![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> StepaNoFUN 07.01.23 21:52:33: po MF volantu jsem koukal jenže to bych se musl vzdát tříramínka a to by byl krok zpátky ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Borderer 07.01.23 22:56:01: Jestli pak není lepší pořídit nějakýho veterána, nebo teda ladit tu užovku. Chápu, že tě to baví, ale Štěpán to popsal naprosto přesně. Ale je fakt že se alespon něco nového naučíš a když tě to bude hodně bavit, tak se tím můžeš živit. Jen tě to pak zase už přestane bavit
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: -> Bukaj: Aha,ďalšia robota,ja s tým snáď nikdy nekomčím![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Ne zámek (vložka), kam se strká klíč, ale zámek - to, co drží víko kufru zacvaknuté do rámu... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: Ne, pokud tě to auto nebaví. I to Volvo raději odvezu 50km do servisu, nic mi (jako jiná auta) oproti feldě nebo užovce neříká, nebaví mne. Má mne dopravit z A do B a nejsem ochoten věnovat mu času víc než je nutné. Tím snad pochopíš i můj úhel pohledu.
-> isti: zámek dveří, nevím jak to jinak nazvat. V zadním čele, to oko, máš protikus, zapadá do toho co? To co myslím.
A když otevřeš kufr, rozsvítí se světlo. Ten spínač je u laserline x2, vedou do něj 4 místo dvou drátů.
Edit 2: toto www.iautodily.cz/img_nd/. ../imgnd_9947.jpg
-> isti: zámek dveří, nevím jak to jinak nazvat. V zadním čele, to oko, máš protikus, zapadá do toho co? To co myslím.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Edit 2: toto www.iautodily.cz/img_nd/. ../imgnd_9947.jpg
Alarm ma až tak netrápí ale keď už je možnosť
-> Borderer: Nechápem čo mi chceš povedať s tým zámkom z 5. dverí.Vydlabať to s kompletnou kábelážou z dverí.Zámok bol už menený lebo klúč od spínačky do toho nepasuje.
Plánujem kábeláž odcvaknúť v úrovni predných sedačiek lebo ja mám kombi a toto je krátké.Či centrál vedie aj do 5. dverí?
-> Borderer: Nechápem čo mi chceš povedať s tým zámkom z 5. dverí.Vydlabať to s kompletnou kábelážou z dverí.Zámok bol už menený lebo klúč od spínačky do toho nepasuje.
Plánujem kábeláž odcvaknúť v úrovni predných sedačiek lebo ja mám kombi a toto je krátké.Či centrál vedie aj do 5. dverí?
-> Borderer 07.01.23 22:26:15: Jen pak když tě to baví, tak jestli to není lepší dělat u auta, kde to má nějaký smysl. Myslím že -> StepaNoFUN 07.01.23 22:12:15: to vystihl úplně přesně.
-> StepaNoFUN: Samozřejmě, musí že to bavit, musí to být tvým koníčkem a musíš na to mít čas. Já se v roce 2016 zařekl, že po "vyvonění" mé červené kombi už nikdy a teď už sem v tom dva měsíce znova. :-D Kolikrát sem si říkal, ze sem blbec, takový práce s nulovou přidanou hodnotou...no a pak se stačilo s tím autem projet, rohlík a spokojenost... sem na tom asi jako Bukaj se svou 130lpg. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: dobrej pohled. Ale beru to z pohledu toho, ze tu mam osobne O1 4x4 dnes s bufem a dalsima pikacovinama v hodnotě max 30. Kdyz do toho nacpu 15 a mesic prace, tak to bude mít hodnotu tak 32
-> StepaNoFUN: V kontextu možné krádeže máš pravdu, ale když se vezme v potaz fakt, že 9 z 10ti hezkých felicií je v lepším případě 50kw holota po důchodci, tak je tohle fajn zpestření, jak ty auta taky mohly vypadat. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Já teda nevím, ale asi bych se na alarm do feldy v dnešní době zvysoka vys*al...
