skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Měděné trubky na chladící okruh
-> StepaNoFUN: To by spíš mělo dřív oxidovat něco méně ušlechtilého, než ta měď, ne? Buď hliník, zinek nebo ocel (litina) brzdiče...
-> Bukaj 16.07.24 00:25:08: tak nahoru na prevodovku ti zase tolik soli nelita jako na ty brzdice. Tam jsem fakt nekolikrat videl, ze ten medenej krouzek proste zmizel a zacala z toho tyct brzdovka.
-> Bukaj 16.07.24 00:25:08: ja si do neho nechal udelat nerez pistek, ale pak jsem se zhrozil, jak je vevnitr po 600 tis.km vybehanej, pekna vlnovka (trochu jsem to srovnal smirkem 1200 pod vodou), ale stale tesni a ted se silikonovou kaplinou funguje dal... nevis do kdy byl kratkej pistek, myslim v BAZovi jeste je a tady v r.1988 uz mam dlouhej jeste s Okrouzkem, kterej ani nebyl v rubena sade

Když už jste to tady načali - u škodovky je taky přece měděný kroužek na hadici k pracovnímu spojkovému válci - a ten je v originále též z nějaké hliníkové slitiny (co přesně to je, to netuším, ale vypadá to jako eloxovaný hliníkový odlitek - je to tvrdé a křehké) a funguje to bez problémů s oxidací... 

-> StepaNoFUN: Tuším u Jaguárů byla kombinace AL - CU v chladicím systému jednu dobu i v sérii. Údajně s nevalnými výsledky.. 

Hlinik vs med jsem parkrat videl na brzdicich. Tam to bejvalo vyzivny, kdyz dal nekdo CU tesnici krouzek na AL brzdic....
V chladicim okruhu s fridexem bych se toho nebal. To nas prezije.
V chladicim okruhu s fridexem bych se toho nebal. To nas prezije.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ano, ale pokud leješ kyselinu do chladícího okruhu, tak si nic jinýho nezasloužíš.
Fridex je sladkej, takže...

-> Eidy 15.07.24 21:07:56: No v tomhle ma pravdu, ale musi tam byt jeste kysela kapalina, ktera funguje jako elektrolyt...
Asi jako kdyz si brnknes hlinikovym priborem o amalgamovou plombu v zubu, to by se clovek posral.
Asi jako kdyz si brnknes hlinikovym priborem o amalgamovou plombu v zubu, to by se clovek posral.
-> George_S: Ono se říká mezi lidma spousta věcí. Jak by měl vydržet motor, když tam je litinová vložka, pod ní měděný kroužek a sedí to v hliníkovým bloku? A k tomu měděný chladič. Pokud se nebavíme o vysokým napětí, tak je sladká voda poměrně špatný vodič.
-> Bery: Já podědil zahradní hadice v autě (úplně první bolševický s pletením uvnitř) po tátovi..
.. kolik už najely (ve dvou autech) nevím, ale fungujou bez závad dodnes.. čili cca 40 let.

.. kolik už najely (ve dvou autech) nevím, ale fungujou bez závad dodnes.. čili cca 40 let.
krásné to tu oživuješ
mám nerez a hliník,ale už jsem tahal vodu i v konvich a v zahradní hadici s opletem a všechno vydrzelo.

mám nerez a hliník,ale už jsem tahal vodu i v konvich a v zahradní hadici s opletem a všechno vydrzelo.
Ono nejde vkládat PDF?
Tady je ta nabídka myslím že ta cena je přehnaná.
Topenářské je surová měď a vodovodní mají vnitřek ošetřeny (teď nevím jak ale říkal mi to instalatér), protože u obič se něco uvolňuje do vody asi nějaká oxidace mědi. A nedávno jsem si spojil informací od klempíře že v žádném případě se nesmí spojovat měď - hliník a měď - pozink protože se vytváří článek a hliník i pozink se rozpadají. Tak mně napadlo že když se do vody uvolní měděná oxidace tak by mohla ze vnitř narušovat hliníkový chladič. Ale je to jenom moje teorie, proto jsem se ptal na životnost chladiče, jestli to už z mědi provozuje dlouho. Já jsem teď začal zvažovat hliník nebo nerez. Teď jsem zahlédl v shopu Skodaveteran.com už kompletní sadu hliníkových trubek, ale za nesmyslných 16.450kč
Treba myslel PPR vs med.
-> vhml: V jedný teče voda a v druhý topení?




