-> Marcius: No ty prosvetleny stupnice jsou pekna mazarna a to turbo jeste vetsi .
Ja jsem vyfotil zkusebni slozeni budiku se zakladni deskou - je tam aspon trosku videt ta divocina :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
13:32:45
11.10.2011
11.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: skoda-virt.cz/cz/.../4769
-marcius-rapid-130?x=1&
;of...
dole v komentářích... ale zezadu to je horší nechce se mi to teď vyndávat z auta, jsem rád, že to drží po kupě už pracuju na nové verzi
dole v komentářích... ale zezadu to je horší nechce se mi to teď vyndávat z auta, jsem rád, že to drží po kupě už pracuju na nové verzi
00:00:32
11.10.2011
11.10.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: v mim vsechno zacalo :) nemam znacky ,voda, dirka,ty pneu :)
14:49:34
10.10.2011
10.10.2011
jack51
-> Marcius: , toz taky vyfot
14:48:36
10.10.2011
10.10.2011
jack51
-> stika87: No s tim mostem nevim - nejspis to nedopadne :(. Co trucuje v aute?
16:39:58
09.10.2011
09.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
jack51 07.10.11 22:32:12 napsal:
→ Marcius: Tjn, taky jsem hledel jak AVRka pordazily :(. Ale
vzhledem k celkove cene a praci me uz nejaky AVRko nerozhazi – nejdrazsi
pouzitej IO to jeste neni :)).
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim – ale je to takova zajimava prasarna – nevim
jestli se tim chlubit .
vyfoť vyfoť, prasárna nevadí, si neviděl tu moji
→ Marcius: Tjn, taky jsem hledel jak AVRka pordazily :(. Ale
vzhledem k celkove cene a praci me uz nejaky AVRko nerozhazi – nejdrazsi
pouzitej IO to jeste neni :)).
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim – ale je to takova zajimava prasarna – nevim
jestli se tim chlubit .
vyfoť vyfoť, prasárna nevadí, si neviděl tu moji
13:27:43
09.10.2011
09.10.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: sedacky :) jak to vydis s tim mostem ? me zacina trucovat auto :)
13:15:35
09.10.2011
09.10.2011
jack51
-> stika87: ? :)
13:14:36
09.10.2011
09.10.2011
jack51
-> vhml: OK, diky za info .
12:03:20
09.10.2011
09.10.2011
stika87 - Maschinenführer
grrrrrrr
09:59:51
08.10.2011
08.10.2011
vhml
-> jack51: minium je 3mm ocel / 5mm dural
22:32:12
07.10.2011
07.10.2011
jack51
-> Marcius: Tjn, taky jsem hledel jak AVRka pordazily :(. Ale vzhledem k celkove cene a praci me uz nejaky AVRko nerozhazi - nejdrazsi pouzitej IO to jeste neni :)).
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim - ale je to takova zajimava prasarna - nevim jestli se tim chlubit .
Jn, ten vnitrek nekdy nafotim - ale je to takova zajimava prasarna - nevim jestli se tim chlubit .
22:29:12
07.10.2011
07.10.2011
jack51
-> Péďa17: Diky ;)
22:28:48
07.10.2011
07.10.2011
jack51
-> m8rinek: Tak jsem to meril a sirka pres uchyty je ca. 420mm a roztec mezi dirama na strane je ca. 290mm. Dneska jsem zkusil vyrobit pokusny drzaky, ale zjistil jsem, ze musim sedacku vzadu zvednout, takze me vice der na vysku nemine :(. Z jak silnyho materialu mas ten drzak udelanej? Diky.
12:54:43
07.10.2011
07.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
myslíš, že bys mohl pak udělat fotku těch samotných displejů v tachometru ? zajímá mě ,jak velké mají osazení (mám na mysli plošný spoj okolo, nebo plechový rámeček),mechanismy máš taky analog ?
08:29:27
07.10.2011
07.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> jack51: já to původně chtěl taky valit přes AVRko, modulovat PWMkem, zkoušel jsem, fajne, ale pak sem přišel na to, že řízení budíků lze úplně jednoduše realizovat i bez toho... jednoduše tím převodníkem f/u ... vzhledem k cenám AVR, který šly hodně nahoru už opravdu zvažuju použití uP a co jde dělám nejjednodušeji jak znám druhá věc je, že jsem se doposud nenaučil přes uP měřit digitálně otáčky ač jsem to měl nějak vyřešený, nerozuměl jsem kódu a bylo to pomalý... takže proto převod kmitočet/ napětí ale přes zimu se hodlám naučit timer/counter ... fakt by se mi to hodilo
21:16:19
06.10.2011
06.10.2011
Péďa17
-> jack51: jinak krásná škodovka a máš dobrý nápad s budíky
21:06:00
06.10.2011
06.10.2011
jack51
-> Marcius: No krokace me taky lezely v hlave, ale absence vhodnych + nechut se ucit nove nakonec rozhodla pro klasiku :)) - ale nevim jestli to nebyla chyba - ma to prekmity, neni to tak presny ... ale proti klasickemu otackomeru a tachometru v hranate pristrojovce to snad bude krok vpred .
21:02:55
06.10.2011
06.10.2011
jack51
-> Marcius: Jo aha, tak to mas bezva zpracovany - takze tacho mas vpodstate analogovy - neleze to pres zadny uP?
Ja jsem se do toho vrhl moc megalomansky - a po teto zkusenosti bych se do toho asi znovu nepustil.
Jinak mam v planu defakto vsechno digitalizovat a pak pomoci PWM valit na raficky - sny krasny, ale realizace pokulhava .
Ja jsem se do toho vrhl moc megalomansky - a po teto zkusenosti bych se do toho asi znovu nepustil.
Jinak mam v planu defakto vsechno digitalizovat a pak pomoci PWM valit na raficky - sny krasny, ale realizace pokulhava .
20:55:38
06.10.2011
06.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
a hodně jsem přemejšlel i nad krokovými motorky... zkoušel jsem je, algoritmus jsem si udělal, zkoušel jsem i modelářský serva, kde mě ale štval zvuk a pomalý přeběh mezi kraji ... ty krokáče byly fajn, ale měl jsem jen takový zbytečně velký a přišlo mi že pohyb byl i přesto mírně ale opravdu mírně trhanej... ale právě ve VW budíkách sou super krokáče