Někde tu mám například MF volant v kůži do O1 s jednotkama jak pro 3drát, tak pro CAN a kusem svazku. Nechce to někdo? Já už to asi nikdy nenamontuju...
Někde tu mám například MF volant v kůži do O1 s jednotkama jak pro 3drát, tak pro CAN a kusem svazku. Nechce to někdo? Já už to asi nikdy nenamontuju...
-> isti: Pokud to kucháš, tak Vem hlavně i zámek pátých dveří včetně kabeláže. Čidlo v zámku je totiž dvojité. Jednou pro světlo, podruhé právě pro alarm. A to klidně od A sloupku dál. Dále se alarm řídí int. Světlem potažmo otevřenými dveřmi a ultrazvukovými čidly umístěnými nahoře na A sloupku.
-> Borderer: Ďakujem za reakciu.Kálik od sirény a od čidla kapoty je zachránený.Okolo baterky som nič okrem spomenutého nevidel.
-> isti: Na pravé straně, u baterky, je zásobník podtlaku ke spínání vnitřního okruhu klimy.
Válec nastojato je vysoušeč, také klimatizace.
To od Sony origo určitě není.
Vlevo, u motoru stěračů je kastlik s pojistkama na ABS a další s relátkama a pojistkama ke klimatizaci.
Ohledně laserline neporadím, ale podle mne bude mít v motorovým prostoru pouze kabely k čidlu otevření motorového prostoru a dráty do jednotky umístěné vedle baterky.
Válec nastojato je vysoušeč, také klimatizace.
To od Sony origo určitě není.
Vlevo, u motoru stěračů je kastlik s pojistkama na ABS a další s relátkama a pojistkama ke klimatizaci.
Ohledně laserline neporadím, ale podle mne bude mít v motorovým prostoru pouze kabely k čidlu otevření motorového prostoru a dráty do jednotky umístěné vedle baterky.
Dnes som pitval na vrakovisku spomínanú feliciu a mám pár poznatok.
1 Na pravej strane v motorovom priestore za aku je plastové krabica a akoby do toho viedli hadice,to je niečo ku klíme?
2 pravá strana,medzi výztuhou nárazníka a chladičovkou je niečo ako valec nastojato a vedú do toho káble,to je was?
3 Je v tom rádio SONY a blízko páčky smerovky je jeden tlstý bazmeg tiež s nápisom sony,vedie do toho iba jeden tenký káblik a dá sa s tým hrať
To je vychytávka z výroby?
4 Na lavej strane v mot priestore je strašný bordel,samé relé,poistka a čojaviemčo.Vraj sú niekde veci k alarmu,vie niekto poradiť že kde to hladať?
1 Na pravej strane v motorovom priestore za aku je plastové krabica a akoby do toho viedli hadice,to je niečo ku klíme?
2 pravá strana,medzi výztuhou nárazníka a chladičovkou je niečo ako valec nastojato a vedú do toho káble,to je was?
3 Je v tom rádio SONY a blízko páčky smerovky je jeden tlstý bazmeg tiež s nápisom sony,vedie do toho iba jeden tenký káblik a dá sa s tým hrať
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
4 Na lavej strane v mot priestore je strašný bordel,samé relé,poistka a čojaviemčo.Vraj sú niekde veci k alarmu,vie niekto poradiť že kde to hladať?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jj je to super... clovek netravi pracovni dobu na parkovisti, navic jezdi min lidi... dneska obzlast, byli jsme tam rano pred branou 3, jindy bejvala fronta 10-15 aut
-> U-Geen: Máte otevřeno v sobotu na STK? Hustý.
STK na Sorentu... posledni STK byla do 05/2021 (pak "amnestie do 03/2022")... a cestou z STK me staveli policajti na dechovou zkousku :-)
tak urcite by som to nefukal ustami ,radsej si do tej garaze zajdem
-> King 06.01.23 21:15:18: Já to foukám ženě nebo dětem tlamou normálně, co je na tom tak zvláštního? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejně tak slona a žirafu od Fatry (starší generace ví.
).
