Pouzitie vyztuh na napravach

prohledat
126 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.01.2005 do 25.01.2005, založil/a chooki
řadit dle data
11:36:43
25.01.2005
BEYER - zrušená registrace
chooki: v poho ja sa ti iba pripomynam
09:42:51
25.01.2005
chooki
-> BEYER: duri, neboj, pracujem na tom, zistim kedy tu bude a dam ti vediet 4
08:28:10
25.01.2005
PeterP136
-> chooki: Po prevareni usi sa budeme s tebou v kolone plazit po ba 20km/h :))). Inac niekde nechas priecku :). Takze to neprezen :).
08:17:07
25.01.2005
PeterP136
-> Jirik: Kde sa dvaja biju... Treti (Jirik) to schyta 1

-> Saky: Je to masivne, vsak 613 mala 1,5tony a trosku iny motor :))). Uznavam ze mas pravdu, ze sikovnejsie pre ludi, je ked im to dodas ako stavebnicu, nez aby systemom prieskum bojom zistovali ako tam narvat nieco ine.

-> Labros: Bohuzial nemam. Volakedy to prebehlo bud tu alebo na yahuuu a tam som to videl. Vzhaldom na masivnost ramien mi to akosi utkvelo v pamati :).

-> All: Asi ste to nepochopili. To co prebieha u ludi tuna, nie je tuning (ciakosatopise). Toto je bastlenie. Neberte to ako nejake skarede slvovo. Ved aj radioamateri bastlili a bastlia a nepovazuje sa to za nieco ponizujuce. Tu ide o to, ze si to clovek dokaze spravit sam (aspon ciastocne) a za zlomok ceny nez by to stalo pri skutocnom tuneni v oficialnych dielniach. Vyplaznut za vytunenie akehokolvek auta balik vie kazdy, kto tie prachy ma :))).

Akurat Saky posuva bastlenie smerom k tuningu a to ma stve 1 1 1
08:14:42
25.01.2005
BEYER - zrušená registrace
chooki: v poho... ale to pivo asi ee lebo furt som vsade autom a svoj vodicak mam rad 1 ja si dam skor priecku prevodovky 5

Jirik: a ja som myslel ze uz bol koniec basnikom v cechach 144
22:42:25
24.01.2005
Jirik - zrušená registrace
chooki:

-> ostatní:

Vidíte ho ? To je frajer, přizná chybu a ještě se veřejně omluví. Je tady plno jinejch, kteří by místo aby uznali pomýlení, raději stáhli vocas a už se v danném tématu neukázali.

Takže tleskám, tleskám a ostatní se mnou.

Diskuse tady byla kolem všeho bouřlivá a proto trocha pokory se cení. 4

No kurva, nenapsal jsem to hezky ? 1
19:49:32
24.01.2005
Labros
Pivko si klidne dam! O pruzinach sem se teda vubec nehadal. Ale takova nabidka se neodmita. Jeste jaka to bude znacka? Mimo toho Zemana piju vsechno 3 A ty usi si za trest klidne prevar!1
19:47:56
24.01.2005
sep
-> chooki: :f poho4
19:45:40
24.01.2005
chooki
chlapi (saky, sep, labros, jirik, beyer a ostatny) strasne moc sa vam omlouvam, plazim sa po zemi, tie pruziny vpredu su vsetky 12,5 !!!! mate u mna pivo 4 kedze osobne som v kontakte iba s beyerom, tak on si da tie piva na Vas 3

pozor, za ostatnym co som povedal si stojim ! teda zatial, este uvidim to prevarenie usi3

tie pruziny som si pomylil so zadnymi, musim este pozriet dole do pivnice...

fakt hanbim sa 42
16:27:09
24.01.2005
chooki
no ci tuning znamena akurat zlepsenie vlastnosti, to je otazka :), poviem ti to takto, zas to otocis inac, ale chcem aby moje sa podobalo (jasne ze tak nikdy nebude jazdit) co najviac na zavodaka do kopcov, alebo okruhy, k tomu smerujem...je mi jasne ze zo skodovky neurobim auto porovnatelne s modernymi...a o to mi ani nejde.

