skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 Mb, vyrobená 4.6. 1964 v první sérii. Auto jsem dovezl do F-M z Karlových Varů v roce 2010. Jedná se o jednu z nejstarších (ne-li nejstarší) dochovanou sériovou tisícovku. Vzhledem k tomuto faktu jsem upustil od myšlenky poslat ji dál a budu doufat, že se někdy dočká renovace, kterou potřebuje.
Na plánovanou renovaci sháním:
Krajní kuláky řízení s mazničkou + manžety
Kryt zadního světla bez jakýchkoli údajů na odrazce
Zadní gumové koberce
Prvomodelové paraboly
Dva nové kryty vnitřního osvětlení
Dva nové prvomodelové dveřní spínače
Pár domečků excentrů
Celoplechové tlumiče
Tak kdyby někdo něco z tohoto měl, rád koupím/vyměním
Na plánovanou renovaci sháním:
Krajní kuláky řízení s mazničkou + manžety
Kryt zadního světla bez jakýchkoli údajů na odrazce
Zadní gumové koberce
Prvomodelové paraboly
Dva nové kryty vnitřního osvětlení
Dva nové prvomodelové dveřní spínače
Pár domečků excentrů
Celoplechové tlumiče
Tak kdyby někdo něco z tohoto měl, rád koupím/vyměním
Petr98/MB64 - komentáře:
08:01:48
04.02.2014
04.02.2014
Bukaj
-> Petr98: Kdyžtak to přesuň do "rozdíly MBček,...", ať to tam máme hezky pohromadě
06:27:31
04.02.2014
04.02.2014
Petr98
Pánové..... Nekončete tady se aspoň obyčejný smrtelník jako já něco dozví I když je pravda, že celé téma by přehlednosti neubralo
23:23:50
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> saskyn2: Ty přelepený stránky jsou standartní - u MBX.. A jo, končíme..
23:20:16
03.02.2014
03.02.2014
saskyn2
-> Jozka: Jo a ještě mam jednu specialitku výrobce, zřejmě kvůli označení deluxe a kvůli hmotnostem mam oboustranně přelepenou první stranu v TP, když jsem to zkoušel prosvítit tak pod tím je to nevyplněné, tj jedná se o úpravu od výrobce, jenom by mě zajímalo co mi na to jednou řeknou na DI nebo STK když se toho jednou nedej bože všimnou
jo už to tady nebudeme víc zasírat
jo už to tady nebudeme víc zasírat
22:47:22
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> saskyn2: Jsme na to měli založit extra téma.. Všechny auta s ražbou na kastli, co jsem měl s TP, měly původně číslo karosérie větší, než číslo motoru a to včetně MBX, ale to už jsou prostě ty novější, ty štítky bodovaný se takhle jeví jako záležitost více než pochybná.. U těch starších jsem to moc nezkoumal..
Ten chaos asi plyne z toho, že zkraje zřejmě vůbec netušili, jak na to - v předsamonosný době bylo řídící položkou číslo motoru (od toho knihy motorů), rám byl další na řadě a karosérie až to úplně poslední - snímatelnej náhradní díl..
Ten chaos asi plyne z toho, že zkraje zřejmě vůbec netušili, jak na to - v předsamonosný době bylo řídící položkou číslo motoru (od toho knihy motorů), rám byl další na řadě a karosérie až to úplně poslední - snímatelnej náhradní díl..
21:56:39
03.02.2014
03.02.2014
Petr98
-> saskyn2: zjistím
21:44:17
03.02.2014
03.02.2014
saskyn2
-> Petr98: Zjisti jestli je číslo karoserie taky nižší než motoru, u těch mých to tak bylo
-> Jozka: Je v tom neskutečný bordel já teda štítek s dvěma kolonkama a jedním vyplněným číslem ještě neviděl ale s jednou kolonkou a dvěma číslama jo, tam právě už bylo uvedeno to číslo co je na plechu nabodovaném na karoserii.
Ale když bylo číslo na štítku jen jedno tak na karoserii bylo jiné, které vůbec nebylo uvedené v tp, ale zase tolik jsem těch aut neměl tak se nechci hádat, ale dle mě jim ty čísla fakt neseděli od začátku výroby.
Jinak je zajímavé jak v AZNP v pozdějších letech přiřazovali motory ke karoseriím, moje auto má číslo karoserie 180000 a motor asi 180400, tj o 400 čísel novější motor, a nějakej vrak co tady mam má zase karoserii 153000 a motor 150000, vše je v tp a originál nepřepisované
-> Jozka: Je v tom neskutečný bordel já teda štítek s dvěma kolonkama a jedním vyplněným číslem ještě neviděl ale s jednou kolonkou a dvěma číslama jo, tam právě už bylo uvedeno to číslo co je na plechu nabodovaném na karoserii.
