skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Borderer: s těma dušema u motorek máš pravdu. Kolem roku 2000 jsem jako puberťák dával dohromady kejvačku po tátovi, co odstavil někdy v půlce 80tých let. Co si pamatuju tak to stálo na ráfkách. Během oprav ve výsledku stačilo nafoukat a vydržely dalších xlet provozu. Pláště jsou vypraskané, ale duše držely donedávna.
-> minno 16.05.23 14:09:49: Ono to kolikrát může lehce jít ventilkem a samotná duše může být OK (např.).
-> Vojťas: U silničky to prostě tak je... i na těch starejch duších
Když máš tlak 8 bar v malej duši, tak i malej únik rovná se velký pokles tlaku. Když jsem jezdil každý den do práce, tak jsem dofukoval třeba po dvou týdnech, věděl jsem, že ten pokles je ještě bezpečnej.
Na krosce kde je ten objem větší tak úměrně tomu se ta doba prodlužuje...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na krosce kde je ten objem větší tak úměrně tomu se ta doba prodlužuje...
Len pre info, naši mi kúpili bike v roku 1997 ako 13-ročnému a tam bolo treba od nova duše dofukovať isto raz za týždeň - po 2 týždňoch úplne prázdne.
Na dnešnom biku z roku 2019 mi po pár týždňoch duše trochu stratia tlak, ale fakt len trochu, nedá sa to porovnať.
Na dnešnom biku z roku 2019 mi po pár týždňoch duše trochu stratia tlak, ale fakt len trochu, nedá sa to porovnať.
-> dragon_cb_cz: jako že kolo dofukuješ každej tejden? To ti nestačí jako důkaz že stojej duše zahovno?
-> Borderer 16.05.23 12:36:53: Tak otázkou je, jestli je to nakolik duše drží dlouho vzduch jediný měřítko její kvality - na tom kole často ne. Spousta lidí si třeba připlácí nemalý peníze za latexový duše, přestože se musí dofukovat prakticky před každou jízdou - ale mají jiné výhody (typicky hmotnost a odolnost vůči defektu).
Každopádně čistě z pohledu "životnosti" úplně nepozoruju, že by mi moderní duše nějak "odcházely". Jestli drží vzduch líp nebo hůř, to úplně neposoudím, na různých kolech jezdím s dost nepravidelnou frekvencí a když vím, že jsem foukal před víc jak týdnem, tak stejně tu pumpu vezmu a tlak doladím...
Každopádně čistě z pohledu "životnosti" úplně nepozoruju, že by mi moderní duše nějak "odcházely". Jestli drží vzduch líp nebo hůř, to úplně neposoudím, na různých kolech jezdím s dost nepravidelnou frekvencí a když vím, že jsem foukal před víc jak týdnem, tak stejně tu pumpu vezmu a tlak doladím...
-> Borderer 16.05.23 12:36:53: U kol to samé. Všechny běžné průměrné duše uchází. Thule kočárek také uchází.
-> dragon_cb_cz: Nevím jestli to platí u kol, ale zrovna duše u motorek platí, že čím novější, tím horší. Nový duše jsou řiďounký jak cedník a člověk musí Xkrát za sezónu dofukovat. To u duší z Gottwaldova na Jawě neznám. A u Transalpa sem musel koupit nějaký ultra super hyper cross XL massive a bůhvíkolik ještě takových přízvisek, abych se dostal na stejnou kvalitu těch Gottwaldovek. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Jo, taky z nich občas něco vyrobím (dají se použít jako "omotávka" když je potřeba něco mechanicky ochránit třeba), ale že bych měl duši dál nepoužitelnou a musel jí čekat tenhle osud se mi stává strašně vzácně. Možná na horských kolech dochozí k větším poškozením co nejdou zalepit, nevím.
