skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Syny 05.05.25 17:01:46: ja vim, psal jsi to tu, ale sezona se blizi a ja tu Boru uz na provoz po Rakousku, dalnicich, atd, opravovat nechci, uz ji naraficim jen na posledni STK a na provoz kolem komina.... Na 2022 bych financne nedosahl (uz i tady strasne krvacim), leda koupit neco socialniho (kvuli detem a tomuhle motoru jsem chtel automat) a O3 uz jsem nechtel...
-> Sita 05.05.25 16:48:12: Jo, parkovaciho asistenta mam taky a u kolmeho stani to malem poslal do auta vedle. Vic jsem to radsi nezkousel
Od O4 z roku 2020 a 2021 jsem byl Nwktm durazne odrazovan

Od O4 z roku 2020 a 2021 jsem byl Nwktm durazne odrazovan

-> Syny 05.05.25 16:40:20: v zaruce uz to neni. Je to po leasingu, r.v. 2021. Jinak 1.0 e-Tsi, style plus, 60tkm.
EDIT: vubec to neumim ovladat, je to uplne jiny nez co jsem kdy ridil. Dokonce to ma i parkovaciho asistenta, kterej to na prvni pokus dokaze poslat do podelnyho stani, do kteryho bych si ja ani po 25 letech rizeni netroufl :D
EDIT: vubec to neumim ovladat, je to uplne jiny nez co jsem kdy ridil. Dokonce to ma i parkovaciho asistenta, kterej to na prvni pokus dokaze poslat do podelnyho stani, do kteryho bych si ja ani po 25 letech rizeni netroufl :D
-> Sita 05.05.25 09:15:53: Jestli je to v zaruce, tak na kazdou zarucni opravu maj kdyztak 30 dni bez nahrady 
BTW co je to za rok?

BTW co je to za rok?
-> Bukaj 05.05.25 13:15:36: když si to tu zmínil, netušíš kam na termostaty pro 120 favo s 85 či 83 stupni? A čidlo sahary co sepne na něčem lepším jak serie co spíná az na 95° ?
-> Sita 05.05.25 09:15:53: Hustý, jsem nevěděl, že se Dacia Logan ještě furt vyrábí. 

-> Sita 05.05.25 09:52:02: Rychle? Auto mi tu stálo od Vánoc 2023
Jinak teď jsem si ještě po 20 Km testovací jízdě střihl výměnu termostatu (originál Wahler W. GERMANY, který jsem tam dal držel teplotu jen 70°C, tak zkusím francouzský Calorstat z roku 1988) , termospínače ventilátoru (původní již zjevně nefungoval) a přetěsnění dvou spojů na chladicí soustavě (pro většinu hadic jsem použil originální řešení Motex páskami a ty, jak je obecně známo, nejsou etalonem spolehlivosti)...

Jinak teď jsem si ještě po 20 Km testovací jízdě střihl výměnu termostatu (originál Wahler W. GERMANY, který jsem tam dal držel teplotu jen 70°C, tak zkusím francouzský Calorstat z roku 1988) , termospínače ventilátoru (původní již zjevně nefungoval) a přetěsnění dvou spojů na chladicí soustavě (pro většinu hadic jsem použil originální řešení Motex páskami a ty, jak je obecně známo, nejsou etalonem spolehlivosti)...

-> palinator 05.05.25 09:37:23: kua :D diky, potrebuju ted fakt par let neresit spotrebaka, tak snad to vyjde...
-> Bukaj 05.05.25 09:46:50: auto jsem nevidel, to dokonaly jsem myslel hlavne z uhlu pohledu jak rychle jsi to zvladl a ten vysledek 0-0-0, a jak znam tvoji praci tady z virtu, tak verim, ze ten vyraz bude sedet i na odvedeny dilo. Opravdu klobouk dole.
-> palinator:
Vlek - prodals?
Škodovku - prodals?

Vlek - prodals?
Škodovku - prodals?

-> Sita 05.05.25 09:11:14: Dokonalý rozhodně ne, spíš taková patinovka, ale leštěnka a vosk tomu hodně pomůže a tento odstín barvy hodně odpustí
Ale technik v tunelu kroutil hlavou, že suchou "mokrou" nápravu snad ještě neviděl...

