skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto zakoupili v roce 2004 můj strejda s otcem od staré paní, které zemřel manžel a auto od té doby stálo v garáži. Bylo v top stavu, i z motoru se dalo jíst, ale po dědkostylu byl výkonově na odpis …
To byla jedna z prvních věcí, co se měnila, auto dostalo motor a převodovku ze Škody 125.
Po nějakém čase proběhla výměna přední nápravy za repasovanou, ale stále se šnekem, přibyl šíbr a pár dalších drobností. V roce 2005 proběhla zástavba LPG a snížení hlavy, ať to jede … Po nějakém čase prdla hlava a auto bylo osedláno dalším motorem, opět 105, ale jela celkem slušně.
Pak se toho na autě už moc nedělo a když v roce 2013 skončila technická, tak se auto dalo do depozitu a odstavila se.
Po skoro dvou letech jsem se auta ujal já a začal jsem s oživováním. Převařil jsem nápravnici na hřebenové řízení, sehnal jsem favo motor a po menší údržbě a úpravě ho úspěšně voperoval.
Dále proběhly už jen menší úpravy v interiéru a údržba na technickou.
Auto dne 13.8.2013 úspěšně absolvovalo technickou kontrolu a já se mohl začít vozit.
Škoda 105L (M1)
RV: květen 1984
Odstín barvy: Šípková červeň 8125
Aktuální motor:
781.135
KP cca 10.1-10.2:1
hlava -1.2mm
vačka chovanec 265/265
slícované kanálky
Výfuck - nerezový Made in Romotop
Karburátor Š130 + víko Tatra 613
Rozdělovač 105 + pružinky 120
Přední náprava:
Široká s hřebenovým řízením
Brzdy: 2 pístky (brzy budou 4 pístky)
Zadní náprava:
Vlečná vyztužená dle LA
Převodovka: 5q SP 3,9
Brzdové válečky: 22mm
Pneu:
YOKOHAMA 175/70 R 13 A DRIVE
Plány do budoucna:
Nainstalovat Koliňák - Splněno
Nové rádio a repro Pioneer - Splněno
Reduktorový startér - Splněno
Nové rozvody brz + čtyřpístky
Dovařit zadky vnitřních prahů
Napojit relátka světel
Načernit Stropnici
Časem celolak
PS: KOUPÍM POLIČKU POD GL PALUBNÍ DESKU.
To byla jedna z prvních věcí, co se měnila, auto dostalo motor a převodovku ze Škody 125.
Po nějakém čase proběhla výměna přední nápravy za repasovanou, ale stále se šnekem, přibyl šíbr a pár dalších drobností. V roce 2005 proběhla zástavba LPG a snížení hlavy, ať to jede … Po nějakém čase prdla hlava a auto bylo osedláno dalším motorem, opět 105, ale jela celkem slušně.
Pak se toho na autě už moc nedělo a když v roce 2013 skončila technická, tak se auto dalo do depozitu a odstavila se.
Po skoro dvou letech jsem se auta ujal já a začal jsem s oživováním. Převařil jsem nápravnici na hřebenové řízení, sehnal jsem favo motor a po menší údržbě a úpravě ho úspěšně voperoval.
Dále proběhly už jen menší úpravy v interiéru a údržba na technickou.
Auto dne 13.8.2013 úspěšně absolvovalo technickou kontrolu a já se mohl začít vozit.
Škoda 105L (M1)
RV: květen 1984
Odstín barvy: Šípková červeň 8125
Aktuální motor:
781.135
KP cca 10.1-10.2:1
hlava -1.2mm
vačka chovanec 265/265
slícované kanálky
Výfuck - nerezový Made in Romotop
Karburátor Š130 + víko Tatra 613
Rozdělovač 105 + pružinky 120
Přední náprava:
Široká s hřebenovým řízením
Brzdy: 2 pístky (brzy budou 4 pístky)
Zadní náprava:
Vlečná vyztužená dle LA
Převodovka: 5q SP 3,9
Brzdové válečky: 22mm
Pneu:
YOKOHAMA 175/70 R 13 A DRIVE
Plány do budoucna:
Nainstalovat Koliňák - Splněno
Nové rádio a repro Pioneer - Splněno
Reduktorový startér - Splněno
Nové rozvody brz + čtyřpístky
Dovařit zadky vnitřních prahů
Napojit relátka světel
Načernit Stropnici
Časem celolak
PS: KOUPÍM POLIČKU POD GL PALUBNÍ DESKU.
skodovkarkuba/Škoda 105L - komentáře:
11:11:52
19.12.2013
19.12.2013
SkodovkarKuba
Ono s SP 4,22 to jelo pěkně, ale když jsem tam hodil 3,9, tak to bylo líné. Takže jsem ji vlastně snížil hlavně kvůli stálému převodu, ale taky kvůli LPG, abych lépe využil jeho potenciál ... Něco málo to pomohlo i při studených startech.
11:01:49
19.12.2013
19.12.2013
Kocvin
"ale hlava dole o 1.2 mm kvůli LPG" kvůli lpg se snižuje hlava??
22:44:56
18.12.2013
18.12.2013
SkodovkarKuba
Ano, sám. Na pár autech jsem si to už nacvičil ...
22:25:53
18.12.2013
18.12.2013
Martin NM
-> SkodovkarKuba: vyzerá to celkom slušne vyvarené... si robil sám ?
18:17:26
18.12.2013
18.12.2013
SkodovkarKuba
jj, jede to docela svižně :-D teď jsem to ale downgradoval motorem 130, toho favorita "generálkuju" a nacpu do něho vačku 265/265. Jinak je to motor 135, ale hlava dole o 1.2 mm kvůli LPG, takže v podstatě 136 ...
18:09:32
18.12.2013
18.12.2013
šadesa
to je nejlepší nápis 105 motor 136 a dědci v těch posraný.. htp čumí jak péro z gauče
18:05:07
18.12.2013
18.12.2013
castrol
-> Martin NM: tak tak
08:05:03
18.12.2013
18.12.2013
Martin NM
-> MajoLR: takto to tu má väčšina áut
-> SkodovkarKuba : som zvedavý na výsledok
-> SkodovkarKuba : som zvedavý na výsledok
07:33:44
18.12.2013
18.12.2013
MajoLR
Vraj 105L... A motor 136ka.