jack51/136GL jack51/136GL

komentáře | popis | fotky | jack51 | 07.07.13 17:03 | 238x v oblíbených
Popis:

Motor:

- blok 742.136, kompletně vyčištěn

- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI

- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg

- řemenice odlehčena na cca 720g

- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm

- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm

- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...

- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)

- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího

- svody omotané páskou ThermoTec

- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60

- palivové čerpadlo Facet

- provoz min. N98 - většinou 100okt.

- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena

- svíčky NGK BCPR7ES

- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM



Úpravy 2012:

- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm

- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80

- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)





Převodovka a spojka:

- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr

- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)

- olej Paramo Gyrol 80W90



- spojka odpružená 190mm z TAZ1500

- přítlačný talíř SACHS



Podvozek

- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock

- ostřejší řízení (od Sakyho)

- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm

- podložky pod koly 20mm



- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock

- podložky pod koly 23mm



- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13



Úpravy 2012:

- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů

- stabilizátor 20mm

- tvrdé uložení ramen a řízení

- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm

- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm



- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,



- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13





Brzdy:

- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm

- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,

- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H



Úpravy 2012:

- hydraulická ruční brzda

- upravené brzdové desky LADA





Karoserie:

- kompletně vyvařená

- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů

- nová podlaha

- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky

- nové zadní lemy a vnější část podběhů

- nové dveře, kapoty a čela

- nový lak - 8180 červená rallye

- nové přední okno se zeleným pruhem

- střešní okno

- plastové podběhy, zástěrky předních kol



Interiér:

- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()

- zadní sedačky původní, béžové

- přední sedačky béžové z rapida

- koberec šedý ze Š125L



Úpravy 2012:

- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP



Elektrika:

- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů

- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé

- příprava na přední mlhovky

- centrál + alarm

- baterka přesunuta do kufru





Plánuji:

- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil

jack51/136GL - komentáře:

11:00:14
22.10.2011
COL
-> Marcius: No jasne. Ale u mne vsechny ty udaje chodi v digitalni forme. Na puvodni vstupy se to prepne jen v nouzi, kdyz nejsou z nejakeho duvodu k dispozici.
07:49:18
22.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> COL: vcera jsem s tim jel 20km a fakt super, jak v novym autě ta rucicka 4 ... jo je to barbarství, neřídit všechno jednočipem... ale já jsem si řekl, že funkce tachometru i otáčkoměru se měnit nebudou, tak není důvod je neudělat jako samostatné bloky a jednočipu přenechat důležitější funkce. stejně zjišťuju, že zase tolik toho sledovat nepotřebuju.
17:30:25
21.10.2011
COL
Jenze LM2917 jde nastesti zapojit jako rizeny zdroj napeti...



Ja bych PWM z MCU vzal pres RC clanek (bud jeden, nebo dva za sebou) a vystup pustil pres sledovac s OZ na indikator. Pokud bych chtel mit super fajnovost, udelal bych do toho stupne s OZ nejakou castecnou kompenzaci dynamiky indikatoru...
upraveno 1x, naposled 21.10.2011 17:30:55
17:00:07
21.10.2011
COL
-> jack51:

Ja mam sdileni podobne CSMA/CD. Proste, kdyz se nevysila, jednotka muze zacit vysilat, pokud dojde ke kolizi, kazda jednotka, ktera ji zjisti udela na sbernici "jam" a od nej se po nahodnem intervalu zase zacne komunikovat. Ja jsem nechtel MS, protoze tam je jedna jednotka desne zatizena komunikaci, kterou casto vubec nepotrebuje (kdyz ma treba dojit k vymene dat mesi S a S) a zaroven je celek na ni zcela odkazany. A nejakej multimaster jako token ring apod. s dynamickym zaclenovanim pripojenych jednotek je zbytecny moloch. Informace prenasim s podobnou filozofii jako ma CAN - jednotky vysilaji pakety s ID a daty. Vsichni je prijimaji a kdo ma o dane ID zajem, zpravu zpracuje. Akorat misto CANovske arbitrace je pouzit vyse popsany princip. Jde nad tim udelat i nejaky virtualni dynamicky point-point protokol, ale to jsem zatim nepotreboval. Momentalne je v aute 6 MCU.
upraveno 1x, naposled 21.10.2011 17:00:40
21:59:32
20.10.2011
darabos
ja som vsadil na servomotorceky 6
upraveno 1x, naposled 20.10.2011 21:59:47
21:56:37
20.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: jak jsem psal, mam pro budiky udelane analog. prevodniky s obvody LM2917N a ručička se mi nehoupe... ale potvrzuju, že čistým PWM z atmegy se tak ustalovala pomaleji...
20:38:56
20.10.2011
jack51
-> COL: No bude pristrojovka a 2 jednotky - jedna v palubce pro sber signalu kontrolek, do budoucna snad i mereni vnejsi teploty, pripadne ovladani nejakych rele - sahara, svetla, no a druha bude vzadu u motoru - ta bude met na starosti mereni otacek, rychlosti, teploty a tlaku oleje a do budoucna snad i rizeni predstihu.



