skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 Mb, vyrobená 4.6. 1964 v první sérii. Auto jsem dovezl do F-M z Karlových Varů v roce 2010. Jedná se o jednu z nejstarších (ne-li nejstarší) dochovanou sériovou tisícovku. Vzhledem k tomuto faktu jsem upustil od myšlenky poslat ji dál a budu doufat, že se někdy dočká renovace, kterou potřebuje.
Na plánovanou renovaci sháním:
Krajní kuláky řízení s mazničkou + manžety
Kryt zadního světla bez jakýchkoli údajů na odrazce
Zadní gumové koberce
Prvomodelové paraboly
Dva nové kryty vnitřního osvětlení
Dva nové prvomodelové dveřní spínače
Pár domečků excentrů
Celoplechové tlumiče
Tak kdyby někdo něco z tohoto měl, rád koupím/vyměním
Na plánovanou renovaci sháním:
Krajní kuláky řízení s mazničkou + manžety
Kryt zadního světla bez jakýchkoli údajů na odrazce
Zadní gumové koberce
Prvomodelové paraboly
Dva nové kryty vnitřního osvětlení
Dva nové prvomodelové dveřní spínače
Pár domečků excentrů
Celoplechové tlumiče
Tak kdyby někdo něco z tohoto měl, rád koupím/vyměním
Petr98/MB64 - komentáře:
Ted jsem koukal do toho originálního malého TP, je tam uvedeno číslo motoru 010434-1 a číslo povozku 010434-1, číslo karoserie vůbec uvedeno není a už z tohohle je vidět že číslem podvozku je myšleno číslo motoru, protože číslo karoserie nikdy nemělo na konci /1
-> Jozka: Já měl tři auta se štítkem kde byla kolonka s jedním místem-to co tady má Petr vyfocený v galerii. Z toho nesouhlasilo číslo s karoserií ani u jednoho, dvě byly v TP úředně opravený a jedno nikdo neřešil. Od jednoho tady mam originál malý TP z roku 1964 ale z toho to nepoznáme, od druhého mam odhlášený TP ve kterém je úředně opraveno číslo karoserie
-> Jozka: já tam zítra zavolám, ptž i v knížce od gerega je psáno, že se čísla motoru a kastle rozdělily až někde v roce 66
-> saskyn2: Nu, těch aut bylo několik tisíc, já jich zmapoval +/- 20 ks.. a na takhle nesouhlasící "v originále" nenarazil, ale "hádat se" určitě nechci..

-> saskyn2: přesně takhle mi to říkal minulý majitel, naprosto přesně a až teďka jsi mi to připoměl... 

-> Jozka 03.02.14 14:41:29: Co vím tak u jednoštítkových exemplářů čísla nesouhlasili už z výroby, na štítku bylo výrobní číslo vozu=výrobní číslo motoru, na karoserii vyražený úplně jiný číslo, s příchodem stk to začal být problém tak na DI dávali úředně opraveno číslo karoserie. Měl jsem auto myslím číslo na karoserii 550 a číslo motoru 1100?. Myslím že u Petra98 úřednice prostě místo opravy čísla napsala výměnu karoserie, ale karoserie je původní.
Možná bych dohledal jednoštítkový zrušený TP někdy z konce 64 a je v něm také úředně opravené číslo karoserie.
Možná bych dohledal jednoštítkový zrušený TP někdy z konce 64 a je v něm také úředně opravené číslo karoserie.
-> Petr98: No ale už je to zas zapsaný v tom blbým techničáku..
.

-> Jozka: to přebrousím a bude 

-> Petr98: V souvislosti s tím certifikátem teda.. zvláštní. Škoda, že nezlegalizovali výrobou a nabodováním oválku..



