skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
22:44:29
02.11.2023
02.11.2023
saskyn2
-> Bukaj: Protože to tam maji skoro všichni, někdo víc někdo mín. Čím starší střep, tím větší možnost že to tam někdo při plnění dal, jsou i oleje do kompresorů co to mají jako příměs. Jinak chladivo jako takové je pro všechny stejné a je to bezbarvý plyn.
22:44:04
02.11.2023
02.11.2023
darklord
-> Bukaj: tak ono ta farba sa tam bezne dava pri plneni aby bolo pripadne hned vidno ze to uteka.
22:38:35
02.11.2023
02.11.2023
Bukaj
-> saskyn2: No, nemyslím si, že by to barvivo byla látka, kterou tam někdo přidal - když jsem kupoval nějaký náhradní díly od jednoho maníka, který měl na zahradě malé Volvo vrakoviště, tak stejná zelená látka byla v trubkách i u jiných P80...
22:36:02
02.11.2023
02.11.2023
Syny
-> Bukaj: A nemaže se náhodou kompresor olejem co je v chladivu? To buď rád, že to nesepne.
22:35:25
02.11.2023
02.11.2023
saskyn2
-> Bukaj: Zelený je kontrastní látka když někdo hledal kudy to utíká. Ono je to jedno, stejně se místo tý R12 dává leta normální r134a. A prázdná klima se nespustí.
22:30:37
02.11.2023
02.11.2023
Bukaj
-> saskyn2: Není tam ani kapka, ale podle stop v trubkách tam bylo nějaké zelenkavé chladivo...
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
...co se týče těsnosti, tak jediné dvě věci, kterými si nejsem jist (kromě toho nedotaženého spoje) jsou kompresor a výměník v topení - ty jsem nevyndaval ani nerozebíral.
Zkusil jsem dneska po startu po kompletaci motoru zapnout klimu, jestli se sepne spojka na kompresoru, ale nic - asi to má hlídání, že když tam není chladivo, tak nesepne...?
22:22:32
02.11.2023
02.11.2023
saskyn2
-> Bukaj: hele jo klidně ti jí naplním, jen to nesmí být jak řešeto a taky pokud v tom veteránu není ještě R12
22:10:05
02.11.2023
02.11.2023
Bukaj
-> saskyn2 02.11.23 21:29:23: Nepamatuju. Ale pamatuju si, že jsi psal, že mi tu klimu naplníš
21:50:10
02.11.2023
02.11.2023
saskyn2
21:30:57
02.11.2023
02.11.2023
Pavel P@nkáč
-> saskyn2: to je prostě Bukaj, co je Barko?
21:29:44
02.11.2023
02.11.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: nebo mě ted napadlo nějakej nekvalitní klíč by šel i ohnout....
21:29:23
02.11.2023
02.11.2023
saskyn2
-> Bukaj: pamatuješ co jsem ti psal než si to koupil
Jinak nejlepší řešení je Barko
Jinak nejlepší řešení je Barko
21:26:59
02.11.2023
02.11.2023
Bukaj
-> Pavel P@nkáč: Jo, asi to budu řešit rozřezáním a svařením 27 klíče...
21:24:16
02.11.2023
02.11.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: takhle z foto jestli na to koukam dobře by to mohlo jít klíčem nasazeným hodně ze šikma, ty převlečné hadice bejvají hodně široké, jestli ne tak z nouze klíč rozříznout a svařit pod nějakým úhlem? jinak takové spešl klíče jsem moc neviděl, vybavuje se mě takovej rovnak na ohejbak na filtr v haldexu u oct. ale ten je "rovný" a není otevřený aby jsi ho nacpal přes trubku...
21:03:42
02.11.2023
02.11.2023
Bukaj
-> Pavel P@nkáč 02.11.23 20:50:57: No, vytáhl jsem vysoušeč i s hadicí - a ta převlečná matice byla na starém vysoušeči zarezlá, že jsem to dva dny musel prolévat Konkorem, než se mi to vůbec podařilo povolit.
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
Ale na nový vysoušeč jsem nemohl hadici našroubovat a dotáhnout mimo vůz - protože jsem nevěděl polohu, ve které má hadice být. Ono i takhle to byl slušnej ježek v kleci a trubky jsem tam nandaval na několikrát, vysoušeč byla poslední část klimošky, která šla do vozu...
Ta hadice uprostřed fotky končí vlevo dole převlečnou maticí, to světlé hliníkové pod ní je vysoušeč. Jedinž prostor, kudy se tam dá dostat, je shora mezi hadicí, výstupní trubkou vysoušeče a tím hranatým plastovým tunelem, ve kterém vede svazek elektroinstalace...
