skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
retroskodafamily.wordpres
s.com/
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Alex41 - Olivka - komentáře:
09:58:11
18.12.2015
18.12.2015
Alex41
-> Enggik: Děda to auto měl rád, tak nezlikvidoval z dnešního pohledu zajímavý materiály. Mám k tomu i pozvánku na technickou z dob, kdy se tam nejezdilo pravidelně, nějaký papíry z garančky atd Vcelku zajímavý čtení
20:21:44
17.12.2015
17.12.2015
Tomaso435
-> miguelias: a ve výsledku to byla furt jen škodovka
20:20:05
17.12.2015
17.12.2015
miguelias
-> Enggik: Jeden náš učitel, si nechal stavět GLS tak na zakázku. :)
19:36:43
17.12.2015
17.12.2015
Enggik
Ty jo, tak ten dopis je dobrej. To je snad první důkaz, že si někdo fakt nechával stavět auto na zakázku. A tu červenou dodali??
Tvůj děd teda musel bejt velký zvíře, na tebe radši bacha
Tvůj děd teda musel bejt velký zvíře, na tebe radši bacha
08:43:29
16.12.2015
16.12.2015
Alex41
-> kraska98: Ty děda nechtěl, ty měli být pro bývalého strýce První část toho dopisu se týká jinýho auta
16:16:36
15.12.2015
15.12.2015
kraska98
A jakto,že nedodali ty prepregové nárazníky ?
13:38:58
15.12.2015
15.12.2015
Alex41
-> GRED-Činpokomon :D: Ahoj, díky. Oni je tam už nemají... Zkoušel jsem to na netu snad všude, kde jsem na ně narazil. Nejsou a nebudou Dneska mi přišli jedny od kolegy tady z virtu, dva kusy, tak ještě chvíli shánění a třeba se zadaří celá sada. Ale ideálně 2 sady, aby byly i náhradní
-> vlastˇa: Jo jo, tahle barva uměla být hezká, když se leskla. Za to když sešla, tak to bylo jako pro vojáky Kdyby to auto tvůj děda dával pryč a bylo na něm něco použitelnýho v laku, tak budu rád, když dáš vědět
-> vlastˇa: Jo jo, tahle barva uměla být hezká, když se leskla. Za to když sešla, tak to bylo jako pro vojáky Kdyby to auto tvůj děda dával pryč a bylo na něm něco použitelnýho v laku, tak budu rád, když dáš vědět
05:10:33
05.12.2015
05.12.2015
gred
náhodou sem narazil na tohle,jestli furt scháníš...třeba je furt maj www.autobaterie-doplnky.c
z/eshop/731-poklice-sun-13
.html škoda žes je nescháněl 3 roky zpátky,to sem je měl,ale jedna se mi celkem dost polámala,tak sem sehnal jiný a tyhle sem zahodil...
03:57:27
05.12.2015
05.12.2015
vlastˇa
ty dveře vypadají parádně,pěkna barva ,děda jí má na 105l z roku 83 bohužel auto už je skoro na odpis
06:55:42
22.09.2015
22.09.2015
Alex41
-> Fifa: Poslal jsem ti SZ Ty znaky mám polepený, aby vypadaly jako chromovaný
17:05:07
21.09.2015
21.09.2015
Fifa
Já bych měl plastovou středovou pokličku na plecháče - novou. Jen znak není v bílé, nebo jestli je to stříbrná? Zde: skoda-virt.cz/cz/.../1776
94-poklicky-kol-s120-nove-
dily-favorit
09:04:37
18.09.2015
18.09.2015
Alex41
-> kraska98: I kdyby byla jen jedna, tak by to bylo fajn Jednu mám k autu funkční... A zbytek bych posháněl taky třeba jen po jedný
18:26:27
17.09.2015
17.09.2015
kraska98
-> Alex41: Jak jsem nedávno jel busem,tak jsem na jedné stodole zahlédl,jak tam visí ta poklice,takže tam někdy zajdu a zeptám se,jestli třeba nemá celou sadu,třeba budu mít štěstí
06:49:54
17.09.2015
17.09.2015
Alex41
-> kraska98: Bohužel jsou pro mě nesehnatelné...
13:04:36
16.09.2015
16.09.2015
kraska98
Plecháče ujdou,ale hezčí by by byly s těmi policemi
10:18:20
16.09.2015
16.09.2015
Alex41
-> RoboSK: Chceš, abych ti je poslal rozšlapaný? Pošli mi SZ s adresou kam to mám poslat
09:02:37
16.09.2015
16.09.2015
RoboSK
-> Alex41: dohodneme sa tou dobierkou asi teda a inak bolo to krajšie s tými žltými svetlami
10:13:32
15.09.2015
15.09.2015
Alex41
-> RoboSK: Dobírka cca 150 Kč, platba předem na účet cca 100 Kč
19:52:56
10.09.2015
10.09.2015
RoboSK
-> Alex41: tak možné by to asi aj bolo nevieš čo by stála počta ? a valil bys to dobierkou ?
07:06:14
04.09.2015
04.09.2015
Alex41
-> RoboSK: Jestli by to bylo možný poslat ke kamarádům na Moravu, tak to bude super -> kraska98: Jasný :-D Mě se tam taky moc líbí, že jsem je chtěl vyhodit