Ale technik v tunelu kroutil hlavou, že suchou "mokrou" nápravu snad ještě neviděl...

-> Sita:
Já psal na ten koment k Bukajovi...
Morálně nezastaralí vús nikoho nezajímá
Nicméně přeji mnoho šťastných kilometrů bez zvěře, kamení a jelit
E: já si počkám na Ofci z eletriki.
Já psal na ten koment k Bukajovi...

Morálně nezastaralí vús nikoho nezajímá

Nicméně přeji mnoho šťastných kilometrů bez zvěře, kamení a jelit

E: já si počkám na Ofci z eletriki.

-> palinator 05.05.25 09:25:20: moral successor! :D
-> Bukaj: Krásná práce

-> StepaNoFUN 28.04.25 16:51:03: So samotným AA nie je problém. Ale štandardne sú v AA blokované služby ako youtube a pod. (prehrávanie videa). V linku, čo som poslal, je návod na inštaláciu "nadstavby" k AA tak, že sa do AA implemenuje nová appka, ktorá má v sebe zabudovaný prehrávač videa, integrovaný youtube a aj web browser.
Ale najnovšie verzie Androidu už blokujú aj túto dieru, cez ktorú je možné prehrávanie videa obísť.
Ale najnovšie verzie Androidu už blokujú aj túto dieru, cez ktorú je možné prehrávanie videa obísť.
-> minno 28.04.25 14:16:28: kvuli AndroidAuto?
To jsem provozoval i na starsim androidu. Ale musel jsem si ho stahovat a aktualizovat rucne.
To jsem provozoval i na starsim androidu. Ale musel jsem si ho stahovat a aktualizovat rucne.
-> minno 25.04.25 19:20:01: jak jsi to vyresil? me to video neprehrava a nekde jsem nasel ze moje MIB2.5 to snad ani neumi
-> MATTESS 27.04.25 23:02:46: No vidíš, aspoň to nemusí Sita hledat. 

-> Jirik_Tuňák1983 27.04.25 12:34:21: ta 8020 se už nedělá, místo ní je 8060
-> Bukaj: 

-> Bukaj 27.04.25 16:24:28: Tak dokonce už má všechna 4 a stojí na vlastních
Už jen dozapojit brzdovou hydrauliku a chladicí systém, pak ještě pár drobností v elektrice a interiéru a vůz bude připraven na TK

Už jen dozapojit brzdovou hydrauliku a chladicí systém, pak ještě pár drobností v elektrice a interiéru a vůz bude připraven na TK

-> Jirik_Tuňák1983 27.04.25 12:34:21: z fotky vypadaj jak novy, super! ja mam ted zacatek sezony, moc veci navic nedavam...
-> Sita 19.04.25 13:38:52: Po osmi letech jen touhle pastou. Ještě přeleštit jednou, pak utěrkou a bude. Už jsi zkusil někde sehnat?
-> isti: Nedokázal jsem to, tak se snažím pochytat nedostatky a dojezdit to do posledního vítězství.
-> Robert 106: Na to že to predáváš,či už nie?
-> ajok: že len
Ja mám 1 GB na mesiac.

-> minno 25.04.25 19:20:01: taky nemam neomezeno, mam 100GB v CR a EU mimo CR jen 10

-> ajok 25.04.25 18:41:54: Infotainment je origo (len mnou upgradované na vyššiu verziu). Tuner nie. Je to prepojené s mobilom cez Android auto. TV je cez internet (web). Mať neobmedzené dáta, tak sa to dá pozerať nonstop.

