-> Bukaj: Velmi slušný, toto auto je stará firma, poslední pravá ulicová škodovka v centru (nebo minimálně na Praze 2...), mezi loviči pouličních zjevení dobře známý auto.
Když jsem na Karláku plnil zkoušku a měl čas na zúčtování tak jsem chodil kolem a koukal co kde parkuje, prošel jsem kolem ní hodněkrát.
skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
22:26:07
14.10.2023
14.10.2023
Bukaj
Dneska ráno zase jeden dobrej skutek :
V rámci proplachu chladicího okruhu u Volva jsem ráno zajel pro pár pytlů cementu do Hornbachu a cestou zpět na sjezdu z okruhu směr Zbraslav vidím škodovku na laně, jak ji právě nějaký vůz zapřahá...
...počkal jsem u kruháče a vydal se za nimi. Na Zbraslavi u zámku zastavili, tak jsem zastavil též a řidič tažného vozidla se mne ptal, jestli "jsem od nich". Odpověděl jsem, že ne, že se o tyhle vozy zajímám a jestli nepotřebují s něčím pomoci. Ridič odpověděl, že kdybych mu pomohl škodovku zatlačit na volné parkovací místo...
Za volantem škodovky byl starý pán (80 let) a vzadu seděla jeho invalidní žena a (asi) vnučka (na dceru byla moc mladá)...
...po zatlačení na parkovací místo jsem "převzal škodovku do péče" a rozloučil a poděkoval jsem pánovi, který ji odtáhl z blbého místa pod sjezdem z okruhu.
Děda říkal, že uvařil v koloně a že nejde nastartovat.
Obhlédl jsem situaci, dolil do škodovky (105s 1984) vodu (kterou jsem měl na proplach Volva) a šel zjišťovat závady. Vůz standardně důchodcovský - vše "v původním stavu", zahumusené, neudržované - překvapivě zdravá kastle, ale negarážované (parkuje na ulici někde ve Vršovicích), takže lak je "opršen" a prosvítá základní barva, místy i plech - ale překvapivě pod víčkem oleje žádná emulze a chladicí okruh těsný (navzdory původním orezlým Motex páskám na všech spojích) - až na těsnění víčka expanzky.
Problém jsem odhalil po lehnutí pod předek vozu - uhnilý konektor termospínače ventilátoru a aby toho nebylo málo, tak upadlý kostřicí kabel ventilátoru (tuplovaná porucha)
Po dolití vody jsem zkusil nastartovat, ale ani ťuk - koukám na hladové oko a jdu zkusit napumpovat ručně palivo - čerpadlo jde naprázdno...
Takže není benzín, nespíná sahara. Sjel jsem domů pro nový termospínač, těsnění víčka expanzky a kanystr Vervy a modlil se, aby šel původní termospínač povolit a nevytrhl jsem závit z chladiče.
Spínač šel povolit hladce, kostru jsem opravil a rovnou jsem ještě vyměnil klínový řemen, který byl pár kilometrů před rozpadem (také nejspíš ještě původní). Pán mne poprosil, jestli bych nezkontroloval předstih (a ukazoval přitom na karburátor), že mu to nedrží volnoběh a někdo mu radil, že se musí přitáhnout lanko. Vysvětlil jsem mu, že předstih se nastavuje jinde a rovnou jej nastavil - při tom jsem zjistil, že kabel od cívky k rozdělovači je 3 cm od cívky zlomený a propálený (sejmul jsem z něj mosaznou koncovku a kabel zkrátil), obrousil jsem pecku z kontaktů přerušovače a nastavil šrouby karburátoru do základní polohy.
Pak jsem nastartoval a doladil volnoběh (kupodivu to šlo).
Když se mne pán ptal, kolik mi má zaplatit, řekl jsem si o dvě stovky za benzín a dostal jsem o stovku víc
Tak snad dojeli na benzínku v Davli a na chatu u Hradištka v cajku
V rámci proplachu chladicího okruhu u Volva jsem ráno zajel pro pár pytlů cementu do Hornbachu a cestou zpět na sjezdu z okruhu směr Zbraslav vidím škodovku na laně, jak ji právě nějaký vůz zapřahá...
