skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Jenom k těm airbagum, já bych u nich nebyl moc optimista, když jsme je kdysi práskali, tak takhle starý fungovaly tak každej druhej, a to je už tak 10 let.
-> isti:
Ujasněme si pojmy:
holobit - holografická jednotka datové kapacity
piropásy - velmi dlouhé nekynuté knedlíky
...
ad. 1) Pokud se bavíme o přitahovačích bezpečnostních pásů, tak je to dobré k tomu, že při nárazu vozidla "pyropatrony" předepnou bezpečnostní pás řidiče či spolujezdce (případně spolujezdců) ještě před tím, než dojde ke zpomalení vozidla nárazem a pokračování pohybu osob setrvačností a zaseknutí bezpečnostního pásu, tedy hrozí menší riziko poranění pásem (zlomeniny kostí, zhmožděniny apod.).
Funguje to na stejném principu, jako airbag, jen pyropatrona nevystřelí pytel z krabice, ale přitáhne bezpečnostní pás.
ad. 2) Stejně, jako airbag - normálně odpojit konektor z pásu (předpokládám, že na vrakovišti už v autě není akumulátor).
ad. 3) Ano, ve dveřích řidiče. Vozy s pravostranným řízením mají v pravých dveřích, levostranné v levých.
ad. 4) Zezadu na středu volantu budou někde šrouby. Pravděpodobně budou přístupné až po sundání krytů sloupku volantu (nevím přesně, jak to má felda). Po odšroubování střed sundáš a odpojíš konektor airbagu od kroužku pod volantem...
ad. 5) Airbagy (většinou) fungují na principu elektronickém: Čidla nárazu - řídící jednotka - jednotlivé airbagy. Existují i airbagy mechanické (většinou boční v sedadlech), kde není jednotka, ale mechanická spoušť (rozbuška) v rámu sedadla, fungují tedy i bez připojené baterie, ale to nebude případ Felicie. Takže budeš potřebovat komplet elektroinstalaci airbagů, řídící jednotku a všechny airbagy, které v tom autě jsou (včetně pásů, pokud mají přitahovače). Pokud budeš předělávat "holátko" na lepší výbavu, demontoval bych kompletní svazek elektroinstalace z dárce. Bude to jednodušší, než tahat jen části svazku, nehledě na to, že by ti jistě něco chybělo...
ad. 6-9) Odpovědi nechám na někom, kdo má Feldu...
...jen centrál v zadních dveřích je stejný, jako v předních - motorky jsou přišroubované a snadno demontovatelné (pokud je to origo centrál)...
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ujasněme si pojmy:
holobit - holografická jednotka datové kapacity
piropásy - velmi dlouhé nekynuté knedlíky
...
ad. 1) Pokud se bavíme o přitahovačích bezpečnostních pásů, tak je to dobré k tomu, že při nárazu vozidla "pyropatrony" předepnou bezpečnostní pás řidiče či spolujezdce (případně spolujezdců) ještě před tím, než dojde ke zpomalení vozidla nárazem a pokračování pohybu osob setrvačností a zaseknutí bezpečnostního pásu, tedy hrozí menší riziko poranění pásem (zlomeniny kostí, zhmožděniny apod.).
Funguje to na stejném principu, jako airbag, jen pyropatrona nevystřelí pytel z krabice, ale přitáhne bezpečnostní pás.
ad. 2) Stejně, jako airbag - normálně odpojit konektor z pásu (předpokládám, že na vrakovišti už v autě není akumulátor).
ad. 3) Ano, ve dveřích řidiče. Vozy s pravostranným řízením mají v pravých dveřích, levostranné v levých.
ad. 4) Zezadu na středu volantu budou někde šrouby. Pravděpodobně budou přístupné až po sundání krytů sloupku volantu (nevím přesně, jak to má felda). Po odšroubování střed sundáš a odpojíš konektor airbagu od kroužku pod volantem...
