skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MBX , rok výroby 1967. Vůz byl zakoupen v roce 2000 v Liberci za moc peněz a v současné době prochází nákladnou renovací do původního stavu.
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
Na fotkách je nálezový stav.
Podle dokumentace z Mladé Boleslavi bylo Xko nalakováno odstínem 6001 slonová kost. Tento odstín se po třiceti letech na karoserii vrátí.
Zatím mám z lakovny pouze kapotu.
27.3 06 Konečně jsem mohl přidat pár fotek auta v plniči. V boxu bylo málo místa takže nejsou moc kvalitní ale alepoň něco se tu děje.
Brzy snad přibydou fotky auta v laku.
Dlouho jsem nic nepsal, tak aspon nejaky fotky aby jste videly ze se uplne neflakam : )
Motor ma prebrousenou kliku , novy rozvody , a celou pistni sadu. Hlava byla dle originalu snizena aby motor dosahoval kompresniho pomeru 9.
Musel jsem koupit repliku kabelovyho svazku protoze puvodni byl diky kutilskym zasahum nepouzitelny.
Sehnal jsem puvodni zapalovací zeleny kabely s bilejma koncovkama : ).
Doufam ze dalsi foto a info bude co nevidet nasledovat.
1.7.07 Takze zase jsem po dlouhy dobe neco na aute udelal. Kdo nekdy daval takovyhle auti dohromady vi co to je za makacku narocnou hlavne na cas. Celej vikend jsem cistil kartackem na zuby blok motoru a vetrak chladice..snad ten vysledek bude stat za to .. nejaky fotky jeste dodam .
17.11.07 Jsem vycistil a zgeneralkoval karbce. Premejslel sem jestli uzit automatickej sytic.Puvodne jsem chtel nechat mechanickej i kdyz to je odchylka od origa . Nakonec zkusim automat -- pokud teda sezenu nebo vyrobim trubicky pro MBX. To, ze z jednokarbce tam nepujdou me doslo az kdyz sem je pracne vycistil : ))
15.5.08 Lepeni stropovice , celkem slozita pracicka , musi na to bejt hodne teplo . Bohuzel se projevilo ze stropovice nebyla uplne dobre
usita na 100%, mam tam par faldiku ale delal jsem co se dalo...
2.2.08 První start motoru. Chytl bez problemu akorat bylo treba sundat rozdelovač a natlakovat ručně (vrtačkou : )) olejový okruh aby to neběželo dlouho nasucho.
6.6.08 Dopasoval jsem blatniky a dvere, hrozna prace, na jedny strane to dolicujete a na druhy to ujede..
6.12Tak jsem konecne zasklil zadni okno, prace ve dvou na cely dopoledne ale povedlo se. Predni se delalo o neco lip.
01/2009 . Nekolik víkendů jsem ladil zadní stahovací okna. Mám pocit že to pořádně nechodilo ani když to vyjelo z fabriky.
04/2009. Mám nový skla do předních dveří. Oproti originálu jsou silný jen 5mm (orig 5,5mm- takový sklo se už nevyrábí) Ale aspoň je lehčí což je výhoda a taky to lépe chodí v nových sametkách.
08/2009 Sraz MBX. Prvni sraz, a skoro první delší jízda, ale jeste den predtím jsem nevěděl jestli pojedu.... auto bylo ještě hodně syrový : )
09/2009 Seřízení motoru u profíka. Konečně jde krásně za plynem a neškube. Bohužel spřáhla karbeců už mají vůle takže to není úplně 100%. Pokud mám srovnat výkon tak 1100 je určitě lepší motor ale na 1000MBX se zase líp kouká : ))
08/2010. Dobrá věc se podařila. A sice přestavba na platné papíry z 1000MB. Auto jsem koupil bohužel už odhlášené v roce 2000. Nebylo to nejjednodušší ale 1000MB a MBX byly jednou záměnné kastle takže se člověk nesmí nechat od úředníka odbejt že jo : )))
Ještě že v dekře dělaj rozumný lidi..
xMart / Škoda 1000MBX - komentáře:
19:52:18
20.03.2010
20.03.2010
klimotomas
perfektna praca. Krasne auto. Hlavne tie karburatory, tie ma dostali...