-> Jozka: dle razítka 15.4. 1981
A ta výměna proběhla kdy? Resp. - někdy na víceméně novým autě? To by bylo docela zajímavý, kde se vzala, pokud do bylo v začátcích výroby..
-> Jozka: Ano máš pravdu. Já žil v omylu. V TP je napsaná výměna karoserie za 585 šedá. Takže ne jak je zvykem, že to někdo zbořil a naházel do novější kastle, ale naházel to do starší.
-> Petr98: Jsem ztratil nit úplně.. To číslo 1278 by pak už na ten červen a 1. sérii asi celkem sedělo (1001 až 3100 = kveten až červenec 1964).
E: beru zpět, bylo to na 110r.cz, mrkni: www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=851...
E: beru zpět, bylo to na 110r.cz, mrkni: www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=851...
-> Petr98: Není v článcích odkaz ?
Nu, z toho certifikátu jsem byl zmatenej už tehdy.. Dle mě a (usuzuju z pár desítek aut 64-66, co mám poprohlížený) signalizuje, že auto č. 1278 někdo zbořil a pak ho "přemístil" do starší karosérie č. 585 - a to nejspíš ještě ve fabrice.. Jinak je totiž číslo ve společným poli na štítku u těhle nejstarších kusů shodný s číslem na plášti chladiče i s tím na motoru (tam s lomítkem) a v TP jakbysmet - žádný 3. číslo neexistovalo, neb rám = karosérie u samonosný (tak je to vyplněný i v TP, dvě stejný čísla pod sebou).. A jediný pole měl štítek původně proto, že je zkraje asi nenapadlo, že karosérie budou přibývat rychleji, nežli motory, což zohlednili až později. Takže v přechodným období jsou v tom jednom poli čísla dvě..
Jestli máš i v původním TP v kolonkách "karosérie" a "podvozek (rám)" tyhle dvě různý čísla, tak je to docela rarita a info z "knihy motorů" by mohlo být taky dost zajímavý..
Nu, z toho certifikátu jsem byl zmatenej už tehdy.. Dle mě a (usuzuju z pár desítek aut 64-66, co mám poprohlížený) signalizuje, že auto č. 1278 někdo zbořil a pak ho "přemístil" do starší karosérie č. 585 - a to nejspíš ještě ve fabrice.. Jinak je totiž číslo ve společným poli na štítku u těhle nejstarších kusů shodný s číslem na plášti chladiče i s tím na motoru (tam s lomítkem) a v TP jakbysmet - žádný 3. číslo neexistovalo, neb rám = karosérie u samonosný (tak je to vyplněný i v TP, dvě stejný čísla pod sebou).. A jediný pole měl štítek původně proto, že je zkraje asi nenapadlo, že karosérie budou přibývat rychleji, nežli motory, což zohlednili až později. Takže v přechodným období jsou v tom jednom poli čísla dvě..
Jestli máš i v původním TP v kolonkách "karosérie" a "podvozek (rám)" tyhle dvě různý čísla, tak je to docela rarita a info z "knihy motorů" by mohlo být taky dost zajímavý..
-> Jozka: Hned na druhé stránce této karty je certifikát z boleslavi, co si nechal poslat minulý majitel. Akorát číslo karoserie popletli, misto 585 je tam 685. Takže otázka je, co je správně. Jestli datum sedí s výrobou auta a nebo to zjišťovali podle chybného čísla 685. Musím tam zavolat. P.S. Nemáte někdo to číslo, na které se volá kvůli těmto věcem??
-> Petr98: Jsem počátky nikdy podrobně nezkoumal - ani nebylo moc podle čeho (myslím reálný auta), takže žiju (možná omylem) v tom, že 0. série = duben a čísla 501 - 1000 nebo tak nějak.. jestli by to bylo takhle, tak 585 by byl 85.kus a na ten datum bych moc nespoléhal, nemáš-li ho tedy přímo z "knihy motorů"..
-> Bukaj: Ona by se možná vešla..
A na jednu plastovou jsem asi taky narazil, i když jsem chvíli váhal nad materiálem (po opískování).
Vlhkost mi na komaxovanej discích žádný škody nenadělala, spíš jsem se bál, aby se těleso ventilu nějak nemrdlilo v tý velký ďouře sem tam a nevyrvalo se, ale k tomu nedošlo.. A na tu vodu by možná fungovala líp ze starý duše vyseknutá podložka placatá - mezikruží, vlepená zevnitř do ráfku, než ten originální bazmek.. odhaduju.

Vlhkost mi na komaxovanej discích žádný škody nenadělala, spíš jsem se bál, aby se těleso ventilu nějak nemrdlilo v tý velký ďouře sem tam a nevyrvalo se, ale k tomu nedošlo.. A na tu vodu by možná fungovala líp ze starý duše vyseknutá podložka placatá - mezikruží, vlepená zevnitř do ráfku, než ten originální bazmek.. odhaduju.
-> Jozka: Vidíš, co jsem vyndaval z jednoho disku, tak ta průchodka byla plastová. Omezovač dveří má moc velkou a gumovou.
A mělo by to těsnit, aby se mezi duši a disk nedostával bordel a vlhkost (hnijou pak disky zevnitř...)
A mělo by to těsnit, aby se mezi duši a disk nedostával bordel a vlhkost (hnijou pak disky zevnitř...)
-> Bukaj: Asi nejpodobnější průchodka je ta, kterou u MB prochází táhlo omezovače dveří - tvarově, jinak ty diskový se zdály být z hodně tvrdý gumy.. Ale jinak malej ventilek ve velký díře jen blbě vypadá, při běžným ježdění jsem žádný negativa absence průchodky nezaznamenal - ta duše prostě funguje i bez té průchodky.
-> Petr98:
Asi nejdostupnější budou OR6 (OR 36) protektory, těch je všude dost...
pokud nemáš duše s velkym ventilem, tak bych zkusil použít nějakou plastovou (nebo gumovou) průchodku. Napadla mne průchodka čudlíku ze dveří škodovky (742), ale ta bude moc malá...
Asi nejdostupnější budou OR6 (OR 36) protektory, těch je všude dost...
pokud nemáš duše s velkym ventilem, tak bych zkusil použít nějakou plastovou (nebo gumovou) průchodku. Napadla mne průchodka čudlíku ze dveří škodovky (742), ale ta bude moc malá...