Ale když bylo číslo na štítku jen jedno tak na karoserii bylo jiné, které vůbec nebylo uvedené v tp, ale zase tolik jsem těch aut neměl tak se nechci hádat, ale dle mě jim ty čísla fakt neseděli od začátku výroby.
Jinak je zajímavé jak v AZNP v pozdějších letech přiřazovali motory ke karoseriím, moje auto má číslo karoserie 180000 a motor asi 180400, tj o 400 čísel novější motor, a nějakej vrak co tady mam má zase karoserii 153000 a motor 150000, vše je v tp a originál nepřepisované
21:17:46
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> Petr98: A to zas ten poměr dneska může být klidně i 1:2 v neprospěch originálů - nebo i méně příznivej u těhle prvních ročníků.. při tak málo kusech, po těch letech a při počáteční kvalitě nebo i tloušťce plechů..
20:59:29
03.02.2014
03.02.2014
Petr98
-> Jozka: Neříkám, ale bylo by těch měněných kastlí už moc :D
20:47:45
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> Petr98: To začíná vypadat, že jsem díky laxnímu přístupu místních úřadu anebo kvůli manuální zručnosti místních domorodců pěkně zaostalej..
20:38:22
03.02.2014
03.02.2014
Petr98
Teď jsem mluvil s kolegou, co má 64ku žábrovku, kupoval ji od prvního majitele, taky má v tp dopsané číslo káry díky problémům v začátcích stk apod a kastli má stopro původní.
20:25:16
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> saskyn2: Tak až najdeš. vzpomeň si.. Teď ten konkrétní štítek ani foto nemůžu najít a celkem jsem z toho zblbnul.. tak konkrétně neumím říct - ale 66-ky jsou právě nevěstinec největší, mají jedno- i dvojřádkový štítky, přitom v jednořádkovým jedno číslo s lomítkem, nebo 2 různý čísla, spodní s lomítkem a úplnej vrchol je dvouřádkovej štítek s vyplněným pouze "motorovým" okýnkem, což je taky k vidění..
20:01:33
03.02.2014
03.02.2014
saskyn2
-> Jozka: Bohužel už mam jen novější kousky z tohohle se mi dochovalo jen to OTP jako rarita z roku 1964 a jeden TP s tím úředně opraveným číslem, ale ten ted nevím kde mam, no u tý 1966 myslím už jsou ty čísla dvě tak tam by to mělo sedět ne?
19:42:35
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> Petr98: A třeba se dozvíš, že se tvoje karosérie od doby vzniku nehnula z místa - resp. z auta.. viz....
-> saskyn2: Co jsem měl doma fyzicky celý auto, tak fakt souhlasilo, další porůznu viděný taky.. nicméně když jsem bedlivěji prozkoumal svou "databázi", přece jen jsem našel jsem jedno 99% origo auto 1965, u kterýho to je, jak píšeš a v TP nemá číslo škrtlý, ale jen * s odkazem, jedno 1966, kde to nesedí a v TP není žádnej zápis a třetí, kter sice sedí, ale ten nabodovanej štítek nemá tovární proporce.. zbytek se zdá OK, takže realita bude někde mezi.. chtělo by to větší statistickej vzorek.. máš-li, dodej, diskrétnost zaručena
Jo ale tu terminologii - štítek (by AZNP) vs. TP (tištěno SEVT = ČSSR), tu bych do toho vůbec netahal..
-> saskyn2: Co jsem měl doma fyzicky celý auto, tak fakt souhlasilo, další porůznu viděný taky.. nicméně když jsem bedlivěji prozkoumal svou "databázi", přece jen jsem našel jsem jedno 99% origo auto 1965, u kterýho to je, jak píšeš a v TP nemá číslo škrtlý, ale jen * s odkazem, jedno 1966, kde to nesedí a v TP není žádnej zápis a třetí, kter sice sedí, ale ten nabodovanej štítek nemá tovární proporce.. zbytek se zdá OK, takže realita bude někde mezi.. chtělo by to větší statistickej vzorek.. máš-li, dodej, diskrétnost zaručena
Jo ale tu terminologii - štítek (by AZNP) vs. TP (tištěno SEVT = ČSSR), tu bych do toho vůbec netahal..
19:14:13
03.02.2014
03.02.2014
Petr98
-> saskyn2: Já budu doufat, že karoserie menena nebyla. Kontaktuju Skodu a uvidi se.
19:08:08
03.02.2014
03.02.2014
saskyn2
-> Jozka: tady taky kluci řešej číslo, nejlepší že ten první to asi na tý 64 přerazil
www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=547...
www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=547...
