![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
maximalna velkost strbiny nieje nijako obmedzena..
zato
ta minimalna je.
z pravidla byva cca minimalne 0.8mm (aj ked to neplati vo vsetkych pripadoch)
a udaj ktory uvadzam je treba brat ako "zakladny orientacny" ..
v pripade, ze bude strbina "mala" (bez ohladu na to kolko 0.x mm to bude)
bude dochadzat v tychto miestach k "detonaciam", ktore nemusia mat za nasledok znicenie motora
ale proste dojde k "vypaleniu" materialu z hlavy ci piestu ..
.. ..a toto sa bude diat az do momentu, kym velkost strbiny nebude dostatocne velka na to,
..aby uz k samozapalu zmesy v tychto "stiesnenych priestoroch" nedochadzalo..
zato
ta minimalna je.
z pravidla byva cca minimalne 0.8mm (aj ked to neplati vo vsetkych pripadoch)
a udaj ktory uvadzam je treba brat ako "zakladny orientacny" ..
v pripade, ze bude strbina "mala" (bez ohladu na to kolko 0.x mm to bude)
bude dochadzat v tychto miestach k "detonaciam", ktore nemusia mat za nasledok znicenie motora
ale proste dojde k "vypaleniu" materialu z hlavy ci piestu ..
.. ..a toto sa bude diat az do momentu, kym velkost strbiny nebude dostatocne velka na to,
..aby uz k samozapalu zmesy v tychto "stiesnenych priestoroch" nedochadzalo..
Když je to téma k otázkám ...
Turbo motor zvládá jak hodně velkou antidetonační štěrbinu nebo jak to turbaři řešíte ?
skoda-virt.cz/cz/.../1099 8-mezikus-tesneni-na-turbo -motory
Pokud bude třeba několik mm jak se zde nabízí.
Turbo motor zvládá jak hodně velkou antidetonační štěrbinu nebo jak to turbaři řešíte ?
skoda-virt.cz/cz/.../1099 8-mezikus-tesneni-na-turbo -motory
Pokud bude třeba několik mm jak se zde nabízí.
jj, klasika, tady je důkaz, že se v turbu nevznítí (pokud není kix v zástavbě a třeba nějaký tunig bov ven a ne před turbo), páč rychlost proudění té směsi je veliká, rychlejší než hoření směsi, ni? no a já koumám zapojení tohodle a lpg:)
najděte si, jak to měl vyřešený chevrolet corvair turbo
farm4.static.flickr.com/3
153/2566229942_3700be1126.
jpg
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
to bych právě rád věděl. Lpg má navíc o 150 stupňů vyšší zápalnou teplotu. Jen bych chtěl vědět, jak se budou tvářit membrány lpg, když turbo bude sát ne vzduch ale už směs z karburátoru (v mém případě lpg). Jestli to zvládnou, tak už mám v podstatě vše vyřešeno a můžu začít pomalu skládat
-> Marra: aby sa nesatlo, ze sa plyn v turbe vznieti...
tak při projíždění staršího tématu jsem narazil na turbo lpg škodovku, a teď mě zahímá váš názor. Přetlakový karbec ok - ale nenastane problém při plnění, kdy jde tlak v podstatě i do mixeru, takže není možné z něj cokoliv nasát/strhnout? a pokud to jde, co na to membrány v reduktoru? přikládám obrázek, třeba to někdo zná. osobně si myslím, že by bylo lepší už to lpg sát turbem a tlačit, ale třeba se mýlím.
-> Marcius: mozes pouzit hocijaku kde das ten potenciometer a mikrospinac volnobehu, cize ja by som to riesil povodnou
-> Gemini: OK, tim lip. jeste jedna vec, skrtici klapka... musim pouzit tu konkretni? ja myslim, ze by mohla byt jina klapka u ktere bych predelal potenciometr...
-> Marcius: vstreky s vysokou impedanciou maju 14-24 ohm, z nizkou do 5 ohm, takze mozes ich pouzit......
