Taky jsem na ty letošní souboje s puntem zvědavej....

Taky jsem na ty letošní souboje s puntem zvědavej....

v tom je ten hlavní fígl. Software je neměný.



























takže aspoň smysl ta debata měla a má ne? ...tak si myslim když šlo tohle tak proč nezkusit i tamto
teoretik ..děkuju za označení
jo třeba v tomhle zrovna sem zatim teoretik rád se poučim protože mě to už nebaví a chtěl bych se pomalu přesunout zase do garáže s novou hračkou a začít trochu praktizovat a zkoušet jako vy ...ale přeci než ste poprvé předělali škodovku na turbo tak ste taky museli nasát nějakou tu teorii neni-li pravda?








(to neberte jako posměšek já to taky řikám o svim i když vim že je to zatim fáčkovej motor v sérii a navíc s vůlí na prvním válci že by se tam vešli dva písty-bohužel musim peníze dávat momentálně do lepčí zábavy
takže ještě bude muset počkat) i když zase asi všichni co sem píšou přímo do týhle konverzace tak asi krom mě toho závoďáka doma maj nebo stavěj

(to neberte jako posměšek já to taky řikám o svim i když vim že je to zatim fáčkovej motor v sérii a navíc s vůlí na prvním válci že by se tam vešli dva písty-bohužel musim peníze dávat momentálně do lepčí zábavy
takže ještě bude muset počkat) i když zase asi všichni co sem píšou přímo do týhle konverzace tak asi krom mě toho závoďáka doma maj nebo stavěj











...jestli to fakt nevíš tak atmosferickej je ůplně každej motor ktererej nasává směs pomocí podtlaku ...což samo o sobě řiká že je holej nesmysl spojovat slovo atmosferickej s přeplňováním ...k tomu je slovo plnění ..a přeplňování normální i nenormální je prostě přeplňování takře pistaa se správně chtěl ptát ale trošku pozapoměl význam slov který použil ...pokud to neudělal záměrně kvůli mě..?nvm..





protože jak si si jistě přečet v jednom z prvních příspěvků teprve mě to čeká ..ale nač jich předělávat spoustu když stačí jeden co se hned nevysype
(to neber vážně jen sem tě tak chtěl pošťouchnout trošku
)a jak "tahá" atmosferický přeplňování a originální přeplňování vim ...a doufal sem že i ty o tom něco víš ...jelikož originálem chápu bez turba tak tě chci upozornit že atmosferický přeplňování je vlastně taky normální plnění (přirozenou cestou -podtlakem ve válcích) zřejmě si měl na mysli turbo přeplňování
k čemuž nepatří slovo atmosferický (věřím že to chápeš) ale v podstatě sem ti tim ukázal snad i že vim..nebo ne? kdybych nevěděl tak ani nepoznám že mezi tim a onim neni žádnej rozdíl
kouknul sem do "odpornejch"
literatur a připomenul si jak tomu jest a to tak že váš ventil co sičííííííí je (což je logické) ke snížení tlaku při zavřený škrtící klapce (na volnoběh netřeba protože turbo neplní svuj ůčel) a proti přílišnýmu tlakování turba je ventil kterej přpustí přebytek vejfukovejch plynů za turbo čímž sníží tlak a před ním a tudíž se nezvětšej otáčky turba a ani plnící tlak






. Je jedno jak kluci cokoliv nazvete. Důležitý je "smysl". Ono pokud se tu mluví na virtu o přeplňování na teoretické rovině jsem vždy u vytržení ať jde o nováčka či oldskůláka, protože ve valné většině slyším dost "teoretické bludy". Osobně jsi raději dost věcí nastuduji a poté testuji a prakticky fyzicky odzkouším. Protože jinak se nikdy žádný světový vynález jen tak mírnyxtýrnyx z halvy nevysypal. To co jsi napsal o mé RS, že tě přivedla na virt mě těší
. Na Tejnici jsem nic nepředvedl neb sem měl defekt. Co se týká přeplnění atmosférického motoru je to v podstatě to samé jako již zmiňované přeplnění přeplnovaného. Pouze musí mít motor vhodnou kompresi a mazací soustavu a v neposlední řadě musí vydržet cílený výkon ( to ovšem platí pro jakoukoliv úpravu na zvýšení výkonu (kovany vnitřek atd) ). To proč se to tak často nedělá, je unás hlavně z důvodu toho, že se to nevyplatí dělat protože každá značka má nějaký ten výkonný motor, který koupíš se stejným výkonem na vrakáči za 1/2 ceny ladění tvého motoru. Osobně jsem si oturbil již několik aplikaci na vznětových motorech a teď pokud jsi viděl mám rozpracovaný blok S135 K03 to jen abys nemyslel, že jen tlachám a přitom mám vraženou seriofku 1.8 f autě..... Takže co místo slov pustit činy a přeplnit tvého zrestaurovaného rapida?


a docela mě už štve že se tu místo toho řeší "kdo má ve stádu víc koz a je lepšim bačou" takže kompresor ste nakonec ůplně zavrhly ...
a tváříte se na něj jako na špatnost abych řek pravdu. ...to sou mercedesy tak špatný doopravdy?? že je vozej jako jediný ...to je jako by ste pomlouvali desmo rozvod u ducati protože sou jediný kdo ho používá (a přitom je to nejgeniálnější ovládání ventilů co kdo kdy vymyslel)

a to srovnání bylo jen teoretický samozřejmě si rozvinul debatu o to že ůčinnost je padesátiprocentní za což sem ti vděčný protože sem línej hledat to někde na netu ...a jestli si si nevšiml tak v jednom z těch příspěvků sem dodal (pro lidi který by si myslely že je to tak jednoduchý) že to samozřejmě nemůže bejt poháněný takovim chcípáčkem tudíž by se musely vyměnit řemenice a dát jinej řemen (taky z důvodu že pro kompresor má stejnej tvar jako rozvodovej řemen neboť taky k záběru potřebuje přenos zubama a ne bočním třením to by trošku nestačilo a ta ůčinnost by byla tak desetiprocentní-muj nic netušící typ kdyby ste chtěli podle toho zase hodnotit mé iq)

) s tou spotřebou výkonu by to nemuselo bejt zas tak hrozný ne?? dyk co ti bere altík a vodní čerpadlo? protože tohle by se dalo vsunout do stejnýho pohonu aby si tam nemusel mít zase deset řemenic na každou tretku