Kdybych to chtěl foukat kompresorem, musel bych do garáže a pak ten balón ještě umejt, nebo tam táhnout něco čistého na zem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejně tak slona a žirafu od Fatry (starší generace ví.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kdybych to chtěl foukat kompresorem, musel bych do garáže a pak ten balón ještě umejt, nebo tam táhnout něco čistého na zem.
-> King 06.01.23 21:15:18: To je ovšem jinej level toho "jak se línej strhal" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> King: Ještě že já k tomu měl ruční pumpičku![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> King: Ještě že já k tomu měl ruční pumpičku
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: To je na cvičenie?Kedy bude video?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: a na spodku kaluz kondenzatu? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Ukol znel nafouknout tohle 65cm hovado z Lidlu. Kdo by se s tim tahal do garaze ke kompresoru...nafoukano hubou![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: Pokud má cočko normálně bych navařil matku jako když povoluješ utržený šroub,hořák opřeš o matku nastavíš větší proud obalíš hadrou a za dvě vtěřiny hotovo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: Všechno chci komplet odstrojit a vyměnit pouze "železo". Proto řeším ty trhací šrouby.
-> Dauntless24: To je úžasná vychytávka
-> Borderer: Podla mňa tie trhacie skrutky sú bežne dostupné.(majú jemný závit a sú kratšie ako u 742?)Jeden by som odrezal medzi telesom spínačky a objímkou a druhý už povolí samo.Ako budeš riešiť immo?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Podla mňa tie trhacie skrutky sú bežne dostupné.(majú jemný závit a sú kratšie ako u 742?)Jeden by som odrezal medzi telesom spínačky a objímkou a druhý už povolí samo.Ako budeš riešiť immo?
-> Zeke-ten šestý: Tak tady byl akorat prach, spina, trava, listi, vetve a podobne veci, proste auto, co jezdilo po vinohradech... Jinak se o nej bylo starano pekne...
-> Jumbo: pamatuju si, když jsem tohle dělal u bývalého formana, kterého měli dělnící. V zásadě všude, včetně rezervy byly víčka od piva, vajgly a jinej sajrajt. Jediné pozitivum bylo, že jsem v tom autě našel tak 300kč v drobákách
A u nově koupeného formana jsem skoro nemusel ani nic luxovat![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A u nově koupeného formana jsem skoro nemusel ani nic luxovat
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Borderer 05.01.23 23:07:43: vyvrtej dirku a vyšroubuj www.autodily-pema.cz/vrta
ky-do-pretrzenych-sroubu-y
ato-6-kusu?gclid=CjwK...
-> isti: Tyč řízení je záměnná napříč motorizacemi, liší se airbagy (harmonika vs. pevná) a servem - zde je rozdíl ve spodním kříži, protože servo má jemnější drážkování.
Edit: laserline je originální autoalarm včetně dálky k centrálu, co se do feldy dával.
Jinak sem koukal na ty trhací šrouby v autě a tam cokoliv řezat je pasé, ty šrouby sou utopeny několik mm do masa tý objímky. :/ Zkusím ten důlčík nebo na to mavařit matku.
Edit: laserline je originální autoalarm včetně dálky k centrálu, co se do feldy dával.
Jinak sem koukal na ty trhací šrouby v autě a tam cokoliv řezat je pasé, ty šrouby sou utopeny několik mm do masa tý objímky. :/ Zkusím ten důlčík nebo na to mavařit matku.
-> isti 05.01.23 20:52:29: zatáhni za něj, a zkus zatlačit /zatáhnout za opěradlo. Ono u Felicie jsou výškově stavitelný sedačky vlastně spiš naklápěcí sedačky
, kdy v přední části je pant a nahoru a dolů se reálně hýbe vlastně jen zadní část sedáku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vyhral jsem boj proti kilum bordela... A fakt jsem tam nasel pekne auto...
-> StepaNoFUN: Ten bazmeg na boku som mačkal ale nič sa nestalo
encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
-> isti: Sedačky jsou čistá mechanika. Prostě vyměníš kus za kus.