-> Gemini:
wow, paraada ... jinak ja nebudu schanet ty MPi vstriky... mám doma denso 360cc
do 180ti koni mam pokoj. sem si rikal ze ten mikroplex bude jen rizeni zapalovani... samozrejme mi to nedalo a obe krabicky sem otevrel a kdyz sem videl, ze tam skoro nic neni, tak to byl hukot
Jinak ty seriovy vstriky maj odpor 24,4 Ohm a ty moje denso maji 22 Ohm, myslíš, že je můžu použít. Osobně bych řekl, že jo, ale třeba se mýlím. Díky za info.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Marcius: ten Mikroplex, to je len cisto na predzapal.....na to by som sa vykaslal.....vystacis si s LE2, troma senzormi a vahou vzduchu (MAF), otacky to bere z inducky, nie z cidla otacok.....ma to len jeden vystup na 4 vstrekovace, vsetky striekaju rovnako..... skrt. klapku odrez a daj navarit na MPi sanie, vstreky pouzi MPi aj pre vacsie kubatury.......kedze je to vsetko analog, pripoj k senzorom teploty potenciometre a budes priamo doladovat palivo (obohatenie)
-> Marcius: jedno cidlo som nasiel o dost neskoro......teplota vody ci vzduchu....inac je to komplet.........rozmyslam ze ked mi to uz chodi na karbiku, ze skusim LE2, ak budem mat moznost, zozeniem si to znova a rozbeham
-> Gemini: jinak od Eidyho jsem nafasoval stříkačku z UNA Turba, prý ji má od tebe. nechal sis něco doma, nebo je to komplet. mám tam váhu vzduchu, káble, obě ŘJ, trafo, poťák + škrtící klapku, vstřikovače, pak nějakej ventil a to bylo tak všechno. nebyly tam nějaký čidla klepání a tak, popř. čidlo vody ... klidně napiš SZ... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Gemini: možno. používaly se: (tryska/vzdušník)
110/135 (difuzor 24)
112,5/135 (difuzor 24)
115/135 (difuzor 24)
117,5/125 (difuzor 25)
120/125 (difuzor 25)
-> Všichni:
Takže tak.... odkaz na zbývající info www.r21club.com/download/ .../karburator_ang.pdf
dáte si záložku solex 32 dis turbo supplied a máte tem všechny důležitý info pro konkrétní typy karbů.
110/135 (difuzor 24)
112,5/135 (difuzor 24)
115/135 (difuzor 24)
117,5/125 (difuzor 25)
120/125 (difuzor 25)
-> Všichni:
Takže tak.... odkaz na zbývající info www.r21club.com/download/ .../karburator_ang.pdf
dáte si záložku solex 32 dis turbo supplied a máte tem všechny důležitý info pro konkrétní typy karbů.
-> Marcius: omyl pane, seriovo je tam 120tka tryska
, ja som dal 130tku zo zigulaka
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Marcius: Díky za informace, ale každopádně je podstatné že se podařilo sehnat.
-> Matezzzz: pro 1.4 je tryska pouze 115 a vzdušník 135. tady to neplatí moc jako u atmosféry. Jdou k tomu najít i ty listy.. někde to doma mám, ale byla tam jenom 1.4 .
-> radekp: Není přeci zač![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Vita ze Sudet: dík
-> Gemini: Myslíš větší nebo menší tryskování? Logicky by měly být větší....
-> radekp: máš SZ ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matezzzz: fungovat bude, je to ten isty Solex 32 DIS, len bude mat mozno ine trysky....
Kluci mám dotaz, bude fungovat karbec z R Fuega 1.6 turbo a nevíte jakej je rozdíl mezi R5 1.4 turbo?
-> Alenka: nejezdim makam na karoserii
-> Peopas: takze ted jezdis s turbinou normalne na benzin?
-> Vita ze Sudet: jak hodláš využít tento motor?budeš dělat ještě jedno auto, nebo je to motor do zásoby?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Alenka: poslal jsem to k ledu, jak uz jsem psal z duvodu hmotnosti,plneni nadrze a rizeni vstrikovacu
-> Peopas: a jak ta turbina se sekvenci chodila?
Jeste to jezdi, nebo uz jsi to z nejakeho duvodu poslal k ledu?
Jeste to jezdi, nebo uz jsi to z nejakeho duvodu poslal k ledu?
-> Alenka: na atmosfere LPG jsem zkousel programovatelnou jednotku se zapalovaci listou MPI. Na turbine sekvencni vstrik lpg.
-> Peopas: jj, to na Lada foru jsem cetl, tady je kratke informacni videjko na klasicky podtlak smesovac s turbem -> http://www.youtube.com/wa
tch?v=qGZeDrf-5Kk
Jinak, ty uz s tim favoritem jezdis, nebo jsi to zkousel rozchodit jen na atmosfere?
Jinak, ty uz s tim favoritem jezdis, nebo jsi to zkousel rozchodit jen na atmosfere?
-> Alenka: na lada foru byl predelany klasicky lpg redukcak a s turbem mu to chodilo v pohode.... nevim uz odkaz,je to dyl.Privedl tlak od turba a podle toho mu to redukcak obohacoval.Ja zkousel podomacku udelat sekvencni vstrik, 4 vstrikovace origo na lpg a chodilo mi to taktez.Pak jsem se na to vykaslal,protoze jezdit na zavody s 3O kg nadrzi plus hmotnost LPG a pak jeste jak to jezdit plnit.Ono s klasickym rozdelovacem to jde.Alec auta co maji jiskru 2-2, treba MPI,(pouzivam zapalovaci listu pro jiskru) tam je problem,ze uz LPG bouchne v sani pri startu.