...počkal jsem u kruháče a vydal se za nimi. Na Zbraslavi u zámku zastavili, tak jsem zastavil též a řidič tažného vozidla se mne ptal, jestli "jsem od nich". Odpověděl jsem, že ne, že se o tyhle vozy zajímám a jestli nepotřebují s něčím pomoci. Ridič odpověděl, že kdybych mu pomohl škodovku zatlačit na volné parkovací místo...
Za volantem škodovky byl starý pán (80 let) a vzadu seděla jeho invalidní žena a (asi) vnučka (na dceru byla moc mladá)...
...po zatlačení na parkovací místo jsem "převzal škodovku do péče" a rozloučil a poděkoval jsem pánovi, který ji odtáhl z blbého místa pod sjezdem z okruhu.
Děda říkal, že uvařil v koloně a že nejde nastartovat.
Obhlédl jsem situaci, dolil do škodovky (105s 1984) vodu (kterou jsem měl na proplach Volva) a šel zjišťovat závady. Vůz standardně důchodcovský - vše "v původním stavu", zahumusené, neudržované - překvapivě zdravá kastle, ale negarážované (parkuje na ulici někde ve Vršovicích), takže lak je "opršen" a prosvítá základní barva, místy i plech - ale překvapivě pod víčkem oleje žádná emulze a chladicí okruh těsný (navzdory původním orezlým Motex páskám na všech spojích) - až na těsnění víčka expanzky.
Problém jsem odhalil po lehnutí pod předek vozu - uhnilý konektor termospínače ventilátoru a aby toho nebylo málo, tak upadlý kostřicí kabel ventilátoru (tuplovaná porucha)
Po dolití vody jsem zkusil nastartovat, ale ani ťuk - koukám na hladové oko a jdu zkusit napumpovat ručně palivo - čerpadlo jde naprázdno...
Takže není benzín, nespíná sahara. Sjel jsem domů pro nový termospínač, těsnění víčka expanzky a kanystr Vervy a modlil se, aby šel původní termospínač povolit a nevytrhl jsem závit z chladiče.
Spínač šel povolit hladce, kostru jsem opravil a rovnou jsem ještě vyměnil klínový řemen, který byl pár kilometrů před rozpadem (také nejspíš ještě původní). Pán mne poprosil, jestli bych nezkontroloval předstih (a ukazoval přitom na karburátor), že mu to nedrží volnoběh a někdo mu radil, že se musí přitáhnout lanko. Vysvětlil jsem mu, že předstih se nastavuje jinde a rovnou jej nastavil - při tom jsem zjistil, že kabel od cívky k rozdělovači je 3 cm od cívky zlomený a propálený (sejmul jsem z něj mosaznou koncovku a kabel zkrátil), obrousil jsem pecku z kontaktů přerušovače a nastavil šrouby karburátoru do základní polohy.
Pak jsem nastartoval a doladil volnoběh (kupodivu to šlo).
Když se mne pán ptal, kolik mi má zaplatit, řekl jsem si o dvě stovky za benzín a dostal jsem o stovku víc
Tak snad dojeli na benzínku v Davli a na chatu u Hradištka v cajku
20:26:49
10.10.2023
10.10.2023
castrol
-> isti: ako pise -> minno 09.10.23 21:55:45: aspon budes vediet nabuduce
09:09:32
10.10.2023
10.10.2023
Borderer
-> isti: To je ta štěstěna nebo pozitivní karma. Taky se mi nedávno stalo, že změnili značení (z hlavní silnice se stala vedlejší a naopak) v křižovatce, ale neobtěžovali se na to upozornit. Takže ze sjezdu z dálnice se stala hlavní a z výjezdu z obce vedlejší. Jel sem z obce a jak sem byl naučenej, tak sem si nedával pozor a stopky si všiml asi dva metry před ní...jen sem se stihlnul leknout a ťupnout na brzdu. Taky klika, na to, že tam běžně odbočují kamiony směr Frýdlantský výběžek.