Komunikovat tedy po RS485 budou 3 MCU, takze to snad stihat bude. Rizeni chci resit systemem master/slave - jednotka v palubce bude master a jednotka u motoru + pristojovka budou slave - takze te komunikace bude trosku vic vlivem dotazovani jestli neco nechcou :)).



K tem indikatorum - diky za radu - to houpani raficky me prave docela stve - napajim to z RC clanku ale planoval jsem mezi kondenzator a vlastni system vradit ochranny rezistor, tak, aby maximalni vychylka systemu odpovidala maximalni hodnote na PWM generatoru (tedy 5V na vystupu RC clanku) - to tlumeni jsem si nejak neuvedomil, takze ten rezistor bude v tom pripade lepsi vypustit a radsi si to hlidat softwarove - ale to mam strach, at nejakou chybou ten system neodprasknu.
18:41:16
20.10.2011
COL
-> jack51:

A s cim ti ta pristrojovka komunikuje po te rs485? Ja na ni mam vsechny MCU v aute a pomalu to prestava stacit... jedu s ni na 57600, protoze jsem nechtel vsechny MCU zatezovat prilis castymi vylety do obsluhy intka od seriaku. Ale uz mam v priprave jednotku, ktera bude mit i CAN, takze casem asi budou ty sbernice 2. MCU mam bud ATmega128 nebo AT90CAN128.

Jakym zpusobem resis na te tve 485 sdileni sbernice?

Ty magnetoelektricke indikatory napajej ze zdroje napeti s malym vnitrnim odporem, ponevadz to soucasne slouzi jako tlumeni, jinak by rucicka litala jako splasena - podobne jako na otackomeru, kde se pri rychle zmene polohy kyve priserne dlouho kolem - a to jen proto, ze ten kun, co to vymyslel, napojil netlumeny system indikatoru na rizeny proudovy zdroj (ktery ma z principu temer nekonecny diferencialni odpor) v MAF115.
13:22:02
20.10.2011
jack51
-> Marcius: Vidim, ze do toho jdes "po hlave" :) - vstrikovani je hezka myslenka, taky jsem si s ni pohraval, ale pak jsem si radsi zakazal a dobre jsem udelal - budu rad kdyz zvladnu doresit to co resim ... :))



Osicky budiku jsou origo - neprodluzovane - nejak to jeste vyslo :).
13:17:41
20.10.2011
jack51
-> COL: Diky za pochvalu - akorat spis pokus o dalsiho stavitele budiku 3.

Tvoje pristrojovka je fakt nadherna profi prace 4, ja to mam takovy amatersky "bastl" - navic s chybama jak tak postupne zjistuji 8.

Jinak rucickama tocim pomoci pristroju z otackomeru - teplota a plalivo z PALu a rychlost a otacky jsou z LUMELu - docela dost upravene - aby se tam nejak srovnali s displejema. Krokace by byly urcite lepsi - ale nemel jsem s nema zkusenost, nedarilo se me ani nic rozumnyho sehnat a navic nevim jak se resi referencni poloha, tak jsem to nakonec vzdal a vydal se cestou klasiky + PWM.

