![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Polyš: ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
Když už jsem dlouho nemohl sehnat blok 136-742,a ve stodole se mi válel blok z Favorita,tak jsem ho upravil s pomocí spolužáka svářeče. :)
-> Jakub05: podobný koťátko měla známá v baráku. Nevíš jak se toho zbavit? Manžel to sem nanosil po dílech z družstva během 2 let. Byla to místnost uprostřed baráku s 80cm dveřma všemi směry. Pár let trvalo než našla někoho, kdo si to za odvoz rozebral. Rozebíral to asi 3 měsíce.
V rámci privatizace části končící firmy přesun jednoho mazlíka (2,3t). Nejlepší bylo se s tím vytočit z údržby, všude sloupy, malá vrata...
Pujcil jsem si tohle. Zase prace. Ale alespon o trochu mensi, nez to mlatit palici.
Edit: Ještě by to mohlo mít větší zdvih pístnice. Tohle jsem před časem prodlužoval, aby se mi tam vešly moje 120cm špalky (mělo to 90), ale zdvih je bohužel jen cca 60cm. :-/ takže to leckdy nedoštípne.
Jinak síla neskutečná (v tunách nevím, ale tlačí to do tý pístnice 150Bar), výhodou jsou bezpečnostní prvky - žádný. :-D
Edit: Ještě by to mohlo mít větší zdvih pístnice. Tohle jsem před časem prodlužoval, aby se mi tam vešly moje 120cm špalky (mělo to 90), ale zdvih je bohužel jen cca 60cm. :-/ takže to leckdy nedoštípne.
Jinak síla neskutečná (v tunách nevím, ale tlačí to do tý pístnice 150Bar), výhodou jsou bezpečnostní prvky - žádný. :-D
Obe som musel potiahnúť traktorom lebo mám málo klínov,iba 1ks![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dnes padli dve staré agáty a nič som pri tom nezdemoloval ani nepoškodil,niečo zo mňa predsalen bude![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Nechal som iba najlepšie,vyhodil som toho celé vrece.
-> isti: Miliardář
Mně se použité nedostávají - když seženu něco kloudného, tak nové, ale použité jsou skoro vždy na vyhození. Ty Tvé vypadají velmi slušně![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mně se použité nedostávají - když seženu něco kloudného, tak nové, ale použité jsou skoro vždy na vyhození. Ty Tvé vypadají velmi slušně
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Cez víkend som čistil a spároval použité M svetlá
Vlastne už ako tak spárované boli.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: ano prosim...
-> StepaNoFUN:
Sekundér?
Sekundér?
Tuning skolnich kamen, aby v nich slo topit drevem. Kdyz jsem v nich topil predtim, tak venku nebylo videt. Ted uz se z komina skoro nekouri. Tohle je testovaci verze. Prijde tam zavarit trubka s vickem.
Konečne niekto správnymi slovami opísal, prečo opatrujeme a jazdíme starými škodovkami
(Boris Filan v knihe o Jožovi Rážovi: Cigary idú do neba).
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
(Boris Filan v knihe o Jožovi Rážovi: Cigary idú do neba).
-> dragon_cb_cz: Deseťák, dvaceťák, padesáťák českej i slovenskej a desetikorunu.
Ale co hůř, tak taky asi 10 litrů vody u spolujezdce.
Nicméně to vypadá, že to bylo díky ledabyle přilepenému igelitu pod čalouněním dveří. Zatím to má čas vysychat, než seženu komfortní a dveřní svazky pro el. okna a zrcátka.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Borderer: Ta je mi nějaká povědomá
Tak povídej, jaké poklady jsi našel ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Jooo, já ti naprosto rozumím, mám to úplně stejně. Bohužel i směrem do opačnýho extrému ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: Protože to nehoří.
Už několik let provozuju Å ve stavu, ze kterého nemám radost, ale dokud to jede, tak nějak není motivace s tím něco dělat. Zato auto, které se mi podělá a se kterým potřebuju jezdit - tam je ta motivace nasnadě...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Už několik let provozuju Å ve stavu, ze kterého nemám radost, ale dokud to jede, tak nějak není motivace s tím něco dělat. Zato auto, které se mi podělá a se kterým potřebuju jezdit - tam je ta motivace nasnadě...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: To je stejně úžasný, že GO motoru a převodovky stíháš po nocích ve vánici, ale takovouhle věc ne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, jo, já na to mám "origo" dobový doplněk, ale dodnes jsem se nedokopal to nainstalovat...