ad. 5) Airbagy (většinou) fungují na principu elektronickém: Čidla nárazu - řídící jednotka - jednotlivé airbagy. Existují i airbagy mechanické (většinou boční v sedadlech), kde není jednotka, ale mechanická spoušť (rozbuška) v rámu sedadla, fungují tedy i bez připojené baterie, ale to nebude případ Felicie. Takže budeš potřebovat komplet elektroinstalaci airbagů, řídící jednotku a všechny airbagy, které v tom autě jsou (včetně pásů, pokud mají přitahovače). Pokud budeš předělávat "holátko" na lepší výbavu, demontoval bych kompletní svazek elektroinstalace z dárce. Bude to jednodušší, než tahat jen části svazku, nehledě na to, že by ti jistě něco chybělo...
ad. 6-9) Odpovědi nechám na někom, kdo má Feldu...
...jen centrál v zadních dveřích je stejný, jako v předních - motorky jsou přišroubované a snadno demontovatelné (pokud je to origo centrál)...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti 05.01.23 09:44:02: Pyropásy jsou "mechanická" záležitost při nárazu se odpálí a zatáhnou
ovládání je u řidiče, to ke spolujezdci byli anglický verze
bag sundáš snadno zezadu jsou šrouby
pro zprovoznění bagů potřebuješ dotahat kabeláž a jednotku - je na tunelu pod topením
šrouby na palubovku jsou od motoru pod izolací- v té jsou vyřízlý takový okýnka který odklopíš a jsi u matek
kabeláž k motoru potřebovat nebudeš
ovládání je u řidiče, to ke spolujezdci byli anglický verze
bag sundáš snadno zezadu jsou šrouby
pro zprovoznění bagů potřebuješ dotahat kabeláž a jednotku - je na tunelu pod topením
šrouby na palubovku jsou od motoru pod izolací- v té jsou vyřízlý takový okýnka který odklopíš a jsi u matek
kabeláž k motoru potřebovat nebudeš
-> isti: Detaily ti neporadím, jen k těm pyropásům - potřebuješ je právě pokud bys chtěl i airbagy. Pokud vím, tak se oboje aktivuje současně. Na aktivaci bude asi nějaké čidlo příčného zrychlení a nějaké další blbiny? To už nevím. Každopádně bez předpínače by ten airbag mohl nadělat víc škody než užitku.
Dočítal som sa že na virte človek vždy dostane rýchlí a adekvátný odpoveď tak to skúsím
Mám doma feliciu vo výbave holobit (1.3ka)a na vrakovisku je jedna 1.6-ka s klimou servom a v elektrike.obe predné dvere v elekrike už mám doma.
1Piropásy sú na niečo dobré alebo je to zbytočnosť a na akom princípe fungujú?
2Ako odmontovať piropás aby mi tam nerozletel?Totiž šoférový by som musel vybrať kvôli kábeláži ku prepínačom elektrických okien.
3Ovládanie elektr zrkadiel je vždy len na šoférvých dverách?Akoby som videl na predaj aj na pravé dvere.
4Zo štvorramenného volantu ako dám dole stred s airbagom?
5Na akom pricipe funguje airbag a čo je k tomu potrebné do auta v ktorej to nebolo z výboby?
6V tej 1.6ke vedú dve káble do plastovej ˝˝krabičke˝˝ u protikusov zadných pásov na podlahe,to je na čo?
7Stručný návod ako vymontovať palubovku?Na lavej strane som to už skúsil s menším úspechom ale na pravej nenachádzám skrutky.
8Kábeláž z motorového priestoru môžem odstrihnúť alebo z toho môžem niečo potrebovať k elektr oknám,zrkadlám k centrálu a alarmu?
9Centrál v zadných dverách.Ako to vybrať von?Sa mi zdá že plech ku ktorému je to prišrobovaný je prinitovaný k zámku.
10Asi je to všetko![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mám doma feliciu vo výbave holobit (1.3ka)a na vrakovisku je jedna 1.6-ka s klimou servom a v elektrike.obe predné dvere v elekrike už mám doma.
1Piropásy sú na niečo dobré alebo je to zbytočnosť a na akom princípe fungujú?
2Ako odmontovať piropás aby mi tam nerozletel?Totiž šoférový by som musel vybrať kvôli kábeláži ku prepínačom elektrických okien.