21:55:45
09.10.2023
09.10.2023
minno
-> isti: Čo všetko vo svete nedáva zmysel a tu sme
21:52:50
09.10.2023
09.10.2023
isti
-> castrol: Lenže nedává mi to zmysel lebo ak to pozriem na mape tak tá cesta je označené hrubšie ako ten čo to skríží,čiže malo by to byť hlavná.
21:17:17
09.10.2023
09.10.2023
castrol
-> isti: tak neries
20:32:23
09.10.2023
09.10.2023
isti
-> castrol: Našťastie nič ,okrem môjho prekvapenia.
20:13:11
09.10.2023
09.10.2023
castrol
-> isti 09.10.23 19:19:35: a stalo s nieco ??
19:19:35
09.10.2023
09.10.2023
isti
Nedalo mi to a musel som to pozrieť.Len sa mi zdá alebo na ceste 588 medzi obcami Gbelce a Búč smerom z Gbelce je na križovatke fakt stopka.Ja som tam prefrčal 80-kou lebo som čumel na tabulu kadial mám ísť,stopku som zbadal neskoro,s mojím reakčným časom dupol na brzdy ale som to preletel.Stopka nesmerovala ku mne ale bola pootočená do ľava čo je úpný nezmysel.
www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sa6CP9Jq 6AqMQZrIJ1uO-TA!2e0!7i1638 4!8i8192?entry=ttu
www.google.com/maps/.../d ata=!3m6!1e1!3m4!1sa6CP9Jq 6AqMQZrIJ1uO-TA!2e0!7i1638 4!8i8192?entry=ttu
18:54:40
04.10.2023
04.10.2023
isti
-> Tomaso435: -> SO545: Už som nad tým rozmýšlal aj ja.
18:48:09
04.10.2023
04.10.2023
SO545
-> Tomaso435 04.10.23 13:41:09: tiez ma to zaujima...nejaku zakazku by som nanho mal tiez.
13:41:09
04.10.2023
04.10.2023
Tomaso435
Snažím se kontaktovat člena johnnydeath ohledně štítků, ale bezúspěšně.... má někdo funkční kontakt? Případně, dělá to ještě? Diky
21:38:03
26.09.2023
26.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Takhle to vypadá. FIMAP FSR
21:33:37
26.09.2023
26.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Nové koncovky, ani za boha jsem nesehnal na HNED rovné. Tak jsou gumové botky trochu roztažené. A trochu jsme ty baterky vyčistili. Ta oxidace na kovech v prostoru baterií je holt tím, že se tam dělá taková pro ně nekomfortní atmoška.
Koncovky jsme museli uštípnout a kabely trochu pokrátit, ale vyšlo to.
Koncovky jsme museli uštípnout a kabely trochu pokrátit, ale vyšlo to.
21:26:58
26.09.2023
26.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Krása.... Ale po změření nabíjení a baterií jsou v pořádku. I když jsou prý lepší externí než built in nabíječky.
21:25:20
26.09.2023
26.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Vyměnili jsme s kolegou na skladnickém zametáku svorky na bateriích. Takhle to vypadalo před. Jako práší se při demontáži nádoby a filtru dost. Holt sklad stavebních materiálů....
Hlavně na těch strojích zarůstají svorky na bateriích, sem tam to někdo zaleje, přeleje.... Ale už mají nějaké roky.
Hlavně na těch strojích zarůstají svorky na bateriích, sem tam to někdo zaleje, přeleje.... Ale už mají nějaké roky.
