-> suri: celá ta sada byla v papírovém tubusu. Kroužky byly zatavené v plastovém sáčku. Sada byla vpořádku. Motor mi skládal pán co se skládáním motorů živí...
No a záběh byl taky poctivý, zezačátku jsem to vůbec nehonil nic. Byl jsem na to hodně opatrný.
Jediná věc která se stala hned při první nastartováním byla tato (hned tenkrát jsem to řešil tady na virtu):
skoda-virt.cz/cz/.../1140
08-start-motoru-po-go
Vše je tam popsáno v prvním příspěvku.
A ještě při měnění oleje po 1000 km jsem ve vaně našel 2 malé kousky kovu o velikosti cca 1x3 mm s jednou hladkou plochou
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
13:21:08
23.05.2010
23.05.2010

suri
-> Kapřík: ako to bolo zabalené? tie ventily sú v poriadku , ale neznamená to že tesnia ako majú ....
13:20:37
23.05.2010
23.05.2010

petr s
-> Kapřík: To vypadá jako by motor měl najeto 150 000
13:17:13
23.05.2010
23.05.2010

Kapřík
-> petr s: to ti nepovím. Kupoval jsem to tady na virtu od člena Tomapy. Ale je to kamarád, nepodvedl by mě, měla to být originální sada..Ale můžu se ho zkusit ještě zeptat jestli si to nepamatuje přesně..
Co si o tomhle celém myslíš ty?
Co si o tomhle celém myslíš ty?
13:15:05
23.05.2010
23.05.2010

petr s
-> Kapřík: Výrobce sady na opravu motoru?
13:12:43
23.05.2010
23.05.2010

Kapřík
Takže jsem teď prošel ventily. Vůle byly všude. Nastavoval jsem za tepla sací 0,35, výfukové 0,45. Vůle byly na všech. Někde to nebylo úplně přesné, ale odchylky nebyly velké. Takže ventily by dovírat měly..
Jak je to z odvětráváním klikovky skrz víko ventilů? I na novém motoru by tady měl foukat vzduch? Nikdy mě totiž nenapadlo zkusit jestli mi tady jde vzduch a fouká to tam celkem dost hlavně na volnoběh. Ve vyšších otáčkách to fouká trošku míň. Zkoušel jsem pak jít ke své 130tce co má nalítáno 170ticís jak to fouká u ní a řekl bych že míň než u mého motoru...
Co z toho vyvodit? To nejhorší?
Tlaky můžu změřit až nejdřív za týden. Pak zkusím ten trik s olejem do válců. Pak se ukáže..
Jak je to z odvětráváním klikovky skrz víko ventilů? I na novém motoru by tady měl foukat vzduch? Nikdy mě totiž nenapadlo zkusit jestli mi tady jde vzduch a fouká to tam celkem dost hlavně na volnoběh. Ve vyšších otáčkách to fouká trošku míň. Zkoušel jsem pak jít ke své 130tce co má nalítáno 170ticís jak to fouká u ní a řekl bych že míň než u mého motoru...
Co z toho vyvodit? To nejhorší?
Tlaky můžu změřit až nejdřív za týden. Pak zkusím ten trik s olejem do válců. Pak se ukáže..
13:03:20
23.05.2010
23.05.2010

suri
-> Kapřík: jj olej to utesní, sú motory ktoré olej nežerú a netesnia nato sú iné krúžky ako na tesnenie , skús tie ventily ak si ich ešte nerobil , ak nemajú žiadne vôľe alebo sú tvrdé tak ventil zostáva otvorený a uteká tlak
11:52:54
23.05.2010
23.05.2010

Kapřík
-> Eidy: ok, díky, jdu se na to podívat
11:51:50
23.05.2010
23.05.2010

Eidy
-> Kapřík: správně.
11:50:34
23.05.2010
23.05.2010

Kapřík
-> Eidy: žeby? Ok vyzkouším. Pokud by nedovíraly, byly by mezi nimi velice malé nebo téměř žádné ventilové vůle že? Je to správný úsudek?
11:46:25
23.05.2010
23.05.2010

Eidy
-> Kapřík: Tak nejdřív seřiď ventily a pak zkoumej co dál. Určitě si sedly a nedovírají.
11:42:32
23.05.2010
23.05.2010