20:52:16
02.11.2023
02.11.2023
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.23 20:49:54: Najeto (asi) 335480 Km, rok výroby 1997.
20:50:57
02.11.2023
02.11.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: a čím jsi tu hadici rozdělal?
20:49:54
02.11.2023
02.11.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 02.11.23 20:49:01: Kolik má ten vůz vlastně najeto a stáří?
20:49:01
02.11.2023
02.11.2023
Bukaj
Tak dneska jsem u Volva vyměnil rozvodový řemen, kladky, vodní pumpu, chladič, chladicí kapalinu a vrátil do auta trubky, hadice a výparník klimošky. Jen nemám správné vybavení, abych dotáhl převlečnou matici hadice z kompresoru k vysoušeči - chtělo by to nějaký spešl otevřený klíč 27 mm, ale hnedle za vidlicí ohnutý pod úhlem cca 45-60°, abych se tam dostal...
19:23:20
02.11.2023
02.11.2023
Petrson
Díky, zkusím nejdřív převodákem a pak tukem co odkazujete.
17:21:52
01.11.2023
01.11.2023
Jarda/felda
-> Petrson 31.10.23 21:24:45: zkusil bych třeba práškový grafit, hlavně něco nelepivýho
14:27:48
01.11.2023
01.11.2023
Eidy
-> Petrson: To záleží na tom, jak moc jde dobře nasucho. Pokud dobře, stačí převoďák. Pokud hůř, tak tukem. Ideálně pak třeba Liqui Moly LM48.
21:24:45
31.10.2023
31.10.2023
Petrson
Měl bych dotaz ohledně svěráku k vrtačce. Našel jsem starej velkej. Byl dost zarezlej tak se mi ho podařilo rozhýbat. Ale čím namazat šroubovici. Olejem nebo tukem?
19:05:16
22.10.2023
22.10.2023
Borderer
-> ajok: Viz foto. Všechny závity zadělaný, plný vody. Jinak přesahy ok. Všude jde 0,05mm měrka s lehkou vůli.
03:00:23
22.10.2023
22.10.2023
ajok
-> Borderer 21.10.23 22:20:57: tak s necim takovym jsem se jeste nastesti nesetkal... ale puvodni tesneni v OHV motorech mam jeste u zelenyho MTX, ale zas menim G12 a BAZ ma taky puvodni, no 37 let stabil, to mozna bude jednou zajimave a ta zelena 1.3 s klimou ma taky puvodni, ted se chystam dat G12+
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek, nejhorsi tesneni, ktere jsem kdy vyndal, ale srouby celkem sly.
Todle nemelo G12? kdysi u fava se zelenym byly uhnile i kusy vlozek, nejhorsi tesneni, ktere jsem kdy vyndal, ale srouby celkem sly.
22:20:57
21.10.2023
21.10.2023
Borderer
-> ajok: Ještě sem je neřešil, kouknu na ně zítra. Jinak to bylo šíleně zahnilý, do závitů šla poměrně dlouho chladící kapalina a byly utemovaný bahnem. Takže rány palicí a pokaždé blok v místě šroubů nutno nahřát. Pak sem vzal velkou lidl bouchačku a musel ho vycukat. Povolit, utáhnout, povolit, utáhnout....a po chvíli vždy povolil.
20:11:30
21.10.2023
21.10.2023
ajok
-> Borderer 20.10.23 22:23:11: proc tak dlouho? ja jsem nikdy zadne neurval, jen pri dotahovani natahnul :)
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...
Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
kdyz mam strach, ze bych ho mohl ukroutit, tak mu proste dam poradnou ranu kladivem a slo to vzdy...
Koukam, ze problem je v klasickych mistech, presahy byly OK?
22:23:11
20.10.2023
20.10.2023
Borderer
Páteční večer jak vyšitej. Rozborka za 45 minut, povolení 10ti hlavových šroubů 2,5 hodiny.
08:46:50
20.10.2023
20.10.2023
minno
-> Bukaj: Tiež sa mi ešte nestalo, že by zatuhli tiahla, tam v podstate ani nemusí byť mazivo. Vždy je problém vo ventile.
16:45:21
19.10.2023
19.10.2023
Bukaj
-> Klubko_ 19.10.23 09:23:03: No, já takhle běžně dovírám kohout u 130LPG
Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...
Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...
Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...
