skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaké zapalování
Teraz z hlavy neviem, pozriem a napíšem.
-> Lamac: Kolik ms tam más nastavené buzeni ? (nezajima me, ze je to od vyrobce, ale kolik tam ted mas nastaveno).
Indučku som do tcip nazapájal, iba lištu... Nastavenie budenia pre lištu bolo v softe už od výrobcu, tak neviem.
Ja len že na origo zapaľovanie (el spínač, rozdeľovač a indučka) to beží normálne, a na tcip (lišta, snímač otáčok) to nebeží takmer vôbec, alebo na znížené otáčky.
Ja len že na origo zapaľovanie (el spínač, rozdeľovač a indučka) to beží normálne, a na tcip (lišta, snímač otáčok) to nebeží takmer vôbec, alebo na znížené otáčky.
-> Lamac: mne to podobne blblo kvoli polohe snimaca na prevodovke, ale hadam ze ty to mas vo faborite v tovarenskej diere na spajzke, takze tam bude vzdialenost snimaca od zotrvaku bezproblemova. Ale ked pises o mpi liste a potom o inducke, nebude problem skor v nastaveni budenia? Lebo si myslim ze parametre pre obyc cievku a mpi listu su dost odlisne, nie? Nemohlo to odpalit listu?
Ešte som skúšal napojiť TCIP-4 (programovateľné zapaľovanie) ale som z toho nejak zmätený... Pri prvom štarte (teplý motor) naskončilo na šupu, pobežalo asi minútu, dva a potom to zdochlo. Následné štarty neskutočne ťažké, a ak to naskočí, po pustení spojky to zdochne znovu, ak to ako tak bežalo, tak to šlo na 400-500 otáčok, po pridaní plynu sem tam strelí do sania... neviem či to je vadnou lištou, alebo čím, nepomohlo ani pridanie či ubratie predstihu, vyhadzuje to stále hlášku, budenie mimo určených hodnôt. Nastavenie a soft je pre 1.3 motor s MPI lištou, snímanie od zotrvačníka MPI cez hall snímač, a aj približná tabuľka predstihu priamo od firmy IGNITECH (výrobca). Ak zapojím nazad káble od indučky a napájanie na el. spínač, naskočí na brnk a voľnobežné otáčky cca 830. Nenapadá niekoho, čím to môže byť?
Ok, diky chlapi.
-> Lamac: zo sacieho.
-> Lamac: Aha, tak beru zpět. Už si prd pamatuju a zapomněl jsem, že u sedru usti pripojka podtlaku sice pod klapku, ale tak nějak napůl.
No lenže ma trochu pletie táto debata: skoda-virt.cz/cz/.../5600
5-pravda-o-podtlaku?gotopo
st=9...
-> Lamac: Mozna se pletu, ale do "prostoru pod klapkou " se pocita i cely saci potrubi, takze je vcelku sumak, jestli se pouzije naustek pro rozdelovac nebo nebo neco dal na sacim potrubi. Predpokadam, ze se nebude snimat okamzita hodnota tlaku, ktera rychle kolisa, ale lehce integrovana (to treba u lpg reduktoru zajistuje objem vzduchu v prostoru pod velkou membranou + setrvacnost membrany.)
-> Lamac: práve na to tam tá regulácia odoberá podtlak, že pri klapke sa mení
Diky a odoberať spod klapky karbecu (kde bol podtlak na rozdeľovač), alebo až zo sacieho potrubia? Zo sacieho mi to príde lepšie, pretože pomery pod klapkou sa u lekra dosť menia, či?
-> Lamac: cim mensi podtlak tym vacsia zataz
Nikto nič? A to by som ešte potreboval vedieť aká je maximálna hodnota podtlaku v sacom potrubí, resp. aká je závislosť podtlaku na záťaži motora.
Odkiaľ je podľa vás najvhodnejšie branie podtlaku pre program. zapaľovanie TCIP4? Od nátrubku pre podtlak rozdeľovača (tu to v podstate sníma podtlak pod klapkou a v určitých momentoch to už nesaje), alebo je lepšie snímanie až priamo zo sacieho potruba (zozadu)? Motor 781...
Bylo by to nejlepší ale nevím jestli se mi povede snímač do setrvačníku umístit.
-> Peckin: Delas dobre 
Nemam to rad, muze tam neco vletet oproti snimani ze setrvacniku, ale je to podstatne lepsi nez na rozdelovaci.