Pláště vyhazuju relativně často, to jo, ale většinou z nich vyndám perfektně použitelné duše co recykluju dál. Zrovna včera jsem se jel projet na Barešovi, co jsem ho koupil od Beryho... pláště tam mám nějaké novější (původní Schwalbe Ultremo ZX z mojí karbonové silničky - takže těm už taky bude přes 10 let asi), ale duše jsem tam nechal původní Barum Made in Czechoslovakia, se kterými mi to tenkrát Bery dovezl a nějak s těma sedmi atmosférama pořád nemají problém (zato moje tělo jo - po delší době jsem jel na silničce a nějak jsem odvykl - naklepanej jak řízek).
Pláště vyhazuju relativně často, to jo, ale většinou z nich vyndám perfektně použitelné duše co recykluju dál. Zrovna včera jsem se jel projet na Barešovi, co jsem ho koupil od Beryho... pláště tam mám nějaké novější (původní Schwalbe Ultremo ZX z mojí karbonové silničky - takže těm už taky bude přes 10 let asi), ale duše jsem tam nechal původní Barum Made in Czechoslovakia, se kterými mi to tenkrát Bery dovezl a nějak s těma sedmi atmosférama pořád nemají problém (zato moje tělo jo - po delší době jsem jel na silničce a nějak jsem odvykl - naklepanej jak řízek).
-> dragon_cb_cz 16.05.23 09:08:12: Dřív se z nich vyráběly gumičky... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak trochu příbuzné téma: www.cyclingweekly.com/new
s/10-million-bicycle-inner
-tubes-end-up-in-us-landfi
lls-each-year-schwalbe-aim
s-to-recycle-these-instead
Si říkám, co s těma dušema lidi dělají, nebo jestil už za oceánem neumí použít záplatu? Já mám teda spíš problém, že se mi doma použitelné duše hromadí spíš než naopak...
Si říkám, co s těma dušema lidi dělají, nebo jestil už za oceánem neumí použít záplatu? Já mám teda spíš problém, že se mi doma použitelné duše hromadí spíš než naopak...
-> Bukaj 16.05.23 00:54:51: Vida, zase soudruzi předběhli dobu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.23 19:20:08:
Nejlepší je moje tetka, ta do telefonu použije jakoby 2x v jedný větě.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nejlepší je moje tetka, ta do telefonu použije jakoby 2x v jedný větě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: u kterých se některé důležité pryžové díly rozpadaly už po necelých dvaceti letech provozu...Nič v zlom, viem, ako to myslíš, ale vyznie to komicky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Inak áno, súhlasím, aj v minulosti sa "laborovalo" so zložením gumy, dokladujú to dobové dokumenty. Nie je teda pravda, že v minulosti bolo všetko kvalitné a dnes je všetko nekvalitné. Často je to naopak.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Inak áno, súhlasím, aj v minulosti sa "laborovalo" so zložením gumy, dokladujú to dobové dokumenty. Nie je teda pravda, že v minulosti bolo všetko kvalitné a dnes je všetko nekvalitné. Často je to naopak.
-> dragon_cb_cz: No, právě, že v padesátých a šedesátých letech byl asi v ČSR nějaký nedostatek kaučuku nebo co, ale gumové věci z té doby stály za pendrek. Taky si toho ale soudruzi v AZNP byli vědomi (poté, co nekvalitní gumové hadice chladicího systému byly častou příčinou poruch MBček a stovek a byl to těžce nedostatkový díl) a u nově vyráběného vozu (742) už byla většina gumových dílů naopak z velmi kvalitní pryže (taktéž kritické díly na starší modely, dodávané do sítě prodejen Mototechna n.p. - například ty hadice k vodní pumpě a termostatu na 1000/100 se začaly vyrábět kvalitní). Kam se hrabou novější modely (Felicia, Octavia, Fabia), u kterých se některé důležité pryžové díly rozpadaly už po necelých dvaceti letech provozu...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2: To dělali gumy oken na MBčka a kila taky a jak většinou v rozích vypadají...
-> Tom Troll: no to je jednoduchý dělali to z gumy
te opravdové, ne jako dneska slisovaná tma![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přehodil jeden voňavej GLS perleťovej klínek. Jsou věci mezi nebem a zemí, co na auto prostě neseženete pokud nemáte komplet plesnivou GLS na díly.