-> minno 25.04.25 17:17:10: to je origo navigace a doplnil jsi tunerem?
-> Bukaj: Díky teď to dává smysl, aby to bralo páry a ne vzduch.
Chvíli jsem dělal ve fabrice technologa a tak bych opravdu rozporoval tu unifikaci. Pokud na filtr box boduji úplně jiné nožičky, držák na třetí sponu a nelisuji díru pro šroub, tak naletování jiného nátrubku to asi nevytrhne. 136 filtrboxy musely vznikat s použitím jiných přípravků a určitě v sériích dost možná i na jiný formě v lisu, respektive jedné upravené, nepředpokládám, že tam někdo ty díry snad nevrtal.
Chvíli jsem dělal ve fabrice technologa a tak bych opravdu rozporoval tu unifikaci. Pokud na filtr box boduji úplně jiné nožičky, držák na třetí sponu a nelisuji díru pro šroub, tak naletování jiného nátrubku to asi nevytrhne. 136 filtrboxy musely vznikat s použitím jiných přípravků a určitě v sériích dost možná i na jiný formě v lisu, respektive jedné upravené, nepředpokládám, že tam někdo ty díry snad nevrtal.
-> Bukaj 23.04.25 22:42:28: Auto bolo v rodine od nova, nik do toho nikdy do nástupu mojich tunerských čias nešahal. Filterbox už neexistuje.
-> Robert 106 23.04.25 20:37:54: Jinak filtrbox pro 135/6 zase tak moc jiný není - základní výlisky jsou stejné, liší se jen umístění a délka držáků. Jinak to Tčko na hadici mezi víko ventilů a filtrbox pro 135/136 (i první favority) není nic jiného, než nátrubek hrdla ventilového víka poslední evoluce pro pětikanály - včetně zaoblení na jednom konci - tedy teorii o unifikaci výroby bych úplně nevylučoval 

-> Robert 106 23.04.25 20:37:54: Důvod byl pravděpodobně ten, aby to ty olejové výpary vůbec odsávalo - aby to netáhlo čistý vzduch z filtrboxu...
...z tohoto důvodu (ekologie) také u karburátorů pro 135 a 136 byl zvětšen otvor pod klapkou pro přípojku odsávání výparů z klikové skříně z původního cca 1 mm na cca 2 mm.
Některé karburátory z neudržovaných 105/120 mají ten původně 1 mm otvor "vypískovaný" na mnohem větší průměr, častěji je ten otvor zcela ucpán karbonem - z toho usuzuji, že v některých případech byl přisáván vzduch s nečistotami (prach) - tedy nikoli z klikové skříně, ale z filtrboxu (či pod ním). Předpokládám, že samotný karbon by otvor v zinkové slitině nevypískoval...
...z tohoto důvodu (ekologie) také u karburátorů pro 135 a 136 byl zvětšen otvor pod klapkou pro přípojku odsávání výparů z klikové skříně z původního cca 1 mm na cca 2 mm.
Některé karburátory z neudržovaných 105/120 mají ten původně 1 mm otvor "vypískovaný" na mnohem větší průměr, častěji je ten otvor zcela ucpán karbonem - z toho usuzuji, že v některých případech byl přisáván vzduch s nečistotami (prach) - tedy nikoli z klikové skříně, ale z filtrboxu (či pod ním). Předpokládám, že samotný karbon by otvor v zinkové slitině nevypískoval...
-> minno 23.04.25 19:25:23: A nepředělal to někdo (výměna filtrboxu)? Ona ta hadička kolem karburátoru je docela pakárna...
Pokud bys měl někde detailní fotku filtrboxu, tak by z ní třeba šlo vyčíst datum výroby...

Pokud bys měl někde detailní fotku filtrboxu, tak by z ní třeba šlo vyčíst datum výroby...
-> Bukaj: Unifikace dílu to asi těžko. Filtrboxy na 120 jsou stejně jiné než pro 136, takže museli mít nějaký důvod dát delší hadičku a odbočku na víko ventilů.
Já jsem tohle provedení viděl vždy jen na dvouřádku u vozů 88, 89
Já jsem tohle provedení viděl vždy jen na dvouřádku u vozů 88, 89
-> minno: Já mám 125 5/89 a hadička jak říká Atom, z ventilového víka. On to měl na svojí 125 tak samo...
-> Tom Troll 23.04.25 19:08:55: 87 jednořádek 105 a hadice byla z filtrboxu
-> Tom Troll: Nemal som prechod, vyrobené 05/1988. A videl som plno iných rovnako.
-> minno: Tak jsi měl nějaký přechod, 5k dvouřádky to mají cca od 87 až do konce rovnou z ventildeklu.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11795_2019-0 6-01_16-02-45_20.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11795_2019-0 6-01_16-02-45_20.jpg
-> Bukaj 23.04.25 13:57:27: To je jedno, na 5k dvojriadku som to mal z výroby rovnako ano na 8k na fotke.