co sa tyka toho znicenia podvozku, vsetko je relativne, hovorim ze jazdim po rovnej ceste bez jam, ked idem niekde po neznamom useku, tak si davam inac pozor :) moje auto obrubnik niky nepozna, a ked uz jo, tak rychl 0.5 kmh...to jazdenie po dorazoch je aj tak len docasne riesenie, trosku to zvysim, alebo otocim vrchne ramena, len sa mi to nexce robit na uzkej naprave, mam doma aj siroku, ale kedy to prehodim je ina otazka :)) ...
16:16:45
24.01.2005
Labros
-> chooki: to sem tusil, ze se nechas vytocit tou otazkou na diplom, totiz Saky pise tak jako by s tebou sedel v hospode, kde kazdej vidi druhymu do xichtu a clovek muze rict neco nejakym zpusobem co vypada blbe kdyz si to jenom prectes a toho cloveka jsi ani v zivote nevidel... takze ten utocnej styl neber tak vazne 4 a jaktoze se nebranis utokem? on je taky jenom inzenyr, neboj se ho 4
16:07:17
24.01.2005
Saky
no jasne tuning je od slova ladit to urcite tohle anglicke slovo zna diky panu radiu-) kazdej.. nicmene je to ale ladeni za ucelem zlepseni vlastnostni serioveho auta nikoliv obracene a puvodne to bylo zlepsovani motoru a podvozku to cemu se dnes rika tuning(plasty a ostatni kraviny) uz s tuningem jako takovym nema nic spolecneho.. vetsinou takovehle upravy delaji 18leti kluci co maji cerstve papiry a nevedi o autech vubec nic ze si takhle znici podvozek vystudovany ing strojirenstvi tak to uz je jina-) ale to nema smysl abysme se tady dohadovali.. muj nazor na to je tady znam, a at si kazdej dela se svym autem co uzna za vhodne ale pak by za to mel nest odpovednost..
15:50:39
24.01.2005
chooki
ohladom tej tab. vidite ze zadne su hrubsie :)

ale pozriem doma na tie predne, neverim ze uzovka ma rovnake jak Mko, ak hej tak sa tu vsetkym ospravdlnim :) ale to sa nestane :)

Saky, presne toto jednanie ma stve, ze hned ma urazas, keby som s tebou takto jednal ja tak ma tu vsetci asi zabiju...strednu som mal priemyslovku dopravnu, odbor prevadzka a udrzba vozidiel, kvacalova ul., vyska (ukonc.2003) STU strojnicka fak., odbor dopravna technika-spalovacie motory (mozem sem hodit aj diplom:))), nikdy som neopakoval ziaden predmet, aj ked inac som to dost flakal... ja nerobim zo seba machra, viem ze napr. o tych motoroch (a celkovo autach) co viem je len teoria, (praxoval sam aj po servisoch, nieco sme robili aj v labaku-trapili sme stare motory) nerobim s tym, mam iny job, a ...no myslim ze to tu aj tak nikoho nezaujima,

takze tak, a este, tuning je od slova ladit, nie ? :) a kazdy si ladi, jak mysli...
15:30:59
24.01.2005
Saky
nicmene ve skodovce jezdi-) i s celym Tatramotorem a prevodovkou-)
15:24:11
24.01.2005
Labros
me to zajimalo ciste teoreticky - to jsi rekl ty ze si ji chceme dat do skodovky2
15:16:54
24.01.2005
Saky
naprava z T613 to je silenej bastl-) to je masivni jak krava co byste s tim chteli ve skodovce delat?
15:02:15
24.01.2005
Labros
-> PeterP136: jestli mas nakres ty zadni napravy T613, tak ji uverejni pls.
15:01:34
24.01.2005
Saky
no ale Jiriku mas tam chybu-) jeste ti tam chybej uzovkovy predni ty tvrdsi a kratsi ktery se daj vymenit a ziskas tim lepsi pruziny nez jsou LA a ty Sakyho a hlavne zadarmo-)
14:59:00
24.01.2005
sep
Jirik na sem hodil tabulky z TW,děkujeme,no nicméně v té první je chyba v posledním řádku,jde o přední pružiny z garde a síla drátu je 12 nikoliv 12,5 mm...
14:54:49
24.01.2005
Jirik - zrušená registrace
A kurva neserte mě všichni. 1

Nebo se opravdu už kurva naseru a půjdu do garáže pro knížku a doopravdy vám to kurva prdele voskenuju.

