skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
-> Vita ze Sudet: tu K03 budeš podávat? je OK ?
Samej hyperturbař tady
Tak i já možná jednou dostavím motor...

Tak i já možná jednou dostavím motor...

-> Kapřík: este budes muset pockat, dneska som dal take hodiny v krizovatke a to som isiel velmi opatrne......nemozne jazdit ked je mokro.......
-> Gemini: taky sem koukám každý den, hledám to video a pořád nic
tak šup šup

-> Alenka: jazdi to kazdy den okolo 20-30 km, a je to stale zle s pocasim.....mozno dnes poobede skusime pre nedockavcov :D
-> Alenka: nema z toho co upadnut ked sa to dobre spravi, je to motor ako kazdy iny
-> Gemini: tak co, porad mate na slovensku mlhy, nebo kde to vazne s tim videem? :)
A jak to jezdi, porad dobry, nebo uz neco upadlo?
A jak to jezdi, porad dobry, nebo uz neco upadlo?
-> darklord: se tomu motoru vůbec nedivim, být šestiválec s turbem tak se mi taky nechce hnát nějaký traktor 

-> Alenka: ja mam pritlacak z1.6 s klasickou 190mm lamelou a som s tym zatial najspokojnejsi
Jen tak mimochodem. Životnost převodovky a vůbec převodů klesá tuším s pátou nebo šestou mocninou zatížení.
-> Jarda/felda: 

-> Borin - Král tuzerů: jedno krásný zimní blbnutí na zasněženej louce



Vidim to teda na zesilenou 14SK z Felicie 1,6, necham pretocit setrvacnik, lamelu s pritlacakem dam seriovku taky z 1,6 a az se to zacne postupne rozpadat, tak uvidim, co s tim dal :)
-> Jarda/felda: Nevím co s tím děláš...tohle se mi nikdy nestalo a že sem rapidem feldama a fáčkem nalítal dost...

Borin - Král tuzerů 25.11.09 20:24:16 napsal:
→ Jarda/felda: NJN já to nepotřebuju a věděl jsem jen
o speedpru
já taky ne radši roztrhávám seriový
img26.imageshack.us/i/pri
tlacakor9.jpg
→ Jarda/felda: NJN já to nepotřebuju a věděl jsem jen
o speedpru


-> Jarda/felda: NJN já to nepotřebuju a věděl jsem jen o speedpru 

-> Gemini: s prevodovkov je to vec pohladu, ak plynue tak preto lebo to spojka neudrzi ;)
Borin - Král tuzerů 25.11.09 18:08:26 napsal:
→ Alenka: spojku najdeš na www.speedpro.cz/
tady je levnější www.racing-tuning.cz/inde x.php?modul=kata...
→ Alenka: spojku najdeš na www.speedpro.cz/

tady je levnější www.racing-tuning.cz/inde x.php?modul=kata...
-> Alenka: na atmosfere mas krutak 140Nm okamzite, na turbomotore je tam narast krutaku plynuly(aj pri preradeni......)......vda
ka tomu niesu v prevodovke take razy, ktore ju nicia....
-> Borin - Král tuzerů: dik. Jsou s temi spojkami nejake zkusenosti, jestli se casem nerozpadavaji, nebo tak?
-> Gemini: mohl by jsi to nejak rozvest?
Myslel jsem, ze prevodovce nejvic skodi ruzne "spicky" tociveho momentu jako skakani kol pri rozjizdeni atd. a vubec prenos prilis vysokeho tociveho momentu, takze kdyz ma atmosfera 140Nm a turbomotor 190Nm, tak mi to prilis nejde do hlavy.
Jinak, jestli bez problemu jezdis spojku z 1,6 na 0,5 bar boostu, tak me by mozna mohla taky stacit, vzhledem k tomu, ze neplanuju tlacit vic nez 0,8 baru.
-> Gemini: mohl by jsi to nejak rozvest?
Myslel jsem, ze prevodovce nejvic skodi ruzne "spicky" tociveho momentu jako skakani kol pri rozjizdeni atd. a vubec prenos prilis vysokeho tociveho momentu, takze kdyz ma atmosfera 140Nm a turbomotor 190Nm, tak mi to prilis nejde do hlavy.
Jinak, jestli bez problemu jezdis spojku z 1,6 na 0,5 bar boostu, tak me by mozna mohla taky stacit, vzhledem k tomu, ze neplanuju tlacit vic nez 0,8 baru.
-> Alenka: spojku najdeš na www.speedpro.cz 