Ta "harmonika" je právě ta deformovatelná tyč řízení. Kvůli bagu. Záměnnost si už nepamatuju. Ty woe to je let, co jsem páchal feldu...
Ta "harmonika" je právě ta deformovatelná tyč řízení. Kvůli bagu. Záměnnost si už nepamatuju. Ty woe to je let, co jsem páchal feldu...
Ludia,ďakujem za rady,názory,,nápady.zreka
pitulujme to
(Bol som pri aute pred týždňom a nepamätám na všetko tak budem pýtať blbosti)
Pyropásy nie sú na škodu a nevedie k nim žiadná elektronika.
Drží to jedna skrutka k prahu,to som videl,po odmontovaní sa to dá vyvliecť celé?
Ovládanie zrkadiel,kryt volantu,fungovanie airbagu a centrál v zadných dverách je jasné.
-> Borderer:
Ano ten kabel čo som opisoval vedie v tlstej ˝˝bužírke˝˝.Čo je to orig. laserline,alarm?Moja felda je 1.3-ka a to v ktorom sa vrtám je 1.6 ,predpokladám že kabeláž z motorového priestoru nepasuje.
Ešte niečo.Ako fungujú výškovo nastaviitelné sedačky?Je to na elektriku?Žiadné kable som tam nevidel.
A v posledný odstavec venujme volantovej tyče horný/spodný diel.V tej 1.6-ke spodný diel vyzerá ako harmonika alebo manžeta na hrebeňovom riadení.To je kvôli tomu že je to 1.6 ,kvôli servu alebo kvôli airbagu?Táto tyč by pasoval do 1.3
1 bez serva a bez bagu
2 so servom a bez bagu
Vlastne či je to rozumné zobrať.
(Bol som pri aute pred týždňom a nepamätám na všetko tak budem pýtať blbosti)
Pyropásy nie sú na škodu a nevedie k nim žiadná elektronika.
Drží to jedna skrutka k prahu,to som videl,po odmontovaní sa to dá vyvliecť celé?
Ovládanie zrkadiel,kryt volantu,fungovanie airbagu a centrál v zadných dverách je jasné.
-> Borderer:
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
Ano ten kabel čo som opisoval vedie v tlstej ˝˝bužírke˝˝.Čo je to orig. laserline,alarm?Moja felda je 1.3-ka a to v ktorom sa vrtám je 1.6 ,predpokladám že kabeláž z motorového priestoru nepasuje.
Ešte niečo.Ako fungujú výškovo nastaviitelné sedačky?Je to na elektriku?Žiadné kable som tam nevidel.
A v posledný odstavec venujme volantovej tyče horný/spodný diel.V tej 1.6-ke spodný diel vyzerá ako harmonika alebo manžeta na hrebeňovom riadení.To je kvôli tomu že je to 1.6 ,kvôli servu alebo kvôli airbagu?Táto tyč by pasoval do 1.3
1 bez serva a bez bagu
2 so servom a bez bagu
Vlastne či je to rozumné zobrať.
-> Borderer: Ja si na boky zech utrhanejch hlav vypiloval plosky a povolil jsem to desitkou klicem (tusim - uz je to davno, vic jak 15 let). A pak jsem to tim zase utahnul
-> Borderer: dulčíkem to jde krásně.
-> Borderer: www.eva.cz/zbozi/.../vyta
hovaky-zalomenych-sroubu-e
xtol-premium-8801842?gclid
=CjwK...
Pak naříznout flexou a dotáhnout šroubovákem.
Pak naříznout flexou a dotáhnout šroubovákem.
A když už se tu tohle řeší. Nemá někdo tip, jak sundat z volantovky spínačku? Potřeboval bych mezi auty prohodit tyče řízení (posilovač/bezposilovač) a jsou tam ty trhací šrouby. Nerad bych kvůli tomu přehazoval i zámky. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> isti:
1. Pyropásy jsou opravdu mechanická záležitost. A hlavně nutnost k zástavbě airbagů. Stejně jako deformovatelná tyč řízení - jinak tě v obou případech airbag spíš zabije, než pomůže.