-> vhml: Taky by mně to docela zajímalo.
jaky je rozdil mezi topenarskou a vodovodni?
-> George_S: Topenářský. Životnost nevím, chladič pořád drží. Jak to souvisí?
Taková technická otázka nevím jestli používáte topenářské trubky nebo vodovodní? A jaká je životnost chladiče?
-> Toušík: Trubky se ani nehnou, mam to zatim jen slepený izolepou a jsou defakto bez pohybu... Až to bude na fest, tak bych řekl, že bude po problému...
Já sem přidám dotaz kterej k tomu patří :) Jak máte uchycené trubky v autě? Mám trubky v tunelu a přemejšlím jak je přichitit nějak elegantně aby se někde neprotloukli. Díky
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Jak jsem psal ty trubky jsou různě napojované pomocí gumových hadic.Je to jen na zkoušku ;) Proto sahám po řešení natáhnout to v mědi.;)
-> Klubko_: tady de možná o to, že vodovod ze kterýho se pije by se neměl pájet olovem, protože existuje nesmyslnej předsudek, že je olovo jedovatý 

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): hmm, tuhle pastu www.super-naradi.cz/Pajec
i-pasta-250g-Cu-Rofix4-spe
zial-S-Sn97Ag3-letovaci-se
-stribrem-FELDER-d1155.htm
-> Klubko_: myslíš tu pastu ve který už je rozňahňaný cínoolovo? to jsem nikterak se nepokoušel, nejdřív jsem to patlal cínem na okapy, pak jsem se nasral a vzal na to trubičku
důležitý je pochopit jak funguje kapilární pájení --- t.j. že ta miniaturní mezera mezi trubkou a fitingem si ten cín nasaje a rozplyzne kam potřebuje
důležitý je pochopit jak funguje kapilární pájení --- t.j. že ta miniaturní mezera mezi trubkou a fitingem si ten cín nasaje a rozplyzne kam potřebuje

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): s pájecí pastou to jde samo
akorát ta mistička stojí takle jednoúčelově docela raketu.

-> Lubo198: no u těch trubek,,,, v podstatě neděláš nic jinýho než zalejzáš pod auťák a zase vylejzáš, naletuješ to o půl milimetru blbě a na celý trubce to udělá 20 cemtimetrů do prdele :D mimochodem,,, jaks napasoval do kila trubky ze 742? šak to má poněkud jinak vynalezenej kufr, ne? :)
:D jasný, nechám to na kamarádovi už rok co vyšel z učňáků dělá rozvody po domech a podobně :)
-> Lubo198: a podívej se na nějaký video jak se pájí topenářský rozvody, pokud s tím nemáš zkušenost tak nejdřív osmahneš pár fitingů na uhel a podpálíš garáž jako někdo :))
Super díky moc :)
Bez problémů, jezdím takhle erko, motor felicie kolem 80 HP, feliciácká vodní pumpa a při teplotách kolem 20-25 stupňů a normální jízdě to bez problémů stíhá, když je tepleji, hřeje víc, ale to je dáno malým chladičem vpředu mezi čtyřokem...
Co se týče trubky, je to bez problémů, místo oblouků jsem použil kolem z originál hadic a musím říct, že je pak problém to z trubky vůbec sundat...
Co se týče trubky, je to bez problémů, místo oblouků jsem použil kolem z originál hadic a musím říct, že je pak problém to z trubky vůbec sundat...
Takže měděná trubka o průměru 28 a stěne 1mm by tedy měla stačit
hm, nedávno jsem to někomu popisoval v co ste dnes udělali
skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?got opost=3...
je to ale o rapidu,
skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?got opost=3...
je to ale o rapidu,
Nebudeš zdaleka první člověk, kdo použije Cu trubky na chlazení. Chce to dělat co nejmíň ohybů, místo kolínek dát oblouky a bude to cajk. Pokud to nechladí, je chyba jinde než v trubkách. Já mám vzadu přes 150HP a chladič vepředu a vše funguje.

Ahoj, mám škodu 100 a předělal jsem jí na čistě náporové chlazení. Při této úpravě jsem použil trubky ze škody 120...Sice vše funguje dobře, ale s těmi trubkami ze 120 to zrovna nevypadá nejlépe různě pospojované a podobně. Proto jsem se rozhodl natáhnout potrubí v mědi. A trošku jsem narazil na průměry trubek u původní ze 120 je trubka prům. 30 a stěna 1.5. Ale měděné se dělají 28 a stěna 1 nebo 1,5. Je to sice malý rozdíl co se týče průtoku chladící kapaliny, ale přesto se obavám aby to stíhalo cirkulovat. Vzadu mám motor z Favorita a vpředu chladič ze š 120.Máte s použitím měděných trubek nějaké zkušenosti? díky :)