Jste fakt kolíci, hádat se kuli takovej skopičině. 3
14:53:48
24.01.2005
Jirik - zrušená registrace
Zadní.
zvětšit Pouzitie vyztuh na napravach - obrázek od Jirik  - zrušená registrace vložen 24.01.2005 14:53:48
14:53:29
24.01.2005
Jirik - zrušená registrace
Přední.
zvětšit Pouzitie vyztuh na napravach - obrázek od Jirik  - zrušená registrace vložen 24.01.2005 14:53:29
14:40:12
24.01.2005
Saky
chokii.. do vsech komentaru jsem psal ze nemyslim nikoho konkretne ze v tom vidis svoje auto za to ja nemuzu ale vse co jsem popisoval maji strasne moc radi technici na STK, policiste a hazi to spinu na tuning vseobecne.. nebot tuning je od slova vylepsovat coz se o vetsine techto uprav rict neda.. jinak muzu se zepat co si studoval jako za auta? kde, jaky obor atd. a tu vejsku jako uspesne? nebo jeste studujes nebo jsi z tech vecnych studentu vyuzivajicich vyhod studentu pro vlastni potrebu a zabirajic misto ostatnim? a jeste k tem grafum.. kdyz bys nakreslil neco s cim by se dalo souhlasit tak nereknu ani slovo, ale vetsina je jinak..
14:25:45
24.01.2005
Saky
petrP.. ano ma to jiste vyhody jenze to beres s pohledu vyroby sveho jednoho kusu.. vem to z phledu jineho a to ze bys to delal a chtelo to od tebe 20lidi myslis ze by to pak bylo jeste taky tak vyhodne? ono neni problem na vrakaci sehnat jednu napravu a k ni dodelat zbytek a kdyz uz budes mit vymysleny drzaky atd k ty naprave a bude to chtit dalsich 19lidi myslis ze sezenes jeste tolik naprav? kdyz to delas novy mas vyhodu ze si jich udelas kolik chces.. a k te moji se pouzivaji hridele a klouby seriove z rapida v tom taky neni problem.. a myslim si ze je to mensi financni problem sehnat novou hridel na rapida nez na alfu nebo jine auto.. a co se tyka kotoucu a lanovodnych rucek to sem jde samozrejme dat taky.. tady je ale navic ta vlastnost ze je to plne kompatibilni s tim co jsem zatim na zadni napravu udelal.. (myslim naboje a kotouce) coz by s novym resenim napravy odpadlo.. jako jde to delat jakkoliv ale ve vetsim to je opravdu problem shanet po vrakovistich v nejakem pouzitelnem stavu.. a pak je tu jeste ten dalsi faktor nove je nove a cena je v tomto pripade nizsi a nebo srovnatelna nebot neverim tomu ze sezenes napravu a das ji do auta za min nez za kolik to budu nabizet ja.. (resp jednu pro sebe mozna ale ne vic kusu)

13:57:40
24.01.2005
BEYER - zrušená registrace
chooki: ma naseres tak ti to naskenujem... 1
13:56:36
24.01.2005
BEYER - zrušená registrace
chooki: kua neser ty mna lebo... som ti to tu napisal s tej knihy 4 ma mas za kokota alebo co 11 je to z knihy sportovni upravy pro S105/120/130... ak mas na mysli tu knihu 4
13:40:45
24.01.2005
chooki
-> BEYER: -> sep: kurva chlapi, uz ma neserte, vecer pozriem do knihy. ale o to nejde, kurva, tie pruziny som mal za posledny rok min. 100 krat v rukach, aj sakyho, aj nove, aj stare, vsetky mozne... jasne je vidiet uzovkove su hrubsie jak mkove, aj predne aj zadne...tak ja uz neviem, ci som ja debil alebo co...Duri, donesiem ti nabuduce ukazat jak vypada uzovkova a mkova...4
13:20:18
24.01.2005
BEYER - zrušená registrace
Jirik: 333 kua ale to budu dake 150-ky max 200-ky 1 a to uz ide cumackom trochu k zemi a ritu hore 333 tak at si daju bacha... 4
13:08:55
24.01.2005
BEYER - zrušená registrace
chooki: sep ma pravdu peto... si si to kopol zo zadnymi 4 tu hrubku dratu... s100 mala prum. dr. 12 pocet zav 9 volnu dlzku 281 vnutor. priemer 103