Pokud budeš vyndavat pásy s pyropatronami. Je to easy, sedadlo pryč, odhrnout koberec. Nutně si vem všechen spojovací materiál. Hlavně oboustranný šrouby nejdou sehnat. Do holoty je potřeba pouze nanýtovat matici, která drží patronu a je to ní zašroubován ten oboustranný šroub.
2. Viz. výše. Pyropatrona ti při běžným zacházení nevyletí.
3. Odpověděli ostatní. Ovládání je pouze na jedné straně.
4. Ze spodní strany volantu jsou dva imbus šrouby. Ty povolíš a airbag odpojíš. Předtím je vhodné odpojit autobaterii.
5. Potřebuješ airbagy s příslušenstvím (kusy palubky, konzoli,...), jednotku, kabeláž, pásy s pyropatronama a volantovou tyč. Kabeláž jako taková je jednoduchá. Felicie nemá žádný snímače mimo jednotku. Takže kabeláž jde akorát od volantu k pojistkový skříni, kde se setkává s kabeláží od airbagu spolujezdce. Dále pokračuje na 4pinový konektor připravený v rámci hlavního svazku, který najdeš schovaný u hlavního svazku v úrovni pojistkovky. Je krásně vidět, když vytáhneš kastlík. A dál je žíla ke středovému tunelu, kde je pod vedením vzduchu na podlahu zadních cestujících schovaná jednotka připevněná třemi šrouby.
6. Sou ty kabely tlustý, černý, schovaný v plastovým nesmyslu? Za mne zadní čidla ABS.
7. víc než popis si stáhni dílenskou příručku z uložta. Máš tam šipky, kde všude jsou šrouby. Popsat to neumím, ale s tím papírem je to za 20 minut venku.
8. Do motorového prostoru zasahuje orig. laserline. Má tam čidla. Jinak z tebou výše zmíněných asi nic. Nicméně bych to nestříhal, pokud budeš kuchat palubku ven, je to snažší zlamovákem rozkuchat na místě.
9. Držáky centrálu jsou přinýtovaný k zámku. Pokud je tvé auto nemá, nutnost vyměnit zámky jako komplet. A je to i mnohem snažší, než blbnout s nýtováním - dva/tři šrouby a není nutné nic nýtovat, seřizovat atd. Stejně to musíš vyndat, aby ses dostal k motoru.
Jinak držím palce, soustavu dvou airbagů sem pitval dva dny zpátky a je to pohoda. ABS už je horší.
Tam sem v tom už druhej večer a ještě to nemám.
-> saskyn2: Z letošního odstřelování máme skóre, že vybouchli všechny. Jen některé se nafoukli tak nějak ležérněji. Aktuální přínos může být trochu nejistý, ale velkým plus jsou minimálně deformovatelná volantovka a ty pásy. S tím, že zastavět to do auta trvá asi tak hodinu...tak pročby ne.
1. Pyropásy jsou opravdu mechanická záležitost. A hlavně nutnost k zástavbě airbagů. Stejně jako deformovatelná tyč řízení - jinak tě v obou případech airbag spíš zabije, než pomůže.
Pokud budeš vyndavat pásy s pyropatronami. Je to easy, sedadlo pryč, odhrnout koberec. Nutně si vem všechen spojovací materiál. Hlavně oboustranný šrouby nejdou sehnat. Do holoty je potřeba pouze nanýtovat matici, která drží patronu a je to ní zašroubován ten oboustranný šroub.
