-> kraska98: ja to chcem na moju budúcu tuzynk šáde
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
retroskodafamily.wordpres
s.com/
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Pro ignoranty :-D
Typ: Škoda 105 L
R. v.: 1982
Barva: Olivová zelená
Nadstandardní výbava: Opěrky hlavy, posilovač brzd, GL čelo, příplatkový lak.
Pro magory :-D
Příběh Olivky
Příběh Olivky se začal psát v roce 1982, kdy v Mladé Boleslavi přišla na svět. Od začátku se od ostatních škodovek odlišovala. První majitel (můj děda) si ji nechal vyrobit na objednávku, což nebylo v tu dobu běžné. Pyšnila se příplatkovou olivově zelenou barvou, posilovačem brzd, opěrkami hlavy, GL zadním čelem a měla tedy všechny předpoklady pro to, aby kromě spolehlivého auta, které mělo dědovi a babičce dělat společníka v důchodu, byla i opečovávaným klenotem. A tak se i stalo.
Během 20 let, kterých dědovi a babičce věrně sloužila, měla nadstandardní péči. Pravidelné výměny oleje, celkovou preventivní údržbu, důkladné čištění a leštění… Na oplátku se blýskala na každém výletě, kterých jsme podnikali spousty. Přišli i horší chvíle. To když měla nehodu v Jugoslávii, a také při nehodě v Ledči nad Sázavou. V prvním případě byly poškozené přední i zadní pravé dveře a v druhém případě přední pravý blatník. V obou případech byla ale Olivka uvedena do původního stavu a mohla žít svůj škodovčí život dál v lesku a komfortu.
V roce 2002 se děda rozhodl pořídit mladší auto. Dvacetileté dámě se už v konkurenci mladších špatně dýchalo v kopcích a parkování bez posilovače řízení také nebylo ideální. S Olivkou jsme se rozloučili. Odjela k pánovi do nedaleké obce, kde sloužila dalších dvanáct let. Z počátku jezdila o nedělích, později pro seno, dřevo. Lesk laku byl ten tam, přibyly škrábance, promáčkliny, zrezivěly prahy, lemy, blatníky. Zub času se do nebohé Olivky pustil jako by to byla Fidorka a okousal, co mohl.
A to je konec příběhu…
Teda vlastně není. Olivka se vrátila 30. června 2014 zpět. Po náročných dvanácti letech si zaslouží zase trochu péče, aby si mohla vzpomenout na doby, kdy to byla parádnice. Je před námi dlouhý kus cesty. Nejdřív pomyslné cesty pracovní a později snad ještě větší kus asfaltové, dlážděné…. V současné době na tom není moc dobře, je zavřená na LDNce (v mé garáži) a čeká na transplantaci srdce (spalovacího). A taky na setkání s dědou :-)
30.06.2014 - Zakoupeno zpět
12.03.2015 - PŘIHLÁŠENO :-)
01.09.2015 - Naloženo na podval a odveženo na montáž motoru. Poslední den školy 2014 jsme ji přivezli, první den školy 2015 se prvně hnula. Rok a dva měsíce na to čekala...
19.09.2015 - Motor v autě. Ještě zapojit elektriku, seřídit, vyměnit olej... :-)
09.11.2015 - Po nekonečném měnění všech možných dílů v motoru rozhodnuto - Opět výměna motoru :-( Se současným ujeto cca 20 m :-(
23.12.2015 - Návrat domů - motor se dosud nepodařilo nastartovat.
30.12.2015 - Odstranění všech sedadel, výplní dveří a vnitřních krytů "C" sloupků
02.01.2016 - Vyluxování prachu, bláta, sena, myších bobků a ruzných rozhryzanců, které mi tu myšky nechaly na pozdrav.
10.01.2016 - Instalace vývozních sedaček z eMka, vyčištěných neponičených tapeců + drobné práce uvnitř.
17.01.2016 - Výměna oleje a filtru, výměna volantu, instalace závěsů na bezpečnostní pásy, seřízení předstihu a marný pokus o start (kompletně zamrznutá voda, vodní pumpa se netočí, ani alternátor).
20.01.2016 - Odvoz do autoservisu na rozmražení vody a sčítání škod.
21.01.2016 - Auto přes noc rozmrzlo. Sčítání škod - 0 prasklin... Hustý :-) PRVNÍ START MOTORU
22.01.2016 - První svezení v autě. Cesta z autoservisu do garáže. Bylo to peklo. Motor nedrží otáčky, na plyn reaguje, jak se mu chce a jsou slyšet rozvody. Zadní světla jsou taky trochu mimo mísu. Takže nás čeká výměna karburátoru, kontrola rozdělovače, výměna rozvodů a kontrola elektriky. Mimo to syčí posilovač brzd, kdykoliv, kdy brzdím. Ale kdo jiný, než užovka má právo syčet :-D Video z první jízdy je zde:
26.01.2016 - Montáž nového kastlíku před spolujezdce. Zatím nedokončeno vlivem znechucení zjištěním, že těsnění pod hlavou je K. O. Po ujetí 4,8 km s novým olejem je olej na výměnu.