Osazeni mam taky 2xAVR, komunikaci resim rovnez pres RS485, okolni osvetleni mam v priprave, ale zatim se tim moc nezatezuji - to bude az mozna nekdy tresnicka na dortu :). Zpetnou kompatibilitu se Skoda zapojenim jsem neresil vubec - budou k tomu dalsi 2 jednotky pro zpracovani signalu a poslani po RS485 do budiku.
13:03:33
20.10.2011
jack51
Dekuji vsem za pochvalu :). Doufam, ze vyvoj zdarne dokoncim 8 - v minulych dnech jsem zjistil jeden zasadni problem v zapojeni - snad se me to podari nejak elegantne vyresit "prodratovanim" . No a vcera jsem rozchodil displeje a hned me to odeslo - zavrsil jsem to prehmatem a naslednym "odprasknutim" LCD displeje 10.
18:26:26
19.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: ještě co tak koukám, tak ty máš prodlouženy osky ručiček ?
07:49:48
19.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> COL: třeba časem... zatím mi postačí ty lumelácký indikátory 4, špatný vůbec nejsou, akorát jsou velký a náchylný na "úraz" 8
13:12:13
18.10.2011
COL
-> Marcius:

to si myslim, ze nedaji. Tenhle kulaty typ je asi starsi, pak jsem videl uz jen takove plossi, co maji uvnitr snek, tohle ma koleckovy prevod asi 1:30 nebo tak nejak. Ten kulaty typ se mi spis hodil. Treba by se dala sehnat nejaka romlacena pristrojovka za rozumny peniz... Z ceho konkretne jsou ty moje, nevim. Krokace maji ale jednu zasadni nevyhodu musi se jim nejak vyresit referencni poloha.
12:52:15
18.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51 13.10.11 20:30:55: covece jaka prasarna, to máš úplně luxusně udělaný... no prosvícený stupnice jsem udělal na zkoušku a ve finální verzi je taky aplikuju.... turbo je mazec, akorat to nefunguje 3 přes zimu to musím vyřešit ... asi karbec doplním o přídavnej vstřikovač a s AVRkem jeho řízení... tady už se nabízí udělat rovnou stříkačku 40



-> COL: paráda... nedají se ty krokáče koupit zvlášť ? protože kupovat třeba celou přístrojovku z golfa 4 jen pro motorky je neefektivní... to už by bylo lepší vzít i celou palubku z G4ky se vším všudy a vepchat do rapida ..
01:27:26
18.10.2011
COL
Ha...! dalsi stavitel budiku, hezka prace a pekna BM640 v pozadi.... Cim to tocis tema rucickama? to jsou vyndane indikatory z otackomeru? Ale prijde mi to nejake mensi....



Ja provozuji uz nejaky cas tohle:

skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?got opost=1...

Odkaz nejak nechodi :o/

tak je to na tomhle listu: skoda-virt.cz/cz/.../7111 4-co-jste-dnes-udelali?pof fset=70...



Jinak 2xAVR, 3+1 x krokac (z VW/Skoda kombiku), rs485, snimani okolniho svetla a rizeni jasu, az na dvojite stupnice u malych budiku seriovy vzhled - bohuzel jsem zatim nesehnal displej padnouci do vyrezu v tachometru, tak je tam furt mechanicky. Stit je zamenny s originalnim stitem vcetne puvodnich konektoru - takze pri osazeni do jakehokoliv serioveho auta vse zakladni funguje stejne jako na seriovem stitu.
upraveno 6x, naposled 18.10.2011 02:05:57
20:05:14
14.10.2011
krtik
-> jack51: vypadá to velmi dobře 4. Moc neznám hranatý budíky, ale hádám, že vnitřnosti z budíků origo zůstaly nebo aspoň zůstal princip ovládání pohybu ručky, jako má Marcius?
20:37:37
13.10.2011
jack51
... Ale nejvetsi radost mam s osazeni tohodle IO - rozmer cca 10x9mm :)) (bude to krasny mix klasickych a SMD soucastek :))



Ovsem vysledek celeho projektu stale nejisty a v nedohlednu :(
zvětšit jack51/136GL - obrázek od jack51 vložen 13.10.2011 20:37:37
upraveno 2x, naposled 13.10.2011 20:39:30
20:35:42
13.10.2011
jack51
... Castecne osazena zakladni deska
zvětšit jack51/136GL - obrázek od jack51 vložen 13.10.2011 20:35:42
20:33:55
13.10.2011
Péďa17
-> jack51: 156
Extreme Tyres