![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.01.21 20:46:40: dal jsem si nakonec 100 limit za 2150,-![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Tyjo, zrovna ty se svoji karmou mas takhle trapny limity na povinko? Ja pod 75 mega pojistku neberu teda...
povinko na nivu, axa po me chtela neuveritelnych pres 11000,-kc, tak vzp za 1886,-
za to, ze jsem to mel u axy a odhodil jsem toho curaka, co sestre vyhrozoval pistoli, na vedle stojiciho golfa
ted sestre rekla doktorka, ze by mela zvazit, dat to s nim zas dohromady kvuli detem, to se ve me zacala varit krev a zitra te poblble doktorce zavolam a pekne ji vysvetlim, ze by se asi mela jit lecit, protoze todle fakt neni normalni... tomu cloveku neni svata ani pamatka jeho vlastni dcery, mlatil ji, mlatil sestru, zneuctil pamatku moji mamky a taky mi podrapal BAZe
za to, ze jsem to mel u axy a odhodil jsem toho curaka, co sestre vyhrozoval pistoli, na vedle stojiciho golfa
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
ted sestre rekla doktorka, ze by mela zvazit, dat to s nim zas dohromady kvuli detem, to se ve me zacala varit krev a zitra te poblble doktorce zavolam a pekne ji vysvetlim, ze by se asi mela jit lecit, protoze todle fakt neni normalni... tomu cloveku neni svata ani pamatka jeho vlastni dcery, mlatil ji, mlatil sestru, zneuctil pamatku moji mamky a taky mi podrapal BAZe
-> Bukaj 24.01.21 12:58:37: Sú kompletné ale žiadné diely k lekru nemám.
-> Bery: Není ten setrvák moc těžkej?
-> Tom Troll: Ok, tak ho asi nemůžu vinit, z toho že se mu nechtělo. Přeuhlíkováno a promazáno a točí jak zamlada. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: No tam někam směřovala moje otázka... jestli alespoň nějaké tabulky k tomu máš atd.
-> dragon_cb_cz: No, až na to, že na to nemám díly a ani dílenské příručky a přípravky, takže na tom by to mohlo ztroskotat...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: A na Solex bys si troufnul? Kamarád potřebuje na R8.
-> isti: Jestli jsou kompletní, tak jo. A kdybys měl navíc nějaké základny ovládání startovací přívěry, tak se jich ujmu. Mám doma pár slušných LEKRů, kterým chybí tahle věc. Klidně bez víka s bimetalem - ty mám, ale chybí mi ta základna se stupňovitou vačkou a páčkami s pružinkami na hřídelce...
-> Jarda: Hrozná dekadence ta dnešní doba
Na druhou stranu ty LEKRy nejsou takové neštěstí, jako jejich předchůdci - stačí je vyčistit, zkontrolovat pár věcí, nastavit funkci "sytiče" (správně startovací přívěra) a hotovo - žádné zoufalství s rovnáním přírub, víka, uvolněnými nátrubky atd. Jediné, co bude brzy asi problém, je, podobně jako u SEDR/EDSR dostupnost kvalitních membrán (akcelerační pumpička a obohacovač)...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na druhou stranu ty LEKRy nejsou takové neštěstí, jako jejich předchůdci - stačí je vyčistit, zkontrolovat pár věcí, nastavit funkci "sytiče" (správně startovací přívěra) a hotovo - žádné zoufalství s rovnáním přírub, víka, uvolněnými nátrubky atd. Jediné, co bude brzy asi problém, je, podobně jako u SEDR/EDSR dostupnost kvalitních membrán (akcelerační pumpička a obohacovač)...
-> Bukaj 23.01.21 22:13:50: a proc ten smail? :)
-> ZdrubT: Moc se neraduj - Tvé jsou jen dva z nich...
-> Bukaj: Noo paráda.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
koukneme na to. diky!
-> Bery 21.01.21 13:38:58: Jak říká Tomáš. Asi záleží jakej. Buď je to v 19, nebo v 61 adrese.
-> Bery: Buď je to v adaptacích gateway nebo to má vlastní jednotku na regulaci baterie
-> Milan 136: Touran - nenašli jsme pod čím je to schovaný...