s120 (ala uzovka) pr.dr. 12.5 poc. zav. 9 vol.dlz. 276 vnej. prum. 103... S120M 12.5-9-284-103... 260LA 11.5-9-260-101.5... a boli aj 14-9-255-104 a 14-7-218-104... ale to bolo skor na okruhy ako na rele 1 zadne maju od uzovky po M-ko prum.dr. 13.6-10-(331-316-326)-114 .6... 4 keby ta zaujimalo S100 ma 13-9-303-? .... 1 dufam ze sa v tom niekto vyzna okrem mna... 1
11:59:02
24.01.2005
Jirik - zrušená registrace
-> sep: -> chooki: Přestaňte se hádat kdo má tvrdší péro, nebo tam na vás vletim...

Tady bude klid a žádný bitky, sakra... 3
11:49:09
24.01.2005
PeterP136
-> Saky: Hmm. Ja sa znazim aby to nevyzenlo ako rypanie, len sa obcas chcem nieco dozvediet. Ked rypem, tak to vidno na prvy pohlad :). Ale do niektorych jedincov tunaka by som si nedovolil rypat, lebo by ma rozotreli na kasicku :).



K tym ramenam z ineho auta. Podla mna to ma viac vyhod nez fungl nove "na zakazku". Predovstekym je to komplet (koziska a simeringy aj tak treba zohnat nove na zakazkove ramena). Navyse myslim ze prave z alfy to ma clovek aj s kotucami (teda urobene priamo na kotuce aj s rucnou). Takze jedine co je potrebne je medzikus a uchyty v kasni. Oproti ramenam na zakazku je to podstatne menej. Ale to som len nadskrtol pre tych co chcu usetrit alebo napriklad nedokazu zohant nove hriadele na vlecku pripadne iny diel.

A mimochodom t613 ma pokial viem tiez 0 uhol kyvania :). Ved ked uz varit ine napravy, tak je predsa jedno ake a z coho :). Cez stk to aj tak neprejde :))).
11:48:41
24.01.2005
sep
-> chooki: :mně to nebaví o nic víc...........žádná užovková sériová přední pružina nemá drát 13,6 a rozhodně nejsou užovková péra tvrdší než Mková
11:42:08
24.01.2005
chooki
-> sep: ma to uz nebavi, nemam tu knihu pri sebe, ale vacsina uzoviek ma drot 13.6mm
10:39:05
24.01.2005
sep
Které že přední pružiny z užovky mají silnější drát?Původní do roku 78 jsou stejné s Mkovými(284 volna délka,12,5 drát),od 8.78 mají 276 mm délku a drát je taktéž 12,5,a to že je tvrdší jsi se dočet kde?
10:12:10
24.01.2005
chooki
-> Saky: mne zase vadi, ked davas za priklad moje auto, a ze aky som debil a pod.

ja nikomu nedoporucujem aby jazdil na dorazoch, proste som fanatik do znizovania, a som ochotny tomu dost obetovat...urcite to nie je na normalnu jazdu...

takisto ako nikomu nedoporucujem aby si daval do auta skrupinu, a citil tam kazdy hrbol, bol vytraseny, nemohol sa natiahnut, proste na hovno, ale ja to tak xcem...

co sa tyka tych pruzin LA, tak urcite je to lepsie ako normalna, ale oproti zadnym je to stale este dost vysoko, zamyslel si nad tym ze by do Mka kludne stacilo dat pruzinu z uzovky ? je kratsia, ma zarovnane konce, a je tvrdsia (hrubsi drot), a hlavne je zadarmo...

este by som si dovolil, ze tie plany AZNP podla ktorych vela veci delas su evidentne pre rally auta, a ja si take auto nestavam...

to ze nemam skoro ziadne strojnicke skusenosti je pravda, sice som 9 rokov studoval auta (4 stred., 5 vyska), ale skola a prax je rozdiel... a potom ide aj o to ake mame podmienky, ja byvam na sidlisku, kde garaz je total luxus (150 tis a viac), vsetky veci na auto mam doma, a ked xcem nieco robit tak si pekne krasne musim veci doniest dole a vsetko spravit vonku pokial je svetlo...jasne ze by som mohol mat 2 auta, ale nemam na to prachy, aby som zivil 2 auta a jedno mal v garazi...

takze nedavaj stale za priklad moje auto, sorry, ale keby som ta posudzoval podla tvojho auta, tak tiez by som nemal najlepsi nazor na teba ako tunera...