Ale není to táhly, ale tím, že časem se zabordelí ventil topení nečistotami z chladicího okruhu - i když pravidelně měním kapalinu a mnohokrát jsem dělal výplach systému, vždy se tam po čase objeví kal. A ta štěrbina mezi otočnou a pevnou částí ventilu topení se tím bahýnkem zanese a ventil začne jít velmi ztuha. Pokud ovšem nezačne dřív téct...
Ale u Å mi ventil jde krásně lehce a neteče už pár let, ale to auto najede za rok to, co 130LPG za měsíc...
Každopádně už mám grif, jak snadno a rychle vyměnit těsnění ve ventilu bez demontáže z topení a bez vypouštění většího množství chladicí kapaliny...
09:23:03
19.10.2023
19.10.2023
Klubko_
mazal jsem včera táhla topení, protože už to šlo tak ztuha, že jsem musel zároveň tahat za páčku a rukou šmátralkou otevírat kohout na radiátoru.
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama
Ale už to chodí hezky
Jak já to ovládání topení nerad skládám. To přetahování se s těma bowdenama
Ale už to chodí hezky
15:13:14
16.10.2023
16.10.2023
isti
-> Borderer: Nie že by nefungoval centrál,s alarmom to beží len na druhé tlačítko pre samotný centrál nereaguje.
12:56:06
16.10.2023
16.10.2023
Borderer
-> isti: Ne, i obyčejná jednotka má vyvedený dráty na dálku. Žlutý a černý drát na svorkovnici mimořádky, tuším piny 8 a 10. Tzn. bych hledal zradu někde cestou.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
edit: A odemyká/zamyká ukostřením toho nebo toho vodiče.
11:50:10
16.10.2023
16.10.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 14.10.23 22:26:07: To takhle potkáš škodovku a ta dostane za hodinku lepší servis jak za celou svojí předchozí existenci dohromady
19:51:08
15.10.2023
15.10.2023
isti
Mimochodom vymenil som laserline vo felicii,alarm funguje ale nové ovládače neovládajú centrál.Čím to je,potreboval by som jednotku centrálu z auta ktorého to pochádzá?S alarmom to beží len samotný centrál nie.
19:46:51
15.10.2023
15.10.2023
isti
18:34:22
15.10.2023
15.10.2023
Kilián
-> Bukaj: Kdyby měl v sobě každý tolik laskavosti a dobroty jako Ty, to by se žilo na tom světě. Taky pomyslně smekám klobouk
Jinak já asi tohle auto vždy viděl stávat v Londýnské ulici naproti ČS bankomatu. Myslím, že tolik maroonek v centru asi nebylo :)
Jinak já asi tohle auto vždy viděl stávat v Londýnské ulici naproti ČS bankomatu. Myslím, že tolik maroonek v centru asi nebylo :)
16:59:28
15.10.2023
15.10.2023
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: pritlacak. U mne to bylo asi ve 180.
16:55:04
15.10.2023
15.10.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: To bych se na to moh vysrat...
Jinak kolega ma predfacelift a ted mu rupla spojka ve 144 K. Doufal jsem, ze je hydraulika, alenvypada to na lamelu/pritlacak.
Jinak kolega ma predfacelift a ted mu rupla spojka ve 144 K. Doufal jsem, ze je hydraulika, alenvypada to na lamelu/pritlacak.
16:34:25
15.10.2023
15.10.2023
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mam. Jen mne to sere, jak je to orezly.
16:31:27
15.10.2023
15.10.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Nemas puklice?
16:00:56
15.10.2023
15.10.2023
StepaNoFUN
Trochu zkulturnuju kola na sluzebak. Od jara se k tomu premlouvam, ted uz neni cas ztracet cas. To ze to strikam i s gumama nereste. Jsou na vyhozeni.
14:27:01
15.10.2023
15.10.2023
jans
-> Bukaj 14.10.23 22:26:07: Dobra prace, meli velke stesti, ze Te potkali.
11:32:09
15.10.2023
15.10.2023
Tom Troll
-> Bukaj: Zas tak moc ani ne, max 4-5 let
23:00:08
14.10.2023
14.10.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 14.10.23 22:44:06: No, párkrát to bylo o fous. A zajímavé bylo, že mu nejdřív svítila jen jedna brzdovka a při třetím zabrzdění se přidala i ta druhá
22:58:04
14.10.2023
14.10.2023
Bukaj
-> Tom Troll 14.10.23 22:42:11: Na Tvé fotce má ještě celistvý a místy i lesklý lak - to už je asi celkem staré foto, že?
22:44:06
14.10.2023
14.10.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: To jsi borec :-) Dedu bych se teda bal tahnout, aby mi nenacechral zadek auta pri brzdeni...