Můžu dosvědčit že teď zadní okno fakt svítí když člověk vyjde zpoza rohu a to auto uvidí.
A teda nevim z čeho to pravěcí mágové dělali, ale guma okna je na tom autě, který má šislej i stín ručičky na palivoměru
, naprosto krásná, pružná, a nekladla při přehazování větší odpor.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Můžu dosvědčit že teď zadní okno fakt svítí když člověk vyjde zpoza rohu a to auto uvidí.
A teda nevim z čeho to pravěcí mágové dělali, ale guma okna je na tom autě, který má šislej i stín ručičky na palivoměru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Na pankáče ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ja som obetoval minulý víkend bleskovej vyvárke felicie
začiatok
začiatok
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 07.05.23 16:56:28: Já za svůj život měl asi tak dohromady 6 defektů, z toho 3 během měsíce letos v předjaří - všechny o hranu díry v silnici a všechny 3 gumy na vyhození...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jel jsem pro brzdic na formana a potkal tam na nakupech dalsi lidi s favoritem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přišel jsme na to, jak u feldy levně zvýšit výkon motoru, zlepšit reakci na plynový pedál tak nějak vůbec jde auto celé líp než předtím. celé to vyšlo jen na 85,- Kč.
Vyhodil jsem vyrezlé a polámané plynové lanko a nahradil jej novým
Jinak jsem taky o víkendu vytáhl jezevčíka po zimě a vyměnil převodový olej (byl tam moc řidký). Přišel mi nějaký pohodlnejší. Až po návratu jsem zjistil proč. v Pneu bylo 1.5 BARu...
Vyhodil jsem vyrezlé a polámané plynové lanko a nahradil jej novým
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak jsem taky o víkendu vytáhl jezevčíka po zimě a vyměnil převodový olej (byl tam moc řidký). Přišel mi nějaký pohodlnejší. Až po návratu jsem zjistil proč. v Pneu bylo 1.5 BARu...
-> Borderer 09.05.23 18:48:42:
Máme radost, Vincente
Ty kola tomu seknou.
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.23 19:20:08:![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.23 19:20:08:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Diky...
-> dragon_cb_cz:
![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> palinator 09.05.23 13:35:06: I ta barva je taková tomáte ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jumbo:
Pjekní tomáte.
Pjekní tomáte.
Vymenil vyfuk, oplachl prach a jeste stihl posledni slunicko na kopci... Nakonec fajn den...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Neni mozne, ze bys mel neco vevnitr v pneu?
-> Eidy: Taky nechápu. Nikdy jsem neměl defekt a teď během půl roku na jediném autě a na jediné pneumatice. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Tolik defektů v řadě? Ta pneumatika je magnetická?
Našel jsem pátý defekt v řadě za sebou během půl roku. Vtipné je, že je to pořád na té stejně pneumatice...
-> Enggik: A2242...
jinak na tý kastli fakt od sloupků dolu neni kde by se dalo vařit na plech. Pak asi udělám galerku, protože takhle po smrti auta se likvidovaly před 15 lety, ne teď. Moc s tim nechci hejbat protože naprosto reálně hrozí že zadní ramena projedou podlahou.
Ale je to furt plně pojízdný.![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
jinak na tý kastli fakt od sloupků dolu neni kde by se dalo vařit na plech. Pak asi udělám galerku, protože takhle po smrti auta se likvidovaly před 15 lety, ne teď. Moc s tim nechci hejbat protože naprosto reálně hrozí že zadní ramena projedou podlahou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale je to furt plně pojízdný.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tom Troll: Ani nee, u takovýhle kastle se mě ještě drží snaha o záchranu
Pošli číslo kastle tý GLSy. Docela mne začíná zajímat nějaký rozpětí, kdy se tyhle chladiče dávali ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: asi jo, ale je to v nedořešeným dědictví, tak mi to nechtějí ani zlikvidovat. Resp. asi bude vývoz do Bulharska ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> cPetan: takže nejde pod lis?