skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Již hodně let se sem chodím jen dívat a závidět např.Borisovy skvosty.Dnes sem se odhodlal přispět též svou troškou do mlýna i když není hotová a myslím, že obyčejná a rezavá není. Posuďte vy. Máte před sebou Škodovkáře srdcem i rozumem. Doplácí na to rodina, čas a peněženka.
Začínal sem na zánovní světle modréŠ 120L 5Q 1987 + pracovní bílé Š 120 LS 5Q 1985,pot´jsem koupil po důchodci nádhernou rudě červenou s černou střechou a béžovými poklicemi Š 130 GL model1987,pak tuto Š 135 GLi Apollo red 1990,po invalidní paní Š 130 L o měsíc mladší než 130 GL i s paragonem o koupi v Mototechně Horácké Autodružstvo Třebíč a od kamaráda Š 135 GLi modrofialové barvy 1989.Tyto poslední tři vozy(130L,2x GLi)+své první vozidlo Š 120 L jsem měl zároveň včetně pronajatých garáží.No,ale jak to bývá přišel konzum a já nejen že je nestíhal projíždět a orpavovatm,ale lidi se začali smát že sem snílek a blázen(každá moje škodovka musela být v velice dobrým stavu viz www.skoda-club.net login Standa)a začaly se nedostávat peníze,mladá mi pořád nadávala(zvlášť když sem s tím třeba jeli do Vídně na vánoce tak se styděla,Vídeňáci obdivovali)a mít bydlení a pořádnou práci měn vedla k tomu že sem to rozprodal. Mé první auto bylo nabourané-šlo do šrotu Š 130L a 135 GLi vedla zpět ke kamarádovi v Třebíči kam kdysi odjela i Š 130 GL.takže má teď3vozy + mondeo 2.0.Bohužel vždy když přijedu na návštěvu je tam nějaký radikální zasah který obrečím.Auta už nevypadají jako nová,navíc v GLi začal zlobit motor(vystřeluje víčko oleje)a tak ho nedostatek financí vedl k tomu auto předělat totálně na Š 130 GL.O jedno GLi míň..No a já mám pořádnou práci ve státních službách, koupil sem si nový auto Saab 9-3 SE,ale když se chci vrátit do svých mladých let,protože snílek pořád jsem čeká na mně v garáži GLi.V roce 2009 se mu chci začít věnovat,aby nevypadalo pořád jako tehdy když sem jej koupil.Lak je naprosto odpudivý,ale to tyto Apolla Redy dělávaly i na Favoritech..A dotedˇnebyl na auti čas a bylo spíš jak opracovní, popelářský auto,chci jej nyní dát do originál stavu bez GO kastle,protože je dobrá a mít to časem jako veterána.už má GO brzd, ECU, ložisek a motoru takže to nebude problém ten zbytek.Jinak auto bylo amx.poruchové a jak se to poladilo tak je bezporuchové.Na rok 1990 a originál plechy je div že to ještě nesežrala koroze-viz podlaha.Díky vstřikování,automat. předstihu,sytiči atd..auto výborně akceleruje,nad 120km/h řve,ale ješte to jede až k tachometrovejm 185 čili v reálu to 170km/h z kopce jede,ale je to trápení.Mnohem zábavnější je ten zátah a toto auto neví co to je zadýchat se v kopci a podřazovat.Pokud tedy jedete max.ve dvou.To vše při výkonu 41kW!Nelžu.Měl ho nějaký pán z Vídeňska,který to bral jako auto pro socku, pak už v CZ děda z Tábora,pak těhotná mamina teď já.Auto se natahal ovleků s cihlama,mazlení žádný nebylo a stejně není rozkročený ani sedlý no ne?MMCH měli relativní zájem v muzeu Škoda Auto kvuli origo stavu kastle, vnitřku a dokladů,ale já naposlední chvíli cuknul.Až čas ukáže jestli to byla chyba nebo ne.Přece bych svoji Matyldu.můj sen nedal pryč.
jinak uvedení do provozu 11/1990 GLi číslo série kastle je 90 860,číslo motoru 5 966 754 135/8*a číslo kastle je 37 63 308
Podařilo se mi sehnat dvoudílnou masku škoda 135 a spoiler Škoda 135 GL.