Fjoro, tie obr. su shit, ja to viem, chyba tam kopec sil, hanbim sa za ne, ale aj tak mi ich realizacia, fotenie, zmensovanie,atd zabrala hodinu...aj keby boli premakane tak Saky to neuzna :)

Saky, to ze su tie ramena a silentbloky (a nakoniec aj pruziny) poddimenzovane je jasne pretoze sa bavime aj Ackach na starych neznizovanych autach, ako sorry, ale ked naprava nevie udrzat 100-200 tis km priblizny odklon kolesa tak je slaba....

to som nikdy nepovedal ze podelne rameno sa nekruti, je jasne ze sa kruti, ved je tak ulozene, a to ze skruti aj same je len dokaz toho ze je fakt slabe, ale hovorim ze skrutene rameno nema vplyv na Acka...

A tie moje usi co prevaram, jasne ze je to blbost, okrem toho ze os kyvania nebude prechadzat osou kyvania podleneho ramena, je to uz na fest...skusim proste co to urobi, nikomu to zatial nedoporucjem, ale 25 tis. Sk za Lrkove ramena ( 15 Kc ramena = 20 SK, plus 5 tis montaz-na ulici si to asi neurobim) sa mi zatial nexce davat...

08:26:55
24.01.2005
BEYER - zrušená registrace
fioro: ja s tym pocitam tiez, ale dufam, ze ked vacsinu veci teda okrem sikm. ramien dam new... tak to bude aspon jak tak neackovitiet a ked hej tak co uz 1 mno neham sa prekvapit...
07:25:21
24.01.2005
fioro
na tom obr. 3 bude tych sil o trosku viac...., v osi pruziny, v silentbloku F + M, kedze aj ten je vyoseny z osi pozdlz ramena , a v ulozeni sikemho ramena bude tiez silova dvojica....a sice guma je guma, ale tiez sa daju s nou robit nejake pevnostne vypocty....a podla nich pri zakl. postaveni kolies a zatazeni,tie silentbloky boli schopne udrzat geometriu v pozadovanom uhle, preto boli na vlecke z tvrdsej gumy....co sa prejavovalo neskor deformaciamy ramien pozdlznych........ja sa preto vobec nedivim ze mam acka, kedze silenty mam maksie zo 120, puzdra na sikmych som nemenil, pruziny a domce mam tiez 120, a kola su tiez kapitola kedze zmenou ET som tu silu posunul este dalej...proste ja som s tym pocital, ze to tak dopadne...



inac k tomu uchyteniu sikmych ramien...tak drziaky uchytene skrutkami na kasnu su urcite lepsia volba ako zvaranie na priecke....prave kvoli moznosti posuvu, keby to nevyslo na prvy pokus....este jedna vec, original je aspon vodorovna os tych dvoch ulozeni v jednej rovine, posunutim sikmeho vyssie, odstranis negativ...no das ich mimo os...cize dalsie namahanie....zobrat do uvahy a pocitat s tym ze to moze znizit ich zivotnost...