3Ovládanie elektr zrkadiel je vždy len na šoférvých dverách?Akoby som videl na predaj aj na pravé dvere.
4Zo štvorramenného volantu ako dám dole stred s airbagom?
5Na akom pricipe funguje airbag a čo je k tomu potrebné do auta v ktorej to nebolo z výboby?
6V tej 1.6ke vedú dve káble do plastovej ˝˝krabičke˝˝ u protikusov zadných pásov na podlahe,to je na čo?
7Stručný návod ako vymontovať palubovku?Na lavej strane som to už skúsil s menším úspechom ale na pravej nenachádzám skrutky.
8Kábeláž z motorového priestoru môžem odstrihnúť alebo z toho môžem niečo potrebovať k elektr oknám,zrkadlám k centrálu a alarmu?
9Centrál v zadných dverách.Ako to vybrať von?Sa mi zdá že plech ku ktorému je to prišrobovaný je prinitovaný k zámku.
10Asi je to všetko
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer 04.01.23 13:12:36: To "průhledné tekuté" byl právě ten Breox. Jinak pokud to je z Feldy, tak bych se nebál to zalít brzdovkou, zašpuntovat otvory (nebo našroubovat šrouby) a pokud to budeš skladovat v interiéru za stálé teploty a vlhkosti (zděný dům, ideálně panelák), tak by to mělo vydržet fůru let bez poškození.
Nebo koupit ten Breox - není ho potřeba zase tolik a naposledy jsem ho kupoval za cca 50 Kč lahvičku, která mi vystačila cca na konzervaci páru čtyřpístů a páru zadních prasat na škodovku. (lahviček jsem tedy koupil víc, než jednu)...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nebo koupit ten Breox - není ho potřeba zase tolik a naposledy jsem ho kupoval za cca 50 Kč lahvičku, která mi vystačila cca na konzervaci páru čtyřpístů a páru zadních prasat na škodovku. (lahviček jsem tedy koupil víc, než jednu)...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Možná blbost.. Ale co teflonové mazivo?
-> Borderer: Já bych se zase trochu bál "nějakého" oleje, že těm gumičkám taky úplně neprospěje.
Co zavolat Fiegrovi a poptat se u něj?
Co zavolat Fiegrovi a poptat se u něj?
Konzervační olej = třeba konkor 101?
Silikonovky bych se bál, jestli to není ta, co po smíchání s normální zlikviduje gumičky?
Silikonovky bych se bál, jestli to není ta, co po smíchání s normální zlikviduje gumičky?
-> Borderer 04.01.23 13:12:36: Tuším vymýt lihem od brzdovky a pak zakonzervovat něčím co je šetrné ke gumičkám atd a zároveň neváže vodu... takže možná ta DOT5.
-> Jarda/felda 04.01.23 15:57:22: Pozor, DOT 5.1 je "normální" brzdovka. Silikonová je DOT 5.
-> Jarda/felda 04.01.23 15:57:22: Pozor, DOT 5.1 je "normální" brzdovka. Silikonová je DOT 5.
-> Borderer 04.01.23 13:12:36: konzervační olej
nebo můžeš 5.1 brzdovku ta by neměla brát vodu
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dotaz do placu, jak ideálně zakonzervovat ABS/EDS jednotku včetně HBV? Dostala se mi do ruky Felda s ABS/EDS a chystám se na kuchání. Nicméně čas na zástavbu se najde bůhví kdy (jestli). Nerad bych to znehodnotil vzhledem k bezproblémové funkci. Mne napadá to jen prolejt Breoxem, ale to bych za něj dal víc, jak za celý auto. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: ještě mne napadá, že sem v jedné mototechně při likvidaci skladu kupoval HBV na užovku zalité jakousi průhlednou tekutinou...Ale žebych tušil co to je... :-/
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: ještě mne napadá, že sem v jedné mototechně při likvidaci skladu kupoval HBV na užovku zalité jakousi průhlednou tekutinou...Ale žebych tušil co to je... :-/
-> michael 27.12.22 22:21:51: parada az na to cakanie
-> michael: Tak to je fajn :)
-> Bukaj: Ano ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> michael 28.12.22 09:54:46: I po započtení inflace?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Jako fakt hold taková je dnes doba.