12:58:07
17.03.2010
17.03.2010
xMart
Ahoj je je namazal vazelinou -grafitkou, K sehnani jsou tezko, vetsinou jsou mensi nebo vetsi. Jestli se daji nahradit temi z Avie netusim. Ja mam zatim ty puvodni, nekdy pomuze kdyz se malinko prihne ta pruzina uvnitr.
11:54:22
23.02.2010
23.02.2010
packa
-> xMart: Měl bych jeden dotaz, čím se mažou ty kloubky na mechanismu u karburátorů, olejem nebo vazelínou, a dají se ještě nějak sehnat? Já s nimi mám problém, řeším to zatím nějak alternativně. Někdo pravil, že podobné kloubky jsou u čerpadla v Avii. Dík
23:57:23
14.12.2009
14.12.2009
Olin1000
Moc hezká práce
20:45:46
07.11.2009
07.11.2009
Mirek MBG
-> xMart: též zdravím kolegu, co je nového? ;-)
13:53:02
02.11.2009
02.11.2009
Jozka
Nelze než nepochválit, fakt se ti zadařilo. Jinak ty kloubky se daly (dají?) normálně koupit, myslím že jsem si je přinesl z nějakýho Agrozetu či odkud - je to standartní věc, akorát bězně jsou k mání spíš větší čísla.
16:16:11
30.10.2009
30.10.2009
j_j
ách jo fakt nádhera :)
15:38:48
30.10.2009
30.10.2009
xMart
Vena = diky , ale porad je jeste co vylepsovat.
Mirek MBG = zdravim kolegu : )
Mirek MBG = zdravim kolegu : )
20:43:37
26.10.2009
26.10.2009
Vena
Krásná práce
19:03:13
24.09.2009
24.09.2009
LADAS
Nádherný výsledek hotová fascinace.Stalo to za tu dřinu že jo.s take plechovky k takovému pěknému vozítku.Hodně zdaru
11:07:02
27.08.2009
27.08.2009
Jarda - zrušená registrace
nádhera..., pripojuji se ke gratulaci
00:07:06
10.08.2009
10.08.2009
rubigall
Ahoj chcel by som sa spítať. Kde si zohnal nové gumy na okná ??? Tie moje niesú najhoršie ale nové by boli super...
20:30:37
09.08.2009
09.08.2009
T
-> xMart: : auto mam v oblíbených celou dobu a sleduju ho a konečně ono jezdí...je to krása...ohromná gratulace
11:58:06
09.08.2009
09.08.2009
VILIBALD
Nejsi sám kdo nepoznal tohohle krasavce z Virtu. Taky jsem na tohle překrásný MBX čučel a nedošlo mi to. Majitel se nemá za co stydět. Gratulace i ode mně. Je to fakt nádhera.
11:44:07
09.08.2009
09.08.2009
packa
-> packa: Tý jo jezdííí. A já ho na to srazu nepoznal. Takový práce, stejně to je mazec, ta motivace po celé ty roky musela být obrovská.
18:45:45
08.08.2009
08.08.2009
dodo46 - zrušená registrace
musím ti vyseknout obrovskou poklonu. Dokázal jsi opravdu téměř nemožné a to MBX je fakt nádherný. Klobouk dolů PANE
22:23:22
07.08.2009
07.08.2009
Tomo - zrušená registrace
-> xMart: paradicka :) si to dokazal :) uz len ladit :) vychytavat muchy ... inak ako ide spolupraca tym dvom karbecom ? chce ich este ladic co ? ci ani nie :)
21:58:41
07.08.2009
07.08.2009
Vilda - zrušená registrace
Obrovská gratulace!! Fak nádhera, co se ti povedlo z toho auta udělat za krásného veterána. Opravdu smekám Překrásný kousek!!
19:38:16
07.08.2009
07.08.2009
Pavel P..
-> xMart: paráda...