uff nezvyknem tu pisat...:o))
19:11:20
23.01.2005
Saky
jinak stejne si kazdej s autem udela co uzna za vhodny at si rikam co si rikam, a jestli mam pravdu nebo ne na to mnozi prijdou pozdeji a stoji je to pak vic penez.. nepatrim mezi ty co by tvrdili ze nejlepsi reseni je jen a jen moje vetsinou davam objektivni rady.. ale proste me vadi kdyz nekdo ackoliv o tom vi hovno dela debili z konstrukteru nebo z lidi co narozdil od nej neco dokazali..
19:02:54
23.01.2005
Saky
dal:-) k tem drzakum na vlecku.. psal jsem to tady kdysi jako myslenku nikdo se neozval ze by to chtel.. nemam cas procitat vsechno takze me to mozna nekde uniklo nicmene rikam dokola vsem pokud neco chteji at napisou mejla a neni nikdo kdo by mohl rict ze jsem mu na mejla neodpovedel.. nejsem namysleny hovado kterejm nestojite za odpoved.. i kdyz je pravda ze kdyz se pta nekdo popaty na to samy tak uz sem nasranej dost.. -) neni 1000 zpusobu jak se to neda a jen jeden jak se to da.. problem je jen v tom ze vetsina z vas chce slyset jak se to da tak aby, lim(cena)==>0 , a to je prave ten problem.. jinak komu se moje rady nelibi muze se ridit samozrejme svym rozumem... netvrdim ze vim vsechno, ale o vecech o kterych nevim nic nepisu, narozdil od nekterych radobyodborniku kteri znaji uplne vsechno a pak tvori bludy.. podotazka1: jestli pricka zpevnuje kastli na to nemam odpoved.. resp podle me se neda rict zda ano ci ne.. podotazka2: porovnej to s jinym autem, kdyz ji vyndas tak mas jistotu ale to se ti asi nechce.. jinak uznej sam ze z tveho popisu nemuze napsat nikdo zda je ci neni prohnuta-) co se tyka silentbloku.. jsou tam dva kdyz se utrhnou tak spadne pevodovka nicmene LRto tak melo a neverim tomu ze se ten silentblok nekdy pretrhne.. neuvazuju dat tam jiny.. co se tyka jinych ramen jdou pouzit z mnoha aut.. ale pobihat po vrakacich a hledat napravy je nad moje sily a i tak to bude stara orezla mrcha vhodna repase a jejiz cena bude srovnatelna s vyrobou nove.. musely by se ale delat redukce z hridelu coz je podstatne narocnejsi na vyrobu a material, vyslo by to tak jak by to vyslo kdezto nove rameno vyjde tak jak si to clovek naplanuje.. a hlavne je nove a pri vyrobe vice kusu neni zadne plus pro pouziti jine napravy.. samozrejme ze kdyby si clovek delal jen sam pro sebe jednu napravu je lepsi pouzit nejakou jiz hotovou ale pri vyrobe nekolika kusu se to nevyplati..
18:45:29
23.01.2005
Saky
dal.. co se tyka jednotlivych reseni.. ja napisu vetsinou vsechny mozna reseni s tim ze napisu klady a zapory pokud nekdo chce radu jak treba za 5000kc postavi 100konovej motor tak takovou radu nemam at si jde za Frantou Vomackou kterej to umi ja to neumim.. a neni pravda ze bych doporucoval jen svoje reseni.. doporucuju jen ty nejlepsi a nebo ty kde je nejlepsi pomer cena/vykon a pak se nikdo nesmi divit ze doporucuju svoje-))
18:41:51
23.01.2005
Saky
k tem ostatnim otazkam na mou osobu.. co me sere? proste me vadi kdyz kdokoliv (ted nemyslim nikoho konkretne aby se zase nekdo neurazil) bez jakychkoliv strojnickych znalosti kritizuje praci nejakejch konstrukteru a sam nedokazal ani hovno maximalne uriznout pruziny tak ze to sedi porad na dorazech.. diky takovymhle lidem maji policiste a STK rady tunery tak jak maji.. kdyby mel kazdej aspon kousek mozku tak by nektere veci proste nedelal.. (ted uz ale mluvim moc obecne abych nemusel mluvit moc osobne na nektere "tunery") k 260kam to nejsou moje pruziny ale pruziny podle planku podle 130L/A ano nejsou delane na snizeni aby auto vypadalo jak formule ale jsou delane na jizdni vlastnosti a tak aby auto nesedelo na dorazech tak jako na urezanejch pruzinach.. kazdej si sam musi rozhodnout jestli si koupi neco co funguje a nebo to co sice vypada "super nizko" ale je to na provoz nepouzitelne... a co se tyka jizdnich vlastnosti tak neznam nikoho kdo by si stezoval.. (za predpokladu ze nema v prdeli tlumice a geometrii jak jeste nekteri maji).. co se tyka tech svarenych ramen... podle me je to prasarna nebot ja to umim vyrobit jinak a lip.. a jedine co me na tom vadi je ta zlodejska cena jinak je to kazdeho vec.. co se tyka mych uchytu ramen atd. ano trva to treba pul roku treba rok.. ale nedelam jen to, nezivi me to a hlavne ono neco vymyslet spocitat vyzkouset je podstatne narocnejsi na cas nez neco vzit pak aplikovat flexu a svarecku a neco vymrsknout tak jak to vyjde a pak hura do provozu.. ale to je kazdeho vec kazdej dela jak umi a jake ma prostredky.. ja jsem schopej vyrobit cokoliv a pro nekoho je konec techniky sada gola klicu a flexa..
18:25:39
23.01.2005
Saky
k tem grafum: kde beres jistotu sveho tvrzeni ze "Sila F vytvara moment ktory je klucovy pre vytvaranie Aciek, a vzhladom na velkost sily F je rameno(sikme) a jeho silentbl. silne poddimenzovane." Vis jaka je radove ta sila F? a vis jaka sila je potrebna na zkrouceni toho ramene? pocital si primo to rameno? pokud ano jake jsi uvazoval podminky´? "Tento moment skruca aj podelne rameno, jenze toto je ulozene vykyvne v kasni, tak sa skruca najprv v ulozeni, ale je natolik slabe ze krouti i samotne rameno." proc tady pises ze se krouti i samotne podelne rameno kdyz si minule tvrdil ze podelne se nekrouti? a kde beres jistotu ze se nekrouti prave jen to podelne, tak jak tvrdime my a konstrukteri ze skodovky (coz dakazali pridavnou vyztuhou podelneho ramene)..