-> Jarda: Jop, u té. Ještě jsem to zkoumal a ona tam nějaká jednotka je a je napojená na většinu originálních čidel. Jenže ten člověk, co to dělal, znal akorát krutispoje a smršťovačka byla cizí slovo..když už jsem měl venku palubní desku, tak jsem to rovnou poopravil, aby to k něčemu vypadalo. Buďto to začalo pořádně fungovat nebo se to zbláznilo . Nic kódovat nebudu, jen si na to musim zvyknout. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: u feldy? Ale to je funkce toho alarmu, ktery tam jsi psal nemas![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jde to odkodovat, na ulozto jsem si stahoval manual.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jde to odkodovat, na ulozto jsem si stahoval manual.
-> StepaNoFUN: Už sem o tom něco slyšel u novějších aut. Tady mne to zaskočilo, protože to auto mám 8 let a nikdy nic takovýho nedělalo.
Ale je pravda, že jsem tam teďka umravňoval kabeláž napadenou kutilem....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: odpojili jsme konektor od svorky... spíš je divný že předtim mu to šlo nastavit a po výměně baterie už to nešlo...
-> Nwkt: Většinou dřív... 20-30sec...
-> Borderer: Ochrana před nechtěným odemčením. Zamkneš, náhodou (v kapse) odemkneš a jdeš do řiti... Auto nesmí zůstat odemčený. Takže se při neotevření dveří znovu zamkne. Blbý je, když Ti nechoděj spínače v zámkách. Otevřeš, hodíš dovnitř klíče a auto to neví... Pak je tam vazba na zapalování - pokud "neotevřeš", ale zapneš zapalování, zase se nezamkne.
-> Borderer: Ochrana před nechtěným odemčením. Zamkneš, náhodou (v kapse) odemkneš a jdeš do řiti... Auto nesmí zůstat odemčený. Takže se při neotevření dveří znovu zamkne. Blbý je, když Ti nechoděj spínače v zámkách. Otevřeš, hodíš dovnitř klíče a auto to neví... Pak je tam vazba na zapalování - pokud "neotevřeš", ale zapneš zapalování, zase se nezamkne.
-> Borderer: To je normální chování, cca 1 minuta a zamkne se
Měl sem u auta odpojenou baterku přes dva týdny. Dnes jsem to celý rozhejbal, projel a nechápu. Během odemykání/zamykání začalo vydávat zvuky a když auto odemknu a neotevřu dveře, tak se zase samo zamkne.
Asi to něco, o čem jsem neměl ano tušení, spadlo do továrního nastavení...nicméně...děs
í mne to. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: tam to nejde přes napětí?
Taky jsem nedávno řešil u B7 novou baterku, vyměnil jsem jí a vymazalo se nastavení teploty pro stop-start, kterou mi tam -> saskyn2: nastavil v létě diagnostikou.... teď s novou baterkou jsem to chtěl znovu nastavit a už mu to nešlo.....![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136: normálna trojka 2016
-> Nwkt: No, i to je řešení :-)
Já vím, že u elektromobilů by se mělo po DN odpojit vysoké napětí.
Sice je furt riziko samovznicení článků, protože li-on na to trpí, ale to už se nedá nic dělat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já vím, že u elektromobilů by se mělo po DN odpojit vysoké napětí.
Sice je furt riziko samovznicení článků, protože li-on na to trpí, ale to už se nedá nic dělat
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Hele benzínovej 3.2 nebo 3.6 Passat má baterku v kufru a má na ní pyropatronu. Pokud vystřelí bag, odstřelí to automaticky baterku
-> Nwkt: Jasný :-)
Já jsem tak nějak moc nepochopil, proč není povinnost montovat odpojovač baterií do motorového prostoru - na všechno regule, atesty, homologace a já nevím co ještě - ale taková banalita je nenapadne.
Takhle přijedou hasiči k nehodě, a hledaj baterku kde vlastně vůbec je - a pak ji pracně odpojujou, protože je zbytečný to ničit pákovkama![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jsem tak nějak moc nepochopil, proč není povinnost montovat odpojovač baterií do motorového prostoru - na všechno regule, atesty, homologace a já nevím co ještě - ale taková banalita je nenapadne.