Nemam to rad, muze tam neco vletet oproti snimani ze setrvacniku, ale je to podstatne lepsi nez na rozdelovaci.
Tak budu to snímat na té klice. Nějak to zkusím vymyslet. ;-)
Jde o to zda by se to povedlo z tý kliky nějak rozumně snímat. Je lepší možná horší tovární řešení než lepší samodomo jestli mi rozumíte.
-> MVM 21.06.20 21:46:43: ja som reagoval na Kinga a suhlasim s nim ze ked uz prerabat tak na klukovku...
a udrzbe a spolahlivosti akehokolvek systemu nepochybujem len clovek nemoze byt prasa alebo ignorant.
ked uz sa hrat tak na urovni aka je dnes mozna...nic viac ani menej...jasne ze kazdemu co raci.
Ja si teraz len rozsirujem Skoda OHV obzor pre buducu /snad/ stavbu.
a udrzbe a spolahlivosti akehokolvek systemu nepochybujem len clovek nemoze byt prasa alebo ignorant.
ked uz sa hrat tak na urovni aka je dnes mozna...nic viac ani menej...jasne ze kazdemu co raci.
Ja si teraz len rozsirujem Skoda OHV obzor pre buducu /snad/ stavbu.
-> SO545: Ono se da s těmi vůlemi fungovat celkem solidně. Jde o to,jaky je využití a údržba. Vůle se v záběru vymezí. A pak je tu mechanicka nepřesnost z výroby a opotřebení,i v rozvodech,obecně ,jako vše z podstaty mechanické musi nejakou minimalni vůlí vždy mít. Některá je daná, jina se měni,ale převážně jde o bezúdržbovost ,spolehlivost. Tzn.i bezkontakt z Favo.jakmile se zjistilo ze neni co serizovat - většina lidi na to celej život nešáhla,byť zbytek mechanický,vliv rozvodů, tim pádem stejně se měl rozsah regulace během provozu kontrolovat.Tudíž snimani na klice je jednak nejpřesnější a vysloveně bezúdržby.
Protože i Petr mi potvrdí,že s pravěkkym kontaktnim rozdělovačem,komniky a vsim radoby volnym mechanickým příslušenstvím, jde dosahovat velmi vysokých hodnot i pri otáčkách nad 7000. S velmi přesným Pal rozdělovačem,(ne sériovým), nebo s Boschem,případně Lucas. Všechny jmenovany chteji ale vic než precizní údržbu a seřizování. U programov.zap.je benefitů strašně moc ,je to v podstatě nesrovnatelné. Ale tim chci rict,že pravidelně a správně servisovany system ETZ na úrovni favorita je taky spolehlivý a nájezdy "fáček" jako pracovních a služebních aut o něčem svědčí..
Protože i Petr mi potvrdí,že s pravěkkym kontaktnim rozdělovačem,komniky a vsim radoby volnym mechanickým příslušenstvím, jde dosahovat velmi vysokých hodnot i pri otáčkách nad 7000. S velmi přesným Pal rozdělovačem,(ne sériovým), nebo s Boschem,případně Lucas. Všechny jmenovany chteji ale vic než precizní údržbu a seřizování. U programov.zap.je benefitů strašně moc ,je to v podstatě nesrovnatelné. Ale tim chci rict,že pravidelně a správně servisovany system ETZ na úrovni favorita je taky spolehlivý a nájezdy "fáček" jako pracovních a služebních aut o něčem svědčí..
-> Peckin: pokud je tomu tak, tak nemám co poradit ;)
-> King 21.06.20 20:39:20: amen a uz to tu bolo prave nedavno prebrane...
-> Peckin: Ale nemelo by
Kdyz uz clovek investuje do takovyho hi-techu, bylo by skoda do casovani zpalovani zbytecne vnaset chybu zpusobenou vulema v rozvodech.

Je mi jedno jestli na vačce nebo na klice.
Především chceš snímat otáčky přímo na klikovce, takže IMHO je vhodné řešit čidlo vždy...
Kontaktuj uživatele Petr Urban

Ahoj,
vybiram programovatelné zapalování pro motor Taz a přemýšlím nad variantou ignitech tcip 4 a nebo cb blackbox.
Přiznám se, že mi přijde ten CB blackbox zajímavější z důvodu snazší montáže. Přeci jenom nemusím řešit snímač otáček. Ale mám trochu obavu o objednání z USA.
Pro ignitech je to, že se vyrábí u nás. Zase je ale určen pro motorky a není pro kontaktní rozdělovače. Jde o to, jestli by se dalo snímat otáčky rozdělovačem z favorita a ten použít na tento motor.
Máte někdo zkušenosti s těmito zapalováními? Je složité ten ignitech nacpat do auta?
vybiram programovatelné zapalování pro motor Taz a přemýšlím nad variantou ignitech tcip 4 a nebo cb blackbox.
Přiznám se, že mi přijde ten CB blackbox zajímavější z důvodu snazší montáže. Přeci jenom nemusím řešit snímač otáček. Ale mám trochu obavu o objednání z USA.
Pro ignitech je to, že se vyrábí u nás. Zase je ale určen pro motorky a není pro kontaktní rozdělovače. Jde o to, jestli by se dalo snímat otáčky rozdělovačem z favorita a ten použít na tento motor.
Máte někdo zkušenosti s těmito zapalováními? Je složité ten ignitech nacpat do auta?