-> Bukaj: Proto jsme s Jirkou (Semikem) delali obtok benzinu zpet do hrdla nadrze... Jak je na sedru vstup benzinu, tak je pred jehlovym ventilem jeste zatka na zadni strane. Do ni pasuje holendr z brzdovyho valce (do holendru jsme dali tlumitko).
-> Tom Troll: Já s ničím jiným přes léto ani nejezdím, dneska po dlouhý době vytažena do hnusnýho počasí a rovnou kolize v podobě roztláčení
jistě ale tento rok ještě vyjede![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> jimbeam655: Se Škodovkou? já myslel, že s T4 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom Troll: však se na ni díváš, bude od zítřka sloužit jako daily a je v plánu na konci měsíce, výlet asi do Amsterdamu pokud se na to kámoš nevysere ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jimbeam655: Aha. To jsem si nespojil. Upřímě jsem čekal že to byla další výměna.
Daily škodovku si sežeň, je to utrpení.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Daily škodovku si sežeň, je to utrpení.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: a taky za to můžeš částečně ty řekl jsem si že chci taky mít škodovku na daily ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: první od výroby... Ty asi myslíš jiné SPZ které jsou už na 4. Kastli
tohle jsem koupil hlavně kvůli SPZ protože sehnat po 37 letech od registrace auto co má spz jen o 14 čísel od toho co už mám to prostě koupit musíš![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> jimbeam655: Kolikátá kastle? ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Přesně měsíc po koupi konečně doděláno, absolvovaná STK, přepsáno a vytaženo z depozitu ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Aha. Nevedel som, čo tým myslíš. No, ten neustále pretekajúci benzín pumpou niečo bude mať do seba. Chladenie, a zrejme aj mazanie ventilčekov pumpy.
Mám síce Facet-ku, už 13 rokov, ale prvotne bežala na SEDRi a bez vratky. Bol som s takýmto zapojením škodovkou v Taliansku a tá facetka tam vtedy pri poskakovaní po mestách v letných horúčavách dosť trpela - klepala. Potom som dal LEKR a obtok a je kľud.
Mám síce Facet-ku, už 13 rokov, ale prvotne bežala na SEDRi a bez vratky. Bol som s takýmto zapojením škodovkou v Taliansku a tá facetka tam vtedy pri poskakovaní po mestách v letných horúčavách dosť trpela - klepala. Potom som dal LEKR a obtok a je kľud.
-> minno: Vysvětlit to neumím, samotnému mi přesný důvod není jasný. Ale čerpadlo, které u Favorita bezproblémově funguje, při použití v zadohrabu bez obtoku velmi rychle přestane těsnit - možná je to vlivem horšího chlazení (čerpadlo u Favorita se neustále chladí protékajícím palivem, zatímco u zadohrabu palivo přes čerpadlo moc neproudí a vlivem přehřívání se též uvolňují ty nátrubky) nebo víc trpí výtlačný ventilek, když je za ním tlak a membrána se jej snaží přetlačit, možná je to i záležitostí jiného umístění a uložení motoru (vibrace, opět chlazení), další věcí je, že LEKR není tak háklivý na nízkou hladinu paliva při startu studeného motoru (lépe řešený sytič), takže i bez načerpání páčkou nedojde v plovákovce palivo tak rychle, jako u SEDR/EDSR, navíc Fa čerpadlo má vyšší dodávku paliva (vyšší zdvih membrány), než zadohraby - přesto i při použití Fa čerpadla toto nefunguje tak dobře, jako na LEKRu. Třeba se jednou dostanu k tomu, abych na Å konečně nainstaloval tu sadu na obtok jehlového ventilu a pak zjistím, že to a) vůbec nepomohlo, nebo b) to konečně funguje...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 21.11.22 09:09:58: Prosím vysvetliť: Čo má spoločné vratka do nádrže s tým, či čerpadlo tesní, alebo nie?
-> Borderer: Já ho měnil jen jednou a to proto, že jsem ho náhodou měl, ale pokud je OK, tak bych ho jen lehce potřel tukem a vrátil. U Volva se mi rozpadlo, tak jsem použil tmel (hlavně ne silikon
)...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Těsnění pod škrtící klapku na fel 1.3 - vyměnit pokaždé nebo jen při poškození? Sehnat se už nedá a žeby se mi ho (při mý preciznosti) chtělo vyřezávat se taky říct nedá.
Případně z jakého materiálu to je? Obyč papír s nějakou tepelnou odolností?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: -> palinator: No vidíš, možná máš pravdu s tím, že víka s nátrubky v jedné ose měla ventilky nevyměnitelné. Nicméně ty vyměnitelné ventilky existují i ve verzi s gumovým těsněním místo pertinaxu.