Březen 2012 kompletní GO karoserie, disků a laku (vše ostatní děláno již předtím..).Tak dlouho sem to odkládal až to bylo na poslední chvíli.. Ale bude to ranec práce i peněz. na Želiv už snad v novým..
135ka je už ve šrotě,ale zachránil sem červenou Š 105 GL bez TP,loni žlutou oužu 120 GLS a letos se chystám takovýmto dárcovským způsobem zachránit Š 136 GL po jedné doktorce.Ale třeba si ji budu muset nechat já a třeba ji paní nedá. Čert ví. Takže lidi zachraňujte pěkné kousky a ptejte se po okolí známých kdo touží po takových autech ala veterán/nové z fabriky..
BŘEZEN 2012: po všech těch možných GO motoru, brzd, ríd. jednotky apod.. se konečně na řadu dostala i několikrát odkládaná karoserie a řeknu vám, že už to bylo potřeba. Karoserie byla 22 let stará, dovedete si představit jak to vypadalo pod blatníkama, čelo, A sloupky dole, trochu podlaha u řidiče, preventivně dávány nové prahy a chytající lemy, prasklinky v kufru, krycí plech katalyzátoru (ten neúspěšně) a na fotkách vidíte jak to dopadlo. Modré díly jsou zánovní a použité z mého prvního vlastního automobilu Škody 120 L 1987, budiž jí země lehká..
Proběhla další etapa. Auto nalakováno a na učilišti základně nastrojeno potřebnými díly pro převoz . Všichni se na učilišti snažili i když některým by ani jasná hvězda nad hlavou nepomohla a tímto bych jim chtěl poděkovat ne za práci kterou odvedli, ale v čase v jakém to stihli a mistry ,že je dobře vedli. Ale musel jsem nad nimi i já neustále stát jak dráb a koukat se jim pod ruce, aby něco nezlomili, neodřeli pořád někoho někde nahánět a takto tři dopoledne po sobě. A stejně jak sem se někam na sekundu otočil už u toho auta nikdo nebyl a všici se rozprchli a museli to dělat jiní, kteří zrovna byli po ruce. Navíc prach v interiéru snesu,ale jakýsí otisky prstů od vazelíny, oleje a základovky či co to si mohli odpustit. Od střechy přes všechny pásy až po palubní desku.. Auto jsem si nakonec převzal a odjel, abych dojel jen docentra okresního města a silně se mi přidřel motor.. je zralý na repas či výměnu.. takže teď mám sice auto 3dny po novém laku,ale stojí v opravně v autosalonu Škoda, který byl nejblíž a bude se sundavat čelo apod a opravovat.. No neje.lo by vás z toho?? Takže na Škoda sraz Želiv nejedu. Auto na ten sraz asi jet nechtělo a když už něco zvládnu a stihnu, abych na sraz jel tak se musí stát tohle. takže když GLi nechce jet tak ho nebudeme nutit, nepojede. Dost mně to naštvalo, myslel jsem že mně omejou.. Toť za tím vše.
Podzim 2016,nic noveho pod sluncem,ani pod kapotou,cim dal vic prace,coz znamena min srazu,vyletu,dokonce jsem za cely leto nebyl schopen dovezt auto na STK,tak to dohanim ted.Kdyby byl jeste nejaky blizky sraz na morave v zari,rijnu,tak bych se jel podivat.
