skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SKODA RAPID 130
ZAKOUPEN 14.2.2010 za 10 tis. včetně kopretin
ROK VÝROBY: 1987
BARVA: Orientální oranž
Motor š130 po GO.
Kompresní poměr cca 10,5:1
Vačka 265/260
Bezkontaktní upraveny rozdělovač
Upravená hlava, vše slícované.
Převodovka: suchá 5q, SP.4.22
Ocelové dekly diferenciálu,
po očistě uvnitř i vně,nová guferka,
jeden synchron nový zbytek pětkové
převody seriové, trojka zajištěna proti slisování.
Přední náprava klasika emko,
horní trubková ramena se stavitelným odklonem,
zbytek po GO z originálních dílů, nová všechna ložiska,těsnící kroužky, svislé a kulové čepy,
vrtané koutouče ferodo, čtyřpístky po GO,
pružiny-35mm. od speedpro,
podložený stabilizátor 16mm v tvrdých gumách,
tlumiče originální nové
Zadní náprava: repasovaná vlečka, stavitelné odklony kol, příčná ramena-unibal, vyztužena, podložky 2,5cm
Brzdy-vše nové, nové bubny, prasátka 22mm.
Pružiny speedpro -35mm
Tlumiče plynokapaliny z patrola
Kola: převařky, pneu Nokian 175/70/13
Další upravy: Výztuha mezi tlumiči v kufru,
Baterie v kufru-kastlík odstraněn a zavařen
Odpojovač baterky v interiéru.
ZAKOUPEN 14.2.2010 za 10 tis. včetně kopretin
ROK VÝROBY: 1987
BARVA: Orientální oranž
Motor š130 po GO.
Kompresní poměr cca 10,5:1
Vačka 265/260
Bezkontaktní upraveny rozdělovač
Upravená hlava, vše slícované.
Převodovka: suchá 5q, SP.4.22
Ocelové dekly diferenciálu,
po očistě uvnitř i vně,nová guferka,
jeden synchron nový zbytek pětkové
převody seriové, trojka zajištěna proti slisování.
Přední náprava klasika emko,
horní trubková ramena se stavitelným odklonem,
zbytek po GO z originálních dílů, nová všechna ložiska,těsnící kroužky, svislé a kulové čepy,
vrtané koutouče ferodo, čtyřpístky po GO,
pružiny-35mm. od speedpro,
podložený stabilizátor 16mm v tvrdých gumách,
tlumiče originální nové
Zadní náprava: repasovaná vlečka, stavitelné odklony kol, příčná ramena-unibal, vyztužena, podložky 2,5cm
Brzdy-vše nové, nové bubny, prasátka 22mm.
Pružiny speedpro -35mm
Tlumiče plynokapaliny z patrola
Kola: převařky, pneu Nokian 175/70/13
Další upravy: Výztuha mezi tlumiči v kufru,
Baterie v kufru-kastlík odstraněn a zavařen
Odpojovač baterky v interiéru.
Rapid 1300 - komentáře:
23:40:28
08.05.2014
08.05.2014
tibor1
-> martin.bystrice: jo bude z nej garde
23:24:44
08.05.2014
08.05.2014
martin.bystrice
Děláš z toho Garde ?
20:07:25
01.04.2014
01.04.2014
Vrba
-> Mr.Unknown: SEDR a EDSR jsou na hlavních systémech totožné. Liší se jen volnobezny systém a osazení. Právě protože je nastaven na bohatší směs,tak se to s ním může jevit živější.
10:00:05
01.03.2014
01.03.2014
Mr.Unknown
-> tibor1: To som chcel vedieť, či je prevŕtaný. Zlepšil sa tým chod v horných otáčkach? Pretože ten EDSR je podľa mňa to najlepšie,čo sa do 742 dávalo čo sa týka jazdných vlastností, akurát je o málo väčšia spotreba,ale SEDR 22/24 má lepší vrch,napr na dialnici, myslím že to je práve tým difúzorom 2 komory, preto ma to zaujíma,tiež som nad tým uvažoval. Menil si aj otryskovanie?