-> Alenka: o tom potom ![82](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/82.gif)
![82](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/82.gif)
-> Gemini: jake?
Povidej, prehanej, ty vzdycky jen naznacis a clovek se te musi na vsechno zvlast vyptavat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Povidej, prehanej, ty vzdycky jen naznacis a clovek se te musi na vsechno zvlast vyptavat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Alenka: viem ze tam ma sekvencny vstrek plynu 2x4 vstrekovace, a problemy tam su ale ine.... :D
-> Marra: s chladenim nie je problem, zo zapojenym vymenikom neviem sa dostat na viac ako 70 stup. , termostat mam Favo 88
-> Marra: s chladenim nie je problem, zo zapojenym vymenikom neviem sa dostat na viac ako 70 stup. , termostat mam Favo 88
právě, že ideální by bylo mít oistřik dna pístů zespod.. jinak u toho lpg... teoreticky při tom mém zapojení by to mělo být lepší než benzin, beznin bafnme spíš jak lpg. No a o úspoře, co si budem vykládat. POkud zachováš lpg systém a zapojení necháš turbo saje z karbu a tlačí směs do sání, fungovat to bude. Spíš bude horší to chlazení celého motoru a oleje. Olej se dá chladit origo škoda oil chladičem. a vodu? třbe dá dozadu ještě jeden chladič neuceně chlazený?:D
-> Gemini: jako nahradu 1xx oktanoveho zavodniho benzinu to nechci a paklize to funguje aspon jako 99 oktanovy benzin, je to pro me vice nez dostatecne.
Jaky pouziva system, klasicky smesovac, nebo vicebodove vefukovani?
Ma s tim nejake problemy jako prehrivani pistu, potazmo celeho motoru, nebo nejake jine zaludnosti?
Jaky pouziva system, klasicky smesovac, nebo vicebodove vefukovani?
Ma s tim nejake problemy jako prehrivani pistu, potazmo celeho motoru, nebo nejake jine zaludnosti?
-> Alenka: stym LPG na turbe to nie je az take ruzove.......znamy ma Daytonu turbo cca 300 HP na LPG a vravi, ze sa to sprava presne ako 98-99 oct benzin, pritom RON LPG je ovela vyssie.......
ale ak sa to podari, uspora je obrovska.....
ale ak sa to podari, uspora je obrovska.....
Marra 06.12.09 10:31:26 napsal:
→ gabo000000: ?
no lpg se mi zamlouvá, není problém u něj s bohatostí směsi, oktanů má
dost…
Ne ze bych byl expert na LPG, ale rekl bych, ze i u LPG je naladeni smesi stejne dulezite jako u benzinu.
Jinak jsem taky premyslel o LPG, v Australii podtlakova LPG predelana na turbo celkem frci, ale neni mi jasna jedna vec:
- benzin pri odparovani odebira z nasavaneho vzduchu nejakou cast tepla a jake to ma dusledky vsichni vime ... jak je to u LPG, ktere se odparuje ve zplynovaci?
Bude jedinym rozdilem proti benzinu vyssi teplota nasavane smesi, ktera by ovsem zas tolik nevadila vzhledem k vysokemu oktanovemu cislu LPG?
Prostym selskym rozumem bez nejakych odbornejsich znalosti mi prijde, ze by tam zadny velky rozdil byt nemel, mozna by nebylo od veci zaridit nejake chlazeni pistu motorovym olejem, ale jinak se mi LPG jevi jako vhodnejsi palivo nez benzin, nemluve o tom, ze odpadne nutnost platit statu krvavou spotrebni dan :)
→ gabo000000: ?
no lpg se mi zamlouvá, není problém u něj s bohatostí směsi, oktanů má
dost…
Ne ze bych byl expert na LPG, ale rekl bych, ze i u LPG je naladeni smesi stejne dulezite jako u benzinu.
Jinak jsem taky premyslel o LPG, v Australii podtlakova LPG predelana na turbo celkem frci, ale neni mi jasna jedna vec:
- benzin pri odparovani odebira z nasavaneho vzduchu nejakou cast tepla a jake to ma dusledky vsichni vime ... jak je to u LPG, ktere se odparuje ve zplynovaci?
Bude jedinym rozdilem proti benzinu vyssi teplota nasavane smesi, ktera by ovsem zas tolik nevadila vzhledem k vysokemu oktanovemu cislu LPG?