Začínal sem na zánovní světle modréŠ 120L 5Q 1987 + pracovní bílé Š 120 LS 5Q 1985,pot´jsem koupil po důchodci nádhernou rudě červenou s černou střechou a béžovými poklicemi Š 130 GL model1987,pak tuto Š 135 GLi Apollo red 1990,po invalidní paní Š 130 L o měsíc mladší než 130 GL i s paragonem o koupi v Mototechně Horácké Autodružstvo Třebíč a od kamaráda Š 135 GLi modrofialové barvy 1989.Tyto poslední tři vozy(130L,2x GLi)+své první vozidlo Š 120 L jsem měl zároveň včetně pronajatých garáží.No,ale jak to bývá přišel konzum a já nejen že je nestíhal projíždět a orpavovatm,ale lidi se začali smát že sem snílek a blázen(každá moje škodovka musela být v velice dobrým stavu viz www.skoda-club.net login Standa)a začaly se nedostávat peníze,mladá mi pořád nadávala(zvlášť když sem s tím třeba jeli do Vídně na vánoce tak se styděla,Vídeňáci obdivovali)a mít bydlení a pořádnou práci měn vedla k tomu že sem to rozprodal. Mé první auto bylo nabourané-šlo do šrotu Š 130L a 135 GLi vedla zpět ke kamarádovi v Třebíči kam kdysi odjela i Š 130 GL.takže má teď3vozy + mondeo 2.0.Bohužel vždy když přijedu na návštěvu je tam nějaký radikální zasah který obrečím.Auta už nevypadají jako nová,navíc v GLi začal zlobit motor(vystřeluje víčko oleje)a tak ho nedostatek financí vedl k tomu auto předělat totálně na Š 130 GL.O jedno GLi míň..No a já mám pořádnou práci ve státních službách, koupil sem si nový auto Saab 9-3 SE,ale když se chci vrátit do svých mladých let,protože snílek pořád jsem čeká na mně v garáži GLi.V roce 2009 se mu chci začít věnovat,aby nevypadalo pořád jako tehdy když sem jej koupil.Lak je naprosto odpudivý,ale to tyto Apolla Redy dělávaly i na Favoritech..A dotedˇnebyl na auti čas a bylo spíš jak opracovní, popelářský auto,chci jej nyní dát do originál stavu bez GO kastle,protože je dobrá a mít to časem jako veterána.už má GO brzd, ECU, ložisek a motoru takže to nebude problém ten zbytek.Jinak auto bylo amx.poruchové a jak se to poladilo tak je bezporuchové.Na rok 1990 a originál plechy je div že to ještě nesežrala koroze-viz podlaha.Díky vstřikování,automat. předstihu,sytiči atd..auto výborně akceleruje,nad 120km/h řve,ale ješte to jede až k tachometrovejm 185 čili v reálu to 170km/h z kopce jede,ale je to trápení.Mnohem zábavnější je ten zátah a toto auto neví co to je zadýchat se v kopci a podřazovat.Pokud tedy jedete max.ve dvou.To vše při výkonu 41kW!Nelžu.Měl ho nějaký pán z Vídeňska,který to bral jako auto pro socku, pak už v CZ děda z Tábora,pak těhotná mamina teď já.Auto se natahal ovleků s cihlama,mazlení žádný nebylo a stejně není rozkročený ani sedlý no ne?MMCH měli relativní zájem v muzeu Škoda Auto kvuli origo stavu kastle, vnitřku a dokladů,ale já naposlední chvíli cuknul.Až čas ukáže jestli to byla chyba nebo ne.Přece bych svoji Matyldu.můj sen nedal pryč.
jinak uvedení do provozu 11/1990 GLi číslo série kastle je 90 860,číslo motoru 5 966 754 135/8*a číslo kastle je 37 63 308
Podařilo se mi sehnat dvoudílnou masku škoda 135 a spoiler Škoda 135 GL.
Březen 2012 kompletní GO karoserie, disků a laku (vše ostatní děláno již předtím..).Tak dlouho sem to odkládal až to bylo na poslední chvíli.. Ale bude to ranec práce i peněz. na Želiv už snad v novým..
135ka je už ve šrotě,ale zachránil sem červenou Š 105 GL bez TP,loni žlutou oužu 120 GLS a letos se chystám takovýmto dárcovským způsobem zachránit Š 136 GL po jedné doktorce.Ale třeba si ji budu muset nechat já a třeba ji paní nedá. Čert ví. Takže lidi zachraňujte pěkné kousky a ptejte se po okolí známých kdo touží po takových autech ala veterán/nové z fabriky..
BŘEZEN 2012: po všech těch možných GO motoru, brzd, ríd. jednotky apod.. se konečně na řadu dostala i několikrát odkládaná karoserie a řeknu vám, že už to bylo potřeba. Karoserie byla 22 let stará, dovedete si představit jak to vypadalo pod blatníkama, čelo, A sloupky dole, trochu podlaha u řidiče, preventivně dávány nové prahy a chytající lemy, prasklinky v kufru, krycí plech katalyzátoru (ten neúspěšně) a na fotkách vidíte jak to dopadlo. Modré díly jsou zánovní a použité z mého prvního vlastního automobilu Škody 120 L 1987, budiž jí země lehká..