23:52:50
28.02.2014
28.02.2014
tibor1
-> Mr.Unknown: edsr 22/24 neexistuje, použil jsem 22/23 z ls jak píšeš. difuzor druhe komory je převrtaný a upravený na 24
15:17:55
28.02.2014
28.02.2014
Mr.Unknown
-> tibor1: Kde si zohnal EDSR 22/24 ? či je zväčšení difúzor druhej komory? Pretože EDSR najsilnejší v 742 bol s dif. 22/23 čo bola 120LS starý typ.
11:45:19
28.02.2014
28.02.2014
tibor1
-> Čokin: to zapalování musím nejak pořešit zatím je tam obyč. kontakt ale skoro nový. Sedr taky není uplně špatný ale musí být v opravdu dobrém stavu,seřizený a správně natryskovaný. mám na odladění upravený EDSR 22/24 pak chci zkusit motokarby
10:34:15
28.02.2014
28.02.2014
Čokin
-> tibor1: S tím SEDRem si dovolím nesouhlasit, ale to je na širší debatu Jinak to máš pěkné, určitě doporučím el. benzínovou pumpu třeba nízko tlak FACET, svody a výfuk od Bohouše Krejčího a el. programovatelné zapalování od Vrby a pojede to jako pila
11:06:59
03.02.2014
03.02.2014
tibor1
-> Kubis09: auto je rozebrané a vyvařuje se, takže zatím nevím, ale myslím že téměř vše je lepší než sedr
10:58:57
03.02.2014
03.02.2014
Kubis09
jak to frčí s tím solexem, je to znát oproti sedru?
22:07:22
27.01.2014
27.01.2014
tibor1
tahlo má v tom průchodu z kastle vůli takže to tak nechám at se to může trochu hýbat a nedrhne to. uvidíme jak to bude fungovat, a vzhledem k tomu že najedu tak 1500 km za rok tak myslím že než se to víko vymačká bude to chvíly trvat
21:34:03
27.01.2014
27.01.2014
Kocvin
-> m8rinek: Jestli to dřív neodsere silon v průchodce..
21:29:45
27.01.2014
27.01.2014
m8rinek
-> Kocvin: Myslím, že tam do budoucna hrozí vymačkání víka převodovky, ale taky to víko může všechny přežít...
21:25:00
27.01.2014
27.01.2014
Kocvin
-> m8rinek: A při variantě s vedením táhla, je otvor v průchodce s hřídelí převodovky souosý?? Tam to bude dle mě dělat bordel.. Tahle varianta kloubu nahrazuje kostku, tudíž bych rovnou vymontoval i pevnou průchodku.. Tohle myslíš s tou loužičkou?
21:14:36
27.01.2014
27.01.2014
m8rinek
-> Kocvin: Já mam za to, že právě existujou varianty jen klec bez vedení a kost s vedením, na každou variantu bude fungovat jiná úprava táhla (resp jednokloubový bude fungovat všude).
Já jsem k tomu trochu skeptik, ono se to sice roznese na tyči řazení, ale určo bude víko namáhaný víc než se serií a až se vymačká tak bude loužička...
Já jsem k tomu trochu skeptik, ono se to sice roznese na tyči řazení, ale určo bude víko namáhaný víc než se serií a až se vymačká tak bude loužička...
21:11:44
27.01.2014
27.01.2014
Kocvin
-> m8rinek: Tohle chápu.. Já myslel že každý rapid má tyčku s dvěma klouby uloženou v průchodce kde by tenhle patent nefungoval..
21:03:15
27.01.2014
27.01.2014
m8rinek
-> Kocvin: existuje na konci s kostkou, kde je ale o stupeň volnosti méně. Tady u toho dvojitýho kloubu je jeden stupeň volnosti odebrán právě uložením v silonu...
20:55:55
27.01.2014
27.01.2014
Kocvin
-> havlik: Opravdu existuje verze bez pevného uložení v průchodce? to jsem netušil..
-> tibor1: V tom případě pardon
-> tibor1: V tom případě pardon