mam 1.6kovy pritlacak a seriovu lamelu, zatial ziadny problem........turbo motor je dokonca setrnejsi k prevodovke ako ostra atmosfera......
-> pistaa: jaky teda pouzivas pritlacak, kdyz 1,6 je malo?
Keramickou lamelu jsi si nekde nechal vyrobit na zakazku?
Jinak, co tak nejdriv odchazi na hnacim ustroji?
Premyslim, jestli si nechat udelat jednu poradnou prevodovku, nebo to nema smysl a spis nakoupit par seriovek a ty postupne prehazovat, jak se budou rozpadat.
Keramickou lamelu jsi si nekde nechal vyrobit na zakazku?
Jinak, co tak nejdriv odchazi na hnacim ustroji?
Premyslim, jestli si nechat udelat jednu poradnou prevodovku, nebo to nema smysl a spis nakoupit par seriovek a ty postupne prehazovat, jak se budou rozpadat.
-> Alenka: prevodovky v pohode, menim ale priebezne, nejazdim s tym kym sa to rozsype ;)
co sa spojky tyka pritlacak z 1.6 je malo a co sa spojky tyka tak jedine a jednine keramika, ine ma trvanlivost skoro nic ked s tym jazdis sviznejsie :) co sa tyka zotrvaku tak uz som tam vymenil asi 2-3ks bezne odlahcene inak ziaden problem
poloosy probloem niesu mam sice lobra ale koli inym problemom ako s prenosom krutaku :)
problem staly a pretrvavajuci su vzdy brzdy, neviem to brzdit tak ako by som potreboval co je velky problem
co sa spojky tyka pritlacak z 1.6 je malo a co sa spojky tyka tak jedine a jednine keramika, ine ma trvanlivost skoro nic ked s tym jazdis sviznejsie :) co sa tyka zotrvaku tak uz som tam vymenil asi 2-3ks bezne odlahcene inak ziaden problem
poloosy probloem niesu mam sice lobra ale koli inym problemom ako s prenosom krutaku :)
problem staly a pretrvavajuci su vzdy brzdy, neviem to brzdit tak ako by som potreboval co je velky problem
-> panove kteri uz jezdite, asi hlavne Pistaa: mate nejake problemy s prevodovkou, spojkou a poloosami?
Co vim, tak Pistaa psal, ze jezdi seriovou 3,9 prevodovku a nezminoval se o zadne havarii.
A jake pouzivate spojky?
Zachovaly setrvacnik a lamela s pritlacakem Felicia 1,6, nebo davate nejake specialni lamely?
Co vim, tak Pistaa psal, ze jezdi seriovou 3,9 prevodovku a nezminoval se o zadne havarii.
A jake pouzivate spojky?
Zachovaly setrvacnik a lamela s pritlacakem Felicia 1,6, nebo davate nejake specialni lamely?
-> Alenka: no ono vsechny zpusoby maji smysl jen kdyz jedes
-> Peopas: tohle reseni jsem taky zvazoval, ale pak jsem od nej ustoupil.
Za prve proto, ze by to pri pohledu pod kapotu trklo i toho nejvetsiho vola, ze tam neni neco v poradku a za druhe proto, ze tohle reseni poradne funguje jen kdyz jedes, pokud tam nekam nedas ventilator jako to ma Gemini.
Vzhledem k tomu, ze s tim autem budu jezdit opravdu hodne, potrebuju neco, co funguje co mozna nejuniverzalneji a neni to videt, takze FMIC je jasnou volbou.
Za prve proto, ze by to pri pohledu pod kapotu trklo i toho nejvetsiho vola, ze tam neni neco v poradku a za druhe proto, ze tohle reseni poradne funguje jen kdyz jedes, pokud tam nekam nedas ventilator jako to ma Gemini.
Vzhledem k tomu, ze s tim autem budu jezdit opravdu hodne, potrebuju neco, co funguje co mozna nejuniverzalneji a neni to videt, takze FMIC je jasnou volbou.
-> Alenka: ja mel driv ic pred chladicovkou dole,predelal jsem ho a mam ho ted nad motorem tesne pod kapotou,kde bude suprove chlazen,ta drivejsi draha vzduchu byla zbytecne dlouha.Legalitu neresim, ale videl bych to nekam k privodu vzduchu k topeni :o)
-> Peopas: mam male turbo, takze se mezi vyfukove parohy, blok a rizeni vejde tak akorat, aby ani pri rozjezdu nikde nic nebouchalo.
Vratku do vany jsem jeste nedelal, ale nevypada to, ze by tam bylo kvuli poloose nejak extra malo mista.
Spis mam problem vymyslet vedeni vzduchu do IC tak, aby tam nebylo prilis ohybu a zaroven to vsechno nebylo prilis videt.
Vratku do vany jsem jeste nedelal, ale nevypada to, ze by tam bylo kvuli poloose nejak extra malo mista.
Spis mam problem vymyslet vedeni vzduchu do IC tak, aby tam nebylo prilis ohybu a zaroven to vsechno nebylo prilis videt.
asi jste mě blbě pochopili. já nechci davat IC do zadního čela. IC bude podobně jak má gemini, jenom chci udělat otevírání kapoty tak jako jsem dal ten obrázek od Tommiho S.
-> Alenka: musis ale resit dalsi veci..... umisteni turba...mezi motorem a hrebenem zrovna moc mista nezustane,zpatecku do vany-pro idelani odvod prekazi poloosa apod.Nejlepsi by bylo ho umistit nekam nahoru misto topeni.... nebo kam si ho dal ty?
Diky bohu, ze na predohrabu tohle resit nemusim 

