jack51/136GL jack51/136GL

komentáře | popis | fotky | jack51 | 07.07.13 17:03 | 238x v oblíbených
Popis:

Motor:

- blok 742.136, kompletně vyčištěn

- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI

- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg

- řemenice odlehčena na cca 720g

- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm

- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm

- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...

- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)

- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího

- svody omotané páskou ThermoTec

- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60

- palivové čerpadlo Facet

- provoz min. N98 - většinou 100okt.

- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena

- svíčky NGK BCPR7ES

- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM



Úpravy 2012:

- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm

- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80

- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)





Převodovka a spojka:

- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr

- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)

- olej Paramo Gyrol 80W90



- spojka odpružená 190mm z TAZ1500

- přítlačný talíř SACHS



Podvozek

- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock

- ostřejší řízení (od Sakyho)

- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm

- podložky pod koly 20mm



- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock

- podložky pod koly 23mm



- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13



Úpravy 2012:

- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů

- stabilizátor 20mm

- tvrdé uložení ramen a řízení

- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm

- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm



- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,



- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13





Brzdy:

- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm

- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,

- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H



Úpravy 2012:

- hydraulická ruční brzda

- upravené brzdové desky LADA





Karoserie:

- kompletně vyvařená

- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů

- nová podlaha

- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky

- nové zadní lemy a vnější část podběhů

- nové dveře, kapoty a čela

- nový lak - 8180 červená rallye

- nové přední okno se zeleným pruhem

- střešní okno

- plastové podběhy, zástěrky předních kol



Interiér:

- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()

- zadní sedačky původní, béžové

- přední sedačky béžové z rapida

- koberec šedý ze Š125L



Úpravy 2012:

- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP



Elektrika:

- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů

- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé

- příprava na přední mlhovky

- centrál + alarm

- baterka přesunuta do kufru





Plánuji:

- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil

jack51/136GL - komentáře:

11:16:12
11.06.2012
Mates
-> jack51: Parádní pneu i BBSka 2 2.Na kolik vyšly pneu pokud to není tajné.
22:21:52
10.06.2012
sikula
Těším se na něco nového6
21:38:13
10.06.2012
jack51
Tak jsem to tu po pul roce trochu ozivil, nektere veci byly ulozeny k ledu, nektere nove se planuji. Tak snad bude cas alespon neco dokoncit. :)
22:36:26
15.11.2011
jack51
-> Marcius: No zkousel jsem i polovicni a ten je jeste moc hruby a skube to, takze resim mikrokrokovani pomoci PWM.
17:39:31
15.11.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: používáš plný krok nebo i poloviční ? já jsem kdysi zkoušel velký krokáče z 5.25" disketovek a když jsem používal plný krok, tak bylo vidět takový jemný trhání...
10:37:49
15.11.2011
jack51
-> Marcius: No ja je mam z nejakyho golfa, pro buzeni pouzivam stejny IO, ale bude to asi jeste beh na dlouhou trat - je to moje prvni setkani s krokacem :).
21:15:40
14.11.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: já jsem sehnal budíky z audi A6 a mám od tama krásný dva krokáče... bipolární. mají v sobě převodovku a pěkně dlouhou hřídelku... musím pochválit designéra přístrojovky, že udělal všechno rozmontovávací, bez použití pájky... pro buzení budu používat obvod L293B ... tak snad budu spokojen a do jara tu novou přístrojovku taky prubnu. jinak krokáče jsou velmi tichý . zkoušel jsem kdysi i modelářský serva a to bylo takový iiiuuuuuu iiii iiii eeeee 1
11:58:29
12.11.2011
jack51
-> COL: Tak jsem se po odmlce na chvilku zase vratil k reseni budiku - zkusil jsem ty origo motorky - vysledky jsou rozhodne zajimavy, zatim jsem overil, ze krokovy ovladani je opravdu utopie - krome toho, ze se ta raficka chveje, tak je to i docela hlucny (i kdyz to u me v aute urcite slset nebude ... ).

