol:
![107](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
-> Borderer: roztlacal ta na spiatocku
?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Tak sem celou vejsku od jednoho člověka poslouchal, jakej je Felda sráč a dnes.... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol 24.10.20 18:04:06: Taky myslim...
-> Syny: vyzera to ako pôvabnica dvojfarebna
-> SO545: súhlas
-> Tomáššš 14.10.20 22:04:21: viem asi o com hovoris...preto pomozem ale ksefty ma uz davno nezaujimaju...tu niet kupnej sily...
-> SO545: to každopádne.
Ale po skúsenostiach s listami na Š1000,100,110, 105-136 Rapid a inými doplnkami ,nechce sa mi riešiť , či niekto má alebo nemá záujem a ešte sa s tým naťahovať o cene .
z toho som vyrástol. Každý by to chcel všetko zadarmo . Skrátka veľa kecov a malo skutkov...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale po skúsenostiach s listami na Š1000,100,110, 105-136 Rapid a inými doplnkami ,nechce sa mi riešiť , či niekto má alebo nemá záujem a ešte sa s tým naťahovať o cene .
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> radekp:
-> Doyle: jo, zážitky ty zůstanou navěky. Já dostal 2 roky zpět Gallardo. Původně jsem si plánoval ke kulatinám něco takového půjčit třeba na víkend, ale ta cena a podmínky už úplně nehrály s s tím nadšením. Nakonec jsem si pořídil nové MTB![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Doyle: jo, zážitky ty zůstanou navěky. Já dostal 2 roky zpět Gallardo. Původně jsem si plánoval ke kulatinám něco takového půjčit třeba na víkend, ale ta cena a podmínky už úplně nehrály s s tím nadšením. Nakonec jsem si pořídil nové MTB
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MATTESS: ano jízda a na 30min. Zážitek pěkný, docela mě nechal a na dálnici jsem pokořil svůj "osobák", ale jen na chvíli, cesty byly místama mokré tak to bylo o hubu.
-> radekp:
takhle to zaparkoval ten předemnou...
... já zaparkoval úplně napříč
, ale dle přání instruktora![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> radekp:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
... já zaparkoval úplně napříč
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MATTESS: tak ono by se to hodilo i do vlákna jak parkuje blbec, že?
-> Doyle: sorry, musel jsem
-> Doyle: sorry, musel jsem
-> Doyle: není v nákupu, takže jízda? Na jak dlouho si to měl?