16:13:25
23.01.2005
chooki
su to velmi jednoduche obr. , ale nemam cas a ani chut sa tomu viacej venovat... uvidim ako dopadne to moje znizovanie...
16:11:32
23.01.2005
chooki
obr 4. (pohled ze zadu) ukazuje extremni pripad properovani, aby bylo vidiet ze podelne rameno se musi natacet (kroutit), ja to jasny z principu napravy (ulozeni sikmyho ram . na osi 32 stupn)...
zvětšit Pouzitie vyztuh na napravach - obrázek od chooki vložen 23.01.2005 16:11:32
16:07:46
23.01.2005
chooki
16:07:05
23.01.2005
chooki
dalsi obr. tentoraz sila F od hmotnosti auta, ktora posobi na ramene R (vzdialenost posobiska sily F ktorym prechadza kolmica na os otacania sikm. ramena a stred silentbloku sikm ramena). Sila F vytvara moment ktory je klucovy pre vytvaranie Aciek, a vzhladom na velkost sily F je rameno(sikme) a jeho silentbl. silne poddimenzovane. Tento moment skruca aj podelne rameno, jenze toto je ulozene vykyvne v kasni, tak sa skruca najprv v ulozeni, ale je natolik slabe ze krouti i samotne rameno.
15:58:12
23.01.2005
chooki
ten isty obr s posobenim priecnej sily (napr. prejazd zataackou) Fp, ktora sa rozklada do osi sikm. ramena F os, a kolmice F ms, ktora vytvara ohybovy moment na sikmom ramene.

Sila F os sa prenasa aj do podelneho ramena, a sila F ms taky, namahanie podelneho ramena je podla toho ktora z tych 2 sil bude vecsi, v tomto pripade bude podelne rameno namahane na tah.
zvětšit Pouzitie vyztuh na napravach - obrázek od chooki vložen 23.01.2005 15:58:12
15:52:48
23.01.2005
chooki
15:51:09
23.01.2005
chooki
-> Saky: tak som teda nieco nakreslil, sorry za zlu kvalitu, nemam scanner, tak som to fotil digitalom, najprv teda schcema napravy :sikme ulozene v osi (32stupn) , podelne na kloubu (coz vlastne ten velky silentblok je)
14:35:33
23.01.2005
DOOlittle
chalani co furt do toho chookiho rypete? Mne sa jeho navrh riesenia celkom pozdava a uvidime co z toho vyjde. SAKY> Ty tiez vzdy zvyknes napisat 1000 sposobov ako sa to neda a JEDEN ktory dokazes porobit len ty... ale az za neviem aku dlhu dobu.. Fakt si nemyslim ze za to ze sa niekto zaujima o to ako si znizit auto a hlada samanske sposoby ako na to musite do niekoho navazat. A o tych textoch k autam sa da polemizovat. A o vkuse tiez....
Extreme Tyres