skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
23:19:32
04.05.2017
04.05.2017
Eidy
-> radekp: Aby taky ne. Vhml rozděluje tratě jen do 2 skupin. Vejdu se naštorc a nevejdu se naštorc.
22:13:14
04.05.2017
04.05.2017
onba
Pravda, asi jsem měl stovkovej.
08:09:49
04.05.2017
04.05.2017
vhml
-> radekp 04.05.17 08:02:57: o 77 ani nemluvě
-> onba 03.05.17 23:32:23: tos měl ale malej rozdělovač ne? Velkej už tam má kablík skrz.
-> onba 03.05.17 23:32:23: tos měl ale malej rozdělovač ne? Velkej už tam má kablík skrz.
08:02:57
04.05.2017
04.05.2017
radekp
-> vhml: foto 2 a 130 - téměř bez rozdílu
23:32:23
03.05.2017
03.05.2017
onba
Měl jsem stejný problém a občas se mi kostril šroubek na rozdělovači k hlavě. Docházelo občas k přeskoku jiskry a hledal jsem to snad půl dne.
22:22:12
03.05.2017
03.05.2017
vhml
Po půl roce jsem zase stovku vyvezl do světa. Před startem proběhla jen krátká údržba po předchozí bezproblémové Berounce ( utržený stabilizátor ) . Bohužel s výsledkem jsme si zavařili už v pátek v noci, ztratily se kdesi v Praze a dodnes nevím kde a kam jsme vlastně měli ject Zbytek víkendu už se tak nesl v odlehčeném duchu, kdy jsme mohli bojovat jen o dílčí časy na tratích. Náladu zlepšila hned páteční noční rychlostka v Kladně, kde se to na široké šotolinové trati nechalo posílat krásně bokem už dávno před zatáčkou a byl z toho parádní druhý nejrychlejší čas. V podobném duchu se nesla i zkouška na výstavišti v Litoměřicích, kde to pro změnu byla parádní motanice mezi barákama ve slalomovém stylu a 7. nejrychlejší čas. S pětikanálem a kyvkou na zimákách naprostá spokojenost :-) V neděli už se bohužel nedařilo a na obou zkouškách se prostě a jednoduše vyplo zapalování. Nerozumím tomu proč. Budíky šly, jiskru to nedávalo, výměna cívky ani kondíku nepomohla a po chvilce se to zase rozeběhlo. V pohodě dojelo na další zkoušku a opět to samé. To bude veliká zábava to hledat :-)
07:22:38
02.11.2016
02.11.2016
vhml
22:25:47
31.10.2016
31.10.2016
ZdrubT
-> vhml 31.10.16 14:42:34: Naše 28 celkově a 9 ve třídě je taky velkej uspěch. Máme dost podobné náčiní. Motor 1200, prej 1250 s pětikanálem a kyvkou na zimákách k tomu mam nádrž na 18l a maximálku 134km/h při 7000 je bomba.
15:00:13
31.10.2016
31.10.2016
vhml
-> Luky 31.10.16 14:53:07: Tak první fotka jasně napovídá, že to tak horký nebylo. Ale právě takový místa jsem schválně neutahoval a nechal to přirozeně vyvézt. ,,Tvoje" fandící místo v lomu jsem pak vyloženě prodal
14:53:07
31.10.2016
31.10.2016
Luky
Trošku jsme se místo blbin zaměřili i na výsledek
Mrzí mě, že jsem tomuto historickému okamžiku nemohl být svědkem...
Mrzí mě, že jsem tomuto historickému okamžiku nemohl být svědkem...
14:42:34
31.10.2016
31.10.2016
vhml
Po téměř ročním statusu quo, kdy stálo auto odstavené pod plachtou jsem ho minulý týden oživil, abychom se svezli alespoň na podzimním Revivalu. 1300ccm motor zůstal téměř beze změn, dostal jen novou kliku v rámci repase, vodítka s guferama v rámci řešení spotřeby litru oleje na 1 závod a vačku od Urbiho s časování 282st a zdvihem 7,2mm ( nebo 7,35? ), na kterou můžu pět jenom chválu, motor jde opravdu znatelně líp, než s předchozí extovární 280 i bez nějakého většího ladění na které nezbyl čas.