24.02.2016 - Částečná rozborka předku - sundání nárazníku, masky, uvolnění blatníků. Podběhy drží pohromadě, vpravo je povrchovka, uvidíme, kam se probrousíme. Vlevo vypadá vršek podběhu ok, ale "P" sloupek je odspodu urezlý.
28.02.2016 - Odvoz za šikovnýma rukama, bude se vařit :-)
05.03.2016 - Děda nás náhle navždy opustil :-( Olivku po jejím návratu na vlastní oči neviděl. Za to si ji bude pamatovat tak, jako když byla nová nebo tak krásnou, jako když ji prodával.
16.1.2016 - V popisu prací na autě mám teď drobný výpadek, který časem doplním. Mám ale jedno video, které mnoho napoví :-) Čeká nás ještě pár oprav a technická kontrola (video bylo samozřejmě natočeno na uzavřené komunikaci :-P )
Alex41 - Olivka - komentáře:
18:11:48
03.09.2015
03.09.2015
RoboSK
16:29:18
03.09.2015
03.09.2015
kraska98
-> Alex41: Ty světla tam nech
-> RoboSK: ať tě ani nenapadne to dát na nějakou shade
-> RoboSK: ať tě ani nenapadne to dát na nějakou shade
15:03:45
03.09.2015
03.09.2015
RoboSK
-> Alex41: dohodneme to jako by sme vyriešili dobierku? možno bys to mohol poslať kamarádoj na morave , inak ja bývam 1km od hranic
14:54:40
03.09.2015
03.09.2015
Alex41
-> RoboSK: Ok, ale kdybysme to vyřešili co nejdříve, tak budu rád, protože už takhle mám všude zatáhano bordelem Kdyby měl někdo cestu přes Vysočinu z tvých známých, tak je klidně pošlu
14:28:38
03.09.2015
03.09.2015
RoboSK
jo chcu je , ale pošta by bola drahárna , radšej ich zatial ale určite pre mňa odlož do šuplíku , a časom sa nejako dohodneme , ale určite ich nevyhadzuj !! možno že si budúci rok pre ne prijdem aj osobne
14:25:58
03.09.2015
03.09.2015
Alex41
-> RoboSK: Jako fakt, nebo je to sranda? Jestli doopravdy, tak mi pošli adresu a můžu ti je poslat. Ale nevím, jak vyjde pošta
14:23:15
03.09.2015
03.09.2015
RoboSK
chcem tie svetlá
07:35:20
28.08.2015
28.08.2015
Alex41
-> Domajz: Nemám co dodat, to chci taky vidět Ale to bych si večer musel dobře ustlat, aby se mi to aspoň zdálo
14:49:11
27.08.2015
27.08.2015
Domajz
-> Alex41: Starý fotky nám sem necpi, nikoho nezajímá jak auto vypadalo před 20 lety, chceme vidět jak nablejskaná vyjíždí z garáže v současnosti!! (Já mám co říkat)
JInak jedna z nejpěknějších barev co se na škůdky dávala
JInak jedna z nejpěknějších barev co se na škůdky dávala
14:14:15
27.08.2015
27.08.2015
Alex41
-> kraska98: To je zatím hudba budoucnosti. Chtěl bych vyvarit přední podběhy a objednal jsem i "P" sloupky... Takže do budoucna se vařit bude. Podlaha kufru a podlaha pod pasažéry se zatím zdá OK. Zadní lemy přebrousím a překytuju. To je zatím můj plán, ale kdyby byly peníze, bude i víc vaření
10:35:40
27.08.2015
27.08.2015
kraska98
-> Alex41: To znám,jak jsme tahali kamošovu 105tku,tak zadní brzdy byly taky proti,stačilo pár ran kladivem po bubnu a rozhýbaly se Ale je fajn,že se konečně něco začíná dít,plánuješ i vyvařku ?
10:31:09
27.08.2015
27.08.2015
Alex41
-> kraska98 26.08.15 11:38:14: Snad se to pomalu začne hýbat. Do toho stavu, jako je na starých fotkách se asi jen tak nedostaneme, to by bylo hodně nákladné. Ale v rámci možností udělám vše pro to, aby auto nedělalo ostudu Už je to připravený na odtah. Dnes by měl přijet podvalník. Ovšem nevím, jestli se nám podaří na něj auto dostat, protože se po roce nedaří odbrzdit. Pokud se to povede, bude auto převeženo na instalaci motoru, za který děkuji uživateli Peckin: No a potom... Děj se vůle boží Nejhorší bude, že auto nemá už docela dlouho platnou technickou a příprava na ní nebude nenáročná.