Kapřík
-> suri: takže pokud to chápu správně, když do válce naleju trochu oleje, pokud by byly vadné pístní kroužky, olej ty netěsnosti "vyplní" a tlak bude vyšší? Kolik toho oleje do válce nalít? Stačí malá troška? Jinak motor má najeto tuším 4500 km a olej jsem ani jednou nedoléval. Takže olej vůbec nežere. Kdyby netěsnily pístní kroužky, olej už bych musel dolévat.
Pokud by byly netěsné ventily, může tu netěsnost způsobit i špatně nastavené ventilové vůle? Nastavoval jsem je hned na novém zahřátém motoru. Od té doby jsem je nekontroloval..
Pokud by byly netěsné ventily, může tu netěsnost způsobit i špatně nastavené ventilové vůle? Nastavoval jsem je hned na novém zahřátém motoru. Od té doby jsem je nekontroloval..
11:22:52
23.05.2010
23.05.2010

suri
-> Kapřík: kompresný pomer je pomer zmesi nasatej ku zmesi stlačenej , a kompresný tlak nám udáva tesnosť ventily - krúžky , neviem čo tam po 4000km môže byť zlé ale tie tlaky sú malé , ale skorej to tipujem na ventily , skús olej a uvidíš
09:59:15
23.05.2010
23.05.2010

Kapřík
-> suri: takže říkáš nalít do válců trochu řídkého oleje a zkusit znovu. Pokud to tlaky porostou, je problém v pístních kroužcích. Pokud tlaky neporostou, je problém v netěsných ventilech? Přece není možné aby byly v háji pístní kroužky když to má najeto 4000 km.
No ale proč tlaky nemají nic společné s kompresním poměrem? Přece čím vyšší je kompresní poměr, tím vyšší by měly být tlaky motoru ne?
No ale proč tlaky nemají nic společné s kompresním poměrem? Přece čím vyšší je kompresní poměr, tím vyšší by měly být tlaky motoru ne?
09:20:48
23.05.2010
23.05.2010

suri
-> Kapřík: no niesú podľa mňa , však felicia čo má cez 300 000km má 13,5 na všetkých skoro rovnako , a tu máš aké veľké rozdiely medzi valcami , aspoň 14-15 by to malo mať ak je to nový motor , ale tu je vidieť že niečo nie je v poriadku , skús dať riedky olej a znova zmerať a uvidíš či podrastú
02:06:37
23.05.2010
23.05.2010

Kapřík
-> suri: je to měřené s plným plynem. No a ty tlaky jsou vpořádku nebo ne?
20:51:40
22.05.2010
22.05.2010

suri
-> Kapřík: tlaky motora nemajú z kompresným tlakom ani znížením hlavy nič , skorej netesné ventily , alebo piestne krúžky , meral si to z plným plynom ? nalej do valcov trošku riedkeho oleja a skús zmerať tlaky znova a uvidíš
20:36:15
22.05.2010
22.05.2010

Kapřík
Takže dneska jsem změřil tlaky motoru:
výsledek:
11 10,4 11,2 11
11 10,5 11,5 11
Takže co je špatně? Ty tlaky by měly být daleko vyšší. Takže motor nemá kompresi. Spodek motoru je novej, takže je málo snížená hlava a potřebuje snížit? Otázkou je o kolik? Dá se to dopočítat? Nebo nějaká rada?
Každopádně tohle asi bude problém toho nízkého krouťáku že?
Děkuju za každou radu
výsledek:
11 10,4 11,2 11
11 10,5 11,5 11
Takže co je špatně? Ty tlaky by měly být daleko vyšší. Takže motor nemá kompresi. Spodek motoru je novej, takže je málo snížená hlava a potřebuje snížit? Otázkou je o kolik? Dá se to dopočítat? Nebo nějaká rada?
Každopádně tohle asi bude problém toho nízkého krouťáku že?
Děkuju za každou radu
19:44:11
21.05.2010
21.05.2010

Kapřík
-> Ultim: čau.. no teda ne no
Říkáš v Kyjově? A dá se to tam bezproblémů domluvit třeba i telefonicky? Nebo tam máš nějakáho známého? Mám to tam taky relativně kousek. Tak že bych si někdy udělal výlet
Přemýšlím o tom abych měl jasno. No co udělám prvně, zkusím motoru změřit tlaky na válcích abych měl jistotu. Sice je ten motor novej, ale tak ať mám jistotu. No a když to bude vše OK, zajedu do toho Kyjova
-> Tuner#2: ale já ti ty otáčky neberu
Já jen říkám co mi ukazuje otáčkoměr (a nebráním se tomu že ve vysokých otáčkách kecá). Ale tak na grafu z brzdy je to černé na bílém. Tak někde musí být chyba... udělám to tak jak jsem psal Ultimovi
A budeme vědět víc





-> Tuner#2: ale já ti ty otáčky neberu



09:49:46
21.05.2010
21.05.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
Mě těch Vašich 7000rpm fascinuje... S 265tkou je prostě výkon v 5300rpm (koukněte na můj graf a na grafy v motor excelu) a pak to prostě strmě padá dolů a konec je někde u 6200 kde Čepek na MPI dává omezovač což potvrdí i snb-fela který má MPI s touhle vačkou a řešil jsem to s ním. A otáčkoměr VDO ve Feldě je diametrálně přesnější než škodovácký PAL. Na čistých 7000rpm se dá dostat s vačkou min. 290 - 300° a ne s tím co se tady prezentuje.