Ted zkousim mikrokrokovani pomoci PWM, ale zadny velky zlepseni, takze asi jeste neco delam spatne :(.
upraveno 1x, naposled 12.11.2011 12:00:10
11:52:11
12.11.2011
jack51
-> maky006: Diky, no na LPG v soucasne dobe uz nejezdim, ale v dobach kdy jsem jezdil, zadny problem nebyl. Puvodne tam byl klasicky motor 742.136, karburatory se vystridaly LEKR fav., SEDR 136 a EDSR T613 - vse na LPG, na LEKRu me vadila slozitost a automaticky systic, ale jezdilo to - i kdyz zadnej zazrak, pozdejsi zlepseni ale spis pripisuji serizeni pri vymene za SEDR - odladovanim LEKRu jsem se nezabyval.

Jinak spotreba - hodne zalezelo na stylu jizdy - kdyz jsem se snazil, tak se pri dobrem serizeni na dlouhe trate dalo dostat i pod 7lt. LPG / 100km (pri rychlosti do 100kmh). No a naopak ke konci s upravenym motorem nebyl problem i 12lt. LPG / 100km (ale zase pri dalnicnich rychlostech 130-140kmh, 280tkou vackou a kratsi prevodovkou SP4,22).
12:04:37
03.11.2011
maky006
veľmi pekne auto !!! :) mať raz tak zrobené to svoje :) máš tam splynovať a favorit ? nie je s tym problém žiadny? čo spotreba ?
21:14:28
30.10.2011
COL
-> Risan: tech 22V byla jen chvilkova zalezitost, takze elektrolyt to nijak nepocitil. Byl jsem pak pri testu prekvapenej, kam az se da na nabyte baterce s napetim dostat. Odesly jen ty H4, nic jineho....
18:16:08
30.10.2011
Risan
-> COL: Filtrovat signál z plováku jsem právě myslel jako snad možný důvod pro ovládání ručičky palivoměru přes MCU. Jinak jak jsem psal, souhlasím, že malé přístroje není třeba "digitalizovat" . No a možnost indikace jiných veličin je asi taky důvod. Voltmetr palubní sítě se určitě hodí, to ano. Ale že by se podařilo na baterce 22V, to bych tedy nevěřil. To je 3,6V na článek. To snad musel zmizet elektrolyt. A při 22V krmíš tu H4 tak 160W, takže aby neodešla, že.
21:46:03
29.10.2011
COL
-> jack51:

nevidel bych to tak cerne, z IO portu bys to asi neutahl, ale mohl bys udelat sledovac, z 5V si myslim, ze by se plna vychylka dala, kdyz ne, predelal bys sledovac na zesilovac 2x.
21:38:58
29.10.2011
COL
-> Risan:

pripojit k MCU urcite pujdou, jak jsem psal, jen se te jejich vlastnosti nevyuzije. Filtrovani hodnot z paliva nebude vubec jednoduche udelat bez MCU - tedy pokud budes chtit, aby se ti rucicka chovala jako v modernim aute.