Ale netěsnění a propouštění je bohužel vlastnost jakéhokoli čerpadla na autě, kde není vratka do nádrže (jako to měl vymyšlené Pierburg/LEKR u Fáčka) - i když dáš nové čerpadlo nebo ventilky, tak záhy stejně padá benzín a je nutné čerpat ručně nebo dlouho točit startérem...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Ale netěsnění a propouštění je bohužel vlastnost jakéhokoli čerpadla na autě, kde není vratka do nádrže (jako to měl vymyšlené Pierburg/LEKR u Fáčka) - i když dáš nové čerpadlo nebo ventilky, tak záhy stejně padá benzín a je nutné čerpat ručně nebo dlouho točit startérem...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Bukaj:
Já myslel že všechny víka čerpadla měla od rovných nátrubků ventilky nevyměnitelné. Když jsem rozebíral svoje původní čerpadlo, tak na ústní zkoušku produkovaly. Nějak jsem to vyčistil a rozhýbal, že těsnily, leč původní problém to nevyřešilo (nutnost častého čerpání ruční pumpičkou a její malý účinný zdvih).. Porovnával jsem s dědovou 88"
Já myslel že všechny víka čerpadla měla od rovných nátrubků ventilky nevyměnitelné. Když jsem rozebíral svoje původní čerpadlo, tak na ústní zkoušku produkovaly. Nějak jsem to vyčistil a rozhýbal, že těsnily, leč původní problém to nevyřešilo (nutnost častého čerpání ruční pumpičkou a její malý účinný zdvih).. Porovnával jsem s dědovou 88"
-> mishom: Z mé zkušenosti jsou závitový lepidla odolný benzinu i brzdovce.
-> Bukaj:
konope je nasucho, bez fermeze, na karburatore to uz mam dlhsie, tesni a ani sa nepovoluje. Ale dobre vediet, na dalsie veci dam Loctite ked je benzinovdorny, bude s tym ovela menej roboty.
Ventilok zo strany od nadrze tesni gumickou priamo o odliatok, tam ten dierovany mosadzny drziak je len drziak na strunku, nemusi tesnit o odliatok.
Ventilok zo strany karburatoru uz musi tesnit. Z vyroby je nalisovany (rovnako ako natrubok karburatoru) a tesnil. Ked sa veko poriadne zahreje tak z miesta sam vypadne jemnym tuknutim, takze dosadacia plocha ktora ma tesnit sa nijako neposkodi. Naspat ide tiez zalisovat, s mierne nahriatym vekom (tak aby sa neposkodila guma). Tento druhy mosadzny ventilok je "plny kus", nie vyohybany pliesok, nedeformuje sa.
Problem bol prave s gumickami, boli uplne stvrdnute, pred vymenou prepustali, po vymene neprepustaju, teda aspon ked sa snazim fuknut ustami
, mozem to neskorej skusit s kompresorom alebo nadobkou bezinu - aky bude ubytok tlaku/hladiny za nejaky cas, ale vyzera ze to funguje :)
konope je nasucho, bez fermeze, na karburatore to uz mam dlhsie, tesni a ani sa nepovoluje. Ale dobre vediet, na dalsie veci dam Loctite ked je benzinovdorny, bude s tym ovela menej roboty.
Ventilok zo strany od nadrze tesni gumickou priamo o odliatok, tam ten dierovany mosadzny drziak je len drziak na strunku, nemusi tesnit o odliatok.
Ventilok zo strany karburatoru uz musi tesnit. Z vyroby je nalisovany (rovnako ako natrubok karburatoru) a tesnil. Ked sa veko poriadne zahreje tak z miesta sam vypadne jemnym tuknutim, takze dosadacia plocha ktora ma tesnit sa nijako neposkodi. Naspat ide tiez zalisovat, s mierne nahriatym vekom (tak aby sa neposkodila guma). Tento druhy mosadzny ventilok je "plny kus", nie vyohybany pliesok, nedeformuje sa.
Problem bol prave s gumickami, boli uplne stvrdnute, pred vymenou prepustali, po vymene neprepustaju, teda aspon ked sa snazim fuknut ustami
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> mishom 20.11.22 11:20:45: Ale konopí se benzínem nezatáhne - leda vodou! a jestli jsi to dal na fermež, tak ta zase neodolá benzinu...