21:48:48
24.09.2023
24.09.2023
U-Geen
-> dragon_cb_cz: no s mým měl čas (a to vezl spolujezdce) o 0,2s horší než s novým swištěm sport.. (1.4T hybrid) - a to mám původní tlumiče (140tkm), těžký kola.. tipuju, že s lepším stavem by 1.4T dal. Já se svez pochopitelně taky, čas mizernej, ale neskutečně mě to bavilo (i to, jak je to autíčko i na limitu poslušný i když to člověk přežene)
21:45:01
24.09.2023
24.09.2023
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Hezky to jezdí Kdybych momentálně nechtěl všechny auta naházet ze skály, tak by mě to možná i lákalo
21:28:48
24.09.2023
24.09.2023
U-Geen
-> dragon_cb_cz: Jakub Rejlek
21:22:34
24.09.2023
24.09.2023
dragon_cb_cz
-> U-Geen: A kdo byl za volantem?
21:06:37
24.09.2023
24.09.2023
U-Geen
10:07:45
23.09.2023
23.09.2023
Bukaj
-> Jarda/felda 23.09.23 08:58:20: Jo, ale furt ti to nesedí o rok -> Jarda/felda 22.09.23 21:16:55:
08:59:41
23.09.2023
23.09.2023
Jarda/felda
A ano jedna 94 mi taky prošla rukama, ale neměla klasický VIN, klepaný bylo na chladičovce
08:58:20
23.09.2023
23.09.2023
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 22.09.23 23:07:48: to začali prototypy
Produkce pěti desítek prototypů odstartovala 5. září 1994 v závodě Vrchlabí, po optimalizaci technologie následoval oficiální start v pondělí 17. října v hlavní mladoboleslavské výrobní lince. První sériová ŠKODA FELICIA z ní sjela přesně v 10:20 hodin
Produkce pěti desítek prototypů odstartovala 5. září 1994 v závodě Vrchlabí, po optimalizaci technologie následoval oficiální start v pondělí 17. října v hlavní mladoboleslavské výrobní lince. První sériová ŠKODA FELICIA z ní sjela přesně v 10:20 hodin
23:24:22
22.09.2023
22.09.2023
michael
-> Borderer: I tak to nehraje, protože kombík šel od května.
23:09:46
22.09.2023
22.09.2023
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Kombík přišel o dost dyl, jak krátká felda. Třeba myslí toho.
23:07:48
22.09.2023
22.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 22.09.23 21:16:55: Nebylo to náhodou 1994?
21:16:55
22.09.2023
22.09.2023
Jarda/felda
Učinil jsem zajímavý zjištění, moje felda byla expedovaná 19.10.95 výroba felicií byla oficiálně zahájená 17.10.
13:38:28
18.09.2023
18.09.2023
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: nastesti jen vypada (teda ani ne, ale podivne velky ku zbytku auta je taky :)
13:23:58
18.09.2023
18.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 18.09.23 09:49:11: Vypadá to skoro jako světlo na P207.
09:49:11
18.09.2023
18.09.2023
U-Geen
nejakej rozdil tam je (teda ne jenom, ze by to bylo omyty :) ...
09:04:15
18.09.2023
18.09.2023
Borderer
-> Sita: V podstatě, hlavně po zjištění, že šusplech pod motor má klimatizovaná Felicia atypickej, nesehnatelnej a původní srolovala žena loni při autonehodě.
08:54:04
18.09.2023
18.09.2023
Sita
-> Bukaj: zapisuje data pro histogram nadavek
08:50:54
18.09.2023
18.09.2023
Bukaj
-> Borderer: A dcera zakresluje schéma elektroinstalace, nebo zapisuje seznam dílů, které je třeba koupit?
08:43:23
18.09.2023
18.09.2023
Borderer
Ukázalo se (prozatím), že zbavit se svého prvního auta je daleko těžší, než sem si myslel, tak to jdeme ještě zkusit na dva roky.
22:41:55
16.09.2023
16.09.2023
StepaNoFUN
-> Syny: Me se to treba libilo na dlouhy casy a pripadne na sekvence. Ale ja mam tak co rikat...
Stativ ani nevim, kde we vali a za posledni 2 roky jsem zrcadlo mel v ruce jednou a asi tak na 20 fotek...
Stativ ani nevim, kde we vali a za posledni 2 roky jsem zrcadlo mel v ruce jednou a asi tak na 20 fotek...