Proběhla další etapa. Auto nalakováno a na učilišti základně nastrojeno potřebnými díly pro převoz . Všichni se na učilišti snažili i když některým by ani jasná hvězda nad hlavou nepomohla a tímto bych jim chtěl poděkovat ne za práci kterou odvedli, ale v čase v jakém to stihli a mistry ,že je dobře vedli. Ale musel jsem nad nimi i já neustále stát jak dráb a koukat se jim pod ruce, aby něco nezlomili, neodřeli pořád někoho někde nahánět a takto tři dopoledne po sobě. A stejně jak sem se někam na sekundu otočil už u toho auta nikdo nebyl a všici se rozprchli a museli to dělat jiní, kteří zrovna byli po ruce. Navíc prach v interiéru snesu,ale jakýsí otisky prstů od vazelíny, oleje a základovky či co to si mohli odpustit. Od střechy přes všechny pásy až po palubní desku.. Auto jsem si nakonec převzal a odjel, abych dojel jen docentra okresního města a silně se mi přidřel motor.. je zralý na repas či výměnu.. takže teď mám sice auto 3dny po novém laku,ale stojí v opravně v autosalonu Škoda, který byl nejblíž a bude se sundavat čelo apod a opravovat.. No neje.lo by vás z toho?? Takže na Škoda sraz Želiv nejedu. Auto na ten sraz asi jet nechtělo a když už něco zvládnu a stihnu, abych na sraz jel tak se musí stát tohle. takže když GLi nechce jet tak ho nebudeme nutit, nepojede. Dost mně to naštvalo, myslel jsem že mně omejou.. Toť za tím vše.
Podzim 2016,nic noveho pod sluncem,ani pod kapotou,cim dal vic prace,coz znamena min srazu,vyletu,dokonce jsem za cely leto nebyl schopen dovezt auto na STK,tak to dohanim ted.Kdyby byl jeste nejaky blizky sraz na morave v zari,rijnu,tak bych se jel podivat.
Lokaj/Š 135 GLi - komentáře:
23:53:35
24.09.2016
24.09.2016
palinator
Nádherná :)
21:57:17
15.09.2013
15.09.2013
DEKODOVAC
tak a konečne som ju už vydel na živo a vlastné oči díki za pokec a informácie o aute fak nádherné auto proste švajčiarske hodinky v podaní škoda 135GLi
10:20:16
10.05.2013
10.05.2013
Mikes_120L
Tohle je prostě mazec ... a ta barva ... klobouk dolů ... moc pěkná!!!
12:32:42
12.04.2013
12.04.2013
lokaj
Díky borci, mně se ta Vaše auta taktéž líbí. Š 125L v bílé barvě od Favorita (MMCH okolo NMNV jezdím za rodinou na Slovač) a ta žlutá to je kombinace relativně vzácné M1čky a žluté barvy. Ta se také moc často nevidí. I ten eLeSový předek ji moc sluší. Automatický sytič je parádní věc. Teřba MB jsem probouzel hodinu po zimě. Dat tam baterku, vše možný dolejt, ukontrolovat, napumpovat. V GLi jsem baterku zapomněl celou zimu od listopadu a pak jsem předevčírem přišel, zkontroloval všechno, nasedl, otočil klíčkem a napoprvé nastartoval s rovnoměrně zvýšenými otáčkami, které pak sami po čase klesly na tichoučký volnoběh. Žádný cepování, našlapávání atd.. je fakt to super.
23:01:20
11.04.2013
11.04.2013
Martin NM
-> lokaj: naozaj pekný GLi.. ten automatický sitič musí byť luxus
22:49:53
11.04.2013
11.04.2013
Matysek007
Krásný GLi :)
07:27:30
26.09.2012
26.09.2012
lokaj
Děkuju, taky mně ta barva překvapila jak umí být pěkná když chce.A mám velkou radost, že se na to chodili lidi koukat, fotit si to, popř. ptát se prtoože tohle auto už si to opravdu po těch letech bledule zasloužilo. Cena mně nemrzí, padž jsem dopředu věděl, že proti užovkám, které jsou de fakto z jiného (hezčího) světa nemám šanci. Proto děkuju všem co přišli.
20:45:57
25.09.2012
25.09.2012
ondie
Musim po Želivě pochválit,bylo vidět jak tahle barva umí bejt pěkná,když je nová..
Takže lak parádní a moc pěkný auto !
Takže lak parádní a moc pěkný auto !