Jinak Revival parádní jako vždy. Trošku jsme se místo blbin zaměřili i na výsledek, sice vezeme ,,jenom" třetí místo ve skupině, ale hlavně 6. absolutně, na které jsem náležitě pysnej. Mezi 130 autama, s pětikanálem a kyvkou na zimákách. O moc rychlejš už to asi neumím. Bohužel jediná chyba víkendu , jedny polohodiny, nás stáli 2.místo ve skupině a 4. absolutně což zpětně hodně nasere.
Jinak Revival parádní jako vždy. Trošku jsme se místo blbin zaměřili i na výsledek, sice vezeme ,,jenom" třetí místo ve skupině, ale hlavně 6. absolutně, na které jsem náležitě pysnej. Mezi 130 autama, s pětikanálem a kyvkou na zimákách. O moc rychlejš už to asi neumím. Bohužel jediná chyba víkendu , jedny polohodiny, nás stáli 2.místo ve skupině a 4. absolutně což zpětně hodně nasere.
22:00:13
31.08.2016
31.08.2016
Burák
-> vhml: Tve, jenže to je otázka času, než takovej čurák vletí do divákü a pak je nejen po srazu, ale je to o kriminál... Na tom svahu už k tomu daleko neměl.
13:22:15
31.08.2016
31.08.2016
havlik
-> vhml:
12:17:28
31.08.2016
31.08.2016
vhml
-> Burák 31.08.16 11:07:04: Jo, ta Octa je slušná sebevražda. Dokonce se si myslím, že je to ta samá, co jí ještě rok předtím shořelo na Činově turbo v plamenech pekelných.
11:07:04
31.08.2016
31.08.2016
Burák
-> Tuner#2: -> vhml: -> Luky: No právě, točení mně nezabí. Ale i tak jsem si nenápadně některý překážející retardéry uklízel Pravda je, že ten čínov není hitparáda. Ale chápu, že bude velkej problém sehnat něco jinýho, kde to někdo dovolí. Rovná dlouhá trať a klikatej kopec je to, co je přesně nepojhodlný pro většinu startovního pole, tedy "slabý" zadomotorový škodovky. JE tam pár aut, který na to v pohodě maj. A pak je tam spousta debilů ktaří sice motor maj, ale ne brzdy, viz ten pračurák s modrou Ockavií vloni.
21:21:00
21.08.2016
21.08.2016
MVM
-> vhml 21.08.16 20:02:25: Ok,tak já kdysi měl jen 1000MB,tak daleko s vrtulí vzadu jsem se nikdy nedostal - dik za upřesnění. Přiznám že tohle jsem netušil že aerodynamika působí i tady .. (Je pravda že ten nízkej chladič 130RS co máme vepředu neskutečně chladí..)
21:12:42
21.08.2016
21.08.2016
T
-> mirecek.666: koně,rozvážení váhy,funkčnost......
20:02:25
21.08.2016
21.08.2016
vhml
-> MVM 21.08.16 15:49:42: s předchozím motorem 1200ccm jsem problém neměl. 13tka na to ale trpěla hodně. Ono to hodně není o zátěží, ale o rychlosti, kdy v tom velkou roli má aerodynamika. Vzduch proudící kolem blatníku vytváří v tom meziprostoru podtlak a působí tak proti vrtuli. Proto se pak dělají ty různý nasávače, vyřezává se dno toho meziprostoru atd. Stejně tak geometrie vrtule, která je počítaná na nějaký provozní otáčky a ty najednou máš téměř dvojnásobek. A nikdy se ti rozumně nepovede sladit dostatečný otáčky vrtule, kdy ještě neřeže vzduch a zároveň to má dostatečněj průtok i přes podtlak od proudícího vzduchu kolem.
18:10:59
21.08.2016
21.08.2016
mirecek.666
-> T: myslíš to že to bere koně?:-) Jinak já zatim pokaždý všechno uchladil, teda když nevymejšlim kraviny s visco spojkou:-)
18:04:40
21.08.2016
21.08.2016
mirecek.666
-> Tuner#2: souhlasil jsem s tim faktem, že když je motor v zátěži a v otáčkách v rychlosti do 90km/h tak se to v pohodě uchladí. Ano máš pravdu v tom, že náporák je jednodušší zaručená cesta k úspěchu. I já jsem ho v autě měl a dal jsem ho pryč, protože se mi tam prostě nelíbil. To popichování Téčka si myslim, že mělo být v nadsázce aby se nedal na "zcestí" náporáku:-).