-> Domajz 29.06.15 13:49:49: Jo jo, to co píšeš je svatá pravda. Navíc, kdyby děda auto neprodal, tak bych třeba škodovkám ani nepropadnul a ještě bych mu vyčítal, jak může jezdit takovou starou šunkou Děda má teď auto, který je pohodlný a hlavně bezpečný a to je na prvním místě Takže jsem vlastně rád za to, že věci jsou tak, jak jsou. A kdyby se o to auto předchozí majitel dobře staral, tak by ho prodal někomu za 30 000 a nenechal by ho mě za odtah
-> Domajz 29.06.15 13:49:49: Jo jo, to co píšeš je svatá pravda. Navíc, kdyby děda auto neprodal, tak bych třeba škodovkám ani nepropadnul a ještě bych mu vyčítal, jak může jezdit takovou starou šunkou Děda má teď auto, který je pohodlný a hlavně bezpečný a to je na prvním místě Takže jsem vlastně rád za to, že věci jsou tak, jak jsou. A kdyby se o to auto předchozí majitel dobře staral, tak by ho prodal někomu za 30 000 a nenechal by ho mě za odtah
11:38:14
26.08.2015
26.08.2015
kraska98
Snad jednou bude ve stavu jako na foto 41
13:49:49
29.06.2015
29.06.2015
Domajz
-> Alex41: Právě, jako to dědovo Garde to byl můj sen, pokaždý když jsem v něm jel, tak jsem byl jako v nebi. No ale já mu teď nebudu vysvětlovat jakou udělal blbost, že Daewoo Matiz je bezpohlavní křáp na entou, on je spokojenej, že mu to jezdí, málo žere a lehce se točí volantem, tak mu to nebudu kazit... Navíc ho prodal asi před 20 lety, takže to je stejně jedno.
10:47:07
29.06.2015
29.06.2015
Alex41
-> Domajz: Něco na tom bude Děda se potom těžko loučil i s Meganem, kterej měl ve znaku své kvality... A teď má áčkový mejdlo a je s ním nad míru spokojenej
10:33:05
29.06.2015
29.06.2015
Domajz
-> Fjatik: Tak tihle lidé uvažují jinak...
Jako třeba můj děda, ten měl všechny auta vždy garážované a ve 100% stavu, prostě všecko šlapalo tip top, auta nablýskané - 110ka, Garde, Favorit - lidi kolem nich chodili a somrovali po dědovi aby je prodal atd.
No ale v momentě, kdy dal děda auto pryč, už ho dál nezajímalo. Podle mě, kdybych někde našel jeho bývalý Garde, zrenovoval ho do šroubku a pak vzal mýho dědu na vyjížďku, bylo by mu to jedno...
Prostě teď se rozplývá nad Daewoo Matiz, který má o polovinu menší spotřebu než Favorit a je jednoduše i ve svých 90ti letech happy.
Jako třeba můj děda, ten měl všechny auta vždy garážované a ve 100% stavu, prostě všecko šlapalo tip top, auta nablýskané - 110ka, Garde, Favorit - lidi kolem nich chodili a somrovali po dědovi aby je prodal atd.
No ale v momentě, kdy dal děda auto pryč, už ho dál nezajímalo. Podle mě, kdybych někde našel jeho bývalý Garde, zrenovoval ho do šroubku a pak vzal mýho dědu na vyjížďku, bylo by mu to jedno...
Prostě teď se rozplývá nad Daewoo Matiz, který má o polovinu menší spotřebu než Favorit a je jednoduše i ve svých 90ti letech happy.
09:26:42
29.06.2015
29.06.2015
Alex41
-> Peckin: Díky, s motorem od tebe počítám Pak se domluvíme, co na něm vše není, abych si to připravil a mohl nasadit a zkusit, jestli se to auto hne Zítra je to rok, co tam takhle stojí
17:59:35
26.06.2015
26.06.2015
Peckin
Motor se tu válí. Až budeš mít čas můžeš se pro něj zastavit a dědu svézt.
10:14:00
01.05.2015
01.05.2015
Fjatik
na tom tvojom je to ešte roboty jak na kostole, a keď na to nemáš teraz tak veľa peňazí, tak to ešte nejaké roky bude trvať
10:11:36
01.05.2015
01.05.2015
Fjatik
inač moja suseda v rokoch 1998 - 2008 mala 105 L 1981 s neoriginálnym lakom, pretože mala prestriekanú na lentilkovo modrú - odtieň niečo ako obloha, auto stálo v r. 2006 vkuse na jednom mieste, v r. 2007 preparkovala na druhé miesto, v posledných troch rokoch už auto pomaly ani nevyužívala, lebo chcela už dačo nové, auto malo aj pôvodné chrómové nárazníky, samozrejme aj pôvodné čierne puklice ako na M - kovom modely, či aj chrómové späťáky, takže bolo to super celkom, keď aj interiér spravila tak, že dala snehovo biele plyšové poťahy, či koberce, poťah volantu tak isto, na interiéri biely macík a vzadu modrý model od KDN ŠKODA 120, takže fakt premakané.
No v 3/2009 bolo to šrotovné a tak ho dala do šrotu, čím si zo zľavou 2500€ kúpil už dačo nové a jazdí na tom aj dodnes, takže v tej dobe tie autá až taká vzácnosť neboli ako dnes.
No v 3/2009 bolo to šrotovné a tak ho dala do šrotu, čím si zo zľavou 2500€ kúpil už dačo nové a jazdí na tom aj dodnes, takže v tej dobe tie autá až taká vzácnosť neboli ako dnes.