-> Marcius: nefunkcne riesene podla mojho nazoru a doterajsich skusenosti :) ale skusajte a laborujte samy...
-> Marcius: tohle reseni se ti libi?
-> Gemini: však ano. takhle jsem to myslel img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/4422_2009-08-29_
21-05-43_26.jpg
-> Marcius: potrebujes tam napor vzduchu, ved je to chladic......... ako by chladil chladic v eRke bez vrtule ?
-> Gemini: tak to budu taky dávat, akorát nebudu mít ten nasávač. zkusím zvedání kapoty.
-> Marcius: IC ako na obrazku od Jarda + upravena kapota s velkym nasavacom + ventilator pod IC
-> Marcius: www.tuningklub.sk/data/..
./DSC03596.JPG sem 

-> Gemini: kam budeš dávat IC ? já přemýšlím, že ho dám pod kapotu a vykoumám zvedání kapoty jako to má TommiS (Garde Turbo). do blatníků vrtat nebudu.
-> Alenka: 0,5 bar , zakladny 0, celkovy 30, benzin 100 oct
Gemini 22.11.09 01:55:09 napsal: kamosov golf R32 (240–250 HP) bol v tiahlom stupani tlaceny rapidou......skoro som zomrel

Kolik boostu, kolik predstihu, jaky benzin? :)


Kolik boostu, kolik predstihu, jaky benzin? :)
-> jarda.u1: cakame na lepsie pocasie, stale tu mame silne hmly.....
-> Gemini: udelej nejake video z jizdy,zajima me jak ti ta pila jede

-> Gemini: ono celkově, když to tak srovnám, tak moderní auta když mají výkon 180k, tak to je hadra a když má škodovka 180k, tak je to jak porshe 

vcera sa bracho vozil, kamosov golf R32 (240-250 HP) bol v tiahlom stupani tlaceny rapidou......skoro som zomrel



-> Gemini: no az tak jednoduchy to teda neni, ale ptal jsem se COLa a vysvětlil mi zcela vyčerpávajícím způsobem princip snímání a vyodnocení. pokud to zvládnu, budu fakt velkej king pánové
nic jednoduchýho, ale zajímá mě to, tak se o to aspoň pokusím. lecjaký zkušenosti už mám, a aspoň se něco novýho přiučím.