18:30:15
03.02.2014
03.02.2014
saskyn2
Mluvím samozřejmě celou dobu o autech která mají nad chladičem štítek s jedním políčkem a číslem. Od dob kdy tam přibylo druhé číslo už vše souhlasilo
18:13:34
03.02.2014
03.02.2014
saskyn2
-> Jozka: Neboj chápu to moc dobře, nejsem tak mladej abych si nepamatoval že při výměně karoserie se přepisovala v TP, jenže je rozdíl mezi VÝMĚNA KAROSERIE a ÚŘEDNĚ OPRAVENO ČÍSLO KAROSERIE. Jedno bylo s poplatkem a jedno bez poplatku.
Mimochodem všimni se že na jednoštítku je napsáno výrobní číslo vozu-motoru, žádná karoserie.
Pokud tobě souhlasí číslo na karoserii a na štítku nad chladičem tak je to nejspíš tím že někdo zvolil druhou cestu-kvůli legálnosti stk to číslo na karoserii přerazil než aby se handrkoval na úřadě., nicméně co jsem měl auta s jednoštítkem tak číslo na karoserii nikdy nesouhlasilo se štítkem, u dvou bylo v TP úředně opraveno a jedno nikdo neřešil až do roku 2007, mimochodem zrovna toto bylo celou dobu u jednoho majitele a z něj mam ten malý TP a majitel říkal že karoserie je původní a že na stk vždycky vozil láhev rumu
Mimochodem všimni se že na jednoštítku je napsáno výrobní číslo vozu-motoru, žádná karoserie.
Pokud tobě souhlasí číslo na karoserii a na štítku nad chladičem tak je to nejspíš tím že někdo zvolil druhou cestu-kvůli legálnosti stk to číslo na karoserii přerazil než aby se handrkoval na úřadě., nicméně co jsem měl auta s jednoštítkem tak číslo na karoserii nikdy nesouhlasilo se štítkem, u dvou bylo v TP úředně opraveno a jedno nikdo neřešil až do roku 2007, mimochodem zrovna toto bylo celou dobu u jednoho majitele a z něj mam ten malý TP a majitel říkal že karoserie je původní a že na stk vždycky vozil láhev rumu
18:09:36
03.02.2014
03.02.2014
Petr98
-> Jozka: neverim tomu, ze mi pani v telefonu zitra rekne neco presnejsiho, ale zkusim to...
17:37:05
03.02.2014
03.02.2014
Jozka
-> Petr98: Podle mě tohle je tohla jedna ze dvou nebo nanejvejš tří nepřesností, který se Gereg dopustil, lámalo se to malinko jinde - alespoň dle aut (štítku), co jsem viděl.
-> saskyn2: Nechápeš to správně - to co považuješ za opravu, čili přeškrtnutý číslo s hvězdičkou, je normální a úplně běžná výměna karosérie během provozu. Dementní fyzický přerážení čísel po výměně je až výkřik poslední doby. Aby nesouhlasilo u novýho auta číslo karosérie s papírama, to byl takovej atyp, že si s tím úřad vůbec nevěděl rady - kámoš kvůli tomu po půl roce soubojů s úřadama (DI VB Tábor) auto dokonce kdysi zrušil a to byla v TP oproti ražbě chyba pouze na jedný pozici 8 místo 6..
Historickej výklad a velký TP fakt uváděj naprosto jasně: karosérie - podvozek (rám) - motor. Karosérie = podvozek jsou vždy stejná čísla a bez lomítka, motor je stejné, nebo později nižší číslo a s lomítkem.
Že si to ve fabrice ulehčovali a razili (dokud to šlo) jen jedno číslo a s lomítkem (zpravidla je to /1 potměšile níž, jakože "u motoru"), je věc jiná a že to nějaká trubka opsala i do OTP, je docela možný, ale ne obvyklý..
-> saskyn2: Nechápeš to správně - to co považuješ za opravu, čili přeškrtnutý číslo s hvězdičkou, je normální a úplně běžná výměna karosérie během provozu. Dementní fyzický přerážení čísel po výměně je až výkřik poslední doby. Aby nesouhlasilo u novýho auta číslo karosérie s papírama, to byl takovej atyp, že si s tím úřad vůbec nevěděl rady - kámoš kvůli tomu po půl roce soubojů s úřadama (DI VB Tábor) auto dokonce kdysi zrušil a to byla v TP oproti ražbě chyba pouze na jedný pozici 8 místo 6..
Historickej výklad a velký TP fakt uváděj naprosto jasně: karosérie - podvozek (rám) - motor. Karosérie = podvozek jsou vždy stejná čísla a bez lomítka, motor je stejné, nebo později nižší číslo a s lomítkem.
Že si to ve fabrice ulehčovali a razili (dokud to šlo) jen jedno číslo a s lomítkem (zpravidla je to /1 potměšile níž, jakože "u motoru"), je věc jiná a že to nějaká trubka opsala i do OTP, je docela možný, ale ne obvyklý..