skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jen stručně... je to Škoda 120LS v soutěžní úpravě pro skupinu A/120LS která se jezdila v 80.letech. Doklady a různé díly jsou ze 105L rv. 81 která byla nejspíše havarovaná a v roce 1984 proběhla výměna karoserie z původní úzké na širokou M1 a výměna motoru za typ 120LS, následně byla přestavěna na "Vozidlo pro sportovní účely" a měla sportovní průkaz... auto závodilo v sezoně 1985/86. V roce 97 proběhla přestavba na civilní provedení a sloužila jako rodinné vozidlo..... až do roku 2010, kdy byla vyřazena z registru. Od té doby nejela, pouze občas nějaký postrk, motor bežel naposled před 5 lety.
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Pavel P./ Škoda 120LS/A - komentáře:
07:47:06
07.03.2024
07.03.2024
minno
-> Matsoft: No, foto 41 v Labrosovej karte.
23:51:47
06.03.2024
06.03.2024
Matsoft
-> Pavel P..: Taky, teda co si pamatuju, mela silene blbe navareny zadni lemy. silene daleko body od sebe...
22:30:35
06.03.2024
06.03.2024
Pavel P..
-> minno: ono to je taky mnohokrát lakovaný
19:21:01
06.03.2024
06.03.2024
minno
-> Pavel P..: Hm, zajímací. Toto zvyknú robiť 1k farby na slnku, resp. 2k akryl v spreji bez tužidla.
18:44:42
06.03.2024
06.03.2024
Bukaj
-> Pavel P..: Ona ta blankytná na to zvětrávání laku dost trpěla...
17:08:24
06.03.2024
06.03.2024
Pavel P..
-> Matsoft: zatim ne... Mára tam zkoušel hodit dotaz ale nikdo nereagoval.
-> minno: netušim.... takhle orezlý je to na více místech, barva popraskaná, kdysi jsem takový jev viděl na autě kterýmu někdo v létě umyl rozpálený lak studenou vodou.
-> minno: netušim.... takhle orezlý je to na více místech, barva popraskaná, kdysi jsem takový jev viděl na autě kterýmu někdo v létě umyl rozpálený lak studenou vodou.
14:35:59
06.03.2024
06.03.2024
minno
-> Pavel P.. 18.11.23 18:12:43: Nad rámami dverí na P strane to je od čoho také orezlé?
13:29:35
06.03.2024
06.03.2024
Matsoft
-> Pavel P..: uz jsi sehnal nejake dobove foto?! na facebooku jsou dve skupiny, kde maji lidi celkem dost dobovek...
18:12:43
18.11.2023
18.11.2023
Pavel P..
Jinak Labrosovka zatim zije... motor je asi to nejlepsi na celem voze, taky po chvili premlouvani ozila a popojela, na to jaky je to vrak tak vsechno funguje
18:08:13
18.11.2023
18.11.2023
Pavel P..
Dneska probuzeni po skoro roce... natahnul jsem benzin, naslapal, starter trikrat zatocil a bezela. Jinak zatim zadna zmena, bo neni cas
09:38:09
09.01.2022
09.01.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Pavel P..:
00:54:47
08.01.2022
08.01.2022
Pavel P..
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: bohužel... za ty bych byl opravdu rád, ale obeslal jsem už několik bývalých fotografů, závodníků atd... a nikdo nic nemá. ale chápu že obyčejnou 120ku většinou nikdo nefotil.... bohužel neni to auto po Křečkovi nebo Sedlářovi aby bylo středem pozornosti
22:12:46
07.01.2022
07.01.2022
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Pavel P..: skvělé relikvie, dobové foto zatim žádné?
10:17:35
07.01.2022
07.01.2022
Pavel P..
je to výšivka nití.... a je to fakt z 80.let.
09:10:43
07.01.2022
07.01.2022
charon
-> Eidy: To na monterkach je podle me vysite klasickou bavlnkou ... Ale vypadá to echt dobove, podobně jsem míval na zakladni skole podepsanou aktovku a klicenku na krk.
07:36:34
07.01.2022
07.01.2022
Eidy
-> Pavel P..: To taky. Každej by to dávno vyhodil. Ale ta nášivka ryby s basou a krevni skupina nějakou fixou. To je velkej punk.
00:24:54
07.01.2022
07.01.2022
Pavel P..
-> Eidy: jo je to fakt neuvěřitelný že to někdo má doma ještě po 35letech
23:26:08
06.01.2022
06.01.2022
Eidy
-> Pavel P..: Montérky super.