Ja jsem jejich pouziti zvazoval, ale pak jsem se rozhodl preci jen pro krokace, kvuli linearite a vyuzitelnemu uhlu indikace. Indikuju na tom i jine veci, v soucasne dobe alternativne tlak v sani a napeti baterie. Mam totiz velice spatnou zkusenost s prebijenim: nejak mi pomalu odchazel regulator a v siti bylo obcas pomerne vysoke napeti, takze baterka byla uplne nabita a napeti bylo asi dost vysoke, pak dostal regulator zase jednou zachavat a zacal valit plnou amperaz, coz uz baterka nepobrala, napeti vyletelo nahoru a za jizdy mi naraz odesla behem vteriny potme obe predni svetla. Zacla svitit modre a do 1 vteriny byl konec, tma. Kdyz jsem to pak zkousel nasimulovat, zjistil jsem, ze na tu H4 je potreba prilozit cca 21V, aby se tak zachovala, to mi prislo hodne. Ale kdyz jsem vzal tu plne nabitou baterku a z vykonoveho zdroje jsem do ni zacal valit 30A, dostal jsem se na cca 22V na svorkach.... Od te doby radeji to napeti monitoruju.... tedy nechavam monitorovat pristrojovkou, ponevadz zazitek to byl fakt hnusnej.
upraveno 1x, naposled 29.10.2011 21:42:19
21:36:09
29.10.2011
jack51
-> Risan: Ja jsem puvodne taky zvazoval vyuzit ty pomerove pristroje z teplomeru/palivomeru, ale nakonec jsem od toho utekl - uz ani nevim proc - mam takovy tuseni, ze snad potrebovaly na buzeni vetsi proud? - nevim, nakonec jsem vykoumal, ze se na pozici palivomer/teplomer do hranate pristrojovky vlezou systemy z PAL otackomeru, takze jsem pouzil ty. No a nakonec asi utecu i od nich 8
19:14:19
29.10.2011
Risan
COL: díky. Nechat "malé" ručičky ukazovat přímo údaje z odporových čidel, jak to navrhl výrobce, je rozumné. To chápu. Teploměr určitě, palivoměr by se možná mohl trochu filtrovat, ale asi to je taky zbytečné. Ptal jsem se spíš proto, když člověk potřebuje na těch malých přístrojích indikovat něco jiného než na co je to stavěné (například zbývající náboj trakční baterie u elektromobilu namísto obsahu nádrže), případně když potřebuješ ukazatele simulovat mimo vozidlo, takže nemáš k dispozici ohřátý motor s teploměrem. S oběma případy jsem se už setkal.
18:14:22
29.10.2011
COL
Modelarsky servicka nejsou moc automotive zalezitost... Skutecny servopohon na indikatoru je zbytecny luxus. Nevim, jak to u tech servicek je s hysterezi, vuli, teplotni zavislosti atd. aby to nepusobilo na oko rusive, nebo aby to neukazovalo nesmysly. Vzal bych neco automotive - bud krokac, nebo magnetoelektricky indikator z nejake pristrojovky.
18:06:35
29.10.2011
COL
Zdar, ony jsou kvazipomerove... ale to je fuk. To druhy vinuti je tam kvuli vyrovnavani vlivu zmeny napeti palubni site. Protoze, kdyz by to byl obyc system, tak ti vychylka bude courat s napetim paluby. Druhe vinuti tam zanasi 'anticouraci' efekt. Poku tu vec chces pripoji k Mcu, tak bych to druhe vinuti zapojil na nejake konstantni napeti, treba 5V z napajeni MCU. Asi bude taky treba umerne tomu snizit ten pevny odpor. Ja jsem se na ty indikatorky vyflaknul, ponevadz pro pouziti s Mcu nemaj zadny prinos, krom toho, ze jsou mechanicky vyreseny s panelem, a maji maly pracovni rozsah indikace.
20:58:11
27.10.2011
Risan
Chlapi a můžu ještě dotaz? Jak řídíte ty malé přístroje (poměrové?) Otáčkoměrový přístroj má dva dráty, to je mi asi celkem jasné. Ale co třeba s teploměrem? Tam je normálně + a kostra a druhá cívka se připojuje k zemi přes odpor snímače. Jak tohle připojíte k mikrokontroléru?



Ještě mě napadlo - co hýbat ručičkou malým modelářským servem?
23:29:18
25.10.2011
jack51
-> COL: No pokud to odstrcim o tak velky rozdil, tak se to zhoupne zpet a zastavi celkem obstojne na spavne hodnote, problem je kdyz raficku posunu jen o 500ot. at plus nebo minus - to pak zustane stat na nove hodnote. Stejne tak, kdyz rychle zmenim hodnotu elektricky, tak je to OK, ale pokud zmena prubiha pomalu, tak to blbne podobne - proste jak kdyby to bylo pridreny - vypnuty system jde ale "na fouknuti".
Extreme Tyres