Prostym selskym rozumem bez nejakych odbornejsich znalosti mi prijde, ze by tam zadny velky rozdil byt nemel, mozna by nebylo od veci zaridit nejake chlazeni pistu motorovym olejem, ale jinak se mi LPG jevi jako vhodnejsi palivo nez benzin, nemluve o tom, ze odpadne nutnost platit statu krvavou spotrebni dan :)
-> gabo000000: a to se mi právě líbilo. že to fungovalo a jak to šlo jednoduše. Přemýšlíš ještě o podobném vývoji do budoucna? no lpg se mi zamlouvá, není problém u něj s bohatostí směsi, oktanů má dost.... no ty máš třeba dobrou svářečku atd. Pro mě v tuto chvíli bude největší problém udělat právě příruby, svářečku mám doma jen malou elektrickou, a ta je nic moc, takže si budu muset buď půjčit a nebo zajít s prosbou za známýma. je vidět spostu sériových turbín na plyn, tak proč by to nefungovalo. -> Gemini: jasně, na to všechno myslím, než se to naladí, bude to trvat. Jde mi jen o to, aby to nedělalo nějakou extra neplechu, že by směs šlehla už v potrubí, ale to myslím, že až tak extrémní teploty k tomu nepovedou, hm?
-> Marra: vsetko je to pekne, len nezabudaj ze tlacis do motora dost horuci vzduch (ohrieva sa od turba a stlacanim), tym padom je dost nachylny na kvalitu paliva a nastavenie predzapalu.......preto sa od takychto aplikaci velmi rychlo upustilo..... (Renault 5 Alpine)
-> Marra: LPG turbo?
ty si fanatik ale nerad sa tu ale skusaj...dobre to s takym turbom nebudel ale za pokus to stoji ale taketo pokusy nepotrebuju rady z virtu...ja som to spravil za 2 poobedia s pomocou zvaracky a srotu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jestli sem můžu vnést dotaz.... myšlenka je taková - doma leží turbo garett z lancie 2,1 td v dobrém stavu. V garáži je motor 120 na pokus. Zapojení: turbo bude sát už směs z karburátoru a tuto směs tlačit do sání (jako to měl udělané gabooooo a vojtik), mazání vezmu od baroskopu (předpokládám, že se dá sehnat téčko pro vývod), olej z turba pustím do vany. Tlak turba půjde maximálně 0,3-0,4 bar. Otázky: 1 mám trochu strach o teplotu směsi, z karbu půjde do turba, je tam přeci nějaká teplota, i když by neměla být rozhodně taková, aby to udělalo nějakou neplechu. 2 dle rady kamaráda turbaře na přívod mazání stačí bennzinová hadička, která udrží 12 bar, souhlas? 3 plánuju tohle vyzkoušet i na lpg, což podle mě bude celkem v pohodě, bez nějakých extra problémů. Díky za všechny komentáře. 4 z čeho udělat nejjednodušeji příruby (resp. jaký matroš stačí) na sání, výfuk, pod karbec? 5 je mi jasné že bude třeba chladit olej, stačí klasický oil chladič by škodovky ls?motor nebude pořád pod parou, jen občas využije lepšího krouťáku. 6 na turbu na přírubě výtlaku do sáníje příruba "vnitřní" tzn, případná hadice nelze obejmout vývod, ale jen napasovat dovnitř, doposud jsem se s tím nesetkal, jde to v pohodě sehnat a bude to fungovat? jen bych chtěl zdůraznit pro případné komentáře, že je to pokus a chci si s tím hrát a má to pro mě cenu, páč jsem za to zatím nedal nic. Předem díky za komentáře.
Dávam znovu v šanc svoji GT15tku viz skoda-virt.cz/cz/.../1157
45-nove-turbo-garrett cena 10tis nový nikdy nikdy nepoužitý ani nenasazený či dokonce přiložený k motoru.
-> Alenka: jasny
moje turbo je sice jeste dobry, ale jak dlouho dobry zustane, tot otazka ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Marcius: shit, poslal jsem Vitovi SZ dneska v 10:31:18.
Nerikej, ze jsi to stihl driv
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja uz jedno tohle mam, ale ziskal jsem ho za krabku cigar, protoze je uplne vylagrovany a slouzi mi jen jako model pro vyrobu prirub a trubek.
Ted bych potreboval nejake funkcni i s hadicemi, aby mi melo co foukat do motoru :)
Nerikej, ze jsi to stihl driv
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ja uz jedno tohle mam, ale ziskal jsem ho za krabku cigar, protoze je uplne vylagrovany a slouzi mi jen jako model pro vyrobu prirub a trubek.
Ted bych potreboval nejake funkcni i s hadicemi, aby mi melo co foukat do motoru :)
-> Alenka: tak jako pokud ho chces, tak klidne uhnu. jen pokud by o nej nebyl zajem a bylo OK, tak byc hho vzal do zasoby. to co mam nevim jak dlouho vydrzi. ... jinak mimochodem ty si stoupni do fronty, pac ja se ptal prvnii
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vita ze Sudet: jsem si tak rikal ze budes prvni z biturbem a ono nic..-)
-> Marcius: stoupni si do fronty ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)