22:34:17
16.09.2023
16.09.2023
Syny
-> StepaNoFUN 16.09.23 22:16:53: Nevyužiju :) V tomhle případě by mi kabel fakt nestačil a v ostatních případech klidně použiju ten mobil s aplikací. Do dneška jsem kabelovou dálku nepotřeboval a myslím, že to ani do budoucna nebude jiný.
22:16:53
16.09.2023
16.09.2023
StepaNoFUN
-> Syny: No já jsem právě nikdy IR dálku neměl. Vše buď přes kabelovku, nebo právě přes odpalovač jako dálkovou spoušť připojenou přes kabel.
Proto jsem se divil, že by to nemělo alespoň konektor.
BTW - na stativu kabelovku využiješ...
Proto jsem se divil, že by to nemělo alespoň konektor.
BTW - na stativu kabelovku využiješ...
22:13:01
16.09.2023
16.09.2023
Syny
-> StepaNoFUN: Tak konektor na kabelovkou spoušť to taky má, ale jak říkám foťák byl daleko a kabelovou spoušť nemám a ani bych nevyužil. Asi by to nějak šlo přes odpalovač blesku, tam je myslim taky funkce dálkové spoušťě, ale s tím jsem, přiznám se, moc nelaboroval. Ono ten živej náhled je vlastně super - vidíš na mobilu jak fotka bude vypadat, zaostřit kam chceš v reálném čase a jde nastavit plno věcí. Jen i když tam před odpálením nastavim časovač, tak ten telefon musim někam rychle uklidit :)
22:07:00
16.09.2023
16.09.2023
StepaNoFUN
-> Syny: Já myslel konektor. Ke kterýmu si připojíš cokoli. Na 300S asi ani IR nemám. Ale konektor jo. A pripojím k němu kabelovou spoušť s časovačem, dálkovej přijímač...
22:04:08
16.09.2023
16.09.2023
Syny
-> StepaNoFUN: Tak samozřejmě časovou spoušť to má, ale foťák byl na stativu 15m daleko, takže dobíhat to tam a zpátky, tak po 3. fotce jsem totál mokrej A IR přijímač pro IR dálku jako měly zrcadla už na těle není.
22:02:42
16.09.2023
16.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 16.09.23 21:27:53: My nemáme žádné hypersuper vybavení. Ale micro 4/3 s výměnnými objektivy.
21:31:03
16.09.2023
16.09.2023
StepaNoFUN
-> Syny: To fakt nemá připojení na "hloupou" dálku? Nebo na časovou spouť...
21:27:53
16.09.2023
16.09.2023
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Jsem netušil že jseš photojiží :) My byly fotit teď akorát před týdnem k výročí svatby na naše tradiční místo a to je vždy dílo Navíc teď novej foťák už nemá dálku a má namísto toho to živej náhled přes aplikaci v mobilu a to je taky něco - dálku jsem vždy schoval v ruce, ale mobil, ten jen tak rychle neschovam
20:54:43
16.09.2023
16.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 16.09.23 19:57:40: Ano, táhnu vždycky všechen ten hardwár s sebou a pak ty nervy, když to tam honíš po place. Jak je to ve dvojici, tak je to 2x horší. Každej rok je to náročnější a náročnější. Kdy se to zlomí, to jsem sám zvědavej. Nejsložitější jsou asi rodinné fotografie, našteluji si stativ a všechny ty serepetičky, dospělí připraveni a teď to sladit s dětmi, to je dílo.
19:57:40
16.09.2023
16.09.2023
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Si je fotis sam? :)
18:25:30
16.09.2023
16.09.2023
David29
-> Jirik_Tuňák1983: No, to s tou svatozáří se ale netýká všech v tomto oboru focení
17:12:09
16.09.2023
16.09.2023
Jirik_Tuňák1983
Ti, kdož fotí děti jako zaměstnání, ti aby měli svatozář. Každej rok z toho mám nervy jako prase.