Snad všechna lepidla na závity jsou po zaschnutí odolná benzinu - zkoušel jsem několik různých výrobců a vše je to zřejmě stejná báze, i když to má jinou barvu. Aktuálně mám načaté Loctite 2701 a něco vysokopevnostního Noname od Poláků, předtím jsem používal jiný Loctite a něco origo VW, co jsem dostal od kamaráda a vše to fungovalo stejně. Zatím jsem neměl reklamace předělaných nátrubků
-> mishom 20.11.22 11:29:45: Tato novodobá víka s nevyměnitelnými ventilky jsem nikdy nerozebíral - ony ty novější ventilky s gumovou těsnicí plochou neodcházejí. Zaráží mne, že v tom víku ty ventilky nejsou ničím utěsněné - tam spíš předpokládám, že než by propouštěl samotný ventil, bude propouštět spárou mezi tělesem ventilku a stěnou vývrtu v odlitku víka...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Tomuto víku bych po výměně nevěřil. Originály Jikov mají mezi ventilkem a dosedací plochou ve víku papírové těsnění - tady není ani to...
Jinak mezityp ventilku z přelomu 80. a 90. let, který byl stejné konstrukce, jako původní provedení s pertinaxovou těsnicí ploškou, jen ten pertinax byl pogumovaný je nejlepší varianta i do starších čerpadel. Problém ovšem je jej sehnat nepoškozený. Vlivem pnutí je u 90% těchto ventilků prasklý kroužek vnějšího mosazného zálisu jeho těla (a ventil pak nezatěsníš do vývrtu tělesa víka)...
Předchozí verze ventilku s pertinaxem na to netrpěla...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Snad všechna lepidla na závity jsou po zaschnutí odolná benzinu - zkoušel jsem několik různých výrobců a vše je to zřejmě stejná báze, i když to má jinou barvu. Aktuálně mám načaté Loctite 2701 a něco vysokopevnostního Noname od Poláků, předtím jsem používal jiný Loctite a něco origo VW, co jsem dostal od kamaráda a vše to fungovalo stejně. Zatím jsem neměl reklamace předělaných nátrubků
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> mishom 20.11.22 11:29:45: Tato novodobá víka s nevyměnitelnými ventilky jsem nikdy nerozebíral - ony ty novější ventilky s gumovou těsnicí plochou neodcházejí. Zaráží mne, že v tom víku ty ventilky nejsou ničím utěsněné - tam spíš předpokládám, že než by propouštěl samotný ventil, bude propouštět spárou mezi tělesem ventilku a stěnou vývrtu v odlitku víka...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Tomuto víku bych po výměně nevěřil. Originály Jikov mají mezi ventilkem a dosedací plochou ve víku papírové těsnění - tady není ani to...
Jinak mezityp ventilku z přelomu 80. a 90. let, který byl stejné konstrukce, jako původní provedení s pertinaxovou těsnicí ploškou, jen ten pertinax byl pogumovaný je nejlepší varianta i do starších čerpadel. Problém ovšem je jej sehnat nepoškozený. Vlivem pnutí je u 90% těchto ventilků prasklý kroužek vnějšího mosazného zálisu jeho těla (a ventil pak nezatěsníš do vývrtu tělesa víka)...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Předchozí verze ventilku s pertinaxem na to netrpěla...
-> mishom: Kam si dal gumičky?
okrem toho sa podarilo vymenit "nevymenitelne" ventilky
Postup je- ostrym malym sekacikom ulomit "zapertlovania" , skalpelom zacistit zostavajuce hranky, nahriat, buchnut o stol, jeden ventilok vypadne, druhemu dierkovanemu treba pomoct kliestami. Dat nove gumicky a nalisovat spat 11skou orechom, zaistit jamkarom. Nakoniec zarovnat veko na kuse skla + 120 smirgel. (veka sa velmi jemne prehli, asi kvoli tomu nahriatiu)
Mozno sa to niekomu zijde, tu na fore som sa docital, ze treba jedine vymenit cely horny diel.
Postup je- ostrym malym sekacikom ulomit "zapertlovania" , skalpelom zacistit zostavajuce hranky, nahriat, buchnut o stol, jeden ventilok vypadne, druhemu dierkovanemu treba pomoct kliestami. Dat nove gumicky a nalisovat spat 11skou orechom, zaistit jamkarom. Nakoniec zarovnat veko na kuse skla + 120 smirgel. (veka sa velmi jemne prehli, asi kvoli tomu nahriatiu)
Mozno sa to niekomu zijde, tu na fore som sa docital, ze treba jedine vymenit cely horny diel.
-> Bukaj: Zavit ja na konope + je to "papierovejsi" maksi fiber nez napr. na sitku karburatoru, snad tobude ok. Nebol som si isty ktore lepidla su kompatibilne s benzinom.. Ak mas typ na nejake, urcite to pridam do vybavy dielne