skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
15:49:42
21.08.2016
21.08.2016
MVM
-> vhml: Kolego já nechci nějak rozjímat proč se to neuchladí. ale před rokem 80 kdy jsme stavěli barák můj otec odvozil "stodesítkou" s motorem 120 lehce upraveným celou stavbu s přeloženým přívěsem.Ten motor to odnesl,ale nikdy se mu to nepřehřívalo,spálila se spojka atd. Ale pokud fachčí termostat,má to správný otáčky na pumpě a vrtuli - tak se to uchladit musí .. Bylo by dobrý popsat kde je zakopaný pes..
14:19:59
21.08.2016
21.08.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.08.16 14:09:58: tak něco jinýho než Koráb a okruh ( činovskej popř. švihovskej ) se jelo tak naposled před 4 rokama.
Nemám to vyřešený, protože to stojí peníze, který mi za auta už nebaví dávat.
Nemám to vyřešený, protože to stojí peníze, který mi za auta už nebaví dávat.
14:13:00
21.08.2016
21.08.2016
Luky
-> Tuner#2: jenže Činov je jen "plný plyn - hodně zabrzdit - zatočit ve vinglu - plný plyn .... " a furt dokola. To mě moc nebaví. Navíc beztak u startu zase roste kukuřice
14:09:58
21.08.2016
21.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 21.08.16 13:41:47: Jenom? Vzdy se k tomu jela i nejaka rozbijecka nehlede na ty hrozne silnice na prejezdech. Co se tyce chlazeni, tak kdyz to jde resit, tak proc ten co je proti naporakum v eRku to nema vyresene na svem aute?
13:41:47
21.08.2016
21.08.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.08.16 13:13:34: vždyt se jede činov a koráb...
Protože to jde řešit i jinak než náporákem, kterej prostě do stovky/erka nepatří.
Protože to jde řešit i jinak než náporákem, kterej prostě do stovky/erka nepatří.
13:13:34
21.08.2016
21.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 21.08.16 13:03:16: Prave ty rozbite RZty... BTW stale jsi me neodpovedel, proc kdysi jsi byl na strane co to Tomasovi rozmlouvali a dnes pises, ze to neuchladis?
13:03:16
21.08.2016
21.08.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.08.16 12:50:37: a co ti brani se přihlásit?
12:50:37
21.08.2016
21.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 21.08.16 12:17:30: Kdyby Besiny byli jen o Cinove a Korabu, tak bych se okamzite hlasil mezi zavodici. Je tam totiz slusny asfalt narozdil od jinych RZ. Na prujezd Cinovem se tesim alespon coby nezavodici.
12:48:42
21.08.2016
21.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> mirecek.666 18.08.16 18:26:31: No, ale Vena ted pise, ze to nefunguje -> vhml 18.08.16 16:54:59: proto nejak Tve reakce souhlasu nechapu.
12:25:46
21.08.2016
21.08.2016
vhml
-> Burák 20.08.16 13:34:55: vono tě trochu točení neuškodí
12:17:30
21.08.2016
21.08.2016
Luky
-> Burák: aspoň se to trochu zpomalí. Já osobně taky příznivcem toho okruhu moc nejsem, a to jako jezdec tak i jako běšinský "takypořadatel" kde se tam dodat rychle nahání nevyrámovaný auta řízený nejhrubšími amatéry (to není myšleno nijak pejorativně)
13:34:55
20.08.2016
20.08.2016
Burák
No, třech zatáčkách. Pokud tu trať nebude zas stavět ten kkt, co minule, kdy tam, vinou pneumatik v cestě bylo těch zatáček asi 30
20:46:11
18.08.2016
18.08.2016
T
bohužel dost hloupá vlastnost u auta, se kterým se má "závodit"
nicméně chlazení není jediná špatná vlastnost tohoto uspořádání chlazení.....ale to každý si myslím ví a je na každém jestli se s tím smíří nebo ne
nicméně chlazení není jediná špatná vlastnost tohoto uspořádání chlazení.....ale to každý si myslím ví a je na každém jestli se s tím smíří nebo ne
18:26:31
18.08.2016
18.08.2016
mirecek.666
-> Tuner#2: ale já s nim souhlasim:-) ono se to s uchladí i s prstem jinde:-). Na druhou stranu o to větší pecka je, když auto má chladič vzadu a všechno funguje i s nadupanym motorem.
18:22:18
18.08.2016
18.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> mirecek.666 18.08.16 18:13:28: Nemusis souhlasit s vhml, on byl jeden z tech co Teckovi naporak vymlouvali, ja byl naopak jednoznacne pro, protoze s chladicem v predu se to uchladi s prstem v nose.
18:13:28
18.08.2016
18.08.2016
mirecek.666
-> Tuner#2: -> vhml: ááá diskuze o větráku a brzo určitě o kyvce. Začíná mě to zajímat:-D Jinak souhlasim s vhml, že to je vlastnost. Jak jsou zatáčky a motor se točí v rychlosti do 90 km/h tak to chladí uplně s přehledem:-) Na litra náporák nepatří, na kilo a erko už je to diskutabilní, už to na ně celkem sedne. Nicméně zvuk větráku dodává závodní pocity:-D
17:18:09
18.08.2016
18.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.08.16 16:54:59: Vzdyt jste taky Teckovi porad psali jak to krasne funguje nez se nastval a dal naporak.
16:54:59
18.08.2016
18.08.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.08.16 15:53:42: S větrákem vzadu a origo chladičem se při 3 zatáčkách na 4 kilometrech neuchladí. To tak prostě je, to není chyba, ale vlastnost.
15:53:42
18.08.2016
18.08.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 18.08.16 14:15:54: Pokud ten motor nevydrzi par kolecek na Cinove, asi bych zacal hledat chybu
14:15:54
18.08.2016
18.08.2016
vhml
Po roce a týdnu jsem konečně zpátky oživil motor. Oproti loňskému roku by měl mít zase nějaký ten koník navíc a hlavně průběh momentu.
Po bližší prohlídce celýho auta je ale po 4 Revivalových startech zralý na nový celolak Prozatím alespoň budu muset nějak dolakovat a opravit bouraný zadek.
Zatím něvím kterak to bude s účastí na Běšinech. Kurvit si motor na letecký přehlídce na činovským okruhu mi sebemíň neláká, tudíž asi až podzimní Revival.
Po bližší prohlídce celýho auta je ale po 4 Revivalových startech zralý na nový celolak Prozatím alespoň budu muset nějak dolakovat a opravit bouraný zadek.
Zatím něvím kterak to bude s účastí na Běšinech. Kurvit si motor na letecký přehlídce na činovským okruhu mi sebemíň neláká, tudíž asi až podzimní Revival.