Takhle přijedou hasiči k nehodě, a hledaj baterku kde vlastně vůbec je - a pak ji pracně odpojujou, protože je zbytečný to ničit pákovkama
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 20.01.21 21:16:34: V tom dvojkovým?
-> Milan 136: prečo mi to na Supe nešlo prispôsobiť? normál v ODISE nič ... a to som direkt išiel kvôli tomu
bola tam 68 AGM
bola tam 68 AGM
-> David29: Koncern má většinou dvě baterku, pokud má Webasto
-> Nwkt: Nemívá Audi náhodou i baterky dvě? Zrovna tuhle značku snad někdo sklonoval, když se řešilo odpojení aku u nehody
-> Milan 136: Jo, ale není přímo na baterce. Nebo B7 passat jí snad má v podběhu, když má rekuperaci
-> Nwkt 20.01.21 20:42:01: Ale i baterku ne?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> David29: F2 nic takovýho nemá, dej tam baterku a neřeš
-> Milan 136: Tak to díky, dobrý vědět. A ta ŘJ - to je tohle? Jinak mě se teda jedná konkrétně od Fabii2, HTP...
A co se stane, když to jednotka nebude vědět?![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Jinak že mě to překvapuje. Kolega si zapojil novej klakson - na místo původního, takže na původní přivod vzduchu a elektřiny. A nejde mu to. Tak jsem sondoval a - ŘJ zjistí jinej odběr, považuje to za závadu a prostě nezatroubí.
A co se stane, když to jednotka nebude vědět?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Jinak že mě to překvapuje. Kolega si zapojil novej klakson - na místo původního, takže na původní přivod vzduchu a elektřiny. A nejde mu to. Tak jsem sondoval a - ŘJ zjistí jinej odběr, považuje to za závadu a prostě nezatroubí.
-> Milan 136: Ona občas bývá i schovaná jinde, Audi jí mají v kufru a podobně
-> Tom Troll: Už si to moc nepamatuju... Ale ta cívka je takovej věčnej problém. A nespoléhal bych se, že u startéru kde jsou ložiska KO, ta cívka bude OK
Prostě starej škodováckej startér není žádnej hightec. Snad i dneska se dá sehnat kšeft, kde je ti ho vymění za repasovanej a máš klid
Prostě starej škodováckej startér není žádnej hightec. Snad i dneska se dá sehnat kšeft, kde je ti ho vymění za repasovanej a máš klid
-> David29 20.01.21 20:36:31: Když najdeš na pólu řj akumulátoru, tak tomu musíš po výměně říct, že je tam nová baterka a zadat její údaje.
-> Milan 136: Prosímtě, jak to vůbec je? Baterku nelze vyměnit, musí teda servis?
A jak poznám, kterého auta se to týká?
A jak poznám, kterého auta se to týká?
-> palinator: Teď jsem vyměnil cívku se spínačem z elektricky dobrýho startéru co má ko ložiska, zase velmi pomalý točení, při dalšim pokusu jenom cvakání... Při příležitosti absence cívky jsem si zkusil zatahaz za magnet kotvou a hejbe se hrubym pohybem cca 1cm, na dobrym startéru se hejbe tak 3km a hladce...
Už vidim jak tam zejtra dám komplet ten druhej startér a za tejden se rozletí / zadře / shoří.
Jedna dobrá poznámka ale, na zmrzlym sněhu se dá fakt dobře ležet pod autem dokud tam člověk leží jednu dvě minutky na jeden šroubek, za tu dobu skoro nenamokne, je to pevný, a nešpiní to.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Už vidim jak tam zejtra dám komplet ten druhej startér a za tejden se rozletí / zadře / shoří.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jedna dobrá poznámka ale, na zmrzlym sněhu se dá fakt dobře ležet pod autem dokud tam člověk leží jednu dvě minutky na jeden šroubek, za tu dobu skoro nenamokne, je to pevný, a nešpiní to.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bery 20.01.21 13:19:11: U jakýho auta? U koncernu VW je přizpůsobení nové baterky otázka minuty.