2. Viz. výše. Pyropatrona ti při běžným zacházení nevyletí.
3. Odpověděli ostatní. Ovládání je pouze na jedné straně.
4. Ze spodní strany volantu jsou dva imbus šrouby. Ty povolíš a airbag odpojíš. Předtím je vhodné odpojit autobaterii.
5. Potřebuješ airbagy s příslušenstvím (kusy palubky, konzoli,...), jednotku, kabeláž, pásy s pyropatronama a volantovou tyč. Kabeláž jako taková je jednoduchá. Felicie nemá žádný snímače mimo jednotku. Takže kabeláž jde akorát od volantu k pojistkový skříni, kde se setkává s kabeláží od airbagu spolujezdce. Dále pokračuje na 4pinový konektor připravený v rámci hlavního svazku, který najdeš schovaný u hlavního svazku v úrovni pojistkovky. Je krásně vidět, když vytáhneš kastlík. A dál je žíla ke středovému tunelu, kde je pod vedením vzduchu na podlahu zadních cestujících schovaná jednotka připevněná třemi šrouby.
6. Sou ty kabely tlustý, černý, schovaný v plastovým nesmyslu? Za mne zadní čidla ABS.
7. víc než popis si stáhni dílenskou příručku z uložta. Máš tam šipky, kde všude jsou šrouby. Popsat to neumím, ale s tím papírem je to za 20 minut venku.
8. Do motorového prostoru zasahuje orig. laserline. Má tam čidla. Jinak z tebou výše zmíněných asi nic. Nicméně bych to nestříhal, pokud budeš kuchat palubku ven, je to snažší zlamovákem rozkuchat na místě.
9. Držáky centrálu jsou přinýtovaný k zámku. Pokud je tvé auto nemá, nutnost vyměnit zámky jako komplet. A je to i mnohem snažší, než blbnout s nýtováním - dva/tři šrouby a není nutné nic nýtovat, seřizovat atd. Stejně to musíš vyndat, aby ses dostal k motoru.
Jinak držím palce, soustavu dvou airbagů sem pitval dva dny zpátky a je to pohoda. ABS už je horší.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Z letošního odstřelování máme skóre, že vybouchli všechny. Jen některé se nafoukli tak nějak ležérněji. Aktuální přínos může být trochu nejistý, ale velkým plus jsou minimálně deformovatelná volantovka a ty pásy. S tím, že zastavět to do auta trvá asi tak hodinu...tak pročby ne.
-> Bukaj 05.01.23 10:29:03: k pásu je bovdenem přivedenej takovej válec (montován na prahu) a všechno je v něm
na konci je plastová čepička a ta když nárazem uletí tak se odpálí
my je odpalovali "šermováním"
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
my je odpalovali "šermováním"
-> Bukaj 05.01.23 10:19:49: jo v těch letech to byla mechanika ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Má to v sobě něco co se uvolní při nárazu a zaktivuje patronu. Ma to třeba i B5, jednou jsem v šrotáku shodil předek kastle z vozíku a borec co tam sedí na tom drapáku si musel jít vyměnit prádlo
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: A to funguje jak? Respektive kde mají "čidlo" (spouštěč)?
ve Volvu mám boční airbagy v sedačkách a ty mají "detonátor" přímo na rámu sedačky - když dojde k deformaci, že se bok dveří, prahu či sloupku dotkne boku sedadla, tak se "zmáčkne spoušť", ale u pásu si to nedovedu představit - ten přece musí zareagovat ještě dřív, než se cokoli u něj začne deformovat. Tak je tam nějaké vedení k předku auta, nebo nějaký "otřesový detonátor", nebo jak to je řešené?
ve Volvu mám boční airbagy v sedačkách a ty mají "detonátor" přímo na rámu sedačky - když dojde k deformaci, že se bok dveří, prahu či sloupku dotkne boku sedadla, tak se "zmáčkne spoušť", ale u pásu si to nedovedu představit - ten přece musí zareagovat ještě dřív, než se cokoli u něj začne deformovat. Tak je tam nějaké vedení k předku auta, nebo nějaký "otřesový detonátor", nebo jak to je řešené?
-> Bukaj 05.01.23 10:17:16: ve feldě budou ještě mechanicky odpalovaný pásy, ty nemají elektriku
-> Jarda/felda 05.01.23 10:07:59: Jsi si jist, že pyropásy jsou mechanické? Předpokládám, že by to nemohlo fungovat a musí být elektronicky ovládané spolu s airbagy...