22:37:31
16.06.2012
16.06.2012
Mirek MBG
-> lokaj: Stando, naprostá paráda GLičko je skvělé, gratuluju a přeju mnoho šťastných kilometrů bez nehod
08:30:08
15.06.2012
15.06.2012
lokaj
Borci mockrát díky, děláte mi radost, poslední roky s GLi jsem si připadal jak chlap s velkým tím, ale impotent bez koulí.. Ty srazy co jste psali jsou kdy? Štítky mám připravený "hliníkové" a lišty tam půjdou padž tam být mají a bez nich je to takové prázdné. Ale musím je nastříkat načerno nejdřív. Posílal jsem fotky původní majitelce a byla také nadšená. Barva original Apollo Red.
05:25:34
15.06.2012
15.06.2012
rsvancara
-> Domajz2: Já bych je tam nalepil. Jen dopředu bych nedával co tam bylo, ale hliníkový štítky.
22:37:52
14.06.2012
14.06.2012
Domajz2
No toto... krasavice z ní
I když boční lišty jsou nezbytný GL doplněk, tak bych to možná na tak pěkný auto ani nelepil...
-> rsvancara 14.06.12 22:24:27 snad se toho dožijem ne dělám si prdel...
I když boční lišty jsou nezbytný GL doplněk, tak bych to možná na tak pěkný auto ani nelepil...
-> rsvancara 14.06.12 22:24:27 snad se toho dožijem ne dělám si prdel...
22:24:27
14.06.2012
14.06.2012
rsvancara
No není to nádhera? Je to nádhera. Aspoň vidím, jak to auto bude vypadat v barvě až se do toho taky dokopu
19:16:35
14.06.2012
14.06.2012
OndraKrupi
-> lokaj: pohofest se blíží
19:07:45
14.06.2012
14.06.2012
šrek
17:50:41
14.06.2012
14.06.2012
ŠKODA 120 GLS
-> lokaj: přijedeš do Blanska na sraz pokecat aspoň :-)
17:48:32
14.06.2012
14.06.2012
lokaj
Díky kluci, však jsem taky zestárl o 15 let. Při té příležitosti Tome, až bude ta tvá GLSka také v takovémto origo stavu, tak bude ještě lepší, protože je (byla?) nádherná a vzácná.
17:07:23
14.06.2012
14.06.2012
OndraKrupi
-> lokaj: paráda Stando!! to čumim
16:39:08
14.06.2012
14.06.2012
ŠKODA 120 GLS
pěkné, pěkné
16:32:24
14.06.2012
14.06.2012
lokaj
Zdravím všechny.Auto zdárně celé opraveno.Karoserie,motor nakonec i spojka dáno dohromady a až na pár chybějících detailů to odteď takto bude vypadat. za toto všechno chci poděkovat Lukáši13 (Š120GLS), že mi s tím (nebo vlastně spíš já jemu)tolik pomáhal=dost se nadřel, Rsvancarovi, že mi pomáhá ohledně nezodpovezených otázek na GLi a specifických origo GLi dílů, Tomáši s R 130 Jaqueline, že mně psychicky podporuje, říká nové teoretické informace o historii a má tak úžasného Rapida, Vojanovi za jeho trpělivost, prostory a občas jeho M1čku, Miloši Kvapilovi za jeho obchůdek se Škoda díly které by se jinak těžko sháněly, panu Swietelskému za perfektní precizní GO karoserie a taky rodičům, kteří mi půjčili docela dost peněz na nový lak a teď jim to splácím. Naopak ne automobilnímu účňáku v Třebíči, kde jsem chtěl jen sundat nárazníky a světla a auto jsem dostal odstřihlé od veškeré elektriky, rozebrané do šroubků, polovina drobných dílů přebývala, druhá byla nenávratně ztracená, byl šroubovákem min. deseti ranami zavražděn můj výfuk, barvou, vazelínovými otisky prstů zašpiněné veškeré textilní věci uvnitř vozu co našli a nový lak na dvou místech trošku odřen neopatrnou manipulací. Kluci nezlobte se, ale za toto vás opravdu chválit nebudu. To není tím že se učíte, a neumíte to, ale tím že jste lajdáci a nechce se vám, hážete na všechno co tam přijede bobek. Mistry chválim opravdu se snažili, ale při tom množství děcek a zakázek to nezabralo. Musel jsem si to tam ohlídat každý den sám.