-> michael: Jako fakt? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Mě se to vyplatilo vydělal jsem 20 tisíc.
-> michael 27.12.22 21:25:05: A to se vyplati, porad kupovat novy auta a pak je vicemene hned prodavat?
-> castrol: No ještě ji nemám zatím je pouze objednaná.
-> michael: mas tu IV monte ?
-> castrol: No jo na Fabii se pokusím polepšit a na motorce také ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> michael: to je este horsie nez ja
ale ja najazdim dost na moto
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Málo byl jsem tento rok zase hodně v zahraničí, tak necelé tři tisíce.
-> michael: kolko malo nabehane ?
Prodáno, tak snad majitel bude spokojený a hned to někde nerozbije.
-> saskyn2:
No já to pochopim.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No já to pochopim.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: to je v pohodě. Já dával potvrzení o ekolikvidaci na nějakou bouračku, borec mi volal po 2 letech že se k tomu dostal a jde na úřad, nepochopíš![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Realizoval jsem zánik vozidla po 112 dnech od vystavení dokladu o likvidaci.
Lhůta je 10 dní. ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> minno 19.12.22 13:04:35:
Jinak šéf mi půjčil právě tuhle knihu (Historie motorů 1899-1948), tak ji čtu doma.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak šéf mi půjčil právě tuhle knihu (Historie motorů 1899-1948), tak ji čtu doma.
-> minno:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V práci každý ASAP-uje, tak konečne som zistil, čo to znamená![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy 16.12.22 09:21:13: V Kosiciach je hangar doplna v neskutocnej hodnote ale veterani.
To som necakal tiez. Od osobakov po aitobus a nakladne... Par aut ktore som poznal z kniziek pod 300...e nejdu. Tam rad nastupim do prace...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To som necakal tiez. Od osobakov po aitobus a nakladne... Par aut ktore som poznal z kniziek pod 300...e nejdu. Tam rad nastupim do prace...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bery: Právě. To, že u Jirovce je to "přístupný" lidem je velká paráda..
-> MVM: jj,v českých garážích se najde ledacos a kolikrát ukryto před zraky verejnosti navěky, což je škoda. občas se taky nachomejtnu.
Jírovec je čestná výjimka
Jírovec je čestná výjimka
-> radekp 16.12.22 11:05:42: Ja jsem pár takových soukromých garáží v ČR na vlastni oči viděl. Myslim že i pár kousků jsem do nich přivez. Ovš neni možné to ani fotit. A zmiňovany favorit za vic jak pul mega je tady taky. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MATTESS: krása.
Já bych chtěl jednou vidět sbírku Samohýla. Legend jsem slyšel dost
Já bych chtěl jednou vidět sbírku Samohýla. Legend jsem slyšel dost
-> Eidy: A tady si lidi stěžujou, kolik platí za pojistky na auta... tohle bych pojišťovat nechtěl
-> MATTESS: Masakr. A i to jednoduchý aranžmá s fotkama na zdech za tím mi přijde hodně dobře funkční... Moc pěkný.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MATTESS: Masakr. A i to jednoduchý aranžmá s fotkama na zdech za tím mi přijde hodně dobře funkční... Moc pěkný.
-> Eidy 16.12.22 09:21:13: tos nevěděl že tohle je v Plzni?
A to jsou vystavená jen hotová auta, kontinuélně probíhá nákup a rekonstrukce dalších aut + nezávodní auta
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Eidy: co auto, to unikát. A neuvěřitelný je, že tohle dal dohromady za zhruba 11 let
Největší sbírka závodních aut na světě, pokud jsem dobře rozuměl. Neskutečný příběh
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> MATTESS: Tam je zaparkovaná aspoň miliarda
To bych v Čechách nečekal.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Eidy: k Jiřímu Jírovcovi (Invelt). Neskutečná sbírka. Časem udělám galerii. Je na co koukat
-> MATTESS: Ale, ale. Kampak ses nám zatoulal?